Fantas simsblogg

Alla inlägg under november 2012

Av Fanny - 29 november 2012 17:00

Tjena! Jag måste verkligen ge ett namn till er, typ som Pewdiepie kallar sina subscribers för "Bros"... Det känns lite töntigt att sitta och säga "Hej alla bloggläsare" nämligen xD Om ni har något förslag kan ni gärna säga dem! I alla fall, idag tänkte jag tipsa om några små nedladdningar till spelet. Jag vet att de flesta av er tycker att såna här inlägg är tråkiga, men som ni vet har jag idétorka + att mitt sims inte funkar (har dock installerat om nu, så det kanske funkar nu?), och det här är ju bättre än inget. :)

 

Lost in paradise - Av Anubis

 

     

 


 

Theia boots - Av Anubis


   

 


 

 

"Always" - Outfit av Jocker (Ace creators)






 


Culture club outfit - Av Juliana

 

   

 


 

Som ni säkert förstår äger jag inte bilderna!

Av Fanny - 29 november 2012 11:42

Alltså åhh. Är så jävla sur. Mitt spel funkar fortfarande inte, och har EA släppt en patch? Nej, såklart! Så mycket omtanke visar de sina så kallade "Beloved mac folk". Vi kan förfan inte ens få ett spel som fungerar utan att man i timmar måste sitta och fixa det själv. Sitter nu och installerar om, kommer förmodligen behöva fortsätta hela dagen. En helt bortkastad studiedag. Jag som hade tänkt hitta på något i den nyfallna snön med mina kompisar, men som det ser ut nu kommer jag knappt hinna öppna fönstret för att få lite friskluft. Tack, EA.


Jag har ingen blogglust heller, så ni får gärna kommentera om ni har något förslag på inlägg. Ju exaktare förslag desto bättre. Men var beredda på att det kan ta ett tag innan det blir ordentlig uppdatering igen. Är verkligen ledsen för detta.


Av Fanny - 25 november 2012 20:00


Tidigare delar:

Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 Del 10 Del 11 Del 12 Del 13 Del 14
Del 15 Del 16 Del 17 Del 18 Del 19 Del 20 Del 21 Del 22 Del 23 Del 24 Del 25 Del 26 Del 27 Del 28


Jag rekommenderar att du som ny läsare börjar läsa från Del 1; Annars kommer du inte förstå något! Det kan även vara  bra att snabbt skumma igenom den senaste delen innan du läser den här om du inte riktigt minns vad som har hänt sen sist.

- Del 29 - 

Vi börjar närma oss slutet på Wendy... Det är bara två delar kvar om man räknar med den här. Jag kommer sakna henne :(

 


 

Utan att tveka hoppar Andrea i vattnet i bara sovkläderna. Hon är en fegis, men hon bryr sig inte. Det enda som spelar roll nu är att hon räddar den lilla flickan.

Att simma ut till henne är tufft för Andrea, speciellt eftersom hon precis sprungit och är andfådd. Men Andrea trotsar det. Hon har aldrig vart så modig i hela sitt liv.

 


 

- Kom igen nu... Kom igen... Kämpa...

Hon får inte dö. Det kommer att vara på grund av mig i så fall...

 



Efter ett väldigt, väldigt långt tag med hårt kämpande har hon äntligen lyckats få upp henne ur vattnet. 

Lever hon? Tänker Andrea desperat.



Det tar väldigt lång tid, men efter ett tag lyckas Andrea konstatera att Wendys bröstkorg höjs och sänks och att hennes hjärta fortfarande slår. Nätt och jämt. Wendy hade utan tvekan dött om Andrea kommit så lite som tio sekunder senare.

Jag får väl vänta på att hon vaknar...


 


Andrea väntar i något som känns som en evighet. Hon hinner till och med byta om, vilket tar rätt lång tid eftersom hon är så stressad. Många gånger börjar hon oroa sig över att Wendy inte klarade sig trots allt. Det är inte förrän på morgonen som Wendy börjar hosta...



... Och sakta reser sig.



- Åh, tack gode gud! Flämtar Andrea, hon är hur lättad som helst.

- Vaa...? Svarar Wendy. Hon minns ingenting.




- Är du okej? Du måste frysa något så förfärligt. Jag kan ge dig lite torra kläder, kom...



Wendy är för utslagen för att säga emot, så hon följer med. Plus att hon inte ens minns att hon redan nekat till Andreas hjälp och stöd.





Väl framme vid Andreas sovsäck, där hon har allt hon äger, kommer hon på att hon inte ens kan flickans namn.

- Vännen, vad heter du? Frågar hon så snällt hon kan.



Wendy svarar inte. Hon bara stirrar.

Jag minns.

 


Andrea förstår att det inte är någon idé att fortsätta fråga. 

- Vill du ha en tomat först?



Wendy säger inte heller något nu.

Jag... Jag kan inte.... Jag kan inte svara... Min röst...

Tillslut nickar hon bara.



Andrea ger Wendy en tomat. Mycket långsamt äter hon upp den.

Hon måste ha ett problem eller två. Jag undrar verkligen vad. Hon vill säkert inte prata om det dock...



Wendy byter om och får sova en liten stund i Andreas sovsäck. Andrea står bara och ser på. Hon är mycket trött, men hon skulle inte ens komma på tanken att sova i en sån här situation.



Det är uppenbart att hon är psykisk sjuk på något sätt... Tänker hon. Eller i alla fall att hon har någon slags trauma. Vem vet vad hon skulle hitta på om jag somnade.

 



Några timmar senare har Wendy äntligen vaknat. Även om hon fortfarande är väldigt tyst så verkar hon må vädligt mycket bättre.



- Orkar du gå cirka hundra meter? Frågar Andrea försiktigt.

Wendy nickar.



- Bra. Det är ett gammalt övergivet campingställe med en kvarglömd eldgrop och några stolar. Grönsaker är mycket godare när de är grillade.



Wendy nickar igen. Andrea börjar gå.





- Här är det, säger Andrea och ler.





De slår sig ner.

- Du... Kan du prata efter det där?

Wendy har inte tänkt på det sedan hon drogs upp ur vattnet. Det tar lång tid innan hon hittar sin röst, och när den väl kommer fram är den väldigt skrovlig och ful och hon pratar väldigt långsamt, nästan som om hon måste tänka efter vad orden betyder efter att hon sagt dem.

- Ja... Det kan jag.



- Okej. Jag vet att det är ett känsligt ämne, men jag måste fråga. Hur hamnade du i den där sjön?



Wendy stirrar bara på Andrea ett tag innan hon svarar.

- Jag hoppade, svarar hon lugnt som om det är lika vanligt och normalt som att äta flingor till frukost.

- Va?! Varför?

Är hon till och med självmordsbenägen?

 


Wendy stirrar in i elden.

- Jag orkade inte mer.

- Men gumman... Vad är det som gör livet så jobbigt för dig?



Wendy stirrar bara surt på Andrea och tänker att det angår väl inte henne. Men sedan suckar hon och inser hur otroligt mycket hon har behövt släppa ut det och låta någon höra på senaste tiden.

- Det... När jag var liten... Börjar hon, men tappar tråden. Andrea förblir tyst.



- Jag... Min mamma adopterade bort mig. Jag vet inte mer detaljer om det än så, förutom att jag var väldigt liten när det hände. Jag vet inte ens vad min mamma hette.

Åhh, jag önskar verkligen att jag tagit mig tillfälle att fråga ut Nancy om allt det där när hon fortfarande levde, tänker Wendy förkrossat. Andrea bara nickar.



- Jag adopterades av en gammal kvinna. Hon behandlade mig dåligt... Tvingade mig att ta hand om trädgården, laga maten och så...

Wendy förmår sig inte att säga Nancys namn. Hon är fortfarande lika sorgsen över hennes död.

- Men sedan började det brinna en gång. Och jag räddade hennes liv...

- Hur? Frågar Andrea.

- Jag minns inte. Det var så länge sedan.



- Då blev hon plötsligt den finaste och vänligaste kvinnan man kan hitta på den här planeten. Vi levde ett drömliv tillsammans, bara vi två. Vi... Vi älskade varandra. Vi var en familj.



- Men sedan, för bara några veckor sedan... Eller, det kanske var månader... Jag vet inte... Men hon blev sjuk. Och hon... hon...
En ensam tår rullar ner för Wendys kind.

- Ååh... Jag förstår. Och sedan rymde du upp i skogen, för att du inte klarade sorgen längre?

Wendy nickar tyst.



Av någon anledning påminns Andrea otroligt mycket om något när hon hört Wendys historia, men hon vet inte vad.

- Men du... Du har aldrig sagt ditt namn, säger hon rent impulsivt.

- Wendy, säger hon frånvarande och stirrar in i elden.


 

WENDY!!!

 

Om någon av er misstänker vad som kommer hända, snälla, lämna inte spoilers i kommentarerna...

Av Fanny - 24 november 2012 20:15

Ursäkta om det är en massa stavfel i det här inlägget, jag har varit på synundersökning idag och där gav de mig ögondroppar som gör att jag nu ser jättesuddigt, även om jag har på mig glasögon... Så jag har jättesvårt att se eventuella stavfel. Hoppas det inte finns några...

 

Det finns många ovanliga växter i The sims 3 som gör speciella saker - men att få tag på dem är långt ifrån det lättaste. Så om du vill ha en utmaning, prova att få tag på någon av dessa! Jag rekommenderar dock att du spelar med en sim med egenskapen Gröna fingrar, med tanke på att man måste bygga upp trädgårdsfärdigheten rejält innan man ens kan plantera dessa växter...

 

 

Pengaträdet

 

Egenskaper: Vem säger att pengar inte växer på träd?! Detta träd ger en väldigt unik skörd: Pengapåsar. Dessa små påsar går att lösa in mot pengar!


För att få den: För att få ett pengaträd måste din sim ha ett frö, och det kan din sim hitta lite var som helst i världen - det är ett Okänt speciellt frö. Annars kan en sim som jobbar inom den kriminella karriären få en möjlighet som ger simmen pengaträd-frön. Man kan också, om man ha tur, få upp det när man fiskar. Din sim måste ha nivå 7 i trädgårdsarbete för att kunna plantera fröett


På kartan: Detta träd finns tyvärr inte att hitta någonstans i Sunset Valley - du måste plantera den själv.


 

 

Dödsblomman

 

Dödsblomman har jag redan skrivit om, klicka HÄR för att komma till det inlägget.

 


Livsfrukten

 

Egenskaper: Din sim blir en dag yngre av att äta en livsfrukt. Denna frukt används även till att laga Ambrosia eller göra en Simbot.


För att få den: Precis som med pengaträdet behöver din sim hitta ett Okänt speciellt frö i staden, som kräver nivå 7 i trädgårdsarbete att plantera. Annars kan man få fröet genom en möjlighet inom vetenskapskarriären, genom att Utforska katakomber på kyrkogården eller genom att fiska.


På kartan: Denna finns tyvärr inte någonstans i Sunset Valley. 

 




 

 

Omniplantan


Egenskaper: Bär inga frukter, men kan reproducera fisk, frukt, grönsaker och böcker (förutom recepten).

 

För att få den: Denna är extra svår att få, då dess frön inte finns att samla ihop i staden. Istället måste din sim få en möjlighet via telefonen, det är 3 kedjemöjligheter som man kan få och din sim måste ha bemästrat (dvs kommit till nivå 10 i) trädgårdsarbete för att få den första.


Första möjligheten måste din sim leverera 20 frukter/grönsaker till restaurangen av kvaliten Utmärkt. När din sim har gjort det kommer han eller hon kunna plantera ost, vilket du behöver till nästa möjlighet då du ska leverera 10 utmärkta ostar till restaurangen. När du har gjort kommer du kunna plantera biffar och nu det är det bara sista möjligheten kvar, att leverera 10 utmärkta biffar till restaurangen! När du har gjort det - grattis, du har nu omnifrön i din katalog. När din sim har klarat möjligheterna kan han eller hon även beställa frön från brevlådan.

 

På kartan: Är du för lat för att hålla på med möjlilgheter? Då finns det faktiskt en fullvuxen Omniplanta i Sunset Valley. Du hittar den på forskningslabbet, där bilden visar, och du kan använda den plantan precis som om du planterat den själv.







Övrigt: Vissa jättespeciella saker som Ambrosia-boken och Dödsblomman kan inte reproduceras med hjälp av Omniplantan. Denna planta kan inte heller dö.


 

Eldfrukten


Egenskaper: Ger simmen som har den i sin katalog en positiv humöreffekt. Kan även användas för att baka en Ungsbakad sockerkaka, och din sim får ännu mer plushumör (25 +) av att äta en sådan!




För att få den: Detta är ett "Okänt speciellt frö" och finns lite varstans i staden. Gå ut och leta! Din sim behöver ha nivå 7 eller högre i trädgårdsarbete för att få den. Du kan även hitta eldfrukten när din sim Utforskar katakomber på kyrkogården, när de fiskar eller via en möjlighet man får i vetenskapskarriären.


På kartan: Om du känner för att vara en liten inbrottstjuv så finns det faktiskt en eldfruktsplanta i Gobias Koffis (aktiv sim i Sunset Valley) trädgård. Om du har tur går den att skörda, annars är det bara att vänta några dagar.


 




Frågor om någon av dessa plantor? Ställ dem i kommentarerna så ska jag besvara dem så bra jag kan!

All sorts kopiering av detta inlägg och dess text är förbjuden! 

Av Fanny - 23 november 2012 17:00

Visste ni att det finns en gömd gruva i Sunset Valley?




Det är en liten rolig sak i Sunset Valleys utkant. Man kan inte interagera med den på något sätt, men det är ändå en rätt rolig grej! Fast seriöst, vem tänker ut sånt liksom... "JAG FICK EN ASBRA IDÉ NU, vi lägger in en gruva med ett par ögon som stirrar på en som man inte kan interagera med i kanten av staden! :'D"


Angående ögonen...



Ser ni dem? De är lite läskiga på natten faktiskt, hehe ^^


Runt omkring den lilla gruvan brukar man även kunna hitta en massa användbara och ovanliga ädelstenar och andra samlarobjekt. Så det är väl ett bra utflyktsmål för alla samlare där ute! :) 

Av Fanny - 23 november 2012 06:45


Tidigare delar: 
 Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 Del 10 Del 11 

Läs tidigare delar om du inte har gjort det! Det kan även vara bra att läsa den senaste delen lite snabbt innan du läser den här om du inte riktigt minns vad som hände.

 

Jag ber verkligen om ursäkt för att jag är så dålig på att uppdatera historierna. Jag ska försöka bli bättre på det. Det var tänkt att det skulle komma redan förra fredagen, men som ni redan vet har mitt spel slutat funka. Det har varit en pina att ta bilderna till den här delen, var tvungen att starta om simset säkert 6 gånger. Men jag hoppas samtidigt att ni förstår att det tar väldigt, väldigt lång tid att göra en del - det är inget som går på en kvart.


Del 12




- ELLA?! skriker Chester förfärat innan han hinner tänka på det.



- Ja, muttrar Ella.



- Har... Du... Börjar Chester förtvivlat, men han finner aldrig rätt ord.

- Nej, din idiot. Jag läste inte dina tankar då. Dina äckliga, motbjudande, vidriga tankar.

Ellas röst är dämpad, mer än vanligt, men den låter inte ledsnare än vad den brukar. Hon vägrar visa Chester hur sårad hon är och hur svag hon är innerst inne.



- Med tanke på att jag litade på dig, väser hon långsamt. Ingen människa, eller vampyr över huvud taget skulle kunna höra hennes röst låta på det viset utan att lamslås av rädsla. Hon låter inte ens mänsklig. Fast det är hon ju inte.



- Hur kunde du ens våga gå bakom ryggen på mig?! Hur kunde du svika mig så?! 

Den här gången ryter Ella, tillräckligt högt för att hela Bridgeport skulle höra det. Det är i alla fall vad Chester hoppas på. Han har nämligen en känsla av att det här mötet inte kommer sluta bra.



- Så du är rädd? Spinner Ella, och nu flinar hon istället. Om Chesters hjärta fortfarande slog hade det bultat hårdare än någonsin vid det här laget.



- Det borde du allt vara! Jag ska få dig och ångra det här så mycket att du inte klarar av det! Skriker hon. Hon blottar sina huggtänder, Chester hade glömt bort hur långa och vassa de är...

- Tack för att du berättade var hon bor, förresten. Jag ska använda mig av den informationen.

Och i nästa sekund har hon hoppat på honom.


Nästa morgon



Amber vaknar med en orolig känsla i magen. Hon kan inte skaka av sig känslan av att det har hänt något, även fast hon vet att det inte har det.



Men hon är också väldigt hungrig. Hon reser sig upp, går mot kylskåpet och börjar laga pannkakor.



Amber försöker att koncentrera sig på pannkakorna, men det går inte så bra. Hon kan inte låta bli att tänka på Chester och hans besök från gårdagen.



Han är så mystisk... Tänker hon. Och så vänlig...



Hon häller ner smeten i en stekpanna och sätter stekpannan på spisen. Men då ringer hennes telefon.


   


- Hallå?



- Ehh... Hej. Det är Jacob.



Amber blir chockad, men samtidigt glad. Hon har inte sett Jacob på länge, och även om hon inte vill erkänna det: Hon har saknat honom lite.

- Hej! 



- Jo, jag undrade ifall du ville hitta på något idag? Typ äta lunch och gå till konstgalleriet. De har en ny utställning jag gärna skulle vilja se...



- Vaa? Är du konstintresserad?

- Eh... Ja.

Jacob skrattar lite generat.



- Men gud, vad kul! Det visste jag inte! Vad gillar du för typ av konst då?

Amber vänder ryggen mot pannkakorna.



- Modern och abstrakt konst är nog mina favoriter... Men jag tycker egentligen om all konst.

- Exakt så tycker jag!



Amber och Jacob blir helt till sig över att de båda delar på konstintresset, och börjar prata om det som galna. Amber glömmer helt bort pannkakorna på spisen...



Efter ett litet tag lugnar de ner sig.

- Men det låter jättebra. Vilken tid? frågar Jacob.



- Ehh, klockan två blir... Börjar Amber, men abryts av att hon hör ett pipande ljud...


  


Jacob hör inte mer i luren än ett upprepat, pipigt tjutande, Ambers skrik och något som slår i golvet innan ljudet som berättar att samtalet har avbrutits hörs.

- AMBER?! ropar han förfärat in i telefonen, även om han vet att ingen kommer att svara.

Jag måste hjälpa henne... Är den första tanken han får. 



Han hoppar in i närmaste taxi, slänger hysteriskt fram pengarna och ber honom att köra till Ambers adress så snabbt han kan. Taxichauffören förstår att något är på gång, och med en så saftig summa i händerna protesterar han inte.



Amber däremot har panik. Telefonen ramlade i marken, för att hon blev så rädd och chockad. Nu sitter hon bara och stirrar i panik på de växande lågorna. Ja, hennes pannkakor har börjat brinna. Och elden bara sprider sig.



Hettan... Den är outhärdlig... 

Hon är så panikslagen att hon inte ens minns hur man ska göra när det börjar brinna hemma.

Tänk nu! Tänk! Vad var det man skulle göra när... SPRINGA UT! 



Amber springer ut ur lägenheten så snabbt hon kan.



Väl ute på gatan dunkar hennes hjärta som aldrig förr.

Vad skulle man göra nu...? RINGA! RINGA BRANDKÅREN!

Amber börjar leta i fickan efter sin mobil när hon inser att...

FAN! MOBILEN! JAG TAPPADE DEN I ELDEN!

 


Utan vidare börjar Amber plötsligt gråta. Hon älskade sin lägenhet, och den innehöll allt hon tycker om. Plus att hon tappade mobilen. Den var så dyrbar. Inte för att den kostade mycket, utan för alla SMS-konversationer med hennes bror. De är borta.



- Amber! Hör hon någon ropa.



- AMBER! Skriker Jacob och kastar sig om halsen på henne. Amber kramar tillbaka.

- Är du okej? frågar han.

- Mi... Mitt... Hus... Snyftar Amber.



- Vadå, vad har hänt?! Frågar Jacob och släpper henne, han är lite chockad. Det var inte direkt vad han förväntat sig.

- Jag glömde... Pannkakorna... På spisen... Och... Det började brinna...

Amber börjar gråta ännu mer innan hon kan fullfölja meningen.



- Det är lugnt, jag ringer brandkåren...



Efter att ha ringt slappnar Jacob av och börjar skratta.

- Vad du skräms, Amber. Jag trodde du hade blivit överfallen eller något.

Jacob inser inte hur nära rätt han egentligen har...

 

Fortsättning följer

 




Av Fanny - 22 november 2012 12:55

TJA. Jag har under tiden jag har varit sjuk suttit och lekt en massa med Photoshop, och därmed gjort en några headers. Provade en ny, rätt så simpel stil den här gången. Jag skulle vilja byta till dem, MEN JAG VET INTE VILKEN JAG VILL BYTA TILL. Kan inte ni hjälpa mig och skriva vilken ni tyckte var finast i kommentarerna...? Det vore väldigt, väldigt uppskattat, haha. Eller jag kanske ska ha kvar den jag har nu? Eller byta till någon ännu äldre? ALLTSÅ ÅÅÅÅÅÅH, jag kan inte bestämma mig. Så lämna en liten kommentar nu... Kanske till och med kommer att göra ännu fler och uppdatera det här inlägget snart. SERIÖST, fattar ni hur desperat jag är xD


Nr 1


 


Nr 2


 


Nr 3


Av Fanny - 21 november 2012 21:07

En gång när jesus föddes hade jag en liten frågestund om Historien om Wendy. Men jag fick inte in så mycket frågor och hade tänkt svara i morgon, så om ni har frågor om historien - Ställ dem! Du hittar inlägget där man ställer frågor HÄR.


Random bild. Sorry om jag redan lagt upp den xD

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards