Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Historien om Wendy - Del 24

Av Fanny - 14 juni 2012 23:15

 

Tidigare delar:

Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 Del 10 Del 11 Del 12 Del 13 Del 14
Del 15 Del 16 Del 17 Del 18 Del 19 Del 20 Del 21 Del 22 Del 23


Jag rekommenderar att du som ny läsare börjar läsa från Del 1; Annars kommer du inte förstå något!

- Del 24 -

 
När Wendy vaknar vet hon mycket väl att det är hennes födelsedag. Men till skillnad från vad de flesta andra skulle känna känner hon ingen iver alls. Bara extrem ensamhet.


... Hon kämpar emot tårarna...


... Och går till byrån för att klä på sig.


Wendy är inte på humör för att laga någon mat, speciellt eftersom hon vet att hon bara skulle misslyckas igen, hon äter lite flingor istället.
Medans hon äter dem funderar hon på vad som skulle hända i fall Nancy fortfarande var hemma idag. Hade hon gett henne frukost på sängen? Överraskat henne som sist? Givit henne en fantastisk middag?


Ja, tänker Wendy. Det hade hon. Nancy är sådan.

 
När Wendy är klar stirrar hon bara ut i tomma intet. Vad ska hon göra nu?
Ringa sjukhuset, bestämmer hon sig för efter ett tag. Bara tanken på att få höra Nancys röst igen gör henne överlycklig.
 
 
Hon slår sjukhusets nummer och tiotals signaler går fram. Det känns som om det hade gått timmar när läkaren äntligen svarar.
- Hallå?! 

 
- Hallå, det är Wendy F...
 

... Men läkaren avbryter henne innan hon hinner säga klart.
- Jag har inte tid! Jag är upptagen!
- Med vadå? 
- Inget som angår dig, hejdå! Säger han irriterat och lägger på.
 

När han lägger på sköljs Wendy över av ensamhet. Hon fick inte prata med henne. Hon fick inte ens veta hur hon mådde. Wendy borde ha varit beredd på detta, det vet hon, men hon känner sig ändå så otroligt besviken...
Hon saknar henne så otroligt mycket. Alla möjliga minnesbilder flashar förbi...
 
           
...

Wendy känner plötsligt hur det ilar till i magen...


Sekunden efter faller hon ner på marken...


... Avsvimmad.
 

Det har gått två veckor sedan Wendys födelsedag och hon gör inget annat än att gråta.


Hon har fortfarande inte fått prata med Nancy. Hon har ringt varje dag, och efter ett tag blev läkaren så irriterad att han sa åt henne att sluta ringa och att de skulle ringa så fort något nytt hände.
 

Wendy hör hur telefonen ringer borta i vardagsrummet. Hon tänker inte på att det kan vara sjukhuset, så hon blir mest irriterad. Hon är inte på humör för att prata med någon.


Trots det torkar hon bort tårarna...


... Och går mot telefonen.


- Wendy Fork? Svarar Wendy tjurigt.
- Hej... Det är jag från sjukhuset, säger läkaren. Det märks på hans röst att han är spänd eller nervös.

Wendy bryr sig inte om hans tonfall. I stället skiner hon upp och blir bara glad.
- Åh! Har hon äntligen vaknat då, eller?
- Nej... Det har hon inte.


- Vad är det då?  
- Äuhm... Hon är... Han tvekar innan han säger det. Död. 

Wendy står som paralyserad. Död? Hon vet att hon borde ha varit beredd på detta också, men hon kan inte ta det. DÖD?


Hon lägger på telefonen utan ett ord och stirrar på den. Nancy är död. Hon kan fortfarande inte fatta det.


För att hedra Nancy lägger Wendy ut buskar, blommor, en sten och allt möjligt bredvid Nancys före detta man Eriks grav som en minnesplats. Nancy ligger inte egentligen där under, men Wendy hade inte mage att faktiskt begrava henne där. Hon ligger i stället på kyrkogården, men Nancy hade velat ha sin minnesplats vid huset. Vid Erik.

... Och Wendy kan bara inte sluta gråta.   


Hon har förlorat sin familj... Ännu en gång.
 
 
Ingen bild

Tove

14 juni 2012 23:34

Ååååh vad bra! Vill ha en till del nu!♥

 
Elli

Elli

15 juni 2012 00:02

Den sorligaste delen tror jag nog :'(
När kommer nästa del? :)<3
Kan inte Wendys mamma komma förbi någon gång snart också? Det var ett tag sen hon smög omkring där ;)

http://MaybeCrazy.bloggplatsen.se

 
Amelia

Amelia

15 juni 2012 01:44

Gud, så sorgligt med Nancy! Jättebra del, men borde det inte stå del 23 istället?

http://Simblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pankakan

15 juni 2012 08:24

AAAAAAAAAAAAHhhhhhh!!!!!!!!!
Gör nästa del snart snällla. Eller jag kanske kan försöka att holla mig till nästa delXD

 
Tilda

Tilda

15 juni 2012 08:50

Bästa delen hittils :)

http://princesstilda.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

15 juni 2012 08:51

AH! Denna sagan är så bra! Va fint där med minnesbilderna, men jag säger som Amelia, bordedet inte va del 23? :) <3

http://ebbizzzarna.bloggplatsen.se

 
Simmy

Simmy

15 juni 2012 08:56

Sorgligt...

http://wehearthesims3.bloggplatsen.se

 
SimsSandra

SimsSandra

15 juni 2012 09:17

<3<3 jättefin del fattar inte hur du gör. :') <3

http://simssandra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Victoria

15 juni 2012 09:36

Det har bara hänt två gånger att jag har börjat gråta under något jag läst (och tro mig jag läser OTROLIGT mycket, på både datorn och här utanför) men det här var definitivt tredje gången. Jag har jättesvårt för att gråta men det här tar priset, det är den bästa historia jag läst. Du skriver så målande så att man känner empati för karaktärerna.
Sluta aldrig med vad du gör, snälla ;)

 
Neri

Neri

15 juni 2012 09:56

Jag har inte gråtit på månader (Sant) men nu började jag gråta...:'( Storgråter, Fanta, du är så jäkla bra på allt..

http://nerissims.bloggplatsen.se

 
Fanta

Fanta

15 juni 2012 10:06

Det är JAG som nästan börjar gråta av era fina kommentarer. :') Jag älskar er alla så mycket!

Oops, glömde att länka del 23... Ska göra det nu! :3

http://FantaSims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Misan

15 juni 2012 10:10

Böööööhööööö, vad sorgligt!!!
Jag har verkligen börjat grina.

 
Alice ;)

Alice ;)

15 juni 2012 10:44

Bäääääästa!!! Älskar "minspelen" helt underbart :D

http://randomsims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

15 juni 2012 10:53

Jättebra! Men gud vad sorglig den var, läste den oavbrutet från början till slut... Längtar tills nästa del! :D Men kommer att 'sakna' Nancy:(

 
Neri

Neri

15 juni 2012 11:33

Fanta, jag älskar dig med, som vän fast vi inte känner varandra såbra!

http://nerissims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ÅÅÅHHH!!!

15 juni 2012 11:46

ÅÅÅHHH!!! Gud såååå bra del!!
Kommer att sakna wendy när delarna är slut. Du måste göra en lika bra historia som wendy då:I

 
Ingen bild

Linnie

15 juni 2012 11:58

Otroligt bra, som vanligt! Fast otroligt sorgligt också :'(

 
svea

svea

15 juni 2012 12:19

kan inte sluta läsa den. Bästa delen! Ska nog läsa den igen nu:p

http://simarnasvrld.weebly.com

 
Cornelia

Cornelia

15 juni 2012 15:01

Bästa delen hittils!
Verkligen riktigt bra med minnesbilder och allt.
Tycker synd om Wendy för att hon inte fick prata med Nancy en sista gång :'(
Jättebra asbra bäst!
Fortsätt så!!

http://corneliass.bloggplatsen.se

 
Julia

Julia

15 juni 2012 16:04

Jag bara krama om Wendy! :'( Stackars henne! ♥

http://juliasthesims3.blogspot.se

 
Tove

Tove

15 juni 2012 19:24

Bästa delen hitils!

http://tovesims3.bloggo.nu

 
Neri

Neri

15 juni 2012 20:12

Får jag ha det här Wendy: blablabla (xD)
och sedan W: ?

http://nerissims.bloggplatsen.se

Fanny

15 juni 2012 20:52

Japp

 
Ingen bild

Henny-penny

15 juni 2012 20:33

Allvarligt Fanta hur gör du? Jag blir verkligen ledsen, jag känner medkänsla, jag håller verkligen på att börja gråta och på det sättet du du skriver det är målande!!! Jag skulle jätte gärna ta lektioner av dig!!! Snälla sluta aldrig upp med det du gör fortsätt skriva, fotografera, komma på bra idéer och spela sims! Kan du inte efter sommarlovet ge mig en lektion i födelsedagspresent, SNÄLLA! Fanta du är verkligen ett underbarn och det ska du veta. Utan dig hade jag varit inne på datorn mycket mindre än var jag är i dag (det är bra enligt mig att vara inne på dator.) Jag skriver en kommentar på varje fantastiskt inlägg du gör! Historien om Wendy är fantastisk och jag som känner dig skulle absolut föreslå att du gör en bok av den fast med lite fler detaljer! Det jag vill få fram är jag tyckte det här avsnittet var as bra! Svara gärna!
Ps: Lite lång kommentar?

Fanny

15 juni 2012 20:52

Åh... Henriette... Jag vet inte vad jag ska säga... Jag blir så jäkla glad när du säger sådant...

 
fanny

fanny

16 juni 2012 01:25

gud vilken fin del! :) du är verkligen duktig, speciellt för att vara 11 år!

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Henny-penny

16 juni 2012 09:33

Tack Fanta men jag säger bara sanningen! :P

 
Ingen bild

Malin

16 juni 2012 15:24

Jättebra!
Längtar tills nästa del!
Älskar den 8:onde bilden. Haha minnen <3

 
Micha

Micha

21 juni 2012 13:48

Gud vilken sorglig del. Men älskar berättelsen! längtar till nästa del

http://www.lillatjejensliv.bloggplatsen.se

 
Thilde

Thilde

13 juli 2012 22:13

Gud vilken bra serie, har suttit & läst den i en timme eller mer nu! love! när kommer nästa del?

http://thildevm.bloggplatsen.se

 
MySimsPage

MySimsPage

8 december 2012 12:45

Stackars Wendy! :(

http://mysimspage.blogg.se

 
MySimsPage

MySimsPage

8 december 2012 12:47

Fint med svarta bilder, man fattar att det är minnen då.
Förresten, bilden du alltid har med i Historien om Wendy, den högst upp är fin tycker jag!

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Olivia

27 februari 2013 20:47

Det behövs någon som är riktigt bra på att skriva för att väcka känslor hos läsare. Det har du lyckats med. Jag gråter inte så ofta men nu fick jag tårar i ögonen, och tro mig det är ett bra betyg från mig!
Du har skrivit på ett sätt så gör att man "lär känna" karaktärerna, och jag måste säga det, du har så himla stor talang Fanny! Du inte äldre en mig och du är ändå en väldigt stor förebild och idol för mig när det gäller skrivande.
Sluta aldrig att skriva för du är så awsome bra på det!!!!

Fanny

28 februari 2013 10:27

Tack så otroligt mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards