Fantas simsblogg

Alla inlägg under mars 2013

Av Fanny - 27 mars 2013 19:32

Hej! Jag vet att uppdateringen är ganska kass, och det kommer tyvärr inte bli så mycket bättre. I morgon får jag påsklov nämligen, och eftersom jag ska åka bort och segla med familjen kommer jag tyvärr inte kunna uppdatera något under tiden. Jag kommer vara borta från och med i morgon, den 28 mars alltså, till den 6 april. Det vill säga 9 dagar. 


Jag vet, det är jättetrist. Det kan hända att jag får tid att tidsinställa några inlägg (det blir små mini-inlägg i så fall) innan jag åker, eller så kanske jag hittar gratisnätverk på vissa ställen som jag kan använda, men hoppas inte på för mycket: Förmodligen är jag borta hela tiden. 


Dock behöver en bloggpaus inte alltid vara dåligt! Sist jag hade det fick jag tusentals idéer, så uppdateringen blev hur bra som helst efteråt - vilket behövs eftersom jag verkligen har världens största idétorka just nu, det suger. Det kan hända att jag bloggar lite på X3M under tiden, men det är också ganska tveksamt. 


Man skulle inte tacka nej till att få spendera lite tid på ett sådant ställe, eller hur?


Så, tills jag kommer tillbaka: Ha en glad påsk!

Av Fanny - 26 mars 2013 17:40

I expansionspaketet Kvällsnöjen kommer det, som ni många vet, en färdighet om piano. Det betyder även att det följer med ett par pianon, närmare bestämt två: En flygel och ett bärbart elpiano. Dock kan flygeln ta alldeles för mycket plats, och det ser inte alltid så trevligt ut med ett elpiano i hemmet - därför tänkte jag tipsa om detta traditionella piano från Mod the sims!



Det fungerar precis som de andra pianon som finns i spelet, det är bara lite mindre. Dock måste man ha Kvällsnöjen installerat för att pianot ska fungera. Man kan ändra färg på pianot om man vill det, och det är i Package-format. Man måste ha ett konto för att kunna ladda ner det.


Klicka på bilden för att komma till nedladdningssidan! 



Av Fanny - 23 mars 2013 22:52

Nu har jag gjort en till önskesim! Denna gång är det Asta Svensson, en sim som är önskad av Misan. Observera att jag inte gör önskesimmarna i ordning, jag kommer ta de som verkar intressanta och roliga att göra först och denna sim tyckte jag var ganska intressant!

 


Blev så nöjd med det här outfit-kollaget, haha! Satt med det i typ 20 minuter...


Biografi: Asta är ganska pedantisk och tycker att ungdomar är dumma i huvudet, hon tycker inte om dem alls. Hon har aldrig själv haft några barn och hennes man dog när hon var 40. I andras ögon ser hon ganska tantig och sträng ut, vilket hon är. Hon bor i en liten stuga med blommor som hon tar hand om.

Egenskaper: Grinig, gillar inte barn, kattperson, gröna fingrar, prydlig


Ladda ner:

Medifire I Exchange


Asta är CC-fri. Jag hoppas du blev nöjd med henne, Misan! Jag tyckte om att denna önskesim var så rolig och unik, det var liksom inte den rika och festande ungdomssimmen utan det var något lite mer annorlunda som många först inte tänker på! Det var jättekul att göra henne, och det tog inte heller så lång tid. 



Av Fanny - 22 mars 2013 10:55

Ursäkta uppdateringen, men jag har inte så mycket tid eller blogglust. Jag har varit för upptagen med att ligga i sängen och spela Candy crush. Nä, men på riktigt så har jag jobbat så mycket med bloggbytet att jag inte haft så mycket tid för den här bloggen.


Just nu är jag på en skoldator och kan därför inte dela med mig av så mycket bilder, så istället tänkte jag berätta lite mer om simmen på min profilbild som ni fick se mig skapa men som ni aldrig riktigt lärt känna! Jag kanske kommer lägga upp henne för nedladdning, men det är tveksamt. Jag blev sjukt nöjd med henne och tycker om henne så mycket så jag vill helst inte att någon annan också ska använda henne.

I alla fall, simmen vi alla känner igen nu mera heter Andy Johnson! Hon är en ungdomssim som bor i Bridgeport, och hon drömmer om att bli stylist. Hon ser ganska dåligt, vilket hon älskar - då får hon ju använda sina coola glasögon! Hon har en väldigt konstnärlig ådra, hon är bra på idrott men blir väldigt lätt skrämd av minsta lilla sak. Det är inte heller så svårt att få henne arg, trots att hon har ganska lätt att få vänner.



Hår - Store

Glasögon - IN3S

Väst - Juliana

Shorts - 70-tal, 80-tal, 90-tal

Av Fanny - 18 mars 2013 22:17

Hej! Jag vet att det är jag som brukar hjälpa er, men nu vill jag faktiskt be er om lite hjälp. Hoppas ni kan hjälpa mig.

 

Jag har ju bloggat på Bloggplatsen ganska länge nu, i snart två år, och jag känner att jag har tröttnat lite. Bloggplatsen känns liksom allmänt oproffsigt. Alla bloggplatsen-bloggar är utformade likadana (enda skillnaden är egentligen headern och färgerna), bloggplatsen är lite för långt i en adress, och för att inte tala om all reklam: "Vill du hitta kärleken idag?" Nä, faktiskt inte, jag vill dö ensam med mina katter.


Därför skulle jag hemskt gärna vilja byta till antingen Blogg.se eller Blogger (blogspot), det lutar mest mot Blogg.se men ni får gärna säga vilken som är bäst. Enda grejen med att byta bloggportal nu när jag haft denna blogg så länge är att jag har så sjukt mycket sparat på den här bloggen som jag inte vill ska försvinna om jag byter blogg: Inlägg, kommentarer, frågor, bilder, Bloglovin-följare... 


Det jag undrar är: Hur kan man föra över bloggen till en annan bloggportal? Kan man det ens? Om inte, hur tycker ni att jag ska lösa det? Jag vill sjukt gärna byta bloggportal, men vill verkligen inte behöva "kasta bort" den gamla bloggen nu när jag jobbat så mycket med den. All hjälp är välkommen, men jag riktar mig mest åt datorproffsen som läser bloggen. Jag vill helst inte höra något "Nej, jag tycker du ska vara kvar på Bloggplatsen!" eftersom jag är ganska säker på att jag vill byta.


Tack på förhand!

Av Fanny - 18 mars 2013 07:00


Bellas och Alices hår kommer båda från The sims 3 Store. Bellas hår heter Stående applåd-stil och Alice hår heter Andlig frihet. Båda frisyrerna är väldigt fina, jag använder dem ofta och rekommenderar dem verkligen! De kostar 100 simpoints styck.



Bellas hårAlice hår

Av Fanny - 17 mars 2013 13:15

Nu har PGC-gänget fått vara på universitetet ett tag, närmare bestämt två terminer (de ska snart in på sin tredje), så nu ska ni få se hur det går för dem! Jag har spelat väldigt mycket, så detta inlägg blir längre än vanligt. Om du inte vet vad en PGC är kan du läsa om det här.

 


 

Alla fyra syskon var jättepeppade på att inleda sin vistelse på universitetet! De tog anlagstestet så fort lama-maskoten kom till deras tomt, utan att bry sig om att det var sent på kvällen. Alla fick lagom höga poäng, men David var den enda som fick ett stipendium.



Sedan hoppade de in i denna färgglada lilla bil, vinkade hejdå till Emma och Liam och så bar det iväg!



Alice fick gå i konstkursen, något som passar henne perfekt! Hon brinner för sin kurs, har högst betyg av alla syskonen och tar sitt skolarbete väldigt seriöst. Hon tar varenda lediga sekund hon får för att måla, skissa eller skapa konst på andra sätt. 



Hon är även ganska beroende av sin telefon. (Jag vet hur det känns, Alice...!) Hon har kommit upp en nivå i den nya färdigheten Sociala nätverk och hon har en blogg som heter Alice, helt enkelt. Dock är hennes blogg inte alls särskilt känd, men hon kämpar på...!



Bella läser kommunikation. Hon verkar dock inte tycka om universitetet lika mycket som Alice, eftersom hon sällan pluggar utanför klassrummet och har lägst betyg av alla fyra. Däremot tycker hon mycket om att sända radio, vilket faktiskt hör till hennes skolarbete.



En av de första sakerna Bella gjorde när hon anlände till universitetet var att starta en demonstration mot clowner. Den blev väldigt framgångsrik (även om det inte syns på bilden, den är tagen i början av demonstrationen när det inte var så många där) och gjorde henne direkt till en rebell.  



Alice och Bella står varandra nära och de delar därför rum. David och Sebastian delar även rum med varandra.



Sebastian håller på med företagskunskap, eftersom han gärna vill jobba med affärer i framtiden. Han tar sitt skolarbete ganska okej - han har ganska höga betyg och pluggar lite lätt ibland.



... Och sist men inte minst har vi ju David. Han går i Idrottslinjen. 



Eftersom syskonen är lite kända (några har en stjärna, några har två) tack vare sitt band följer paparazzin dem överallt, till och med inne på lektionen...



Efter skolan brukar Bella gå till cafeet för att ta det lugnt och kanske umgås med andra simmar.



David gick till en fest, och efter att ha pratat lite med värden Shannon Arkers en stund kysste han henne helt plötsligt - trots att han har en flickvän där hemma. Hon verkade dock inte bli så glad av det... 



Bella tog risken att skaka på godisautomaten - vilket hon lyckades med. Simmar kan nämligen dö av att automater eller dylikt faller ner på dem!



Hon tycker även om att klottra och gör det gärna i de irriterande rumskompisarnas rum.



Efter ett par dagar av skola var det snart dags för tentan som skulle bli slutet av termin ett. Alla blev väldigt seriösa och började plugga ordentligt. Alice och Sebastian spikade den, medan David klarade sig någorlunda - han blev nämligen påkommen med att ha en fusklapp på provet, vilket sänkte hans betyg rejält. Han klarade dock tentan. Bella var den enda av syskonen som fick underkänt på tentan, trots att hon hade en fusklapp som hon inte blev påkommen med!



Deras sista dag på första terminen spenderade de med ett bålparty! Det blev ganska lyckat. 



Många flockades kring elden för att kasta provrör eller ved på den. 


 

De hade inte varit på universitetet länge nog för att få en examen ännu, så de fick gå en termin till! 

 


 

David fortsatte att prata lite med Shannon, och tillslut fick hon också känslor för David. David kände inte längre något för Justine, hans flickvän där hemma, så han gjorde slut med henne via SMS... Dock har de fortfarande ganska bra relation till varandra. Om jag ska vara ärlig gillade jag ändå aldrig Justine (det var inte ens jag som valde att de skulle bli ihop, det bestämde spelet på skolbalen), eller jag gillade henne men jag fick liksom ingen "Åh, de är så fina tillsammans!"-känsla vilket jag måste få för att ett simspar ska få hålla. Plus att det är lite creepy att hon var hans barnvakt när han var liten... Jag gillar Shannon mycket mer. Hon är cool!



Bella har insett att hon verkligen måste fixa sina betyg nu, så hon har börjat plugga mycket oftare. I sina sovkläder. Yolo



David gjorde en "keg stand" med en random tjej (som för övrigt är vän med Sebastian, de kanske ska bli ihop?) som råkade tappa honom...



Shannon verkar vara ett rätt stort fan av juicefatpartyn, eftersom hon anordnar dessa nästan varje dag. Ingen av syskonen har något emot det och kommer glatt dit!



Termin två har jag tyvärr inte så mycket bilder på, och tillsut tog även den slut. Denna gång klarade alla tentan! David firade det genom att mysa hemma hos Shannon och trillingarna gick och bowlade. Sedan var det dags att åka hem, och de måste fortfarande gå minst en termin till för en examen, men det har jag inte spelat på ännu!



Av Fanny - 15 mars 2013 23:30

I detta inlägg kommer jag att visa kläderna och håren som följer med The sims 3 Universitetsliv. Vissa av kläderna/håren är för plantsimmar, bland annat ett hår till kvinnorna som jag glömde fota. Det är dock det enda jag glömde, det får vi i alla fall hoppas!


Kvinna - Ungdom, vuxen




Hår 

 

         


Toppar


                           


Underdelar


           


Helklädsel


           


Skor och accessoarer



         

     

 

Man - Ungdom, vuxen

 

Hår

 

               

 

Toppar

                                       

 

Underdelar

 

       

 

Helklädsel 

 

 

Skor och accessoarer

 

     


   



Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards