Fantas simsblogg

Alla inlägg under juli 2013

Av Fanny - 31 juli 2013 22:48

Hej hörni! Hoppas ni har kunnat klara er utan tät uppdatering från mig på så här lång tid! ;)


I morgon kommer jag, som ni kanske redan vet, äntligen få fast internet igen. Det betyder alltså att uppdateringen lär bli väldigt mycket bättre än vad den är nu. Nu är den ju ganska dålig, vilket jag ber om ursäkt för - men man måste ju få ha lite semester! Jag har helt enkelt inte så mycket idéer, och det har jag tyvärr inte haft på ett tag. Som vanligt får ni gärna skriva önskningar på inlägg ni vill läsa HÄR, det skulle hjälpa mig jättemycket! Jag kommer nog kanske göra 30 dagarsutmaningen jag precis skrev om, för att få igång bloggflowet lite liksom.


Nåja, som sagt ses vi i morgon, så ha det bra tills dess! 

 


En bild från det kommande PGC-inlägget. Alice och Bella befinner sig på semester i Isla paradiso! 

Av Fanny - 30 juli 2013 13:30

Ni vet väl 30-dagarsutmaningen jag gjort? Den har jag sett att många bloggare tagit del av, vilket enligt mig är väldigt kul - dock har utmaningen blivit ganska gammal, och alla frågor är inte så bra/kan inte bli besvarade av folk eftersom de inte har det expansionspaketet. Därför kände jag att det var dags att göra en ny! Några av frågorna är samma som förra medan några är nya.


1. Vilka spel har du?

2. Använder du fusk? Vilka i så fall?

3. Din favoritexpansion

4. Expansionen du gillar minst

5. Egenskaperna du använder oftast

6. Egenskaperna du nästan aldrig använder

7. Din favoritstad och varför

8. Staden du gillar minst och varför

9. Något som simmarna gör som irriterar dig

10. Varför fastnade du för sims?

11. Din favorit-sims-låt

12. Något du önskar fanns i spelet

13. Din favoritsim/favoritfamilj

14. Ditt bästa simsminne

15. En fin simsbild du tagit

16. Det absolut bästa med sims

17. Det absolut värsta med sims

18. Använder du CC* i ditt spel? Hur mycket?

19. Typiska drag hos dina simmar?

20. Något simsrelaterat som du önskar att man kunde göra på riktigt

21. Den övernaturliga varelsen du tycker om mest

22. En bra simsvideo

23. Om du var en sim, vilka egenskaper skulle du ha då?

24. Hur många generationer har du kommit till som max?

25. Brukar du bygga hus? 

26. Finns det något sims du verkligen ångrar att du köpte?

27. Tjejsimmar eller killsimmar?

28. Vilket åldersstadie är din favorit?

29. Det bästa prylpaketet och varför

30. Det sämsta prylpaketet och varför


*CC = Custom content, nedladdat innehåll i spelet som inte är skapat av EA.


Jag kommer inte göra denna utmaning själv, i alla fall inte på ett tag, men ni får gärna ha den på era bloggar så länge ni länkar till det här inlägget och säger att det är jag som har gjort den. Det vore jättekul om några ville försöka sig på den, jag kanske också ska göra det lite senare!

Av Fanny - 28 juli 2013 12:00

Denna sim gjorde jag precis, Laura Lewis heter hon. Vet dock inte riktigt vad jag ska tycka om henne. Hon ser liksom lite för perfekt ut. Faktum är att jag mest gjorde henne för att testa ett gäng nya sliders som jag hade laddat ner, så det kanske inte är så konstigt att hennes ansikte ser ganska perfekt ut. Sen tycker jag att hon ser lite överdrivet "CC-ig" ut... Det är kul att göra simmar med CC emellanåt men jag föredrar nog faktiskt när simmarna ser ut som, tja, simmar. Blev dock väldigt nöjd med kläderna!


 


Av Fanny - 26 juli 2013 22:15

 
 

Nu har vi fått information om det sista expansionspaketet till The sims 3, nämligen In i framtiden!

 
EA beskriver det så här: Sätt fart på tidsportalen och skicka dina simmar till deras mest spännande resmål hittills: en helt ny värld som ligger hundratals år framåt i tiden! Medan de är där kan dina simmar bygga upp sin färdighet i avancerad teknik för att få ut det mesta av framtidens teknologi. Vare sig din sim glider runt med sin egen svävarbräda eller jetpack, reser med enspårsbanan eller tubhissen, eller provar snygga framtidsfrisyrer och kläder, så finns det en helt ny värld att experimentera med och utforska. Skapa och anpassa Plumbotar med Skapa en bot, lägg till dem i hushållet och programmera dem med en mängd olika egenskapschip som ändrar deras beteende! Hoppa mellan nutid och framtid som du vill och experimentera med de överraskande effekter som din sims handlingar i nutiden kan få på simmens arv, ättlingar och livet som helhet för framtidens simmar!
 
Ett par bilder:
 
         
 
Den officiella trailern:
 
 
Läs mer om det kommande spelet som har release den 24 oktober på den officiella sidan HÄR.

Bara så att i vet så är de allra flesta inlägg som blir publicerade just nu tidinställda (dock inte detta!), alltså att jag har ställt in vilken tid de ska komma upp istället för att de kommer upp direkt när jag sparar dem. Det är därför jag inte svarar på kommentarer osv, jag har (oftast) helt enkelt inte internet när inläggen väl kommer upp! Jag gör dock mitt bästa för att hålla er uppdaterade men se till att ha respekt för att jag inte alltid kan rå för ifall bloggen inte uppdateras.

Av Fanny - 25 juli 2013 12:45


I detta inlägg ska jag prata om Koplantan: En gammal favorit från The sims 2 som återvänder i trean! Denna kan man få tag på i The sims 3 Store för 600 simpoints (jag köpte dock min på Cybermåndagsrean då den bara kostade 90 simpoints), klicka HÄR för att komma till sidan man kan köpa den.


Koplantan är, som sagt, en gammal favorit från The sims 2. Man köper den i köpläget och placerar ut den på sin tomt. Den är lite som ett husdjur, men den går inte att styra


När du väl har köpt & installerat koplantan är det bara att starta ditt spel och placera ut den i din sims hus/trädgård! Den kostar 475 simdaler, den är alltså ganska billig, och finns under Utomhus > Utomhusaktiviteter.


Förtydligande av detta:


Fula cirklar, jag vet...

 

Men vad kan man göra med koplantan då? Detta är vad man kan göra direkt efter att man köpt den:



Alla dessa interaktioner gör koplantan till en gladare koplanta. En gladare koplanta är en mycket fredligare koplanta!


Om koplantan inte blir matad på tre simsdagar så kommer den ge ut en tårta som lockbete. När en koplanta har ute tårtan så kommer simmar automatiskt dras till den. Om de försöker ta tårtan så kommer koplantan äta upp simmen! Det kan dock hända att simmen spottas ut, oftast om de har egenskaperna tursam, oturlig, våghals eller god. Om inte kommer simmen att dö och bli till samma spöke som de hade blivit om de hade svultit ihjäl. 



När en sim blivit uppäten av koplantan kan en annan sim gå fram och mjölka den. Om de dricker mjölken får de humöreffekten Gudomlig måltid som ger bra humör i en hel simsvecka. 


Av Fanny - 24 juli 2013 13:15

Pixicat på Tumblr är en svensk simmare som gör väldigt bra skor att ladda ner! De skor jag främst hade tänkt tipsa om är hennes Dr martens. Jag älskar personligen Dr martens IRL, så jag måste såklart ha dem i sims också! Dessa är även väldigt bra eftersom de finns för både killsimmar och tjejsimmar i åldrarna tonåring, ungdom och vuxen.


För tjejer:

    

Ladda ner


För killar:

Ladda ner


Av Fanny - 22 juli 2013 14:00

Det har precis blivit officiellt att Quxxn, en amerikansk tjej som lägger upp simsvideos på Youtube, har gått bort. Hon opererades, fick en infektion i kroppen och klarade sig inte, sorgligt nog. 


Simscommunityn har förlorat en väldigt glad och positiv tjej och hon kommer bli saknad av många, även mig, trots att jag inte brukade kolla på hennes videos så ofta. 


Jag ville bara tillägna detta inlägg till henne, även om hon eller hennes släktingar och närstående inte kommer läsa det, för det känns rätt. 


R.I.P

Av Fanny - 22 juli 2013 09:30

Nu har EA släppt några bilder från de kommande spelen Movie stuff, ett prylpaket som ska ha filmtema, och Into the future, ett expansionspaket som kommer låta våra simmar resa till framtiden! Ingen av dem har fått officiella svenska namn ännu.


Movie stuff:


 


Into the future:


   


Hur tycker ni spelen verkar?

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards