Fantas simsblogg

Alla inlägg under augusti 2013

Av Fanny - 27 augusti 2013 21:13

Mitt spel fungerar fortfarande halvbra. Nu får jag för det mesta i gång det, men det kraschar ändå jättesnabbt... Någon som vill sponsra en tolvårig främling från internet med typ 10 000 spänn att köpa en speldator för? Någon? Någon????


Nu har det släppts en producentgenomgång av The sims 3 In i framtiden! För er som inte är bekanta med vad en producentgenomgång är (på engelska kallat Producers walkthrough), så är det en sorts trailer för ett spel där spelutvecklarna själva visar vad som finns i spelet och även hur det kan spelas. Personligen älskar jag producentgenomgångar, det är väldigt kul att titta på och jag blir alltid inspirerad att spela själv när jag ser dem, plus att jag gillar att se spelet "in action" och inte bara som en smörig trailer. 



Angående själva spelet: Jag tycker det är en kul idé och det verkar ganska bra utfört - och många av dessa saker ser sjukt coola ut. Men samtidigt... Vad ska man in i framtiden att göra? När kommer jag använda det i mitt vanliga spelande, när jag är klar med att prova ut det helt? Det känns lite som något man kommer glömma bort och sluta använda efter ett tag. Vad tycker ni?

Av Fanny - 24 augusti 2013 14:17

Ni vet problemet jag skrev att jag hade för ett tag sen i DETTA inlägg? Ja, nu har jag samma problem med familjen Blue (vilket är den enda familj jag någonsin ens spelar på nuförtiden) på en annan dator. Igen. Antingen så fryser laddningen när familjen laddats typ 1% eller så kraschar det precis i slutet, och det suger. Just nu håller jag alltså på att försöka fixa det. Hittills har jag försökt att starta en ny familj i Sunset valley med en helt ny The sims 3-mapp utan något sparat på det och det funkade, så nu ska jag försöka få familjen Blue att funka också + lägga in allt CC. Önska mig lycka till... Ville bara att ni skulle veta varför jag inte skriver något. 


Känner lite så här över min situation:

 


Av Fanny - 21 augusti 2013 19:06


Denna tröja (eller vad man ska säga) hittade jag nyss hos Shokoninio, och well, jag kan väl säga att jag älskar den! Snygga kläder för killar är verkligen något som saknas i sims, enligt mig, så denna är perfekt för mig.


Av Fanny - 20 augusti 2013 16:56

Nu när vi nyss fått se EAs presskonferens på Gamescom om The sims 4 så har vi även den första trailern från The sims 4 (som till 70% består av människor istället för simmar, och i vilken de överanvänder frasen "I'm alive")!



Och så har vi mer "spel": 


 

Vill som vanligt jättegärna höra vad ni tycker och tänker om det hela :)

Av Fanny - 19 augusti 2013 12:12


Men guuuud, jag har ju helt glömt bort att berätta för er att det första "riktiga" från The sims 4 kommer annonseras på Gamescom - i morgon!


Gamescom är då, för er som inte vet, en av världens största spelmässor som hålls varje år i Tyskland. Och i år kommer The sims 4 vara en del av mässan! Där kommer vi alltså få mycket mer officiell information om The sims 4, såsom bilder (om det är de bilder som redan läckt vet vi inte), massvis med fakta om spelet och kanske till och med en trailer på en presskonferens EA håller. Vi kommer även få se en livegameplay från spelet. Ett antal kända simmare från världen över har blivit inbjudna dit och ska få ta del av denna presskonferens, och även få prova CAS (förkortning för Create a sim, skapa en sim) i The sims 4. 


Allt detta kommer även kunna ses live online, och tiderna + platserna är dessa:


Presskonferens - 20 augusti kl 16.00, kommer kunna ses HÄR tror jag. Rätta mig gärna om jag har fel.

Livestream - 22 augusti kl 17.00, kommer kunna ses HÄR

Av Fanny - 17 augusti 2013 20:45

En mod jag verkligen skulle rekommendera till varenda en av er är modden Story progression av Nraas. Det är en mod som ersätter EAs historieutveckling med en ny och den gör så att simmarna en inte styr kommer skaffa jobb, partners, barn och så vidare betydligt mer än innan! Moden finns HÄR, och om du inte vet hur du installerar mods så kan du läsa om det HÄR. Jag tänkte berätta lite om moden så att ni vet hur den fungerar. Moden finns på svenska (och kommer automatiskt vara det om ditt spel är på svenska) men har en del grammatikfel.


Grundläggande


När du först installerat moden kommer du få upp ett meddelande som ser ut så här: 



Om du trycker på acceptera kommer du helt enkelt stänga av EAs historieutveckling och byta ut den mot Nraas historieutveckling, och precis som meddelandet säger så kan du när som helst aktivera eller avaktivera Nraas eller EAs historieutveckling vid en dator. Efter att ha accepterat eller nekat att aktivera modden kommer du även få frågan om du vill kasta ut alla hemlösa simmar från staden, och det kan du svara vad du vill på. 


När du väl har aktiverat moden kommer kvarterets simmars liv rulla igång och bli aktivt direkt! Så fort någon eller några simmar blir ihop, åldras, flyttar, skaffar jobb, går upp en nivå i någon färdighet osv så kommer du få ett meddelande om det. Ungefär så här:




När du först aktiverar Nraas historieutveckling så kommer du få väldigt mycket meddelanden om saker som händer i staden, eftersom de simmar som inte har jobb, partner, färdigheter osv måste få det. När du haft moden i någon simsdag så kommer det tona ner sig en hel del.

 

Inställningar

 

Om du vill anpassa hur moden fungerar så att den ska passa dig så finns det massvis med inställningar du kan ändra på! Bland annat kan du ändra om det ska komma upp meddelanden för allt om alla i din stad eller inte och sådana inställningar. För att lättast komma åt inställningarna klickar du på din sim, väljer Nraas och sedan Story progression. 

 

 

Då kommer det öppnas ett fönster där det finns väldigt många inställningar, och att gå igenom varenda en av dem här skulle ta på tok för lång tid, så du får helt enkelt ta och leta dig fram själv och om du behöver hjälp kan du bara be om det som kommentar till detta inlägg.



OBS: När det kommer en ny speluppdatering och du har mods installerade kan du få stora problem med vissa modar, så när du uppdaterat spelet måste du ta bort moden och ladda ner den senaste versionen av moden som är kompatibel med din nuvarande spelversion igen. 

 

Av Fanny - 15 augusti 2013 19:30


Japp, ni läste rätt i rubriken - det som sprids nu är läckta bilder (som någon på Mod the sims hittat på EAs servrar) från inget mindre än The sims 4.


De bilder vi har sett visar Skapa en sim, renders och vanliga screenshots från spelet. Enligt The sims wiki så är dessa endast konceptbilder som är långt ifrån klara, och att det färdiga spelet inte alls kommer se likadant ut, men jag vet inte om det är sant. 


Renders


           


Skapa en sim


       


Övriga screenshots

 

               

 

Hoppas EA inte hatar mig för all framtid nu när jag lagt upp dessa, haha. Vad tycker ni om bilderna? 

Källa för alla bilder

Av Fanny - 13 augusti 2013 21:07

Ja, återigen säger jag förlåt för att uppdateringen suger, men jag skyller på att det är mitt sims som inte vill. Alltså, det vill verkligen inte. Kan knappt spela alls... Så idag bestämde jag mig för att spela Medeltiden lite, för att få slippa få nervsammanbrott på vanliga sims. 


Jag började på ett splitternytt kungarike (eftersom de andra försvann när jag installerade om spelet för att kunna köra utan skiva på Origin, trots att jag bockat i att jag ville ha kvar sparat data) och gjorde en ny monark som skulle ha liknat en karaktär från en bok men som det slutade med att hon blev sjukt olik. Hon såg okej ut i CAS men in game så blev det bara fail... Ni som ser vem hon faktiskt är inspirerad av får en kaka.




(gillar att deras svärd inte alls går emot varandra på det sättet de borde)


Att spela Medeltiden är faktiskt väldigt roligt, jag borde göra det oftare! Jag tycker det är sjukt intressant att se folks åsikter om spelet: Vissa älskar det medan andra ångrar att de köpt det i första sekunden de testar spelet. 


Spelar ni Medeltiden egentligen? Vill ni ha något speciellt inlägg om det?

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards