Fantas simsblogg

Alla inlägg under augusti 2014

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu! 



Tänker ni köpa det?

Av Fanny - 21 augusti 2014 18:30


Dany växte upp ett snäpp och klev nu in i åldersstadiet Vuxen. Till skillnad från Jack fick hon ingen medelålderskris, hon känner fortfarande att hon har bra dagar kvar! (det där håret var jag dock snabb med att byta ut...)



Emily har blivit så inspirerad av sin tvillingbror, som spelar piano, att hon bestämde sig för att själv prova sin musikaliska förmåga. Och en sådan hade hon! Hon var faktiskt riktigt duktig och lärde sig fort. 


   


Alexander har gjort en fantastisk vetenskaplig upptäckt, han har lyckats göra ett Förbjuden frukt-frö. Så där nöjd var han över det. 



Han hade dock inte tillräckligt hög färdighet i trädgårdsarbete för att kunna plantera fröet, så han lånade Emilys ena drake Cactus och pratade om just den färdigheten med honom. Det gick ganska bra, han behövde bara snacka med draken cirka 13 gånger innan han fick den nivå som krävdes...!



Efter ett par dagar lyckades Toby äntligen ta mod till sig att ringa Zoe igen, efter den senaste incidenten. Hon föreslog själv (rätt så muntert) att hon skulle komma över och Toby är ju helt nerkärad i henne så han sa ju inte precis emot...



Hon hälsade på honom med en varm kram, och båda bad om ursäkt, Zoe för att hon blivit så arg och Toby för att han tvingat sig på henne. 



Sen dröjde det inte alls så länge förrän de stod och vek sig av skratt åt internskämt, precis som vanligt. 



Samtidigt hade Emily bjudit över sin pojkvän (som jag har kommit ihåg vad han heter nu - Darrin!), och well... Dem går det rätt så bra för. 



Efter att ha spenderat hela eftermiddagen skrattandes i trädgården kom det rätt så naturligt för både Toby och Zoe. 



De avslutade sin dag tillsammans med att sitta och kolla på solnedgången. 



Dany är ju väldigt intresserad av idrott, men hon har redan bemästrat den atletiska färdigheten - så hon spenderade en dag med att försöka lära sig kampsport. Hon lyckades komma på god väg. 



Toby har börjat skriva en bok! Han har övat på att skriva ganska länge och tycker det är rätt så roligt, så han tänkte ta det som en lite mer seriös hobby.



Och Dany är nu en internationell superspion, vilket betyder att hon uppnåt sin livslånga önskan!



Snart var det även dags för Alexander att växa upp till ungdom. 

Av Fanny - 20 augusti 2014 09:55

Idag vill jag tipsa er om 3 set av knästrumpor från Modish kitten. 



Av Fanny - 19 augusti 2014 09:54

Ni har varit flera som föreslagit att jag ska göra karaktärerna från en viss serie i sims, så idag tog jag mig friheten att öppna The sims 4-demot och göra just det. Eller, jag orkade inte göra alla, så jag gjorde bara min favoritkaraktär... Kanske gör resten senare. Blev rätt nöjd faktiskt, det är riktigt svårt att göra simmar som liknar riktiga människor så det här blev ändå bra. Första som kan gissa rätt på vem det är får en kaka. 


Av Fanny - 16 augusti 2014 22:15


Huset familjen bor i är ganska gammalt och det är även gamla saker i huset, så det är oundvikligt att saker går sönder då och då. Det händer till och med väldigt ofta. Men Dany är envis och fortsätter laga allt på egen hand istället för att ringa en reparatör. 



Toby spenderar större delen av sin tid med att läsa eller liknande men han har också fortsatt utveckla sitt intresse för musik. Han fortsätter spela piano och har även anmält sig till skolans musikklubb.



Emily hittade ett gammalt drakägg någonstans i källaren som föräldrarna fått i bröllopspresent men inte vågat göra något med, och när hon fick reda på det blev hon rasande över att de bara struntat i något så häftigt. Jack och Dany lät henne i alla fall kläcka ägget och adoptera draken inuti. Han var en grön drake som fick namnet Cactus. De blev snabbt jättebra vänner och han visade sig till och med vara väldigt praktisk, han kunde nämligen hjälpa till även i trädgården.



Så det dröjde inte alls länge innan hon bestämde sig för att köpa ett till drakägg. Varför ha en drake när man kan ha två?



Den andra fick namnet Lilac och var en lila drake, som är betydligt mer underhållande än Cactus. Emily har verkligen blivit fäst vid båda drakarna och kommer inte att släppa taget om dem i första hand. Märker först nu att mitt PGC-spelande blir ganska så influerat av Game of thrones. Eh. Tur att jag inte inspirerats av det där med att alla dör i alla fall

   


Det går riktigt bra för Dany på jobbet. Hon är nu på nivå 9 i sin karriär som spion (även om hon har på sig militärkläder och har en ny frisyr när hon jobbar...?) vilket betyder att hon nästan uppfyllt sin livslånga önskan. 



Jack försöker fortfarande hitta nya sätt att fördriva sin tid på dagarna då han fortfarande inte arbetar. Han har försökt hitta ett jobb, nu när hans barn är så pass stora att de största del klarar sig själva och han inte behöver ta hand om dem dygnet runt, men har lite svårt att välja ett jobb som passar honom. Så istället försöker han fördriva sin lediga tid med att lära sig saker. Hans senaste experiment var om han kunde spela gitarr. (det kunde han inte, han sög)



Men oftast slutar det med att han ger upp och gullar med hunden istället. De har ett starkt band, de där två. 



Det är svårt att hinna med Danys hektiska schema, men hon är ändå fast besluten om att hålla kontakten med sin släkt. Hon ringer och besöker dem så ofta hon kan. Här till exempel är hon på besök hos sin kusin Mateo, Davids barn! I sina coola, futuristiska spionkläder. Hon verkar dock mer intresserad av TVn än att faktiskt umgås med sin släkt...?



Alexander brukar stanna uppe till sent in på kvällarna (så sent att till och med hunden sover) med sin forskningsapparat. Vetenskap är det roligaste han vet och han kan knappt bärga sig tills han får åka till universitetet och sedan påbörja sin karriär. Stackarn hinner ju i och för sig inte riktigt med att umgås med vänner (som han inte har) med hans prioriteringar...



Det gör Toby däremot. Det här är hans kompis, Zoe, som han träffat i skolan. Han har inte så många andra vänner än hon, i alla fall ingen som står honom lika nära, så han umgås med henne ofta.



De har väldigt kul tillsammans, de har samma intressen och samma humor och bor dessutom nära varandra, så de brukar gå hem till varandra lite när det passar.



Det var dock innan Toby lyckades bli lite för impulsiv och kysste henne rakt på munnen helt plötsligt. Mitt i konversationen. Det var Zoe inte beredd på, precis. Hon stod där som paralyserad och gjorde ingenting. 



Och hon tog det inte så pass bra, tyvärr... Hon hade blivit riktigt ställd så snart han släppt taget om henne gav hon honom en rejäl utskällning om att han inte bara kunde hoppa på henne så där utan att hon visat något som helst intresse, och vände tvärt på klacken för att argsint storma därifrån. 



Stackars Toby ångrade sig direkt och började skämmas rejält över att han inte tänkte över det först, klart hon inte ville vara med honom på det sättet. Han blev riktigt ledsen över att han råkat förstöra deras fina vänskap, bara sådär. 



Att Toby var så ledsen gjorde honom mindre fokuserad också. Det kanske var främsta anledningen till att huset inte var så bra städat de kommande dagarna...?

Av Fanny - 14 augusti 2014 17:35

Hej! Jag kom precis hem till Sverige igen och håller nu på att försöka ladda ner The sims 2 Ultimate collection på min dator. Håller tummarna för att det kommer fungera på Windows 8. Om inte får jag väl lösa det på något sätt. Får jag fram en rolig familj att spela på i detta spel får ni ju såklart läsa om den sen!


Det kommer nog ta ett par dagar innan jag är riktigt hemmastadd men alldeles snart borde bloggen vara igång igen. Tack för ert tålamod! 


Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards