Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Nattens Konsekvenser - Del 6

Av Fanny - 15 april 2012 15:45

Denna del skulle jag ha gjort för typ två veckor sen. Kanske mer till och med, haha. Hoppas ni gillar den!


Tidigare delar finns här, läs från del 1 om du är en ny läsare!

Färglista:

Amber – Grönblå

Ella – Mörkt röd

Chester – Mörkblå

Jacob – Ljusgrön




Jacob: - Hallå?
Inspelad Amber: - Hejsan, du har kommit till Amber Lee! Tyvärr kan jag inte svara just nu, så...

Telefonsvarare, perfekt.

Känner hon sig så pressad att hon inte ens kan svara i telefon? Fan vad dåligt samvete jag får i så fall... Värre än vad jag redan hade.

Jag måste göra något åt det. Säga att vi börjar om från början, att vi kan vara vänner. Jag vill inte såra henne så... Men oavsett vad jag gör vet jag ju att hon aldrig riktigt kommer att gilla mig på riktigt. Vad fan har jag gjort? Varför lät jag henne köpa så mycket drinkar? Inget av det här hade hänt om hon inte hade druckit så förbaskat mycket...


Senare på kvällen...
Jag ska snart ta och åka. Taxin kommer när som helst.


Är jag redo? Ja. Det är jag. 

Oj, fasiken vad hungrig jag är. Nåja, jag kan inte laga något nu. Det finns väl mat att beställa i baren om jag inte minns fel?

Samtidigt...
Ella: Sover han fortfarande...? Få se om jag kan väcka honom, i kväll kan vi göra något åt det. Om visionen var sann, det vill säga. 
Chester Bruce, vakna. 

- Cheeesteer! Gnäller Ella irriterat när kraften som funkade lite för bra på Amber (trots att det var meningen att hon skulle använda den på Jacob, men det är en anna historia) inte biter på Chester.

Hon försöker sig på sättet som en människa skulla ha använt. Tal.
- Hallååååå? Gubbenilådan? Vakna nu!
Chester: - Ja, men lugna dig...

Shit, vad är det där?
- Chester? 
Jaha, det var en inbilling.
- Har det hänt något eller?
- Nej, det har det inte. 
- I så fall tycker jag att du ska lyssna på vad jag precis såg i en vision!

- Jo... Du vet ju vad som hände med Amber och Jacob... Nu försöker Amber göra sig av med honom. Igenom att vara "otrogen". De är ju inte ens ihop...

- Nej, och de hade varit ännu mindre ihop om det inte vore för att du gjorde fel...

- TYST, avbryt mig inte och håll dig till ämnet!

- Jag håller mig ju till ämnet, men fine! Fortsätt babbla.

- Jo! Och då har jag sett att hon ska till en viss bar i kväll... 
- Aah. Jag fattar. Det vore ju ett perfekt tillfälle att fånga henne och göra slut på henne. Men... Betyder inte det att jag måste vara otrogen mot dig för det?

- Men det är okej för mig. Hon är ju trots allt ett livshot för oss. Hellre att du är otrogen än att vi förlorar våra krafter och blir avrättade som människor!

- Om du säger det så... Vilken bar var det? Jag sticker dit på momangen.

En kvart senare...

Fan. Det finns inga här som verkar vara singel. Vad gör jag då? Blir full igen, eller? Nej, det får jag inte. Då kommer det bli fel igen.

Fast... Hehe... Han killen som precis kom in var ju ganska så söt. Han ser nästan lite ut som ett barn. Ett vuxet barn. Hur nu det hänger ihop.

Den "söta killen" står sekunden efter precis framför Amber. Han säger ingenting.

- Men va? Är dina ögon röda? Frågar Amber förvirrat.
Amber kan höra en röst som förmodligen är hans i sitt huvud.

Nej. De är blå. Ser du inte? 

Aaaahhaaaa... Amber svarar med tankarna för att hon inte riktigt är sig själv just nu. Vad dum jag var.
Undrar om jag ens behöver hypnotisera henne? Hon tyckte ju jag var söt...
Tänker Chester och dessa tankar är inte delade med någon annan än han själv. Nej, det behöver jag inte. Jag får klara mig utan det.

- De är... Fina. Väldigt stora.

- Tack du! Dina är också väldigt fina. Fast din huvudform och formen på dina läppar är nog det jag gillar mest med ditt utseende.
Det går upp för Chester att det han säger är sant. Inte alls repliker för att charmera henne.

De står och ger varandra komplimanger länge. Sedan säger Amber dock att hon måste hem. Då tar Chester tillfället i akt och frågar om han får följa med. Det får han.

- Så det är här du bor alltså? Säger Chester när de kommer fram.

- Ja.

- Det är fint.

- Tack.

Han ger mig nästan lite överdrivet många komplimanger. Men vad gör det, egentligen? Komplimanger skadar ju inte direkt. Tvärtom!


- Ska vi sätta oss på soffan?

- Visst...?


När de sätter sig ner närmar sig Amber direkt. Han vet redan att hon tänker kyssa honom. Det går upp för Chester att han inte har planerat något av hur det här skulle gå.... Och han är inte redo.

Det här... Är... Fel!

Men det är lite sent att hejda henne nu...

Men när det faktiskt inträffar glömmer Chester bort allting. Han glömmer till och med bort Ella för en sekund.
Det blev inte alls fel. Det blev bra.

- Vad är det Chester? Du verkar så... Nervös.

- Nej, det är inget. Ta det lugnt.

- Det är det visst, dumskalle. Jag ser det.

- Jag sa ju att det inte var något!
- Du behöver ju inte vara otrevlig, Ches...

Men självklart lyckas han få tyst på henne.


- Äh, jag måste gå på toa ändå.
Är det här rätt?

- Mm.
Chester sitter som paralyserad.

När Amber har gått plockar Chester snabbt fram mobiltelefonen och ringer Ellas nummer.

- Hej.

- Hej, har du gjort det än?

- Nej... Det har jag inte.

- Men skynda dig, gör det då!

- Men Ella... Jag kan inte.

- Varför?

- För att... Jag... Tycker om henne....

 
 
Ingen bild

Sofie

15 april 2012 20:06

Åhh så bra del! ^^ När kommer nästa del ? :D

Fanny

15 april 2012 21:12

Tack så mycket :D Det har jag ingen aning om för jag har inte tagit bilderna än :P

 
Asta

Asta

16 april 2012 14:11

JAG ÄLSKAR NATTENS KONSEKVENTER!!! :D

http://cirkusasta.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

16 april 2012 15:47

Den är jättebra!

 
Ingen bild

MysanGagaPotter

16 april 2012 16:08

BÄST! Fanta har du Pottermore? Isåfall adda mig gärna: goblethowl1465!

 
Moa

Moa

16 april 2012 17:25

Ååååååååååååååååh vilken bra del!!

Har ställt några frågor, till din mail. Du kanske har tagit bort de? Isf ska jag inte tjata på dej att svara :)

http://www.moassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Gummis

Gummis

16 april 2012 18:00

Bra historia! Fortsätt sådär! :)

http://simsweden.blogspot.com

 
Linn

Linn

17 april 2012 12:20

Jättebra! Mer. :)

http://linnsims.bloggplatsen.se

 
Cornelia

Cornelia

17 april 2012 16:49

Ny del nu!!!
Så jävla bra!

http://corneliaslife.blogspot.com

 
Wilma

Wilma

17 april 2012 16:54

Oh, bra. ^o^
Längtar efter fortsättningen! :D

http://simmie.bloggplatsen.se

 
Amanda

Amanda

17 april 2012 17:31

FORT FORT, nästa del nu!
Du är så duktig alltså! Delen äger, o alla simmar är söta!
Kram o ha det bra!

http://finastecheeyen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tove

19 april 2012 16:14

Åååh längtar tills nästa inlägg. Har suttit och väntat i fyra dagar nu. Längtar!!!

 
Ingen bild

emma

19 april 2012 18:59

jag vet att du inte gillar att få frågor som inte innehåller sims, men det handlar om din dator iallafall :)
men vilken mac är det du har? för jag vill köpa en, men det ska ju vara en som klarar sims såklart

 
Ingen bild

Johanna

20 april 2012 09:09

Jag har ställt frågor till dig på bloggen där man kan ställa frågor
Kan du svara på de så snabbt som möjligt!?

 
Lisa

Lisa

20 april 2012 13:57

Nästa expansion kommer vara Seasons (Årstider)
:D ville bara medel det.

http://translate.google.com/translate?hl=en&prev=/search%

 
Lisa

Lisa

20 april 2012 14:01

Fel länk.

http://www.simcookie.com

 
Ingen bild

Tara:D

20 april 2012 21:17

Jätte bra del, kan du göra en ny del av Wendy snart? den serien är super!!

 
Ingen bild

Moumintroooll

26 april 2012 18:08

Du är super bra på att göra serier och den här var extra spännande. Good joob!

P.s Chester har kajal,massor.Inget fel med killar som har det kom bara på det just nu. Det hade ju faktiskt sett konstigare ut om han INTE hade det...:)

Fanny

26 april 2012 18:40

Tack så mycket! ^^

Haha... Anledningen till att han har det är för att han ska se mer vampyraktig ut ^w^

 
Ingen bild

LordKJ

5 maj 2012 18:35

=) Superbra del!
Var fick du tag på den där underbara blåa toppen som amber har?
Skulle älska att ha den till mina simmar!

 
Rebecca

Rebecca

14 juni 2012 17:49

Jätte bra historia! Skulle du kunna gör en typ "Bakom kulissrna" av din historia så man får se lite hur du gjorde.

Det vore kul! :)

http://musik-livet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards