Fantas simsblogg

Alla inlägg under april 2014

Av Fanny - 18 april 2014 10:15


Den tiden då nästan alla familjemedlemmar var tonåringar gick förbi väldigt fort, och inte så mycket hände under den tiden. Den första (eller ja, tekniskt sett den andra, men äldsta barnet Linnéa har ju redan flyttat ut) att växa upp till en ansvarsfull ungdom var Kimberly, och så här ser hon ut som ungdom.



Kort därefter växte dessutom tvillingparet Gina och Gustav upp. (jag ändrade dessutom deras hårfärger, för jag vill inte att någon som inte är arvinge ska springa runt i staden med blått hår) Både Kimberly och Gustav är väldigt smarta och logiskt lagda, och båda har stora ambitioner för framtiden. Kimberly ska bli läkare och Gustav vill följa sina farföräldrars fotspår och bli vetenskapsman.


De tänker båda gå på universitetet, men ska vänta tills deras småsyskon växer upp så att alla syskon kan gå tillsammans. Under tiden förbereder de sig så gott de kan för utbildningen de snart ska gå. Gina däremot (som inte är med på bilden) spenderar mest sin nyfunna fritid med att ligga och slöa, även om hon också är ganska tvärsäker på vad hon vill göra i framtiden.



Kimberly har även tagit sig lite tid att besöka sin storasyster Linnéa som har flyttat hemifrån. Saker och ting ser ut att gå bra för henne: hon har förlovat sig med sin pojkvän och jobbar aktivt med sin dröm att bemästra alla instrument.



När Dany och Kajsa nästan var färdiga med sina tonårsår hade de ett stort födelsedagskalas för hela familjen. Familjens yngsta barn (inklusive arvingen) skulle till slut bli ungdomar! (gillar även att Kimberly alltid står och stirrar ut med värsta tomma blicken, mår hon bra?) 



Så här ser Kajsa ut som ungdom. Väldigt lik sin mamma Connie, nästan en identisk kopia - hon har knappt några drag alls från pappa Sebastian förutom kroppsformen! Jag gillar inte riktigt när simmar blir för lika en av sina föräldrar, tycker det är så tråkigt, mycket bättre när de liksom blir blandade.  Hon är konstnärligt lagd och drömmer om att bli en framgångsrik stylist, hon är det enda barnet i familjen förutom Linnéa som inte ska med på universitetet eftersom man inte behöver en utbildning för det.



Sen har vi Dany, hon som ska föra generna vidare i generation 3. Även hon blev ganska lik Connie, men precis som jag anmärkte i förra inlägget har hon väldigt fina ögon och dessa kommer från hennes pappa! Hon tänker bli polis (hur det kommer gå när hon måste föda massa barn får vi se) och ska därför ta en Teknikutbildning på universitetet. 



Nu när alla som tänkte åka till universitetet är ungdomar är det bara att dra iväg - tack vare Sebastians jobb (och hans föräldrars innan honom) har familjen inte direkt brist på pengar. 




Kimberly, Gina, Gustav och Dany bestämde sig för att de skulle bo i en studentkorridor, tillsammans med några andra simmar. De har valt ut korridoren speciellt för att den ska vara nära byggnaderna där deras lektioner kommer vara.



När syskonen var nyanlända till universitetet drog de iväg till en Meet and greet som universitetet anordnade. Gina, som garanterat är den mest utåtriktade i familjen (hon ska gå kommunikation och bli politiker) började gå fram och snacka med folk direkt. Hon är riktigt bra på att skaffa vänner och gick därför hem med ett par nya sådana efteråt.



Kimberly däremot var inte lika sugen på att skaffa kontakter, hon sprang direkt bort till forskningsstationerna som hon tyckte såg väldigt spännande ut. 



Jag tror faktiskt att Gustav också hade velat gå bort och nörda sig med Kimberly, men Dany fick honom att stanna och köra Hacky sack med henne...



På kvällen ringde Gustav till sin flickvän där hemma och berättade ivrigt om hur coolt det var på universitetet. Han verkar ganska imponerad av det, faktiskt. 



Nästa morgon var det dags för deras första lektioner! Alla kom (chockerande nog) i tid och gjorde bra ifrån sig i klassrummet, det lär bli en bra termin.



Efter skolan var det dags att plugga, och Gina upptäckte att det roligaste sättet att göra detta på är att sända radio!



De andra valde dock mer traditionella sätt att plugga på. De drog till ett mysigt hipsterkafé och pluggade där istället för att plugga hemma.



Lite senare den kvällen gick Gina iväg till en fest som en av hennes nyfunna kompisar höll i. Varför sitta inne och plugga när man kan ha lite kul?


Ni får gärna ge mig lite feedback om vad ni tycker om PGC-inläggen! T.ex om ni tycker att något speciellt jag gör är extra bra, vill att jag ska vara tydligare med något, vill att jag ska ta det i långsammare tempo, ni vet, sådan sorts feedback. Ska ni säga något kritiskt får ni gära säga det på ett snällt sätt dock för annars blir jag ledsen... Hahah

Av Fanny - 12 april 2014 16:30

Idag blir delen jättekort, mest för att jag inte har så mycket från just denna period att dela med mig av och om jag skulle ta allt som hänt sen sist i samma del skulle den bli väldigt lång och dessutom osammanhängande och gå i för snabbt tempo. Snart får ni lite bättre delar, ha tålamod så :) 


Efter att ha spenderat sina dagar som barn med att gå i skolan, göra läxorna och halvt våldsamt trakassera varandra med kuddar har även familjens minstingar, Kajsa och Dany, vuxit upp till tonåringar. Nu börjar alla växa upp. Måste ändå säga de blev väldigt söta, speciellt min arvinge Dany, kolla hennes ögon!


Jag vet att deras matsal ser helt hemsk ut, men det var så när jag köpte huset och jag har inte orkat fixa det...


Detta betyder alltså att hushållet numera är fyllt av en massa deppiga tonåringar...! Det blir ju rätt mycket att stå i för föräldrarna. Som tur är så är barnen rätt ansvarsfulla av sig och inte alltför rebelliska. 



 

Något, jag vet inte vad, verkar ha blivit lite fel med Gustavs sömnbehov. Han brukar nämligen vakna typ tre på natten, fullt utvilad, oavsett när han gick och la sig. Detta ledde till att Gustav var den enda som var vaken när ett gäng utomjordingar bestämde sig för att det var en kul idé att besöka tomten. När han sprang ut för att kolla vad det var blev han till och med bortförd av dem ett tag! Det resulterade dock inte i så mycket mer än att han kom tillbaka med lite sämre humör...



Alla har börjat bilda lite tankar om vad de tänker syssla med i framtiden, och bestämde sig för att göra ett anlagstest för att få lite hjälp med detta. 



Det är som sagt rätt mycket att stå i med fem tonåringar i huset, men Connie och Sebastian försöker ändå spendera tid med dem och finnas för dem i viktiga stunder, och att försöka lära alla att köra bil är en ganska stark prioritet. Det är ju ganska viktigt att kunna, trots allt. 



Kimberly har hittat en kompis i alla fall! De trivs rätt bra och brukar träffas efter skolan och göra läxorna eller spela TV-spel tillsammans. Dock är de båda rätt överens om att de aldrigs skulle kunna bli ihop med varandra, de är alldeles för bra vänner och det skulle bara inte gå. Även om Kimberly har spanat in hans storebror lite grann...

Av Fanny - 8 april 2014 15:55

Jag ber om ursäkt för att det är lite tyst här, nu kan jag ju inte direkt skylla på att mitt spel inte funkar men jag är inte så motiverad just nu (plus att jag har mycket annat att göra). Det borde komma tillbaka snart. 


Idag satt jag och försökte göra en önskesim, men simmen blev så himla bra att jag verkligen inte kunde begränsa mig till någon annans önskemål, så det blev en helt egen sim, haha. Hon såg helt fantastisk ut i CAS, men av någon anledning ser hon inte lika speciell ut in game... Är ändå rätt nöjd med henne.


Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards