Fantas simsblogg

Alla inlägg under januari 2013

Av Fanny - 30 januari 2013 20:48


Det är nu officiellt att EA snart kommer att komma ut med en ny Store-värld: Aurora Skies. Den kommer att släppas den 21 februari i Store, och denna gång kommer du, till skillnad från hur det var med Monte Vista, kunna använda dina simpoints för att köpa den! Den kommer dock inte finnas för att köpa fysiskt. Priset för staden är ännu inte officiellt.


Vi vet inte så mycket om staden ännu, men EA beskriver den så här: Utforska de hisnande miljöerna och den enorma, orörda naturen som väntar dig i Aurora Skies! Den pittoreska kuststaden har allt som behövs för ett liv i naturen: låt din familj växa till sig på de stora ytorna och husen som omges av ett miljövänligt samhälle, traska runt under majestätiska och praktfulla vattenfall som planar ut i en stor naturligt uppvärmd sjö, eller ta en nattlig promenad under den ljusa mångfärgade natthimlen. Det är den perfekta tillflyktsorten för simmar som vill ha en förändring i sitt liv, som söker sig själva, eller som vill ha en bit av fridkakan. 


Bilder:


 

Vad tycker ni om staden? Jag vet faktiskt inte vad jag själv tycker, men den är nästan lite för mörk på natten och jag tycker de har överanvänt stenstrukturen uppe i bergen, så de ser liksom lite gråa, leriga och trista ut. Men det är ju lite orättvist av mig att döma staden redan nu, med tanke på att vi knappt har någon information alls om den. Natthimlen är dock otroligt vacker, jag älskar verkligen sådant "spacemönster"! Kan typ googla på Space nebula-bilder och sitta och dregla framför min datorskärm, hahaha...

Av Fanny - 29 januari 2013 18:02

JAG ÄR TYP LITE GLAD NU. Jag har gått på helspänn för vilka som kommer få vara med på eventet, kollade min mejl, och såg något som fick mig att klappa händerna skithårt (har ont i dem nu...). Sen sprang jag ut i köket och skrek "PAPPA! JAG HAR FÅTT EN INBJUDAN!". Ja, jag ska alltså få vara med på eventet den 8 februari i Stockholm! HERREGUD, är så himla glad! Skulle kunna skrika! Fast det har jag redan gjort, haha :'D Nu gäller det bara att få ledigt från svenskan, men jag tror det är okej för jag ligger ganska före i svenskan och det är bara en lektion.


Censurerade adressen, jag är osäker på ifall jag får lägga ut den.

 

Tja, ni kan ju gissa om jag är glad nu. Varför? FÖR ATT JAG KOMMER ATT FÅ SMAKA PÅ DERAS SNACKS! (hoppas de serverar ostbågar) Haha näe, men det här ska bli så himla kul. Jag blev ju inte inbjuden till det förra eventet. Kommer vi ses där? Jag vill så himla gärna träffa er, och det här är ju perfekta lokalen för en liten bloggträff. :3


Till er andra som inte ska dit: Har ni frågor angående Universitetsliv? Skriv dem då i kommentarerna så ska jag svara på så många jag kan! Jag lovar inte att kan/får svara på alla, men ska som sagt svara på så många jag kan.


Nu måste jag gå och fangirla lite. Typ slita sönder en kudde eller något. Sen ska jag försöka skriva om min nystartade PGC!

Av Fanny - 28 januari 2013 14:00


Jag vet att ni är många där ute som tycker om att ta bilder i spelet - och jag gör också det! Därför hade jag tänkt tipsa om ett väldigt bra föremål som finns att ladda ner till spelet: En backdrop.




Detta är ett föremål som är otroligt användbart om man gillar att ta "Modellbilder" på sina simmar. När du laddat ner den kan du hitta den i köpläget under Mattor, sen är det bara att placera ut den på tomten! Tekniskt sett är det en lampa, och man kan ändra ljusstyrka på den i boendeläget. För att ändra färg på backdropen använder man Skapa en stil.




Då det som sagt tekniskt sett är en lampa spelar det ingen roll vilken tid på dagen du tar dina bilder med backdropen, de kommer fortfarande vara väl upplysta! När du inte vill använda din backdrop längre kan du antingen sälja den eller lägga in den i familjekatalogen. Den kostar 5 simdaler.


För att placera ut en sim på backdropen, använd fusket Moveobjects on och flytta simmen i bygg/köpläget. Jag rekommenderar att du använder Poseplayer när du tar dessa bilder.


Nu är det bara att zooma in tillräckligt mycket så att det utanför backdropen inte syns, ta en bild och redigera den lite (om du vill)!


Så här blev min!

 

Kommer från TSR. Du måste vara inloggad för att ladda ner den.




Av Fanny - 27 januari 2013 13:15

PrincessTilda önskade sig ett Mitt spel-inlägg på hennes födelsedag. Tyvärr hann jag inte med det igår, hoppas det är okej. Grattis i efterskott, Tilda!


Igår gjorde jag en ganska enkel familj som kanske inte var så där jätteoriginell. Men den var ändå väldigt kul att spela med! Jag har inte spelat så jättemycket med dem och har därför inte så mycket att komma med, tyvärr. Hoppas det räcker! :)


Familjen består av två tjejer: Amanda Jansson, vuxen, och Denise Jansson, tonåring. Mor och dotter. Ingen förutom Amanda vet var Denises pappa har tagit vägen, men det håller hon hemligt och tänker inte berätta för sin dotter förrän hon ligger på sin dödsbädd. De har flyttat till Sunset Valley och bor i ett ganska litet hus tillsammans. De är bästa vänner, och inget kan någonsin separera dem.



 

Hushållsbeskrivning: Dessa är de tightaste du kan hitta. Det har alltid varit de två, Amanda och Denise, och ingen annan har fått bli inblandad. Nyligen flyttade de till Sunset Valley för att Amanda äntligen skulle kunna fullfölja sin dröm om att bli en kock, Denise hängde glatt med. Men Amanda börjar känna sig lite ensam, trots sin starka relation med Denise. Kanske Amanda behöver någon, någon annan än Denise? Men hur kommer Denise reagera på det hela, när hon inte ens vet var hennes riktiga pappa är?



Amanda, mamman, besitter egenskaperna Slabbig, Neurotisk, Ensamvarg, Fegis, och Kockbegåvning. Jag hade tänkt att hon skulle vara lite mer av en smått galen mamma med roliga egenskaper, och jag lade inte ner så mycket tid på henne - jag ville fokusera på Denise, hennes dotter. Amanda har nivå 1 i matlagning och är på nivå 1 i den kulinariska karriären eftersom hennes livslånga önskan är att komma till nivå 10 i denna karriär. När hon inte jobbar eller lagar mat äter hon glass och har kuddkrig med Denise.



Denise älskar all sport som finns, men hon är inte heller av den sociala typen. Hennes egenskaper är Atletisk, Oturlig, Ivrig, och Överkänslig. Hon klarar sig ganska bra i skolan. Hon har skaffat ett deltidsjobb på bokhandeln, börjat övningsköra och kommit upp en nivå i den atletiska färdigheten. I framtiden, när familjen tjänat ihop mer pengar, planerar jag att låta henne åka till Kina och lära sig Kampsportsfärdigheten också.


De fick faktiskt alienbesök en natt också! Det var den första Alien jag hittat sedan jag fick Årstider, faktiskt. Det kom någon konstig musik, och sen började det "glittra" ovanför huset och plötsligt stod en gammal Alien där på gården. Han satt och blippade med någon fjärrkontroll i några simstimmar och sedan flög han iväg i sitt ufo...


     


Ja... Det var väl allt. Lite tråkigt kanske, men jag har inget bättre Mitt spel-innehåll att komma med just nu. Jag planerar att hitta en kille till både Amanda och Denise i framtiden också :3



Av Fanny - 24 januari 2013 17:28

Bildkälla: CDON



Idag släpps alltså det nya prylpaketet 70-tal, 80-tal, 90-tal. Jag har faktiskt inte köpt det än, jag hade tänkt vänta till födelsedagen, men jag är riktigt sugen på innehållet så det kan hända att jag beställer det ändå. Så fort det finns i mina händer ska jag börja arbeta på en recension om spelet! Ni som har spelet och har hunnit testa innehållet, vad tycker ni?


LGRs recension:


Av Fanny - 23 januari 2013 20:51


Som ni ser på bilden kommer EA hålla ännu ett event i Stockholm! Denna gång är det Universitetsliv som är huvudtemat. Det verkar hur bra som helst! Bara jag som är mest pepp på deras omtalade snacks...?


Skämt åsido: Vissa har redan blivit inbjudna, men om du inte har blivit det finns det fortfarande en chans! Mejla adressen som står i bilden innan den 25 januari och berätta varför du också borde få vara med. Jag blev inte inbjuden, men jag har mejlat adressen med ganska så bra anledningar till att jag borde få vara med, så det är bara att hålla tummarna på att vi som inte blev inbjudna kommer in! Jag vet inte riktigt vilket språk man ska mejla på, men jag tror att det är säkrast att mejla på engelska (det gjorde jag). Dock finns det säkert någon tolk som kan översätta ditt svenska brev, så där lär det inte bli några problem, men om du kan engelska är det bättre att du använder dessa kunskaper.


Om jag blir inbjuden (berättar såklart om jag blir det) får ni gärna komma fram och hälsa ifall ni ser mig :3 Om ni är stalkeraktiga nog att ni känner igen mig, det vill säga... Skämt åsido (är det bara jag eller är jag överdrivet skämtsam idag?) vore det väldigt kul att få träffa er. Så om ni faktiskt känner igen mig: Var inte blyga, säg hej!

Av Fanny - 21 januari 2013 19:47

ALLTSÅ FÖRLÅT. Men jag kunde verkligen inte hålla mig, och gjorde en till design. Jag var inte riktigt nöjd med den gamla, och jag kände att jag skulle ha en jag var nöjd med. Den här ska jag försöka ha kvar så länge jag kan!


Vill inte att någon härmar eller kopierar den, tack. Har sett att det finns väldigt många simsbloggar som härmar mig med sättet att göra designer på, jag är glad att ni gillar dem så mycket att ni själva vill ha sådana, men var snäll och sluta med det. :)


Jag har gjort designen i Photoshop CS3.


Ni som har beställt designer: De kommer när jag orkar göra dem, helt enkelt!


Feedback?

Av Fanny - 20 januari 2013 12:45


Tidigare delar: 
 Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 Del 10 Del 11 Del 12

Läs tidigare delar om du inte har gjort det! Det kan även vara bra att läsa den senaste delen lite snabbt innan du läser den här om du inte riktigt minns vad som hände.


Del 13


 
- Vad gör vi nu då? Snyftar Amber. Hon är förkrossad. Trots att hon inte bott i sin lägenhet särskilt länge och det inte alls var hennes typ av bostad hade hon blivit mycket fäst vid den.
- Nja... Jag vet inte exakt. Mitt hus har aldrig brunnit förut, säger Jacob men ångrar nästan direkt att han sa det. Varför måste jag säga fel saker hela tiden?! Tänker han surt och lovar sig själv – ännu en gång – att skärpa sig. 


- Jag antar att vi får vänta och se. Du kommer förmodligen bli tilldelad ett nytt hus att bo i ett tag tills det som gick sönder i din lägenhet blir reparerat, säger han försiktigt.

- Mm, svarar Amber dystert.                    



- Du... Jacob...

- Ja?

- Det är säkert för mycket begärt... Så du får säga nej så klart... Känn ingen press på att du måste tacka ja...



- Men skulle jag kunna bo... Hos dig? Under tiden?



Denna replik chockar Jacob. Han vet inte riktigt vad han förväntat sig, men det var garanterat inte det här.

Men jag kan väl inte säga nej till det... Tänker han medlidande med Amber. Hon kommer att förlora en hel del i den där branden. Det minsta jag kan göra är väl ändå att låta henne bo hos mig...

 


- Ja då, säger han och kramar om henne.

- Tack, snyftar hon och kramar tillbaka.



- Jag hör sirener, mumlar Jacob.

Amber svarar inte.



- Vi kommer att behöva prata lite med brandmännen först. Men det kan jag göra, om du vill, säger Jacob och släpper henne.



- Förresten... Jag bor tillsammans med min syster Elin. Och min pappa, men han är i Dubai de kommande veckorna. Har du något emot det? Frågar Jacob försiktigt, han hade nästan glömt bort Elin vilket var ytterligare en anledning till hans dåliga samvete. Även om han vet att Elin bara skulle reta honom för att han tänkte för mycket på Amber, oavsett om det var sant eller inte.

- Jo, det är okej såklart, svarar Amber.                



- Åh, brandmännen är här, mumlar Amber frånvarande och blickar ut mot gatan där en brandbil - något Amber aldrig sett med egna ögon - just stannat.



Inom några sekunder är ett par stressade brandmän framme vid dem.

- Vilken våning?! Frågar en av dem.

- Tjugoen, svarar Amber frånvarande.

Utan att svara springer de in i byggnaden.



- Nu är det bara att vänta, säger Jacob.

- Mm.

- Kom, vi sätter oss, säger Jacob och börjar gå ner för trappan mot en bänk. Amber följer efter utan att säga något.



De sätter sig båda ner på bänken. Ingen säger någonting, men då börjar de känna små droppar på huvudena och sedan bara öser det ner. Regn.

- Fan också, muttrar Jacob.

- Glömt jackan? Fnittrar Amber.



- Japp, flinar Jacob mot Amber, men hon tittar framåt igenHon är fortfarande lite skakad efter vad som nyss hänt.



Ingen av dem vet riktigt hur och när det hände, men rätt som det var sitter de närmare varandra och bara är. Vilket båda två är rätt så bekväma med. De fryser inte längre.



Nu kanske vi kan bli vänner på riktigt, tänker Amber. Jag har behövt en vän som honom. En vän som direkt kommer och hjälper mig och ger mig stöd när något går fel. Någon som jag kan skratta med. Någon som jag kan reta utan att han blir arg på mig. Precis en sådan vän som min bror var innan han förlovade sig.

Några minuter senare kommer en brandman gående mot dem.

- Hej, jag vill bara...

När hon ser vilken position de sitter i tystnar han.

- Förlåt, stör jag? Säger han försiktigt.

- Nejdå, säger Jacob, trots att det är lögn. Han släpper Amber och reser sig upp.



- Lägenheten har fått några mindre brandskador, framförallt i köket. Men det går att reparera.

- Mm? Svarar Jacob.

- Ja... Det var väl allt, säger han och rycker på axlarna.



- Eller jo, vänta. Har du någonstans att bo under tiden?

- Det är inte min lägenhet, men hon kan bo hos mig tills det är reparerat, skrattar Jacob.

- Jaha... Okej. Men då så! Då var jag klar här.



Med de orden går brandmannen därifrån.

- Brandmän är väl inte direkt kända för att vara överdrivet trevliga? Säger Jacob, mest på skämt.

- Det är ju inte deras jobb. Kan vi åka hem till dig nu? Muttrar Amber, som uppenbarligen är på sämre humör än förut.

- Visst. Jag måste ringa en taxi först, bara.


 


En halvtimme senare är de framme vid Jacobs – och Elins – hus. Vilket inte direkt är vad Amber förväntade sig från en person som Jacob. Det ser ut som om det kostade en förmögenhet (vilket det säkert gjorde), och det är ultramodernt. Jacob har ringt Elin och berättat allt, och Amber är väldigt nervös över hur hon kommer att vara.


 

... Men det behövde hon inte vara. Väl inne möts de av en fräknig tjej med rött hår med svart utväxt som är otroligt lik Jacob - men ändå inte. De har samma smala mun, samma ögon fast olika färg, nästan samma näsa. Men hon har en helt annan attityd och utstrålning än vad han har. Redan innan hon börjar prata inser Amber att det här är någon fylld av glädje och positiv energi. Elin.

- Hej! Säger Elin, vinkar, och ler brett mot Amber. Ett äkta leende.



- Du är dyngblöt ju. Kom så får du låna kläder, säger hon och börjar gå mot trappan. En något förvirrad Amber följer efter.

- HEJ, JAG HETER JACOB? Ropar Jacob efter Elin som knappt ens sett åt hans håll sedan han kom hem, men hon svarar inte.

Tjejer, tänker han för sig själv och börjar ta av sig skorna.



- Du kan ta vad som helst i byrån som passar, säger Elin som om hon och Amber hade känt varandra i hela livet.

- Tack... Vad ska jag göra av det jag har på mig nu?

- Lägg det på stolen så tvättar jag det sen, svarar hon snabbt. Den är så himla ful, stolen alltså, och jag har försökt övertala pappa hur länge som helst att sälja den men han ger sig inte. Om den är trasig kanske det är större chans...



- Vad är din favoritmat förresten? Frågar Elin med något lurt i blicken.

- Tortellini... Hurså?

- Undrar bara! Svarar Elin sedan och skuttar ut genom dörren.



Amber skrattar till. Vilken rolig tjej, tänker hon och misstänker att de kommer bli bra vänner på nolltid vare sig hon vill eller inte.



Hon byter om till de kläder hon gillade mest (det vill säga de enda som inte var allt för extrema för hennes smak) och sätter upp håret i två mindre välgjorda tofsar.



Efter en snabb blick i spegeln går hon ner för trappan igen.



Väl nere vid köket träffar hon av Jacob som koncentrerat sitter och spelar datorspel och Elin som saltar någonting.

- Hej, säger Amber och sätter sig bredvid Jacob.

- Jag lagar tortellini till dig! Säger Elin entusiastiskt.

Detta gör genast Amber på bättre humör. Hon är hungrig, och har inte insett det förrän nu.



Jacob slår igen locket på datorn.

- Hoppas verkligen att du menade allvar när du sa att tortellini var din favoritmat, viskar Jacob med ett flin.

- Va?

- Hon blir galen om man inte äter upp vad hon lagar. Oavsett hur mätt man är! Han viskar fortfarande.



- Jaha, säger Amber och skrattar till.

- Vadå, vad skrattar ni åt?! Frågar Elin.

- Ingenting, ingenting... Svarar Jacob med ett brett flin riktat mot Amber.


Senare den kvällen

 


Gråt inte.

 


Kom igen. Fokusera. Du ska döda henne den här gången, tänker Ella.



Andas, tänker hon och börjar gå mot Ambers port, argare än någonsin. Om Ella inte hittar Amber här vågar hon inte ens tänka på hur arg hon kommer att bli. Andas.

 

Fortsättning följer

Jacobs och Elins hus kommer härifrån.

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards