Fantas simsblogg

Alla inlägg under januari 2012

Av Fanny - 31 januari 2012 19:23

 

Någon undrade om jag kunde visa bilder på det som kom med prylpaketet Sovrum och Badrum. Jag börjar med frisyrerna! Det kommer 4 nya frisyrer till tjejerna och 1 ny till killarna.


Självklart är det Kayla på bilderna ^^



   



 



 

Ursäkta hennes min...


... Och så var det den till killen!


Tycker ni om dem? :) 

Av Fanny - 31 januari 2012 16:47

Jag blir ofta frågad var man hittar bilderna som man har tagit i sitt spel. För att slippa förklara detta gång på gång (och för att folk lättare ska hitta svar, för det är ju ganska jobbigt att kolla bland 160 besvarade frågor) gör jag ett helt inlägg om det. Med bilder :D


Jag visar det på mac eftersom jag inte har tillgång till en windows-dator just nu, men det ligger i samma mapp på båda sorters datorer!


För det första går du in i Dokument. Välj mappen Electronic Arts.


 



Här finns sparade data till alla EA-spel du har. Jag har faktiskt bara The sims 3 på min dator :P Gå in i The sims 3 mappen, den som jag har markerat i turkost där uppe.


 

Nu har du kommit till hjärtat av The sims 3. (nästan)


Här finns sparade simmar, nedladdat innehåll, sparade familjer, sparade stilar, allt. Jag kan berätta mer om dem i ett annat inlägg, men var försiktig med dessa filer, för om du tar bort något kan det förstöra spelet.


Men det vi ska leta efter nu, när vi vill ha våra bilder är skärmdumparna, också kallade Screenshots. Så gissa vilken mapp de lagras i? Just det, Screenshots-mappen.



Här hittar du ALLA bilder som du har tagit i ditt spel. Det kan bli en hel del, som ni kanske ser på min mapp, men strunt samma, datorn går i alla fall inte långsammare för det (inte min i alla fall).


För att ta en bild på det enklaste sättet klickar du på C när du spelar sims. Simpanelerna kommer inte med på bilden.

Av Fanny - 30 januari 2012 20:23

Tja, mods har jag aldrig fått att funka. Så jag väljer väl fusk :P Men jag gillar inte fusk så mycket heller, men jag tar det om jag måste välja.


Detta blev ett tråkigt inlägg igen... Jag skulle kanske ha valt lite roligare frågor när jag gjorde utmaningen. Haha.



Så ni får en liten bild om det tillfredställer era ögon... ^^


Ska försöka skriva om hur man får en Simbot nu! 

Av Fanny - 30 januari 2012 08:04

Det känns lite som om det räcker med såna här tackinlägg, men nu måste jag faktiskt tacka.


 

257 besökare :') Dessutom fick jag 887 sidvisningar, dock bara 6 kommentarer. 6 av 257 personer orkade skriva en kommentar... Men nåja, jag ska vara glad att jag får kommentarer över huvud taget - Jag minns när jag fick ca 20 besökare per dag och 1 kommentar i veckan! Nu är jag nästan på toppen av simsbloggarna, eller jag ÄR på toppen av simsbloggarna, på grund av er.


Tack till alla er som besöker, följer, ställer frågor och kommenterar på min blogg!


Nästa stopp - 300!

Av Fanny - 29 januari 2012 16:36

Denna fråga är SVÅR. Jag gillar alla prylpaket...


Så svaret får väl bli... NONE. Fast det skulle nog vara Gasen i Botten om jag hade det, för att det är bara bilar och bilar spelar ändå ingen roll i spelet eftersom simmar utan bil ändå alltid tar taxi eller tunnelbana vilket inte kostar något och samåkningsbilen kommer alltid oavsett om man har bil eller inte.


Vad tycker ni? Eller ni kanske inte köper så mycket prylpaket?


Eftersom detta inlägg blev himlans tråkigt delar jag med mig av en liten video:


Av Fanny - 29 januari 2012 13:43

Ni kanske undrar var 30-dagar utmaningen har tagit vägen?


Jag är ledsen att jag har varit så lat och struntat i den :P Men nu ska den köra igång igen! Jag är på dag tio nu.

Av Fanny - 28 januari 2012 12:22

 

Så nu har jag provat det nya spelet lagom mycket för att kunna ge en recension! Tror jag i alla fall...


Jag gillar verkligen alla saker och dess utseende, men det hade kunnat finnas lite mer. Samtidigt undrar jag lite när man ska använda den här otroligt romantiska stillen? Vissa saker använder jag redan mycket trots att jag köpte det för drygt ett dygn sedan, som t.ex sov och underkläderna och duscharna, men ljusen med rosenblad har aldrig använts för mig, och kommer förmodligen inte att användas (om det inte är för att ta bilder).


Jag ska gå in lite djupare i vad jag tycker om spelet:


Sovrumsgrejerna

Denna kategori är väl utrustad med en säng, nattygsbord, en byrå, tre speglar och lite andra saker. Som sagt, allt är väldigt romantiskt men jag gillar grejerna och kommer förmodligen att använda dem mer i mina hus. De är inte så moderna dock, och jag råkar vara en person som gillar moderna hus. *host* Men ibland bygger jag mer traditionella hus, och då passar dessa möbler in!


Badrumsgrejerna

Jag gillar dem! Det kommer en ny bunt med massa badrumsgrejer, såsom en dusch, ett handfat, ett badkar och en toa, och självklart massa prydnader, som vanligt. Det verkar vara lite trätema på duschen, handfatet och det, och jag gillar trä så yeey ^^ Jag kommer nog i alla fall använda dessa grejer ganska mycket, oavsett om det är ett modernt hus eller inte.


Kläder & hår

De är bra, verkligen. Vissa ser lite konstiga ut och frisyrerna var väldigt snobbiga och överdrivna (i alla fall de fyra som tjejerna fick), men de går att ha på sig. Det fanns vissa sovkläder (till tjejerna) som jag verkligen gillade, men det enda jag inte gillar är att man tydligen måste se trosorna igenom vissa...?




Ris och ros


Ros - Mycket fina och välgjorda möbler och kläder. It sets tha mood, ya know! Sen dessutom är det bra att man kan ha en av de fina tröjorna, som egentligen är till pyjamasar,  går att ha på vardagskläder också.

Ris - Det hade kunnat finnas lite mer kläder till killarna, och jag hade gärna sett något till tonåringarna. Lite överdrivet romantiskt, men det är väl det detta prypaket satsar på...





Övrigt

Vad är det med min laddningsskärm?!


 

Varför är loggan utdragen...? Har provat på två datorer och det är så på båda, och det är ingen inställning för resten är ju som det ska vara. Dock är båda mac-datorer. Någon som har spelet installerat på en PC? Och i så fall, har ni detta problem?

Slutsats

Jag är nöjd med mitt köp, dock känns det inte som om det är något speciellt jag känner för spelet - it's just another stuff pack. Dock gillar jag prylpaket mycket och detta är inget undantag. Jag säger som Sanne sa på sin blogg när hon recenserade Stadsliv; "Eftersom jag tycker om nya prylar till mitt spel så vill jag ju fortfarande ha det är spelet, men... Det kanske inte är värt de 179 kronor som spelet ligger i just nu." Fast spelet ligger ju på 199 kr, men aja x'D



Passar det mig?

Jag säger som  jag alltid gör: Det passar absolut inte dig som är van vid att köpa expansionspaket och dess innehåll och inte bygger/inreder så mycket hus, för ett prylpaket är som ett mini-expansionspaket som bara innehåller möbler. Om du vill ha romantiska möbler och/eller nya sovkläder, visst, det är precis vad det här prylpaketet handlar om, köp det! Men annars, nae.

Standardpris: 199 kr

Vad jag tycker det är värt: Omkring 100-139 kr


Kolla här om du vill köpa det för bästa möjliga pris, det billigaste just nu är 168 kr hos spelbutiken.se, fri frakt. Jag hade inte tid att beställa, för jag vill kunna recensera så snabbt som möjligt (dessutom lovade jag min kompis som sover över idag att jag skulle köpa det så att vi kan testa tillsammans), så jag gick till närmaste butik för att köpa det för standardpriset.


Till er som undrar var jag köpte det så köpte jag det på Gamestop i Fältöversten.

Av Fanny - 27 januari 2012 14:27

Vad är det bästa sättet att fredagsmysa på? Att intsallera ett nytt simsspel som innehåller mysiga grejer!


Denna gång är det Sovrum och Badrum som kommer till simslistan, som hade sitt laseringsdatum igår! Själv tycker jag det verkar bra, fast har inte installerat det än. Recension kommer kanske i morgon eller något sådant!


 

Om ni undrar var jag köpte det så fick jag det för 199 kr på Gamestop. Bra pris för ett splitternytt prylpaket om du frågar mig. Ska nu installera!


Otåliga? Kolla in LGR's nya recension. Han är grym.


Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards