Fantas simsblogg

Alla inlägg under maj 2013

Av Fanny - 30 maj 2013 20:30

Nu är jag alltså hemma efter ett asgrymt Semesterparadis-event!

Eventet inleddes med att jag, Sara, Saga & Embla (vi hade träffats innan och kom därför tillsammans till eventet) kom fram till EAs kontor. Då fick vi namnlappar som vi skulle hänga runt halsen, skriva på ett papper om något som jag knappt ens fattade vad det var och gå in och ställa oss i ett litet konferensrum, med några andra som skulle på eventet. Det var ganska stel stämning i början kan jag säga, men sedan började vi prata lite mer - och runt 12.50 blev vi alla insläppta i kontorsrummet! Där fick vi se en liten video av Graham Nardone, en av producenterna på Semesterparadis, och Lisa Smith, en av producenterna på storevärlden Dragon Valley. Där visade de oss lite om de två spelen. Sedan var det bara att gå mot datorerna och spela! Jag och Sara bestämde oss för att dela dator, så därför kommer vi ha samma bilder i våra reportage (bara så ni inte tror att vi har snott av varandra eller något).



När vi nyss börjat spela kom Lime fram till mig med ett plumbobdiadem och sa "Hej, den här ska jag ge till dig!" med sin härliga finlandssvenska. Vet inte riktigt varför, men coolt som fasen var det! Tack, Lime! Joyce som håller eventet bad också att få en bild på mig med den på mig (tydligen passar mina simssaker alltid in på deras bilder), så ni lär nog se mig smila med den på mig på The sims Sveriges Facebooksida snart ;) Dock hittade jag inte simströjan som jag hade förra gången, så jag kunde inte ha den...


   

KOLLA VAD KICKASS


Vi har förresten inget embargo (dvs en begränsning på när vi får publicera information) denna gång, så vi kommer kunna publicera bilder och information om spelet redan nu! Dock kommer det såklart ta väldigt lång tid innan reportaget är klart, men jag ska göra ett inlägg med svar på frågorna typ i morgon för det kommer ju inte ta lika lång tid.


Medans kan ni få den helt klart bästa bilden vi knäppte: 


 

Vår spöksim skulle vindsurfa, men istället tyckte hon det var en superbra idé åka upp flera tio meter i luften. Där flög hon omkring ett tag tills hon försvann. Hon dök inte upp igen förrän vi resettade henne med fusk...

 

Förresten, gissa vilka som dessutom fick varsin gratiskod för Dragon Valley?! Sen lyckades jag även kapa med mig en gigantisk Semesterparadis-poster, som jag dock är osäker på om jag ska tävla ut eller behålla... (nu kommer alla skriva TÄVLA UT DEN)

Av Fanny - 28 maj 2013 18:15


1. Innan din sim har kommit upp några nivåer i matlagningsfärdigheten, låt hen laga höstsallad så mycket som möjligt. Det kan nämligen inte brännas eftersom det inte tillagas på spisen.

 

2. Om du håller ner alt-knappen när du placerar eller roterar möbler så blir de inte bundna till rutnätet, alltså kan du placera dem lite var som helst (så länge inget är i vägen, förstås). Alltså får du mycket friare val.

 

3. Som ni säkert redan vet så kan simmar ta lektioner i staden mot en avgift för att förbättra färdigheter. Dock kan det bli lite dyrt om din sim inte har så mycket pengar, men vissa lektioner är på rea ibland! Använd interaktionen Hitta rabatterade lektioner på tidningen för att se vilka.


4. Istället för att sälja saker direkt i katalogen, sälj dem på snabbköpet. Där är de värda mer pengar.

 

5. Vissa spisar (som då är lite dyrare) har inbyggda uppgraderingar, såsom Självrengörande



6. Har du tröttnat på att din sim får hem tidningen varje dag och att de alltid bara ligger och ruttnar där utan att någon läser dem? Du kan avbeställa tidningsservicen via Ring om tjänster på telefonen.

 

7. Om din sim-mamma föder sitt barn hemma istället för på sjukhuset så startar mamman och barnet på en mycket högre relation.

 

8. När en sim som har målat tavlor dör så blir målningarna mycket mer värda.

 

9. Om din sim t.ex är trött kan du klicka på den humöreffekten, så kommer hen automatiskt göra något åt sin trötthet (som att sova, ta en tupplur eller dricka kaffe). 

 

10. Om din sim har egenskapen Prydlig så kan du trycka var som helst på marken och välja alternativet Städa huset. Då kommer hen städa och göra rent allt som är smutsigt/stökigt i huset!


Av Fanny - 26 maj 2013 09:45

Louis Hunter - Önskad av Klara

Egenskaper: Hopplös romantiker, fegis, god, neurotisk, ambitiös (jag tänkte att "fegis" och "neurotisk" kunde vara små psykiska märken från det kriminella jobbet)

Biografi: Louis har tidigare haft en karriär inom det kriminella och har mått riktigt dåligt över det, men han har inte kunnat säga upp sig eftersom chefen hotade honom med oönskade konsekvenser om han gjorde det. När Louis fick ögonen på en vacker tjej som han egentligen fick i uppdrag att mörda så blev de båda förälskade, flydde till en annan stad tillsammans och nu försöker han börja om på nytt.

Ladda ner: Mediafire (som sagt, exchange verkar inte längre funka för mig)




Jag hoppas du gillar honom, Klara! Han blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men förhoppningsvis är det okej. Sen gick det inte heller att ge honom en tatuering vid nyckelbenet, så det var jag tyvärr tvungen att skippa. Du undrade förresten om du fick ha med honom i en historia, och det får du absolut så länge du länkar till mig och säger att det är jag som har gjort honom :)

Av Fanny - 23 maj 2013 16:36


Denna bild gjorde jag idag, för ja... Jag hade tråkigt. Vi får väl bara hoppas att det inte blir så här när någon av oss grillar. ;)


PS: Glöm inte livesändningen klockan 19.00 ikväll!

Av Fanny - 20 maj 2013 17:45

Jag har inte spelat på min PGC på ganska länge, därför har det inte blivit så många inlägg om dem. Men nu i helgen började jag spela igen, så nu har jag lite att dela med mig av! Dock har det inte hänt några "stora" grejer, utan mer småsaker.



Syskonen har blivit ganska beroende av sina telefoner (precis som jag, HEHE), och det går inte så lång tid utan att de tar fram den för att ta bilder, blogga eller skicka smöriga SMS till sina chefer. Sebastian har till och med skaffat ett skal som matchar hans hår!



David & Sebastian har saknat sina kära flickvänner lite, så de blev inbjudna att komma på besök hos familjen. Dock verkar båda ha blivit attraherade av Liam...?



Dessa två har äntligen blivit ihop på riktigt! Förut hade jag någon bugg som gjorde att alternativet Föreslå att bli ihop aldrig kom upp, men efter att ha använt interaktionen Consider attractiveness som kommer med Woohooer-moden så dök det äntligen upp. Dock kan fortfarande David och Shannon inte bli ihop, den lösningen funkade inte för dem så jag jobbar på att hitta någon annan lösning... Om ni själva vet något som hjälper, hojta!

Den fina Connie Cronk kommer i alla fall få bli tjejen som ska hjälpa till att föra Emmas och Sebastians gener vidare, så snart kan ni nog förvänta er att det är dags för generation 2.



... Dock verkar Connie och Shannon inte komma så bra överens, tyvärr. Undrar vad de bråkar om?



Alice jobbar ju inom musik, men hon är än så länge bara scenarbetare när hennes dröm är att bli kompositör. Tyvärr går det inte så bra för henne på jobbet, men hon är ambitiös och fast besluten att arbeta sig uppåt. Hon börjar jobba på eftermiddagen vilket bidrar till att hon alltid kommer hem väldigt sent. Resten av syskonen har också börjat arbeta inom karriärerna de tagit examen för - David jobbar som idrottare, Bella som författare och Sebastian som affärsman. 



Syskonen har fortfarande väldigt bra relation till varandra - de har ju trots allt en massa internskämt och liknande som bara de känner till och delar. Dock verkar Alice ha tappat lite av relationen till sina bröder på grund av sista terminen på universitetet när hon inte var med (hon pratade ganska mycket i telefon med Bella under den tiden, så deras relation gick inte ner något), men det är ju lätt fixat och de är fortfarande vänner.



Bella, som är ganska duktig på författande (då hon behöver den färdigheten för sitt jobb), har fått en möjlighet att skriva en biografi om simmen Danny Sjöö. Denna bok jobbar hon hårt på och det verkar gå ganska bra på den! Hon har skrivit en bok innan, Sätt press på pressen, och den blev en succé.



Okej, är det ens möjligt att inte shippa dessa två?! Så sjukt söta tillsammans! Förstår ni ens hur sjukt ledsen jag kommer bli när de dör? Jag lovar att jag kommer börja gråta, haha.



Alice är väldigt kreativ av sig, hon spenderar all ledig tid hon har med att antingen teckna eller spela piano.



... Medan Emma & Liam spenderar tid till sina intressen: Trädgårdsarbete, fiske och händighet.



Liam bestämde sig för att hans karriärsliv var över och gick i pension. Emma ville dock stanna kvar i branschen ett tag, hon har ju nyss fått sitt drömjobb!



"Jag ska begrava pappa i konfetti"


 

Trillingarna har ju tack vare sitt band blivit lite kända, så Sebastian fick en möjlighet att spela in en reklamfilm vilket han tjänade hur mycket pengar som helst på. Det lönar sig att ständigt ha den där irriterande paparazzin efter sig!



Dessa två spenderade en dag tillsammans där de bland annat åt på bistron.



Connie ville ena sig med Davids skrivbord.



Liam försökte laga den trasiga diskmaskinen, men han glömde att moppa upp pölen först så han fick en elchock. Dock ledde den inte till något allvarligt.



I alla fall inte för honom. Diskmaskinen började brinna! Alla hushållets simmar med egenskapen modig (vilket gör så att de släcker elden direkt) var dock inte hemma just då... Alice höll en pianolektion på skolan och David var fortfarande ute med Shannon.



Han verkade dock ha hunnit hem i sista sekund, så han fanns där för att släcka elden. Ingen större skada skedd!





Av Fanny - 20 maj 2013 14:57



På torsdag kommer EA att hålla en ny livesändning! 


I denna sändning kommer vi få ta del av en noggrann genomgång av den kommande storevärlden Dragon valley. Vi kommer även få träffa några av producenterna på The sims 4! Livesändningen kommer man kunna se här.

Av Fanny - 16 maj 2013 19:21

Nu har procentgenomgången (dvs en slags trailer där producenterna pratar om spelet) av The sims 3 Semesterparadis släppts!



Är ni taggade på spelet?

Av Fanny - 14 maj 2013 16:15


 

Tidigare publicerat:
Inledningdel 1del 2del 3del 4del 5del 6, del 7

Läs de tidigare delarna innan den här om du inte har gjort det än.

 



För att fira bloggens årsdag så får ni en del av Drömmar! Jag kanske hinner en Nattens konsekvenser också, men jag prioriterade denna eftersom den är lättare att göra (och ändå tog det mig tre timmar att ta bilderna...)


 

Cora Caverly

 

 


- Va?! Är du allvarlig? Frågade jag. Jag kunde allt annat än att tro mina öron. Hur sjutton gick det ihop? 

- Ja. Eller... Det var inte exakt likadant. Du berättade ju som om du betraktade mig, men jag liksom... Var mig själv. Inte så konstigt kanske. Jag sprang, kände paniken växa i magen och dunka i huvudet, och sen sprang jag ut på en väg och vaknade som om det var en smäll... Svarade Hailey med lätt darrande röst.

Jag var fortfarande helt stum. Hur stor chans var det egentligen att något sådant skulle inträffa? En sak om vi båda hade drömt en helt normal dröm, det hade varit konstigt nog, men nu hade vi båda drömt en dröm helt utöver det vanliga...

 


 

- En sak som också var väldigt konstig var att innan jag gick och lade mig hade jag en otroligt konstig känsla i magen... Det var inte illamående eller något sådant. Utan... Alltså... Det finns liksom inga ord för den... Började Hailey sedan, men kunde inte fortsätta meningen. Jag stod bara och gapade.

- Vad är det? Frågade Hailey förvånat.

 


 

- Det var exakt samma för mig! Pep jag och kände hur känslan började växa igen.
- Känner du den nu också?! Frågade Hailey efter att ha tänkt en liten stund.

 


 

- Ja... Och den bara växer medan vi pratar om det här... 

- Det är så för mig också, kved Hailey.

 


 

Precis då ringde det in.

- Helvete! Svor Hailey efter att ha kastat en hastig blick på klockan.

- Vad har du nu? Frågade jag.



- Engelska... Du då?

- Jag med.

- Okej, då går vi in nu.



Med de orden gick vi, båda väldigt nervösa efter vårt samtal, in mot skolbyggnaden igen. Turligt nog var engelskan den sista lektionen, så vi skulle kunna diskutera händelsen ordentligt efteråt. Men det var ändå en lektion kvar, en lektion som förmodligen skulle vara väldigt jobbig...



Under lektionen var det så klart omöjligt för mig - och förmodligen även för Hailey - att koncentrera mig. Inte nog med att jag hade haft drömmen i huvudet hela dagen, nu var det dessutom tanken på att Hailey hade drömt likadant som gnagde i hörnet av huvudet. 



Efter vad som kändes som en evighet sa vår lärare äntligen att det var dags för oss att plocka undan våra saker och bege oss hem. Jag slängde snabbt ner alla böcker i väskan och sprang genast bort till Hailey.



- Vad ska vi göra nu då? Frågade jag så tyst jag kunde.

- Vad? Frågade Hailey oberört.



- Du vet! Sa jag, smått irriterad.

- Jag vet inte vad du pratar om, Cora, muttrade hon sedan och gick därifrån. Hennes beundrare stirrade på mig och började himla med ögonen, sedan gick de därifrån.

Vad...? 

 


Besviken gick jag hem - jag kände inte för att ta skolbussen - och hade nu ännu fler frågor i huvudet. Vad var det för dum känsla? Vad sjutton var det för dröm? Vad ville Madeleine? Varför hade Hailey drömt samma dröm som jag? Och varför ignorerade hon mig?!

Jag kunde inte hitta svar på någon av dessa frågor alls.


Hailey Turow



Vilken idiot jag är.

Jag var den sista på skolbussen. Alla andra hade redan gått av. Det var en av de få fördelarna med att bo långt bort från skolan, man kunde få vara ensam och för en gångs skull lite isolerad den sista biten av bussresan. Kate hade frågat om jag ville följa med henne hem, men jag sa så artigt jag kunde att jag "inte hade tid" och nu hade jag hela bussen - och mina tankar - för mig själv.



Herregud... Varför... Cora måste ha blivit så sårad... Men jag kunde ju verkligen inte svara, alla tittade ju på mig. 

 


 

Men ändå... Ingen av mina "vänner" är vänner egentligen. Cora är den enda riktiga vännen jag har. Kanske Madde också. Men ändå har jag svikit båda, bara för att uppräthålla mitt rykte. Stackars Cora måste vara så förvirrad... Både över drömmen vi delade och att jag ignorerade henne...

 


 

Det är så synd om henne. Hon har alltid funnits där för mig, men har ändå behövt vara ensam när jag haft någon annan kompis. Jag har svikt henne så himla många gånger, men hon har hängt kvar där ändå och aldrig svikt mig. 

Om det fanns ett pris för sämsta vännen i världen hade jag garanterat fått det.

 


Jason Knox

 


Det var en sådan stund igen. En stund där jag bara kunde vara själv, inte bara själv utan mig själv, tänka på mina egna behov. En stund där jag kunde låta tiden försvinna och bara gömma mig i min egna lilla bubbla. Låta den underbara musiken i hörlurarna flöda genom mig, väcka känslor inom mig som sedan illustrerades på duken.



Plötsligt stördes jag av känslan att jag inte riktigt var helt ensam längre. Jag försökte stöta bort tanken och koncentrera mig på duken, men det var svårt. Det var som att någon såg på mig, brände hål i nacken på mig med sina ögon. Jag försökte skaka bort det och intalade mig att det säkert bara var någon liten hare, men det var svårt. Jag vände mig alltså om... Och såg henne.

 



Cora. Cora Caverly. Alla vet vem hon är, alla känner igen henne direkt. Den ensamma tjejen som jag visste att många egentligen beundrade fastän ingen vågade erkänna det. Haileys erkänt bästa vän, oavsett vad andra trodde om deras och Haileys relation. Hon som nästan aldrig sa något, hon som alltid höll sig vid sidan om. Hon som alltid satt vid en avlägsen bänk och läste och alltid såg så himla avslappnad ut. Hon stod där på trottoaren och tittade med en blick jag inte riktigt kunde tyda på mig.



Jag hade definitivt ljugit om jag sa att jag ogillade Cora, trots att jag knappt hade pratat med henne, men jag ville verkligen inte att hon - eller någon över huvud taget - skulle se mig så här. Ingen visste att jag målade, ingen skulle få veta. I vår skola är det så hemskt, att man automatiskt blir en tönt bara för att man tycker om att vara kreativ.



Jag försökte så lugnt som möjligt lägga i från mig färgerna, och försökte blixtsnabbt hitta på en utväg från den pinsamma situationen. Sedan kom jag på att det allra bästa och vardagligaste sättet vore att le och gå fram till henne och hälsa. Då skulle det inte se ut som att jag försökte dölja något. Det skulle se kontrollerat och avslappnat ut. Cora verkade ändå inte som personen som skulle skvallra för alla i hela skolan om att hon sett en populär kille måla, ensam i sin trädgård. Sedan insåg jag hur patetisk jag var som ens tänkte i de banorna.



- Hej, sa jag och såg hur Cora blev lite nervös. Det var första gången jag på ett ordentligt sätt sa något till henne.

- Hej, pep hon till svar och såg mig knappt i ögonen.



- Vad gör du här? Frågade jag samlat.

Cora spärrade upp ögonen en aning. Hon såg nästan lite rädd ut.

- Jag... Jag...

- Är du på väg hem?

- Ja, sa hon och lät ganska lättad.



- Går du hela vägen hem? Varför tog du inte bussen? Frågade jag och blev lite misstänksam. 

- Jag kände för en promenad idag, mumlade Cora och såg plötsligt lite ledsen ut. Hon undvek min blick och såg obekvämt ner på sina fötter. Jag började undra om det kanske hade hänt något, och eftersom jag alltid måste vara så förbaskat omtänksam - vilket förstås inte var en dålig egenskap - kunde jag inte låta bli att bli lite orolig för henne.

- Är du okej? Du ser lite... Nere ut, sa jag försiktigt.



Cora tittade förvånat på mig. Sedan verkade hon bli lite generad.

- Ehm... Alltså...

- Du vill kanske inte prata om det? Föreslog jag. Hon såg misstänksamt på mig och verkade tveka, men efter ett par sekunder slappnade hon av och nickade.



- Vill du komma in en liten stund? Och äta något lite snabbt?

Cora såg lite förvånad ut, men jag såg genast att hon blev på bättre humör. 

- Okej... Tack. Vad snällt av dig, sa hon, och mycket riktigt lät hon som om hon var mycket gladare.


Fortsättning följer...

Ursäkta att bilderna i klassrummet är av så dålig kvalité, jag hann aldrig fixa det tyvärr.



Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards