Fantas simsblogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Fanny - 29 maj 2011 13:51

Japp, ni läste väl rubriken? =)

Kolla min studio, orkar inte ladda upp bilderna xD

Av Fanny - 27 maj 2011 21:08

 

- Drunkning -


Först måste du se till att simmen som du vill döda simmar i en pool UTAN NÅGON STEGE.

Bygg staket eller väggar runt poolen. Sen är det bara att vänta. När energinivån är låg (simmens sömnbehov) så kommer simmen få humöreffekten:

Drunknar

Simmar andas luft. Allt annat känns lite... Krävande.

-40 humör

Så får du vänta ett tag till.

Inflikning: Om du vill att din sim ska drunkna naturligt kan du bygga poolen utan staket eller väggar, dock kommer den att försöka kliva upp när den får humöreffekten. För att detta inte ska ske, prova att stänga av fri vilja.

Tips! Låt simmen kliva i badet när energinivån är låg eller när den har humöreffekten Utmattad, då går det mycket fortare.

Simmarnas humöreffekter pågår ju ett tag och när humöreffekten Drunknar har lidit mot sitt slut kommer detta hända.

En sim som drunknar får ett blått spöke med vatten som droppar från det.


Läs mer från Tema spöken genom att klicka här.

Av Fanny - 27 maj 2011 19:02

 

Temat spöken och död handlar just om spöken och död.


Publicerat inom detta tema:
Döda en sim – Drunkna

Döda en sim – Elstötar

Döda en sim – Svält

Döda en sim – Vampyrdöd (kvällsnöjen krävs)

Döda en sim – Eld

Döda en sim – Ålderdom

Dödsblomman

Liemannen

Återuppliva de döda/spela som ett spöke

Få ett spökbarn
Dödens effekt på omvärlden
Gravstenar
Döda en sim – Meteor (drömjobb krävs)

Saker som kommer att publiceras inom detta tema:
Döda en sim – Mumiens förbannelse (destination världen krävs)

Av Fanny - 26 maj 2011 16:49

  Tidigare delar: Del 1 


Wendy - Röd

Sandi - Ljusblå

Nancy - Brun



Sandi hade satt upp annonser lite överallt (hon var tvungen att stjäla pappret men pennan fick hon låna) om vem som skulle kunna ta hand om Wendy. En dag ringer hennes uråldriga telefon...

"Åh, det ringer!"

Nancy: - Hej. Är det Sandi Sarv?

- Ja?

- Jaså, goddag på dig. Jag ringer angående din dotter.

- Nämen, åh, vad kul! "Åh vad tråkigt... Jag som hoppades att ingen skulle svara... Men det är det bästa för både mig och Wendy..."

- Skulle du kunna lämna henne hos mig?                                                               Javisst...En vecka senare...

- Jaha, så du är det lilla grinet som jag ska ta hand om.

- WENDY HUNJI! Mat?                                                                                 


- TYST! Mat får du i morgon.

- Du måste sova i källaren, jag orkar inte med ditt skrik och gap!

- Skik o gap? Skiker Wendy?

- Ja, det gör du minsann... Säger Nancy mest för sig själv.

- HÄR ska du sova. Och så skriker du inte, uppfattat?

- Var mamma? Wendy sova mamma!                                                          

Wendy hade inte förstått att hon skulle lämna sin mor... Hon var fortfarande alldeles för liten för att förstå.

Nancy var inte född med sådan bitterhet. Faktum är så var hon riktigt snäll förr i tiden. Nancy hade nämligen för länge sedan förlorat sin man, Erik, i en tragisk olycka...

Erik! *snyft* Erik! 

- Livet är hemskt just nu. Jag måste ta hand om en liten, liten flicka som bara skriker hela tiden. Men hon kommer nog att bli bra arbetskraft när hon blir lite äldre. Det var ju därför jag hämtade hem henne...


Men Nancy vet att hon ljuger för både sig själv och Erik – hon tog över Wendy för att slippa vara ensam hela dagarna.
"
Äsch, det är ingen ide att sitta och prata med en gravsten. Jag måste trädgårdsarbeta, förresten... Jag skulle ha gjort det i morse, det är inte kul att göra det i mörkret..."

"Lalalalalaaa... När Wendy växer upp så ska hon minsann sköra plantorna, inte jag. Min rygg klarar inte mer av det här."

Wendy låg och sov, helt omedveten om hennes hårda framtid...


Fortsättning följer (förlåt om delen blev lite för kort!)



























Av Fanny - 26 maj 2011 16:36

HOPPSANSA jag glömde bort att göra Linnéa igår! I vilket fall så kommer Wendy lite senare, jag LOVAR. 


Bild på Linnéa:

 

Hejdå   

Av Fanny - 25 maj 2011 18:23


Linnéa - Chockrosa

Anna - Röd

Cole - Gul

Penny - Ljuslila

Övriga får restrerande färger, t.ex brun.


- Cole: Skynda er! Vi är framme!

- Anna: Lugn, jag kommer!

- Linnea: Är det här vårt hus? Mm, fint.

-Haha, kolla in ditt fina rum!

-Vad fint...

-Jag måste gå och jobba nu och du får absolut inte störa mig!

-Nejdå, pappa...

-Jag hatar Twinbrook! Jag vill tillbaka till Bridgeport! Tillbaka till vampyrerna, tillbaka till klubbarna, tillbaka till min allra bästa kompis, Penny...


- Hmm, solstolar är aldrig fel plats att vila på!

-Hmm, de var fula de här solstolarna, men rätt så bekväma!

-När allt kommer omkring, varför betalade pappa för att de som sålde huset skulle måla det gult? Penny skulle ha hatat det. Åh, jag saknar Penny så mycket...

Linnéa somnar och drömmer om hon och Penny som var borta i Bridgeport och levde livet till max...

När Linnéa har vaknat så passar hon på att chatta med Penny på sin dator.

*Chatt*
Heeej Penny!

Hej! Hur är Twinbrook?

Det suger!

Jaså? Varför då?

För att... Det suger bara. Allt är så gammeldags, det finns inte en enda klubb här!

Oj, du måste skoja?

Nej, jag menar allvar!

Åh, så synd! Kan du inte komma och hälsa på någon gång?

Nej, jag vet! Du kan komma till oss och se hur dåligt Twinbrook är!

Vilken bra ide! Oj, nu ropar mamma att det är mat, hejdå!
Hejdå, puss och kram! 

*Chatt slutar*

"Åh, Penny kommer att hälsa på! Gud vad kul, men hon kommer att avsky Twinbrook och så kommer hon att avsky mig för att jag umgås med dom töntiga Twinbrookarna och inte med henne... Det tänkte jag inte på när jag frågade..."

Några timmar senare så går Linnéa och lägger sig.

Och sover inför en ny skoldag...




Av Fanny - 25 maj 2011 17:00

Hej, jag ska göra en till historia xD Men i vilket fall så kommer historien lite senare idag och Wendy dyker upp i morgon.


Min historia kommer att handla om en tonåring vid namn Linnéa. Vad tror ni om det?   

Av Fanny - 24 maj 2011 07:42

Hej, igår gjorde jag en ny sim till exchange som heter Linda. Jag har bara använt CC i kläderna, så om ni gillar CC, kolla in henne!

(CC är kläder, hår, smink eller möbler som inte finns med i spelet vanligtvis)

  Huvud

   Vardag

   Finkläder

   Pyjamasar (hon vinkar här, hihi)

   Idrottskläder

   Badkläder


  BETYGSÄTT MELLAN 0-5!


Ladda gärna ned (och rekommendera) henne! =)


Nu måste jag till skolan, hejdå!

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards