Fantas simsblogg

Alla inlägg under oktober 2013

Av Fanny - 17 oktober 2013 07:50

Förlåt om jag gav er falska förhoppningar hörni, men jag måste ta en bloggpaus. Som sagt ska jag på klassresa idag och så händer det en massa efteråt, så jag hinner helt enkelt inte skriva något. Jag kommer vara tillbaka i början eller någon gång i mitten av november, och då tänker jag faktiskt börja blogga ordentligt igen. Det är bara så svårt att göra det, nu när mitt spel inte funkar och så. Men jag ska försöka, för jag tycker verkligen att det är roligt att blogga och att lägga ner bloggen vill jag inte alls!


Kram på er, tack för ert tålamod 


Av Fanny - 14 oktober 2013 18:30

Återigen har det varit jättesvårt att utse en vinnare. Ni har ju bra bloggar allihopa! Ni som inte vann den här gången får, precis som vanligt, vara med den här gången också. Ni kan helt enkelt köra på tills ni vinner, finns inget som heter att överdriva i detta sammanhang. ;)


Nåväl, (den sena) vinnaren denna månad är...

 

Othersims!

 


 

Det här med att motivera anledningen till att bloggen vinner börjar bli lite svårt eftersom bloggar som tilltalar mig ofta är i ungefär samma stil, och det låter ju så himla falskt om jag ska sitta och gorma om att det är snygg design, välskrivna inlägg och snygga bilder varje gång - men den här gången måste jag nog ta och säga så ändå, än en gång, för här snackar vi verkligen någon som vet hur man tar bilder med spelet! Jag blir alltid jättesugen på att försöka ta egna bilder med mina egna simmar när jag kommer in på bloggen. Fast det slutar alltid med att jag ger upp och inser att jag inte kommer bli lika bra på ett ganska långt tag... Sen är designen jättesnygg också, och inläggen är bra skrivna och inget halvdant. 


Bloggen hittas HÄR. Grattis! 

 

Ni kan redan nu börja delta i nästa Månadens simsblogg, skriv bara i kommentarerna till detta inlägg att ni är med + en länk till er blogg (och en motivering om ni själva vill ha med det, men det är inget måste). Notera att det bara gäller simsbloggar, inte bloggar som handlar om annat eller delvis sims. Nästa vinnare annonseras i början av november!

Av Fanny - 12 oktober 2013 12:08

Jag är tillbaka.

 

...Tror jag i alla fall. Jag lovar inget, jag ska bara försöka. Det känns som att jag har sagt det här flera gånger, men jag säger det igen: Förlåt för att jag inte skriver. Den senaste veckan har jag inte ens orkat gå in på bloggen, jag har liksom inte känt att det finns någon mening med det. Jag lägger ner halva dagen på ett inlägg, någon läser det, vissa tycker att det är bra och sen en dag senare vill man ha ett nytt inlägg och mindre än en månad efter det är det som jag spenderade jättemycket tid med helt bortglömt. Men nu när jag gick in idag så fick jag lite inspiration i alla fall. Ska försöka få igång mitt spel lite idag och klämma fram lite inlägg, och dessutom utse Månadens simsblogg som jag har glömt helt. 


Ett problem är dock att jag åker på klassresa till Island på torsdag, och jag är 99,9% säker på att vi inte får ta med oss datorer och även om vi skulle få det skulle jag inte ha internet (vi ska liksom bo i en liten fiskeby hälften av resan) eller tid att skriva något, så under den tiden kan jag inte blogga. Där ska jag vara i en vecka. Sen direkt efter det så är min farfars begravning, och då kommer jag med störst sannolikhet inte orka blogga, och direkt efter det så ska jag åka utomlands med familjen igen eftersom min mamma typ inte har kunnat prata om något annat än att vi måste komma bort ett tag och koppla av. Där kommer jag antagligen inte heller vilja blogga, om jag ens tar med mig datorn dit. Detta betyder alltså att oktober 2013 kommer bli typ den sämsta månaden för bloggen någonsin. Jag kan försöka tidsinställa inlägg, men annars kommer det vara ganska tomt här.


Jag har i alla fall provat att spela The sims 2, och jag tycker det är jättekul faktiskt! Simmarna i tvåan är mycket charmigare, tycker jag. Däremot har jag inte lyckats installera expansionerna jag köpte än, för när installationen närmar sig ett slut så säger den att jag ska stoppa in disk 4 för att uppdatera spelet, men när jag försöker mata ut skivan jag redan har i för att installera expansionen så kommer det upp ett fönster där det står att det inte går eftersom skivan används, så jag kommer ingen vart. Om någon vet vad jag kan göra så uppskattas det, jag spelar TS2 på en dator med Windows XP från typ 2005 (som jag är rätt säker på klarar spelen med god marginal eftersom tvåan kom ut 2004, och datorn är väldigt bra för att vara så "gammal") om det skulle vara till hjälp :)


Tack så jättemycket för era fina ord i förra inlägget, förresten. De ger mig inte min älskade farfar tillbaka, och de tar inte bort sorgen, men att veta att det finns så många som bryr sig gör det hela ett snäpp lättare. Tack, ni är bäst, bamsekram till varenda en av er. 


Av Fanny - 4 oktober 2013 20:14

Ledsen för att jag inte skrivit något, min farfar gick bort i lördags och jag har inte kunnat koncentrera mig på så mycket annat än att gråta, äta, sova och kolla på TV-serie sedan dess så att uppdatera bloggen har inte varit någon prioritet. 


Idag hade min klass loppis, och när jag kom dit för att det var min tur att sälja så kom min kompis Douglas fram till mig och frågade mig om jag har alla sims. Jag sa att jag har nästan alla, i tron om att han pratade om The sims 3, men det gjorde han inte - han pratade om The sims 2. Som jag inte har alls. Det såldes alltså ett litet pack med The sims 2, Djurliv och Året runt för 70 kr, och well, behöver jag ens säga att jag slog till ganska snabbt som den simsnörd jag är? (liksom, jag har redan typ 16 sims, SÅKLART JAG BEHÖVER TRE TILL!) 


Tro det eller ej, men jag har faktiskt aldrig spelat tvåan, så att göra det nu ska bli ganska spännande. Jag har nämligen läst om ganska många som tycker att tvåan är bättre än trean, och ännu fler som tycker att de är lika bra, så jag kände att 70 kr var ett ganska bra pris för att testa - speciellt eftersom jag inte ens kan spela The sims 3 just nu på grund av alla buggar. 


Jag vet inte om ni skulle tycka att det vore så roligt om jag bloggade om tvåan, men jag kommer i alla fall visa när jag spelar därifrån som jag t.ex brukar göra med min PGC :) Spelar någon av er TS2 fortfarande?

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards