Fantas simsblogg

Alla inlägg under februari 2013

Av Fanny - 28 februari 2013 14:30

Förlåt att min uppdatering inte är så bra/intressant, men som ni redan vet är jag på sportlov och är upptagen hela dagen och då hinner man inte spela sims så mycket. Idag hade jag i alla fall tänkt berätta några roliga detaljer i spelet som jag inte tror att alla vet om!


- Om en häxa i Övernaturligt trollar fram ett äpple kan det bli ett förgiftat äpple. När någon äter det äpplet svimmar de och får en negativ humöreffekt!


- Simmarna får en positiv humöreffekt av att äta sin favoritmat. Humöreffekten blir ännu mer positiv om maten är av hög kvalité!


- När din sim når toppen av en färdighet kommer hen få ett färdighetsdiplom med posten som hen kan hänga upp på väggen. 


- Simmar som har nått nivå 10 i matlagningskarriären kommer få det bästa kylskåpet gratis.


- I Övernaturligt kan barnsimmar leta efter monster under sängen. Om de inte hittar några får de en positiv humöreffekt, men om de hittar några får de en negativ humöreffekt och kan inte sova i den sängen!



- Simmar som jobbar som Rockstjärna (nivå 10 i musik-karriären) kan hålla autografskrivningar för sina fans på allmäna platser.


- Om en sim i familjen är idrottare eller musiker får resten av familjen komma in gratis på den simmens matcher och konserter!


- Astronauter (simmar på nivå 10 inom Militär-karriären) jobbar bara en dag i veckan - men det passet varar i 18 timmar...


- Barnsimmar (eller vuxna simmar med egenskapen Barnslig) får en positiv humöreffekt om de sover med en nallebjörn i sin katalog.


- Simmar i den kriminella karriären kan inte få inbrott.


- Ibland är det en demostration vid statshuset (med Universitetsliv kan simmar skapa dessa själva!), och om du vill kan din sim vara med!


Haha, kolla simmen med mörk hy och grön skjorta...! Han verkar inte ha laddat ännu.


- Simmar som har nått nivå 5 i poliskarriären får en egen polisbil. 


- Simmar med egenskapen Gröna fingar kan återuppliva döda plantor.


- De flesta hembiträden har egenskapen Kleptoman.


- Om du inte har några stolar, soffor eller liknande i huset kommer simmarna sätta sig på toaletten eller badkarskanten när de äter. 


- Om din sim har blivit rånad och polisen tog fast tjuven kan din sim släppa tjuven fri när hen står och väntar vid polisbilen.


- Barn kan leka tittut med småbarn. 

 


 

Jag hoppas ni tyckte detta inlägg var roligt och informativt! :)

Av Fanny - 26 februari 2013 16:52

Jag är aningen sen (skrev "spel" först av misstag, haha!) med detta, men för ett par veckor sedan släppte EA en mer detaljerad trailer om Universitetsliv.



I denna film visar de lite mer hur man spelar. Den är på engelska, men det är inte så viktigt att förstå allt de säger, det räcker med att titta! Vad tycker ni om spelet så här långt? Jag längtar ganska mycket, för det var väldigt kul att testa det på eventet jag var på! Det släpps den 7 mars i Sverige.


Om ni inte har läst min artikel om Universitetsliv ännu, klicka HÄR!

Av Fanny - 24 februari 2013 09:30

Tack så himla mycket för era kommentarer, ni är så fina allihop! Jag tror inte ni förstår hur mycket det betyder för mig att veta att ni tycker om mig och det jag gör så mycket. Ni är bäst. Det känns inte som att dessa ord räcker för att beskriva hur mycket jag uppskattar er, så jag hoppas verkligen att ni förstår, för det är ni värda!


Innan jag åker (ska sitta i bil 8 timmar idag, wihoo...) vill jag bara tipsa om en snygg skjorta av Jocker. Jag älskar verkligen skjortor IRL, så denna passar perfekt i mitt spel!


Bild från nedladdningssidan


Denna skjorta är självfallet både gratis och virusfri, jag tipsar aldrig om saker jag inte vet är säkra! Skjortan finns i både Sims3pack och Package-format. Vet du inte hur man installerar Package? Klicka HÄR!







Av Fanny - 22 februari 2013 22:26


Jag ska gå rakt på sak: Jag lägger ner enormt mycket tid på den här bloggen. Nästan så att det är ohälsosamt. Jag sitter vid datorn i stort sett hela tiden, och det är kul förstås att jag är så bloggmotiverad men det tar över för mycket. Jag får nästan ångest om jag inte har uppdaterat på länge och innan jag publicerar inlägg blir jag nervös och tänker "Tänk om folk tror att jag härmar någon nu? Tänk om inlägget inte är bra? Tänk om jag har skrivit fel någonstans?". Nästan varje gång jag spelar sims tänker jag "Jag måste göra något bloggrelaterat!". Det har blivit för mycket press.


Så från och med nu ska jag försöka vänja mig av vid detta, jag ska endast publicera inlägg när jag känner för det och har idéer och inte för att jag känner mig tvingad. Självfallet ska jag inte lägga ner bloggen, jag ska inte ta bloggpaus heller, jag behöver bara lugna ner mig lite. Det är så lätt att glömma bort att man har ett liv utanför ibland. Jag har många andra intressen som jag gärna ägnar tid åt också. Så om jag inte uppdaterar har jag helt enkelt inte tid eller blogglust, simple as that!


Nu är det dessutom sportlov för mig, och eftersom jag älskar att åka skidor kommer jag tillbringa hela lovet till det och resten till att ta det lugnt med familj och vänner. Jag ska uppdatera lite åtminstone, men som sagt vill jag inte lägga en massa energi på det när jag kan och borde göra annat. Om ni saknar mig någon gång kan ni alltid kolla in mina äldre inlägg, jag tror nog att ganska få av er har läst alla. Dock är de inlägg jag skrivit i början av 2011 rätt så värdelösa...


Och angående frågorna jag får i frågerutan: Jag kan inte alltid garantera svar! Jag är ingen utbildad spel och dator-expert utan jag hjälper bara folk så gott jag kan. Därför får ni inte bli besvikna om det tar tid innan ni får svar på er fråga, om svaret är otydligt eller om jag inte kan hjälpa er. Många tjatar på svar och blir arga när de inte får något, men det är inte så lätt: Man måste först tänka ut svaret, sedan formulera det rätt. Det tar tid. Just nu har jag runt 30 obesvarade frågor och det trillar in ca 4 stycken varje dag.


Jag hoppas ni har överseende med detta!

Av Fanny - 22 februari 2013 19:15

 

Aurora Skies, den nya Storevärlden som är inspirerad av norden, finns nu i Store! Det finns, som vanligt, både en vanlig version och en guldversion. Med guldversionen följer en allmän tomt och premiuminnehåll som är anpassat för småbarn. Standarversionen kostar 2450 simpoints och guldversionen kostar 3900 simpoints (dock är den på rea nu och kostar egentligen 4350 simpoints).



Premiuminnehållet som följer med Aurora skies är denna gång lufballonger! Dessa svävar en bit ovanför luften och simmar kan göra olika saker i dem, t.ex ta en drink eller varför inte fria till sin älskade? Du kan anpassa stilen på dessa ballonger hur du vill.



Denna stad är, som sagt, inspirerad av norden - framför allt Island. Det är mycket varma källor, typiskt nordiska hus och norrsken på natten. I Aurora skies återfinner vi även familjen Beaker från The sims 2! 


 


Standardversionen av Aurora skies innehåller ca 50 (!) objekt, hår, plantor, kaninhål osv. Guldversionen innehåller lika mycket objekt som standarversionen och ca 20 till objekt.



Ni kan läsa mer om världen (och köpa den) HÄR.


Vad tycker ni om världen, nu när vi har fått mer bilder och information? Jag tycker mycket mer om staden nu än vad jag gjorde när jag först såg den, så jag skulle gärna vilja ha den i mitt spel men jag har inte tillräckligt med Simpoints...

Av Fanny - 22 februari 2013 09:22


Alla barn i familjen har vuxit upp ett snäpp! David har blivit tonåring och han spenderar så gott som all sin tid framför antingen datorn, teven eller läxorna (dock skulle han gärna välja bort det sista om han kunde). Jag ändrade hans hårfärg från röd till svart också, för att jag tyckte det passade honom bättre. 

Trillingarna har ju blivit barn, och man märker hur deras personligheter blommar. Alice - hon med tofsar - är ordningsam och vänlig. Bella - hon med kort, rufsigt hår (ja, det är en tjej) - är en rebellisk pojkflicka och vår arvinge Sebastian är ensamvargen i familjen. Oavsett hur jag gör är det alltid han som blir utmobbad? Han leker alltid i hörnet när de andra leker tillsammans.



Trots att de är så olika trivs trillingarna väldigt bra tillsammans och håller alltid ihop.



När David (som jag för övrigt alltid råkar kalla Sebastian?) gick till skolbalen utan dejt blev han tydligen ihop med en tjej utan att jag bestämde det. Som för övrigt råkade vara hans för en gångs skull ansvarsfulla barnvakt när han var yngre. Det var väl kul antar jag...



... Fast han spelar datorspel hela dagarna ändå.



En regnig natt dog en random herrelös hund på tomten (som jag aldrig ens sett), och efter att Liemannen hämtade honom tyckte han att det var en jättebra idé att gå in och spela lite TV-spel. Mitt i natten.



Eftersom både Liam och Emma jobbar inom vetenskap bestämde de sig för att plantera massa plantor i sin trädgård. Då dök en magisk tomte upp! Dock kraschade spelet ett par minuter efter, så varken plantorna eller tomten sparades. 



Att odla en trädgård kanske inte var en så bra idé, för Liam tar den så seriöst att han går ut klockan sex på morgonen i sin pyjamas när det ösregnar bara för att kunna rensa ogräs.



Nu har båda två blivit befordrade till nivå 6 inom vetenskapen, och nu behöver de kunna fiske för att kunna prestera bättre! Både Liam och Emma tycker om att fiska och tar gärna en ledig stund för att springa ner till havet.



Eftersom de båda är så romantiska av sig spenderar de sin lediga tid med att äta slushstrutar tillsammans.


 


Trots att Sebastian inte besitter egenskapen verkar han ha ärvt en Älskar naturen-ådra från sin mamma. När skolan ringde och frågade om han ville ut och samla fjärilar tackade han ja utan att tveka och tog direkt sin cykel och började leta - ensam, förstås.



Av någon anledning dyker aldrig skolbussen upp hemma hos familjen Blue, så David kom ca tio minuter försent till skolan vilket av någon anledning resulterade i utegångsförbud. Dock slapp han det nästan direkt eftersom han ställde in sin disk i diskmaskinen...



Liam har bestämt sig för att använda sin Geni-egenskap och har börjat lösa matteproblem på datorn. Dock misslyckas han varje gång, så han får nog överge den hobbyn och fortsätta med dem han redan har.



David bestämde sig för att bygga upp lite muskler (eller åtminstone försöka och sedan slippa ha dåligt samvete för att aldrig ha försökt), så han stack till gymet en lördag. Dock vet jag inte om jag tycker han är så atletisk av sig...



Emma och Liam ville hitta på något kul tillsammans, så de gick till en karaoke-klubb (som var helt folktom om man bortser från bartendern) och sjöng en låt. Det lät ganska så gräsligt, så snart gick de hem istället.



Sedan fick vi ett trevligt besök av kronofogden som snodde vår diskmaskin. 


Jag hoppas ni tycker inläggen med familjen Blue är roliga, för det är väldigt kul att skriva dem!

Av Fanny - 21 februari 2013 17:25

Jag insåg nyss en sak, och det är att den här lilla bloggen snart fyller två år. Hur sjukt är inte det?!

 

Eller, snart och snart, bloggens födelsedag är den 14 maj och det ju är ganska långt kvar tills dess, men jag vill verkligen se till att fira det här ordentligt eftersom jag knappt firade förra året - och då måste man börja planera i god tid. Det enda problemet är att jag inte har någon som helst aning om hur jag tänker fira den här dagen.


Givetvis vill jag att firandet ska vara kul för er också, så jag undrar om ni har några förslag på hur vi ska fira dagen? Alla förslag är mer än välkomna, och jag kommer förmodligen ta del av mer än ett. Jag har några idéer men de behöver utvecklas en hel del och ni kanske har ännu bättre förslag än vad jag har. 


Mina idéer: 

- Någon tävling (vet dock inte vad priset skulle vara, hjälp?)

- Ny historia

- Bakom kulisserna, hur jobbar jag med bloggen?

 

Som sagt, lämna gärna en kommentar med era förslag!

 


Av Fanny - 20 februari 2013 14:52

Två av de abslout vanligaste frågorna jag får här på bloggen är frågor såsom "Vilket expansionspaket tycker du att jag ska köpa?" och "Är detta spel värt pengarna?". Dessa frågor är så gott som omöjliga för mig att svara på, eftersom alla spelar olika! Bara för att jag eller någon annan tycker om ett spel väldigt mycket betyder det inte att du också kommer att göra det. Till exempel så är min och många andras favoritexpansion är Kvällsnöjen, medan andra verkligen hatar det spelet.


Därför tycker jag att du ska göra så här när du ska köpa ett spel: Läs på lite lätt om alla spel du inte har än. Välj ut ca tre som du tycker verkar intressanta, och läs på noggrant om dem (på bla. simsbloggar och Youtube, informationen på EAs hemsida brukar inte räcka). Vill du ha detta i ditt spel? Skulle du använda innehållet? Köp sedan det spelet du tycker verkar bäst! Däremot kanske du ska vara försiktig med att köpa det spelet om de flesta som har gjort recensioner på spelet inte tyckte om det. Men som sagt spelar alla olika och det är extremt svårt att rekommendera ett spel till någon så länge man inte känner personen väldig väl.


Mina recensioner hittar du HÄR, jag har dock inte skrivit recensioner om alla spel. Annars kan ni bläddra runt lite i min och andras bloggar efter information om de olika spelen!


Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards