Fantas simsblogg

Alla inlägg under december 2011

Av Fanny - 31 december 2011 13:01

Gott nytt år!



Tidigare delar, här!



Färglista:

Amber – Grönblå

Ella – Mörkt röd

Chester – Mörkblå

Jacob – Ljusgrön


Ella har kapat dörrvakten, dödat honom och lämnat kroppen på ett säkert ställe. Nu intar hon positionen för att genomföra planen hon och Chester har kokat ihop...

Jacob: - Hallå. Vi skulle vilja komma in...

Amber: "Har jag inte sett henne förut? Jo, det har jag. Men var?"

Ella: "Erbjudandet nu..."

- Sure. Stig in! Ni går in gratis.

- Varför? Vi är inte kända eller något sådant...

"Eller? Är Amber kändis?"

- Ni är första besökarna ikväll! Det måste väl belönas på något sätt?


- Aha... Tack. Det är snällt av dig.

- Så... Vad gör vi nu?

- Vet inte, vad vill du göra?

Amber får plötsligt syn på baren. Hon får helt plötsligt en extrem törst efter alkohol... Men törsten är inte hennes...

- Drinkar! DRINKAR!

- Eeh, okej...

"Det är inte likt henne att bete sig så där, det vet jag trots att jag bara har känt henne några timmar..."

De sätter sig vid barstolarna. Mixologen tittar surt på Jacob, som om han har gjort honom något.

"Undrar om de har dålig relation till varandra..."
Mixolog: "Där är HAN igen. Seriöst. Och vem har han med sig?"

- Så vad vill paret ha då? frågar han sarkastiskt med betoning på paret.


Men innan Jacob hinner säga något börjar Amber.

- Ta den med MEST alkohol! Till oss båda!

"Vad i?"

Jacob ger Amber en menande blick, men Amber tittar bara på mixologen som nu håller på att göra drinkarna.

"Det är något med Amber. Det här är inte den Amber jag träffade i morse..."


Amber får sin drink och dricker den.

"Nej... Nej... Allt går fel... Jacob! Jacob Williams! Det är inte Amber som ska vara beroende! Jacob Williams! Beställ ännu fler!"

Ella misslyckas. Amber dricker drink efter drink...

... efter drink...


Amber börjar känna sig omtumlad efter drinkarna.

- Jacob! Vi går upp till bubbelpoolen!

Väl i poolen lägger Amber sin arm runt Jacob. Jacob vet att hon är full, men när han känner hennes arm runt hans axlar bryr han sig inte längre.

Och full som Amber är så kysser hon Jacob...

Av Fanny - 30 december 2011 17:28


Yeeeey! Min lösning var att avinstallera husdjur och fortsätta med stadsliv, nu funkar det i alla fall (puh!). Det blir dock ingen Gina i berättelsen på ett tag...


Tidigare delar här! Läs dem innan du läser denna del, om du är en ny läsare.


Färger:

Wendy - Röd

Sandi - Ljusblå

Nancy - Brun

Alice - Rosa

Amelie - Grönblå

Gäst: Nina, lila


Nina:
- Blev det bra tycker
du?

Wendy: "Hon fönade håret också. Nancy kommer hem i kväll... Tänk om hon förstår att jag har varit hos frisören?"

"Fast färgen blev ju bra. Nu slipper jag gå med det där gula håret! Hur har jag kunnat gå runt med det i hela mitt liv?"

- Det blev jättebra! Tack så mycket. Du är jätteduktig frisör.

- Alright, då kör vi det sista. När färgade du håret sist?

- Jag har inte färgat det...

- Säker? Jag har då aldrig sett gult hår.

- Jag är bergsäker. Jag föddes så.

- Du, jag måste skynda mig hem. Kan vi inte bara ta betalningen nu?

- Absolut, det blir 125 §.

Wendy betalar för hårfärgningen och springer hem för att hinna laga mat till Nancy.

"Föddes med den hårfärgen? Det är inte möjligt. Tänk om hon är... Nej, det går ju inte..."

"Skönt, jag verkar hinna hem före Nancy. Jag måste börja laga maten nu..."


"Hoppas den här blir bättre än den senaste måltiden jag lagade åt Nancy. Annars kommer hon aldrig låta mig laga maten igen, haha."


Wendy lagar maten, och det ser ut att bli bättre denna gång.


Nancy: "Äntligen hemma. Nu slipper jag Emmas nya man. Vad jobbig han var... Hennes gamla var så otroligt mycket bättre..."

- Wendy! Jag är hemma!


- Hej Nancy! utbrister Wendy och kramar om henne. Har du haft det bra?

- Ja då.

- Jag har precis lagat middag. Ska vi äta?

- Vad för mat?

- Tortellini! Det är väl gott?

- Eeh Wendy... Din matlagning....

- Lugn Nancy... Hört talas om uttrycket "man lär sig av sina misstag"?
- Då så!

Trots Wendys försäkring tittar Nancy lite skeptiskt på tortellinin.


Wendy däremot sätter glupskt i sig maten.

- Kom igen nu Nancy, det är inte livsfarligt! Det var gott faktiskt.

- Lugn, jag äter nu!

"Hoppas jag överlever..."


- Det var faktiskt gott Wendy. Du överträffade mina förväntningar!

- Vad var det jag sa!
"Men inget om håret?"



Av Fanny - 30 december 2011 13:02

Tjatja alla läsare, ville bara meddela att min kompis kommer över idag och hon har en fungerande sims husdjur, så jag kan kanske låna hennes och göra historier till er! Det är dock inte säkert, vore inte olikt mig om jag skulle göra fel, men ni kan ju hoppas lite :3


Av Fanny - 29 december 2011 20:09

Jag måste tipsa om anubis360.blogspot.com. Har redan länkat hans grymma hemsida, men måste se till att INGEN missar det.


Det han gör är att fixa andra hår, göra kläder, simmar, allt, har är för grym!



Kolla in det här snygga håret liksom!

Han är dessutom bra för alla! Vissa t.ex gillar ju glansiga hår medans vissa gillar vanliga EA-hår, och har gör alltid sina hår i både och!


So visit his site! Klicka här. Gilla honom på Facebook också, här.

Av Fanny - 29 december 2011 14:07

- Dödens effekt på omvärlden -

Bli expert på spöken i The sims 3 genom att läsa mina andra inlägg här!

Precis som i verkligheten går döden inte obemärkt förbi i spelet. Om din sim känner en sim väl och är med när den dör kommer den att få humöreffekten Sörjer, vilket ger 80 - i humör i två dagar, så din sim kanske borde ta ledigt från jobbet för att inte sacka ihop helt. Om din sim var romantiskt relaterad till den döde får den humöreffekten Krossat hjärta, vilket har samma effekt på humöret som Sörjer. Om din sim har egenskapen Överkänslig kommer döden definitivt inte gå obemärkt förbi!


Om din sim inte var med när simmen dog däremot kommer den inte att få humöreffekten, förutom om de är i samma hushåll.


Simmar med humöreffekten kommer även stanna upp och gråta lite. Andra simmar (speciellt de med egenskapen God) kan komma fram och försöka trösta eller lugna din sim, men den kommer fortfarande ha humöreffekten.


 

Av Fanny - 28 december 2011 21:38


- Ålderdom -

Läs mer om spöken och döden i The sims 3 genom att klicka här


Alla simmar råkar ut för döden en gång (förutsatt att du har åldrandet påslaget), det är bara det att den inte alltid kommer naturligt. De simmar som dör lyckligast dör av ålderdom.

Ålderdomen kommer när din sim har nått slutet av åldern Åldring. Den normala livslängden är 90 simsdagar, men det beror på vad du har för inställningar. En sim lever dock nästan aldrig i prick 90 dagar utan brukar oftast gå över tiden lite beroende på hur simmens liv har varit. Om du har uppfyllt dess önskningar och sett till att de har levt ett lyckligt liv brukar det löna sig, din sim får leva längre nämligen! Det realistiska med detta är att man alltid ska vara mån om livet.

Efter ett tag i alla fall kommer din sim att förvandlas till ett spöke, så kommer Liemannen och hämtar den och hela den visan kan ni ju. Spöket blir vitt/grått (folk ser det annorlunda).


 


Kul att veta! Gamla simmar som är ute på stan kan dö av ålderdom helt plötsligt. Detta skapar enorm uppståndelse och mycket tårar! Om dina simmar känner gamla simmar så kommer din sim att få ett meddelande där det står t.ex [sim name here] börjar bli ganska gammal och kommer inte att leva för evigt. Detta är kanske ett bra tillfälle att besöka honom/henne! Din sim får då en chans att umgås med sin vän för sista gången, men försök att inte vara där för länge - du vill inte att din sim ska vara med när det hemskaste med besöket händer.

Av Fanny - 28 december 2011 15:14

Nähäpp... Jag trodde jag hade fixat den...

Av Fanny - 28 december 2011 00:28

Det är många simsbloggare (och vanliga bloggare) som är missnöjda för att de inte har mycket besökare. Jag som faktiskt har ganska mycket (eller tja, hyfsat mycket) ska berätta några av mina tips för att era bloggar ska bli bättre och populärare!


 


1. Kommentera på andra bloggar under din egen URL, men skriv absolut inte t.ex "Kolla in min blogg" eftersom 80% av de som läser det tycker att du är dryg eftersom du tigger efter nya besökare. Du ska inte heller bara skriva något random, utan var en aktiv kommenterare på större bloggar (typ min) så kommer besökare automatiskt.

2. Ha en bra header. Den ska inte ha för mycket text, då ser det för klottrigt ut, och den ska helst inte bara bestå av en bild + text, många gör detta misstag, ha inte heller text som "Lämna gärna en kommentar". Tänk så här när du gör din header: Headern är det första man ser när man kommer in på en blogg och den ger det första intrycket och det första intrycket ska vara positivt!

3. Gör länkbyten med andra bloggare, helst bloggare som äger större bloggar än din egen. Problemet är dock att de flesta storbloggare inte tar emot länkbyten eftersom de inte skulle få plats med så många, men jag tar emot länkbyten och det ger väl ett tio-tjugotal besökare extra. Se bara till att länka den som länkade dig också.

4. Härma inte andra bloggar, och absolut inte kopiera, inte ens småtexter. Folk blir bara störda av det, speciellt bloggaren du har härmat/kopierat av!

5. Skriv om saker som ingen annan har skrivit om förut. Det är t.ex ingen ide att du skriver hur man hittar en enhörning eftersom jag redan har gjort det, googla upp något som du skulle ha sökt på om du behövde hjälp och om du inte hittar svaret - you know what to do!

6. Var mån om dina läsare, svara på deras kommentarer och försök hålla lite kontakt med dem. Om läsarna tycker om dig kommer de säkert förbi bloggen lite oftare (och kommer ihåg den ordentligt), dessutom är det ju en fantastisk möjlighet att skaffa lite kompisar! Jag har lyckats bygga upp små relationer till många av mina bloggläsare, det är jättekul att ha "kompisar" som läser ens blogg.

7. Ha alldeles lagom med bilder. Om du inte har någon bild och mycket text orkar inte läsarna läsa igenom allt så de bara skummar igenom texten och uppfattar ca 7 ord, men om du har för mycket bilder kommer de bara att scrolla förbi det. Ha alltså ca 4 bilder per inlägg, fast det beror ju på hur mycket du har skrivit också.

8. Ha inte ett krångligt bloggnamn! Detta kanske låter som något som inte spelar så stor roll, men du anar inte hur många bloggar som jag har tyckt verkat bra som jag sedan aldrig har gått in på igen för att jag inte har kommit ihåg namnet på dem. Ha en enkel adress som är lätt att komma ihåg så kommer du inte att förlora läsare för att de glömt bort din adress. Inte för att jag själv har en som är så enkel att komma ihåg...
9. Uppdatera så ofta som möjligt! Hur ofta brukar bero på hur stor eller liten blogg man har, men ca 1-3 gånger per dag om du har en stor/lagom stor eller ett om dagen/varannan dag om din blogg inte är så jättestor. Om du inte uppdaterar bra kommer dina läsare att tröttna så småningom och sluta läsa din blogg, och det är väl inge bra?!

Det var allt jag kunde komma på nu, hoppas tipsen kan hjälpa er lite!


Till er med nystartade bloggar: Ha tålamod. Det är den första tiden som är hårdast. Alla storbloggare började där en dag, du kan också bli lika stor som dem med ett enormt tålamod!


Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards