Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 15 november 2012

Historien om Wendy - Del 28

Av Fanny - 15 november 2012 07:00


Tidigare delar:

Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 Del 10 Del 11 Del 12 Del 13 Del 14
Del 15 Del 16 Del 17 Del 18 Del 19 Del 20 Del 21 Del 22 Del 23 Del 24 Del 25 Del 26 Del 27


Jag rekommenderar att du som ny läsare börjar läsa från Del 1; Annars kommer du inte förstå något! Det kan även vara  bra att snabbt skumma igenom den senaste delen innan du läser den här om du inte riktigt minns vad som har hänt sen sist.

Det blir tyvärr en väldigt kort del idag, men jag vill att det ska vara spännande och det vore inte lika spännande om jag inte slutade där jag slutar idag. Funderar på att byta Wendy-dag från torsdag till söndag, då kommer jag ha mer tid på mig att göra den...


- Del 28 - 

- Jaha? muttrar Wendy för sig själv och drar en djup suck. Det är så typiskt mig att säga nej till ett sådant erbjudande, tänker hon surt. Hon har fortfarande blicken på platsen från vilken Andrea försvann och överväger att springa ikapp henne för några sekunder, men Wendy skulle förmodligen bara snubbla, så panikslagen som hon blivit. Dessutom är hennes ben som fastlåsta, trots att de darrar så.

  


Hon stirrar upp mot himlen, och hittar inget som helst tecken på att det börjar bli dag igen. Himlen är mörkare än någonsin.

Hur sjutton ska jag nu klara mig, utan mat och allt?




Då börjar hon gråta igen. Först bara snyftar hon lite, sedan börjar hon storgråta. För att allt är så eländigt och att hon mår så dåligt. För att hennes liv har varit så misslyckat.



Sen, bara för att hon redan är så ledsen, råkar hon som av en händelse komma ihåg Nancy igen. Och det gör inte direkt saken bättre, om man säger så.


 


- Jag orkar inte längre, gnyr Wendy för sig själv. Jag orkar verkligen inte.



Jag bryr mig inte. Jag kan väl lika gärna dö här. Det gör ingen skillnad. Vad för liv har jag att leva ändå, liksom?

 

 

 

Hennes hjärta dunkar som aldrig förr när Wendy, som fortfarande gråter, springer bort till den lilla sjön bredvid; Fast besluten på det hon nu tänker göra...



Andrea är redan långt borta från platsen där hon lämnade Wendy. Efter alla år i skogen har hon lärt sig att transportera sig snabbt från olika platser. Hon försöker hitta en plats att sova på i natt.



Här blir nog bra. Eller, kanske inte bästa stället, men jag är ju så trött...

 

 

Andrea brer ut sovsäcken.




Precis när hon är på väg att dra sovsäcken över huvudet hör hon ett plaskande och ett skrik, en flickas skrik. Det skrämmer vettet ur henne, feg som hon är. 



Vad var det där?!

 


 

Hon reser sig sakta upp och försöker smälta informationen. Ett plask och en flickas skrik. Plasket måste komma från sjön, och skriket...

Sedan inser hon att det bara finns en enda sjö i närheten. Sjön där hon lämnade flickan hon nyss stött på. 



Hela hon fylls av panik. Hon lämnar kvar sovsäcken där den är och börjar springa. Hon är gammal och det är väldigt svårt för henne att springa så snabbt, men hon kämpar.



Hon hinner fram alldeles lagom för att se henne sjunka ner under vattenytan...


Fortsättning följer...

Kommentera vad ni tyckte!





 
 
Ingen bild

Tilda

15 november 2012 07:03

Den var suuuper!!!!!
Kram Tilda

 
Sims3tjejen

Sims3tjejen

15 november 2012 07:03

Jättebra del!!!!

http://Sims3tjejen.bloggzplatsen.se

 
Yaren

Yaren

15 november 2012 07:31

Jättebra del!

http://Thesimz3.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

15 november 2012 07:37

Wow! Att du kan vara så bra..! Har läst alla dina berättelser (tror jag), och blir paff varje gång! Jag vet att det är svårt att skriva RIKTIG bra berättelser, så som du gör. Ännu svårare blir det ju när man ska ha bilder till. Bilderna du tar, är såååååå bra! Jag förstår att du lägger ner hela din själ på detta, antagligen lite mer än så. Vill bara säga, TACK! Tack för att du låter oss få läsa sådana BRA saker! -Du är bäst!!! ❤

http://elinaaelinn.blogg.se

Fanny

15 november 2012 08:11

asASFGJHKASJHGFSAJKFG ASJKFGAF TACK SÅ MYCKET :') Ja, jag lägger ner hela min själ på det här... Känns det som i alla fall. Men det är så kul när man får så bra respons :')

 
Ingen bild

Annis

15 november 2012 08:18

Har du fått årstider jag fick mitt igår?

 
saga

saga

15 november 2012 08:24

Jätte bra del, den blev verkligen spännande! Men kan du visa vilka kläder+hår man får med i årstider idag? Är så spänd, och jag har tyvärr INTE förbokat :(

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Astrid

15 november 2012 11:33

Skit vad bra! Du skriver alltid de bästa historien! :D <3

 
Nea

Nea

15 november 2012 12:24

Superbra del! Och spännande! :D

http://livetisims.bloggplatsen.se

 
Sindra

Sindra

15 november 2012 14:48

Grym del!
Men jag får vänta i två timmar till på mitt Årstider! D:

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
mini

mini

15 november 2012 15:10

Men OMG!!!!!! SÅ BRA DEL!! OCH SPÄNNANDE!!! en av dem bästa delarna i Historien om Wendy!!! även om den var kort var den Awesome!! Men hela du är Awesome!!! :)

http://minissimsblogg.bloggplatsen.se

 
isa

isa

15 november 2012 16:32

Ja, byt gärna till söndag :D...
OMG VAD BRAA!!!!

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

15 november 2012 20:02

;'O

http://ebbizzzen.blogg.se

 
Henny-penny

Henny-penny

15 november 2012 20:07

Nu ska jag försöka sammanfatta mina känslor för denna del med sex ord :
DEN VAR JÄKLA GRYM OCH SPÄNNANDE!!!!!!!!! Love this story!

(Visst blev våra kakor lyckade XD)

http://awesomesims.bloggplatsen.se

Fanny

15 november 2012 20:22

Tack :3 MEN NÄMN INTE KAKJÄVLARNA

 
Tova

Tova

16 november 2012 15:21

grym del

http://www.tjejsmurfarnas.blogg.se

 
Ingen bild

Cassansra

16 november 2012 17:11

GRYM!!!!! :'D

 
Elli

Elli

16 november 2012 19:02

Neej, hon får inte dö!! :'O
Jättespännande!!

http://maybecrazy.bloggplatsen.se

 
Misan

Misan

17 november 2012 08:12

använde du mpve objects eller?

http://Misansimsblogg.bloggplatsen.se

Fanny

17 november 2012 09:52

Ja, det var skitsvårt xD

 
Ingen bild

Lexy

17 november 2012 23:50

Kan du inte göra nästa del Nuuuuuuuuuuuuuu

 
Ingen bild

Fanny

18 november 2012 12:06

BÄST!! Du är bäst på att göra bärettelser!!!!!!

 
Ingen bild

Pellan

18 november 2012 16:23

Sjukt bra, jag har läst alla delarna idag! :)bara hon inte dör!

 
isa

isa

20 november 2012 14:56

Du ägeeer på att göra berättelser!!!!!!!! xD
När jag testar så blir det bara fel,,, Men DU får till det jättebra!!
((( Du + Bloggen + Dina Berättelser = Sant!!! )))

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

Fanny

20 november 2012 15:49

TACK!

 
Ingen bild

Olivia

27 november 2012 19:16

Som sagt! Gör en serie eller en bok av det hära!

Fanny

27 november 2012 19:17

Du anar inte hur många gånger jag har funderat på det... Men tror inte att något förlag tar emot en bok från en elvaåring, oavsett hur bra den är. :( Det är en av mina drömmar att bli författare...

 
Anonym

Anonym

2 januari 2013 14:11

Ehm... Tog hon självmord eller? I såna fall är det lite väl dramatiskt, du är ju faktiskt bara 11 år, hur kan du komma på nåt så hemskt?!
Ps. Wendy har lite stora... öhm... du vet..

http://mysimspage.blogg.se

Fanny

2 januari 2013 14:30

Är så jävla trött på all denna åldersdiskriminering... -.- Bara för att jag är elva så får jag inte skriva om ett visst ämne? Hur rättvist är det? Ålder är bara en siffra, jag kanske är äldre än elva i huvudet? Ibland ångrar jag faktiskt att jag berättade min ålder, jag blev ju inte ens bjuden till Play with life-eventet bara för att jag är ett jävla år yngre än vad man måste vara -.-

 
Anonym

Anonym

2 januari 2013 14:12

Alltså varför tackade hon nej!?

http://mysimspage.blogg.se

 
Emma188294

Emma188294

23 januari 2013 15:59

MEEER!!!!!!!!
Kan du fortsätta? :)

http://Www.Mspemmizen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

lololo

8 februari 2014 13:26

Vet du något mod som gör så att man kan bada i sjöar? :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards