Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Historien om Wendy - Del 29

Av Fanny - 25 november 2012 20:00


Tidigare delar:

Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 Del 10 Del 11 Del 12 Del 13 Del 14
Del 15 Del 16 Del 17 Del 18 Del 19 Del 20 Del 21 Del 22 Del 23 Del 24 Del 25 Del 26 Del 27 Del 28


Jag rekommenderar att du som ny läsare börjar läsa från Del 1; Annars kommer du inte förstå något! Det kan även vara  bra att snabbt skumma igenom den senaste delen innan du läser den här om du inte riktigt minns vad som har hänt sen sist.

- Del 29 - 

Vi börjar närma oss slutet på Wendy... Det är bara två delar kvar om man räknar med den här. Jag kommer sakna henne :(

 


 

Utan att tveka hoppar Andrea i vattnet i bara sovkläderna. Hon är en fegis, men hon bryr sig inte. Det enda som spelar roll nu är att hon räddar den lilla flickan.

Att simma ut till henne är tufft för Andrea, speciellt eftersom hon precis sprungit och är andfådd. Men Andrea trotsar det. Hon har aldrig vart så modig i hela sitt liv.

 


 

- Kom igen nu... Kom igen... Kämpa...

Hon får inte dö. Det kommer att vara på grund av mig i så fall...

 



Efter ett väldigt, väldigt långt tag med hårt kämpande har hon äntligen lyckats få upp henne ur vattnet. 

Lever hon? Tänker Andrea desperat.



Det tar väldigt lång tid, men efter ett tag lyckas Andrea konstatera att Wendys bröstkorg höjs och sänks och att hennes hjärta fortfarande slår. Nätt och jämt. Wendy hade utan tvekan dött om Andrea kommit så lite som tio sekunder senare.

Jag får väl vänta på att hon vaknar...


 


Andrea väntar i något som känns som en evighet. Hon hinner till och med byta om, vilket tar rätt lång tid eftersom hon är så stressad. Många gånger börjar hon oroa sig över att Wendy inte klarade sig trots allt. Det är inte förrän på morgonen som Wendy börjar hosta...



... Och sakta reser sig.



- Åh, tack gode gud! Flämtar Andrea, hon är hur lättad som helst.

- Vaa...? Svarar Wendy. Hon minns ingenting.




- Är du okej? Du måste frysa något så förfärligt. Jag kan ge dig lite torra kläder, kom...



Wendy är för utslagen för att säga emot, så hon följer med. Plus att hon inte ens minns att hon redan nekat till Andreas hjälp och stöd.





Väl framme vid Andreas sovsäck, där hon har allt hon äger, kommer hon på att hon inte ens kan flickans namn.

- Vännen, vad heter du? Frågar hon så snällt hon kan.



Wendy svarar inte. Hon bara stirrar.

Jag minns.

 


Andrea förstår att det inte är någon idé att fortsätta fråga. 

- Vill du ha en tomat först?



Wendy säger inte heller något nu.

Jag... Jag kan inte.... Jag kan inte svara... Min röst...

Tillslut nickar hon bara.



Andrea ger Wendy en tomat. Mycket långsamt äter hon upp den.

Hon måste ha ett problem eller två. Jag undrar verkligen vad. Hon vill säkert inte prata om det dock...



Wendy byter om och får sova en liten stund i Andreas sovsäck. Andrea står bara och ser på. Hon är mycket trött, men hon skulle inte ens komma på tanken att sova i en sån här situation.



Det är uppenbart att hon är psykisk sjuk på något sätt... Tänker hon. Eller i alla fall att hon har någon slags trauma. Vem vet vad hon skulle hitta på om jag somnade.

 



Några timmar senare har Wendy äntligen vaknat. Även om hon fortfarande är väldigt tyst så verkar hon må vädligt mycket bättre.



- Orkar du gå cirka hundra meter? Frågar Andrea försiktigt.

Wendy nickar.



- Bra. Det är ett gammalt övergivet campingställe med en kvarglömd eldgrop och några stolar. Grönsaker är mycket godare när de är grillade.



Wendy nickar igen. Andrea börjar gå.





- Här är det, säger Andrea och ler.





De slår sig ner.

- Du... Kan du prata efter det där?

Wendy har inte tänkt på det sedan hon drogs upp ur vattnet. Det tar lång tid innan hon hittar sin röst, och när den väl kommer fram är den väldigt skrovlig och ful och hon pratar väldigt långsamt, nästan som om hon måste tänka efter vad orden betyder efter att hon sagt dem.

- Ja... Det kan jag.



- Okej. Jag vet att det är ett känsligt ämne, men jag måste fråga. Hur hamnade du i den där sjön?



Wendy stirrar bara på Andrea ett tag innan hon svarar.

- Jag hoppade, svarar hon lugnt som om det är lika vanligt och normalt som att äta flingor till frukost.

- Va?! Varför?

Är hon till och med självmordsbenägen?

 


Wendy stirrar in i elden.

- Jag orkade inte mer.

- Men gumman... Vad är det som gör livet så jobbigt för dig?



Wendy stirrar bara surt på Andrea och tänker att det angår väl inte henne. Men sedan suckar hon och inser hur otroligt mycket hon har behövt släppa ut det och låta någon höra på senaste tiden.

- Det... När jag var liten... Börjar hon, men tappar tråden. Andrea förblir tyst.



- Jag... Min mamma adopterade bort mig. Jag vet inte mer detaljer om det än så, förutom att jag var väldigt liten när det hände. Jag vet inte ens vad min mamma hette.

Åhh, jag önskar verkligen att jag tagit mig tillfälle att fråga ut Nancy om allt det där när hon fortfarande levde, tänker Wendy förkrossat. Andrea bara nickar.



- Jag adopterades av en gammal kvinna. Hon behandlade mig dåligt... Tvingade mig att ta hand om trädgården, laga maten och så...

Wendy förmår sig inte att säga Nancys namn. Hon är fortfarande lika sorgsen över hennes död.

- Men sedan började det brinna en gång. Och jag räddade hennes liv...

- Hur? Frågar Andrea.

- Jag minns inte. Det var så länge sedan.



- Då blev hon plötsligt den finaste och vänligaste kvinnan man kan hitta på den här planeten. Vi levde ett drömliv tillsammans, bara vi två. Vi... Vi älskade varandra. Vi var en familj.



- Men sedan, för bara några veckor sedan... Eller, det kanske var månader... Jag vet inte... Men hon blev sjuk. Och hon... hon...
En ensam tår rullar ner för Wendys kind.

- Ååh... Jag förstår. Och sedan rymde du upp i skogen, för att du inte klarade sorgen längre?

Wendy nickar tyst.



Av någon anledning påminns Andrea otroligt mycket om något när hon hört Wendys historia, men hon vet inte vad.

- Men du... Du har aldrig sagt ditt namn, säger hon rent impulsivt.

- Wendy, säger hon frånvarande och stirrar in i elden.


 

WENDY!!!

 

Om någon av er misstänker vad som kommer hända, snälla, lämna inte spoilers i kommentarerna...

 
 
Queenofsims

Queenofsims

25 november 2012 20:15

Åh vad spännande! Synd att det bara är två delar kvar :(

http://queenofsims.blogg.se

 
Saga

Saga

25 november 2012 20:16

Vilken bra del! Men synd att det bara är två delar kvar :( Kommer också att sakna henne, men du har ju många andra bra historier också!
(yheey första kommentaren!!!)

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Julia

25 november 2012 20:22

OCH Wendys mamma är tillbaka :] mohahaha jag sa det:) förlåt men jag kunde inte hålla mig:(

 
isa

isa

25 november 2012 20:47

Vill Höra Mer!!! Genast!!! Jag har älskat den här berättelsen från början (då jag hittade bloggen) och då var du typ på det 20:onde delen :] Och nu är du på näst sist delen :( hur kan tiden gå så fort??! :( jag kommer att sakna Wendy.

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

 
Lollo:D

Lollo:D

25 november 2012 20:47

Tror nog att jag vet vad som kommer att hända men jag säger inget:)

http://wwwlollosblogg.blogg.se

 
Henny-penny

Henny-penny

25 november 2012 21:00

Dom blir bara bättre och bättre! jag kommer sakna Wendy så otroligt mycket!!1

http://awesomesims.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

25 november 2012 21:30

OMG! ;o

http://ebbizzzen.blogg.se

 
Ingen bild

Stina

25 november 2012 21:35

Jag kommer sakna den här historien en hel del, den hade så bra story och var spännande! Men någon gång måste man sätta ett stopp, om man drar ut på den för länge så tröttar man - förstås! Men kommer sakna denna historia, Wendy var riktigt bra! .. På tal om det, jag TROR jag har mina misstankar om vem tanten Andrea är, ganska starka misstankar. Men jag får väll vänta och se.. SUPER BRA HISTORIA! (PS. När släpper du nästa del?)

 
Ingen bild

Lele

25 november 2012 21:56

NEEEEJ!!!! Jag älskar ju historien om Wendy men den måste ju ta slut någon gång. Sen misstänker jag att Andrea är Wendys mamma!! För att jag
har ett svagt minne av att Wendys mamma hette just Andrea. FYLLER ÅR PÅ
MÅNDAG 26/11!!!

 
Sims3 tjejen

Sims3 tjejen

25 november 2012 22:00

Jättebra del. Tråkigt att Wendy tar slut, men ändå roligt att få se hur det slutar.

PS: när kommer sista delen.

http://Sims3tjejen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emilia

25 november 2012 22:17

Men hon sa ju att ni inte skulle skriva vad ni trodde skulle hända?! Tack nu har ni förstört historian för mig! -.-

 
Ingen bild

Hon som snöat in sig på Star Wars

25 november 2012 22:19

Lele, Wendys Mamma hette faktiskt Sandi, men om man läser del 26 tror jag att det var, så sa Andrea att hon hade blivit någon annan.

 
Ingen bild

Frida

25 november 2012 22:53

Aww, jag kommer sakna Wendy :( <3 Grym del , men ärligt talat så typ dog jag i slutet. Allvarligt, släpp nästa del. NU!!

 
Ingen bild

amanda

26 november 2012 07:31

Men sluta berätta hur det slutar!! Så jäkla irriterande! Superbra del!

 
Sindra

Sindra

26 november 2012 07:52

Precis som jag trodde!
Superduperuperbra del!!!!

http://Sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Hedda, TheSimsTrio

Hedda, TheSimsTrio

26 november 2012 11:08

WHEHEHEEE! Åhh herregud vad spännande! Vill inte att Wendy ska ta slut, men åhhhhhh, jag längtar tills sista delen!!!!

http://thesimstrio.bloggplatsen.se

 
Fanta the simmer (Fanny)

Fanta the simmer (Fanny)

26 november 2012 11:16

Kul att ni gillar den! Den sista delen ska komma nästa söndag, men det kan hända att den blir lite försenad då jag verkligen tänker satsa allt på att få till den på bästa sätt. Hoppas ni har förstånd för det. :)

http://FantaSims3.bloggplatsen.se

 
Vinnie

Vinnie

26 november 2012 12:41

Jätte bra del!vill inte att historien om Wendy ska sluta... :(

http://thsimstrio.bloggplatsen.se

 
Bitterblue

Bitterblue

26 november 2012 13:34

Hej Fanny!
Ohhh vad bra historien är! Det är synd att det är näst sista delen om Wendy, men längtar ändå att få se vad som händer i nästa del! Du är min Sims 3 bloggare förebild! Du är så bra, hoppas att min blogg med tiden blir lika bra som din! Snälla kika in på min blogg och ge mig några tips om hur den kan förbättras! :) Kramar Bitterblue!

http://www.bitterblue.bloggplatsen.se

 
Henny-penny

Henny-penny

26 november 2012 15:03

Bra del! Längtar så till nästa......

http://awesomesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annis

26 november 2012 15:31

Jättera del längtar värkligen till nästa

 
Saga

Saga

26 november 2012 16:16

JAG ÄLSKAR HISTORIEN OM WENDY!!!Jag längtar tills nästa och seista delen... men jag vill samtidigt inte att historien ska ta slut!

http://sagasfoton.blogspot.se

 
Therese

Therese

26 november 2012 17:17

HERREGUD! Hon är Wendys mamma! ;)

(Förlåt)

http://littleblackme.blogg.se

 
Ingen bild

Kiwi

26 november 2012 17:25

grymt bra! men snälla efter all e slut kanske det kan koma en sesong 2.... :) / det tycker i alla fall kiwi ,selma, anisa,fruktne och många mer!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Hanna

26 november 2012 17:31

Jätte bra! synd att det bara är 1 avsnitt kvar nu... men jag vet redan vad som kommer hända :P

 
prosimmers

prosimmers

26 november 2012 20:11

Guuud vad spännande, tror jag vet vad som kommer hända *Säger inte, för Fanny sa det* xD
Duktig och lyder :P
Älskar din blogg och många fler :DD
Ha det awesome så ses viiiiiiiiiiii typ intteee, ne men jag kommenterar ju ;D
/PROSIMMERS (Kika gärna :P, INGEN REKLAM)

http://prosimmers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

SandraH

26 november 2012 20:57

Jättebra del!
Men ni som har skrivit spoilers:
Läste ni inte vad Fanta skrev? Blir faktiskt ledsen av sånt här...

 
Maria

Maria

26 november 2012 21:36

Vad hände med Amilie eller vad dom hette? :s

http://www.livetnu.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

27 november 2012 13:48

Spännande

http://Sims-johanna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annie

27 november 2012 15:31

Men kan ni sluta spoila eller?! idioter.

Gillar serien, så spännande :D

 
Fanny

Fanny

27 november 2012 15:54

Spännande, tror jag vet vad som händer. Men jag avslöjar inget ;)

http://FannysCrazyLife.blogg.se

 
helena

helena

27 november 2012 16:23

åhhh! längtar så mycket till nästa del!

http://cinamaj.blogg.se

 
Misan

Misan

27 november 2012 16:29

bra jobbat fanta!!!!!!!!
JAG VILL ATT DET SKA TA SLUT, FAST ÄNDÅ INTE ALLS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Misan

Misan

27 november 2012 16:30

asså jag vill läsa slutet!

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Saga

Saga

27 november 2012 17:09

^^

http://Rampljus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

selma

27 november 2012 17:34

ghwo du e min sims idol :/ snäla gör en sesång2!!! :) ÄLSKAAAAAAR DIN BLOGGGGGGGGGG

 
prosimmers

prosimmers

27 november 2012 17:57

Tycker det är lite dumt att skriva vad som kommer hända :/
Någon vill kanske vänta så det blir ännu mera spännande !
Super bra del igen Fanta.

http://prosimmers.bloggplatsen.se

 
natta

natta

27 november 2012 18:35

OMG! Vilken bra del!

http://nattacarro.blogg.se

 
SimsSandra

SimsSandra

28 november 2012 21:03

Superspännande! Tror jag har en tanke på vad som kan hända, är såå spänd för sista delen! :)

http://simssandra.bloggplatsen.se

 
Amanda

Amanda

29 november 2012 08:04

Iiiiiiiiihhh jag VEEET vad som kommer hända tror jag men jag ska inte säga nånting

http://amandaapanda.blogg.se

 
Ingen bild

DU ÄR BÄSSTTT

29 november 2012 10:06

älskar historien om wendy! Det är tråkigt att den tar slut men ganska kul att se hur den slutar. Även fast jag har mina aningar...
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCsQFjAA&url=http%3A%2F%2Fsimsellersims.blogspot.com%2F&ei=kSS3UMGgLKqK4AS3pYHYAw&usg=AFQjCNFURTtJLK41FcM915W3mx63EhSkCQ

 
Elli

Elli

29 november 2012 10:16

Åh, jag visste det! :D Ända sedan wendy stack till skogen, I knowed it! Synd bara att historien tar slut.. ;(

http://MaybeCrazy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ajarna

30 november 2012 11:46

Wendys mamma heter inte andrea!!! hon heter Sandi

 
Ingen bild

kiwi

3 december 2012 18:05

du sa att sista delaen skulle koma i söndags! nu är det måndag!

Fanny

3 december 2012 18:29

Den skulle ju bli försenad... Eller skrev jag aldrig det? FÖRLÅT i så fall! Åååh, jag måste börja hålla reda på saker och ting w.w Jag har haft mycket och göra (+ att jag har varit sjuk), och helt glömt bort Wendy. Då det är sista delen vill jag jobba extraextra hårt på den, så jag kände att det inte skulle bli bra om jag bara slängde ihop en del lite snabbt i lördags.

Hoppas ni kan ha förstånd för detta! :) Lovar att den kommer någon gång i veckan i alla fall.

 
Kattolussy

Kattolussy

8 december 2012 10:27

Jag vet! Har trott det i ganska många avsnitt, faktiskt väääldigt länge. Nu är jag typ 100 på att jag hade rätt...

http://Minblandning.blogspot.se

 
Ingen bild

pluttisen

8 december 2012 21:34

till alla er spoilers som säger förlåt: ALLVARLIGT?! kom igen, det är inte så att vi tänker "åh, hen sa förlåt, då gör det inget att hen förstörde ALLT!" allvarligt, sluta! lyssnar ni inte på vad någon säger? det är sånt här som gör mig så arg >:(

 
Ingen bild

Pellan

10 december 2012 15:27

Åhh, så bra!

 
Anonym

Anonym

2 januari 2013 22:43

Bra del.
Bra att "Andrea" hjälpte henne.
Men jag fattar inte hur Wendy kunde hoppa!

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards