Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Historien om Wendy - Del 21

Av Fanny - 10 maj 2012 20:10

Missade förra veckan och i går kväll, sorry! Och förresten, från och med denna del kommer Wendy bara på torsdagar (eller så kommer den på söndagar, men inte både och på en vecka). Det är många som har undrat vilka Alice och Amelie är, och idag kommer ni få reda på det, yeey! ^^


 

Tidigare delar:

Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 Del 10 Del 11 Del 12 Del 13 Del 14
Del 15 Del 16 Del 17 Del 18 Del 19 Del 20


Jag rekommenderar att du som ny läsare börjar läsa från Del 1; Annars kommer du inte förstå något!

Färger:
Wendy - Röd
Sandi - Ljusblå
Nancy - Brun
Amelie - Grönblå
Alice - Rosa


Alice: - Alltså, det är väldigt svårt att förklara...

Wendy: - Jahopp. Jag vill veta ändå.

- Jag kommer att behöva börja från punkt ett, som inte alls har med "inbrottet" att göra. Och det kommer att bli så komplicerat...
- Och? Jag vill fortfarande veta. Jag kom inte hit för ingenting.
- Jamen okej då.

- Eeh... Jag kommer från en plats långt, långt borta. Jag kan inte säga vad jag är, för då kommer jag att bli bestraffad. Men jag är annorlunda.

- Du, och två personer till, har ett okänt samband med oss. Ni är inte som vi, men på något sätt är vi länkade... Om vi för ihop dig och de två andra kommer något fantastiskt att hända.

- Vad är det fantastiska? Och vilka är de två andra?

- Fråga nummer ett vet vi inte. Fråga nummer två, nja. Vi vet vilka de är, men vi kan inte beskriva dem och vi kan inte deras namn.

- Alltså måste du följa med mig nu för att vi ska kunna sammanlänka er.
Det första ord som dyker upp i hennes huvud är Nej. Men det är inte för att hon inte vågar följa med Alice; Hon litar på henne, av någon anledning. Det är för att hon inte vill ha ett sådant liv. Hon vill leva ett normalt liv hemma. Dessutom kan hon inte bara lämna Nancy...

- Jag vill inte.

- Vad pratar du om?
- Du hörde mig! Jag vill inte!

- Varför?

- Jag vill leva ett normalt liv. Jag vill inte vara med er konstiga icke-människor. Jag bryr mig inte om något fantastiskt händer...

- Jag förstår dig. Inte för att ditt liv är så normalt nu...

- Var tyst... Jag vill inte påminnas.

- Förlåt. Jag vet att du har det svårt.

- Som om du skulle göra det bättre!

- Jag får väl låta dig leva ett normalt liv, antar jag.

Nu kommer jag få supermycket skäll från Amelie. Jag kanske till och med förlorar mitt "jobb". Men vad kan jag göra? Hon vill inte, jag kan ju inte tvinga henne.

- Tänker du berätta om inbrottet nu?

- Det var mitt gamla hus... Jag ville bara ta en titt.

- Det låter sjukt creepy av någon anledning.

- Det är det också.

- Och förresten... Du vet den där hunden du döpte till Gina?

- Mm?

- Det var jag.

 

Wendy springer där ifrån utan att svara. Det blir för onormalt för henne.

Hon tar första bästa taxi hem.

Lite senare, hemma hos Alice...

Amelie: - Va? När du äntligen fick tag på henne tog du henne inte med dig?

- Men hon ville inte! Jag tänker inte tvinga henne.


- Nåja, jag kan väl förstå dig. Men det är en sak om det hela jag inte har berättat...
- Vad?


- Det var något fruktansvärt som skulle hända i fall de inte var ihoplänkade...
- Vadå?

- Det är det jag inte vet, vännen.

- Jag får väl ta och hjärntvätta dem sen, så att de inte minns oss. Men jag hinner inte det nu.
- Okej...

Väl hemma...
- Nancy?
Inget svar.
- Hoho? Nancy? 

Nancy (från övervåningen): - Wendy! Kom hit snabbt! Det har hänt något jag måste berätta för dig...

 
 
Ingen bild

Misan

11 maj 2012 13:15

ÅHHHHH SÅ SPÄNNADE!!!

 
Sims3liv

Sims3liv

11 maj 2012 13:34

Din blogg är jätte bra!! Du upptaderar ofta och det gillar jag! :D

http://sims3liv.bloggplatsen.se

 
Lime

Lime

11 maj 2012 14:25

Dom två sista delarna ur Wendy har inte varigt bra, Men slutet var spännande.

http://www.limes.n.nu

Fanny

11 maj 2012 16:15

Tack så mycket -.- Tror du att något skulle bli bättre igenom att du skriver att historierna är dåliga? Nej, tvärtom, nu har jag tappat lusten att göra dagens NK helt.

Jag vet att jag borde tåla kritik, men nu har jag seriöst tröttnat. Vad du än gör ska du hacka på mig och peka ut mina fel! "Var mindre självisk, du har blivit barnslig, dina inlägg är slarvigt skrivna, inte så märkvärdiga bilder, de senaste delarna var inte bra". Sluta bete dig som om du är bättre/kan mer än mig? Fine, du kanske kan mer om Sims, men jag har haft blogg längre än vad du har och min är större. Vem fan ska peka ut felen hos den andra? Jag är bara hövlig nog att inte göra det. Din blogg är, ledsen, inte så speciellt bra heller för den delen.

 
Alice ;)

Alice ;)

11 maj 2012 15:57

Ahhhh va spännande!!! Älskar wendy haha ;)

http://randomsims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanna

11 maj 2012 16:42

Jätte spännade!! Jag älskar historien om wendy!

 
Neri

Neri

11 maj 2012 17:06

Skitbra!Oh snääällla gör NK! Frö du glömde förra veckan ;)

http://nerissims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bella

11 maj 2012 20:30

Omg vad spännande! :d Älskar Historien om Wendy, det är den bästa simshistorien jag läst <3

 
Asta

Asta

11 maj 2012 20:33

jag fick en sådan komentar på min gamla blogg som sa "Din blogg suger kolla min istället" och man blir så arg för att dom bara klagar men man har liksom ingen lust att skriva längre nr folk bara skriver sånt.

I alla fall jag älskar Wendy den är bäst NO Protest!

http://pouria.devote.se

 
Neri

Neri

12 maj 2012 08:55

Nu har du "struntat" i 2 delar av NK... förstår du att vissa läsare blir besvikna?

http://nerissims.bloggplatsen.se

Fanny

12 maj 2012 14:24

Hej Neri, anledningen till att jag inte gjorde NK igår var för att jag hade kompisar hemma hela kvällen och efteråt var jag supertrött, så det var inte att jag bara "Struntade" i det. Du vet, vi bloggare är inte robotar, vi har också ett liv!

Idag ska jag ha dansuppvisning, vilket betyder att jag förmodligen inte kan göra den idag heller eftersom jag kommer göra mig i ordning hela dagen. Vi får se om jag hinner i morgon, annars kommer den på måndag; Jag kan lova er det!

 
Ingen bild

Henny-penny

12 maj 2012 09:05

Måste det sluta så spännande?! Du måste bara göra nästa Wendy snart! As bra blogg :P

 
Poria

Poria

12 maj 2012 10:03

Neri
Det är jätte tråkigt att ha en simsblogg om folk bara klagar om du hade läst komentarerna hade du förstått att hon har tappat lusten för NK.
Klaga inte bara! Ska du skriva en komentar så ska den handla om inlägget.

http://pouria.devote.se

 
Ingen bild

anon

12 maj 2012 11:15

När kommer du hem från Italien?

Fanny

12 maj 2012 14:16

Ähumm. Jag är hemma för länge sen xD Har bara glömt att ändra!

 
Neri

Neri

12 maj 2012 11:40

Poria
Du,jag har fått både positiva och negativa kommentarer på min f.d blogg. Jag har LÄRT mig att acceptera vad folk tycker.

http://nerissims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

filippaaa

12 maj 2012 12:28

om man har en stor simsblogg så får man nog räkna med kritik. och det får man ju tåla också !

 
Neri

Neri

12 maj 2012 16:14

Fanta
Pjuh, älskar nämligen NK.:)

http://nerissims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anon

12 maj 2012 22:24

vad gör simmen när den skriver "tackbrev"? jag klickade på brevlådan och så stod det "skriv tackbrev" får man något positivt ut av det och vem skickar man till ? tacksam för svar!

 
Ingen bild

Hanna

13 maj 2012 08:32

svar till anon:När man föder ett barn så får barnen en låssaskomis av en vän eller granne. När man har fått det så kan man skriva tack brev till den som gav låssaskompisen.

 
Yohanna

Yohanna

13 maj 2012 09:52

Hej fanta! Jag undrar en sak: i din presetnation står det ju Hej Kompis! med några(konstiga) bokstäver, som jag tycker om, denna text finns också på flera ställen som, Bloggens mail och eller varför inte följa bloggen via bloglovin? jag vill gärna veta vart du får den ifrån?. och en annan sak är om vi kunde göra länkbyte?

http://neonsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mii

13 maj 2012 11:09

Svar till anon och Hanna: Egentligen så skriver simmen tackbrev efter sitt bröllop till alla gäster som var där :)

 
Ingen bild

Hanna

13 maj 2012 12:06

svar till Mii: Ja, simmarna skriver tack brev både till bröllops gästerna och till den som gav låssaskompisen :) det är sant

 
Ingen bild

Sofie

13 maj 2012 14:52

Åhh vilken bra del! Vill ju veta vad Nancy ska berätta till Wendy Nu! Hehe ! :)

 
Ingen bild

Tove

13 maj 2012 18:28

Åh vad spännande! :D Du är så duktig på att skriva historier!

 
Ingen bild

ellen

13 maj 2012 18:45

fanta skit i de som klagar. Du äger! Jag tycker det är kul att du visar lite personlighet! Sannes blogg är väldigt bra men hon är väldigt formell och privat. Du är en väldigt duktig bloggare för att vara 11 år tycker jag. Jag är också 11 och skulle aldrig klara det!

 
Hilda

Hilda

23 maj 2012 16:57

Såå jäkla bra!

http://hildassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Victoria

28 maj 2012 18:25

ELLEN gud vad jag håller med dig! :D Det är bara såna utan liv som skriver såna kommentarer, du är den bästa bloggare jag nånsin har vetat om, varje gång jag ser en sån där kommentar önskar jag att jag hade dens nummer så att jag kunde ringa den och ge den ett rejält snack (det skulle inte vara vackert kan jag säga), du ska vara riktigt stolt, jag skulle aldrig klara av att driva en sån här blogg, du äger, och jag cet att du vet det. Fortsätt och sluta aldrig med det bra jobb du gör, snälla du :)

 
Ingen bild

Victoria

28 maj 2012 18:26

vet*
heheh

//Victoria, VikkoZ, Tori, FanOfEveyone

 
Ingen bild

Sindra

2 juni 2012 17:06

ÅÅÅÅÅHHH!!!! Jag HATAR när sluten är så spännande!! Mer nuuu!!! Jag har precis läst alla 21 delarna och sen kom det mest spännande slutet NÅGONSIN Jag ♥ Wendy!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards