Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Historien om Wendy - Del 8

Av Fanny - 18 september 2011 11:14

Wendy är tillbaka! :D Ni kanske inte blir supernöjda med det här med det är i alla fall något ;P


Tidigare delar: Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7


Rollista:


Wendy - Röd

Nancy - Brun


Har du inte läst de tidigare delarna än så rekommenderar jag att du gör det, annars kommer du inte att förstå!



--------------- Del 8 ---------------

Några veckor har gått efter att Nancy blev sjuk. Hon är på bättringsvägen men fortfarande inte helt frisk, så Wendy måste ta hand om hela huset själv.
Wendy: "Vad är det där droppande ljudet? Det är inte från det här handfatet. Ååh, nu vet jag..."
  "Ååh, nej! Det måste ha gått sönder... Jag får väl fixa det här, antar jag"
(Förlåt att jag inte tog upp väggarna där, jag hann inte)
 


"Ååh, så är toaletten också smutsig?! När var någon här inne senast?"
Nancy: - Wendy? Wendy! Jag har gjort lunch! 

Wendy städar klart toan och springer in för att äta med Nancy.
- Hur kunde du få dem så här goda, Nancy? Du var väl sjuk?
- Så sjuk är jag inte, Wendy...
- Vi måste ringa reparatören och fixa vårt handfat, det är trasigt!
- Ååh, just det! Förbaskade handfat... Det gick sönder innan jag blev sjuk, jag var precis på väg att ringa reparatören när...
- Vi fixar det sen. säger Wendy för att slippa höra vad Nancy hade tänkt säga.
- Mm... 
Efter maten ställer sig Nancy och diskar, djupt försjunken i tankar.
"Undrar om hon vet...? Nej, det kan hon inte göra, jag har aldrig berättat det för henne... Och hon minns nog inte om hennes mamma hade sagt det... Hon känner ju inte heller till datumen..."
"Ååh, varför glömde jag att säga till Wendy att ta hand om trädgården? Växterna vissnar! Men som tur är finns lite sallad kvar... Det blir perfekt för ikväll!
"

Senare på kvällen...
"Nu förstår jag vad hon menar med badrummet..."
"Wendy kommer nog in snart, jag måste skynda mig att städa. Konstigt att vi inte gjorde det här direkt efter branden..." 
Ordet "branden" stannade Nancys tankar – det var branden som gjorde att hon och Wendy kom så bra överens. Det var praktiskt taget Wendy som hade räddat hennes liv den kvällen...

(ursäkta väggarna - igen)
- Nancy? 
- Ååh, Wendy! Precis i tid! Kom hit! 
"Vad svamlar hon om...?" 
"Vad i..."
-
Nancy...?
Wendy hinner inte säga mer förrens Nancy hojtar:
- GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! 










 
 
Ingen bild

Johanna

18 september 2011 13:07

Ä n t l i g e n ♥

 
Ingen bild

Jag

18 september 2011 13:39

jag undrade om du skulle göra dom där husen du lovade??

Fanny

19 september 2011 17:40

Det går tyvärr inte särskilt bra. :S men jag håller på med dem!

 
Ingen bild

Johanna b ^^

19 september 2011 17:05

vänta det är jag igen!!!!
jag hittade på game att det kostar 250 kr om man för beställde påoch via webben!!
man kunde också var med och tävla om sims hörliurar!!!!!!!!!!!
<333333 http://www.game.se/acatalog/Sims_3_Pets.html

Fanny

19 september 2011 17:25

Jo, jag kommer nog att köpa där ifrån, det känns för krångligt att beställa i affär. Om det kostar lika mycket på Game så är det väl bättre, antar jag ;P

 
Ingen bild

vill ha svar bs jag har dyselki

19 september 2011 17:48

har en liten fråga om man för bockar på cdomcom sims 3 hus djur eller vad det heter får man inte dom äkstra sakerna då jag undrar bara vill ha svar eller moste man för bocka på en annan

Fanny

19 september 2011 18:07

Ja. Man får Limited Edition om man bokar där, vilket innebär att man får de extra sakerna. :)

 
Linke ^^

Linke ^^

20 september 2011 17:23

Hej du c:
innan du frågade så äger ja ba en spelblogg, men ja hittade din blogg på hajpan o mst ba säga att ja ÄÄLSKAR Historien om wendy, sj e ja the sims 2 nörd.. xD O juste, ja ahr algt t din blogg vid bokmärken för o kunan följa Historien om wendy c8

http://linkiz.bloggplatsen.se

Fanny

20 september 2011 19:15

Naaw... :) Vad glad jag blir. Tack!

 
Ingen bild

sims

7 oktober 2012 11:35

DU e bäst älskar denna saga <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards