Fantas simsblogg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Fanny - 20 augusti 2011 20:43

Detta inlägg kommer att uppdateras då och då!

     

I skapa en sim så gjorde jag Sandi först. Sedan gjorde jag en manlig kopia av henne och använde ”lek med genetiken” för att få fram Wendy. Wendy är alltså exakt likadan som Sandi. (Dock använde jag ”ändra sim i skapa en sim”-fusket för att få henne lite annorlunda.)


Polisen i del 7 är egentligen Sandi (jag orkade inte göra en ny sim, så Sandi fick spela polisen).


Från början så bodde Wendy och Sandi tillsammans, sedan bodde Nancy och Wendy tillsammans medans Sandi var en sim som bodde i kvarteret. Nu bor de tillsammans alla tre (dock kan det vara lite svårt att hålla Sandi på avstånd när bilderna ska fotas, så det kan ändras i framtiden).


Historien har planerats om mer än tre gånger. En av gångerna var när det brann natten efter att det brann (haha, visst låter det konstigt?) i del 5. Egentligen så skulle Nancy svimma av på grund av elden, men det skulle bli så tjatigt att det brann två gånger i rad så det blev lite ändrade planer (kolla del 7).


Från början så skolkade Wendy från skolan varje dag för att kunna göra serien, vilket bidrog till att hon hela tiden fick utegångsförbud när jag fick Leva livet. Men efter ett tag så fick hon betyget U (underkänt) och jag fick baxa iväg henne till skolan ändå.


När det brann i del 5 så kom grannarna Bessie och Buster Clavell över för att titta. Men när branden var slut så stack de inte? De började kissa på sig, svimma och de var nära på att svälta, så jag lät Sandi bjuda in dem för att de skulle få något att äta. Men direkt när de blev inbjudna så sa de att de var tvungna att gå, men de stannade ändå kvar? Tillslut så svälte de, haha.


Sandi skulle egentligen ha hetat Sandy, men jag tyckte att det blev lite för passande med Wendy och Sandy. Dessutom så ska det inte utspelas i Amerika och jag tycker att Sandy låter mer Amerikanskt än Sandi.


Nancy (och alla andra, men från början var det bara Nancy) bor i familjen Ungkarls hus.


En gång så kom det en sim som var exakt likadan som Nancy (och hette samma namn) till huset och började fotografera Ó.ó


Wendy har aldrig haft någon pappa.

Av Fanny - 20 augusti 2011 20:32

Gillar du Bella Swans hår? Det kommer från denna sida.


Om du vill ladda ner det direkt så är det bara att klicka på bilden. :)


PS: Är inte den där simmen på bilden mystiskt lik Anna Kendrick, hon som spelar Jessica i Twilight-filmerna (apropå Twilight)??

 


Ses, ska sätta mig och göra en liten bakom kulisserna på Wendy...

Av Fanny - 20 augusti 2011 17:12

Ååh, kolla in vad jag hittade idag!



Det är gameplay med husdjuren! :3

Av Fanny - 19 augusti 2011 18:12

Dagens fråga: Varför skrev jag så? Jag börjar väl bli galen. Jaja.


Ursäkta brist på bloggande, jag har varit med min bror, min halvkusin och mina morföräldrar på Öland. Men nu är jag hemma igen.



(Fick Destination Världen i måndags, grymt najs)

Av Fanny - 11 augusti 2011 23:46

Ville bara tipsa om ett snyggt hår från TSR innan jag går och lägger mig (är inne på datorn på övertid nu och ingen vet om det, mohaha)



Bilden är från nedladdningssidan, det blev enklast så.


Ladda ner den nu!



Av Fanny - 11 augusti 2011 21:56

Förlåt att det har tagit sådan tid. Nu är den uppe i alla fall!   


Färgerna:

Bella - Röd

Charlie - Blå

Renée - Lila

Jessica Stanley - Rosa

Angela Weber - Mörkgrön

Eric Yorkie - Orange

Mike Newton - Gul

Övriga/tillfälliga får restrerande färger.


Tidigare delar: Del 1  


Bella: "Ååh, somnade jag? Jag måste ha sovit hela natten!"

"Klockan är lagom mycket, jag hinner göra mig i ordning. Charlie har säkert redan gått till jobbet."

"Jag måste klä på mig nya kläder, de här har hunnit bli smutsiga."'
"Men oj vad den var trög då!"
-
Aah!
"Haha, så typiskt mig..."
Bella byter snabbt om.
"Den var i alla fall lättare att stänga."

"Frukostdags."
"Mm, goda. Flingorna är en fördel med Forks i alla fall!"
"Pickupen är ju förstås också en fördel. Jag kan fortfarande inte fatta att den är min!"
 

"Hoppas det inte är långt till skolan."

"Allstå, seriöst??"

Det första som händer när Bella kommer in är att en kille börjar prata med henne.

Eric: -Hej! Jag heter Eric. Du är den nya eleven, Isabella Swan, va?

-Eh, bara Bella.

Bella känner sig obekväm och förstår direkt att hon inte kommer att passa in ordentligt i skolan.

-Okej, Bella. Ska vi äta lunch tillsammans?

-Bra idé! Säger Bella och lyckas klämma fram ett leende.

När det är lunch så har Bella samlat på sig lite vänner: Mike, Jessica och Angela. De småpratar lite, fast Bella är mest tyst.

Angela: -Eric, hur gick det med artikeln? Har du intervjuat henne?

-Artikeln är död, Angela. Bella ville inte att vi skulle skriva om henne.

-Okej, okej...

Mike: Jag måste gå på toa.  

-Perfekt, då får jag tillfälle att tjuvkika!

-Killar...

Men Bella lyssnar inte. Något annat har fångat hennes blick...

-Vilka är de där?

Jessica: -Det är familjen Cullens adoptivbarn. Det där är Alice Cullen och Jasper Hale, de är ihop.  

-Det där är Rosalie Hale och Emmett Cullen. De är också ihop.

-Jag har för mig att hon och Jasper är tvillingar. Det låter konstigt, de är ju inte ens lika...

-Vem är den som står ensam?

-Edward Cullen.

-Skitsnygg, som du ser...

-Men ingen verkar vara god nog åt honom.

Bella tittar drömmande på Edward en stund. Jessica ser det.

-Alltså, allvarligt, slösa ingen tid. Han kommer bara att stöta bort dig!

"Undrar hur många gånger Jessica har försökt bjuda ut honom?"

Bellas tankar avbryts när hon hör att det ringer in.

-Vilket ämne har du nu?

-Biologi.

Lite senare på lektionen...

Lärare: Ah, Miss Swan! Sätt dig bredvid Cullen, det är den enda lediga plats vi har kvar.

-Mm, okej...

 När Bella närmar sig stolen så blir hon träffad av Edwards kyliga blick som sedan riktas framåt. Bella lägger märke till att hans ögon är helt svarta.

"Vad är det han ogillar så mycket med mig?"

Edward pratar inte med Bella under hela lektionen. Han ser bara ut som om han är äcklad över någon lukt. Bella luktar sig i håret men kan inte känna något fel på doften.


Det ringer ut. Edward hinner till dörren innan Bella ens har satt sig upp.

"Vad är det med honom...?"


Av Fanny - 11 augusti 2011 21:22

Hej, nu har jag bestämt mig för att bygga hus till er. Ni beställer, jag bygger, jag lägger upp på exchange, ni laddar ner. Gratis så klart. Dock krävs ett registrerat konto hos The sims 3 Community. (Länken tar dig till sidan)


Skriv följande saker:


Storlek

Tomtstorlek

Antal sängar

Ev. expansionspaket/prylpaket du har

Ev. EP's/PP's som jag helst ska använda

Antal våningar

Färg

Får jag använda eget innehåll

Önskemål om inredningen

Önskemål om exteriören

Övriga önskemål


Exempel på beställning:

Storlek: Stort

Tomtstorlek: 40x40

Ev. expansionspaket/prylpaket: Destination världen, Lyx och Design, Drömjobb, kvällsnöjen.

Ev. EP's/PP's jag helst ska använda: Lyx och Design, Kvällsnöjen

Antal våningar: 2

Färg: Svart

Får jag använda eget innehåll: Ja, men inte för mycket

Önskemål om inredningen: Modernt

Önskemål om exteriören: Platt tak, hög grund, stora fönster, pool.

Övriga önskemål: Inga


VIKTIGT! Jag har endast Kvällsnöjen, Leva livet och Drömjobb. Du kan beställa ett hus med innehåll från Destination Världen också, men det kommer att ta längre tid innan det är klart då jag inte har lyckats köpa det än.



Maila ditt önskemål till fantasims3.hotmail.com och så får du inom kort svar. Du får ett mail om att ditt hus är klart när det finns på exchange, länk medföljer i mailet som jag skickar.


Byebye. Ser fram emot beställningar!   

Av Fanny - 10 augusti 2011 14:02

Asbra låt. Asbra artister. Asbra språk. Asbra video. Asbra spel.


ASBRA!!!



Bandet heter Matt and Kim, jag har gjort dem på sims och de finns på exchange:






Kolla in fantabests (utan s på slutet) studio för att ladda ner, orkar inte länka just nu.


Bild på hur de ser ut IRL:

 

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards