Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

Historien om Wendy - Del 25

Av Fanny - 8 juli 2012 07:00



Tidigare delar:

Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 Del 10 Del 11 Del 12 Del 13 Del 14
Del 15 Del 16 Del 17 Del 18 Del 19 Del 20 Del 21 Del 22 Del 23 Del 24


Jag rekommenderar att du som ny läsare börjar läsa från Del 1; Annars kommer du inte förstå något!

Förlåt för att denna del kanske är lite kort + förlåt för att jag kanske har fel med det där med utbildningsgrejerna, suger på sånt xP

- Del 25 -


- Tyvärr. Du kan inte få jobb här, säger Zandra som är ägaren av bistron Wendy försöker söka jobb hos.

- Men varför? Svarar Wendy.

- Det har jag ju redan sagt. Du har ingen utbildning alls, du har inte ens gått grundskolan och gymnasiet. Sen måste du gå matutbildning också.



- Men är det så viktigt med utbildning? Jag kan börja med att bara diska eller något och laga lite mat emellanåt. Jag skulle ju lära mig efter ett tag...

- Tyvärr, du kan inte bli kock utan utbildning och vi har redan diskare så det räcker och blir över. Var snäll och gå. 



- Men... Det är min dröm att bli kock! Det har alltid varit det! Hela mitt liv är så otroligt misslyckat, jag har ingenting! Jag kommer att dö utan att ha uppnått någon av mina drömmar!



- Var snäll och , upprepar Zandra irriterat.



Wendy går tjurigt ut och tar en taxi hem. Då inser hon hur otroligt misslyckad hon är. Hon har bott med en gammal tant i hela livet, för hennes mamma var för fattig för att ta hand om henne. Hon har inte fått gå i skolan och kan därför inte få något bra jobb. Hon har ingen familj alls, lever ens hennes riktiga mamma längre? Hon tvivlar på det. Hon har knappt några pengar. Ingen kärlek. Inga vänner. Ingenting. När Wendy tänker på det vill hon nästan också dö, men kastar snabbt bort tanken. Allt är bättre än döden.



Wendys liv är nästan outhärdigt. Även flera månader efter Nancys bortgång gråter hon hela tiden. Det är konstigt egentligen, vad var Nancy till henne? Från början låste hon ju in henne i en källare och lät henne ta hand om allt hushållsarbete. Men sedan blev hon ju snällare...

Wendy ångrar så otroligt mycket att hon inte spenderade mer tid med Nancy. Hon pratade inte med henne heller. Nu är hon lämnad kvar med tusentals frågor på vilka hon aldrig kommer att få veta svaret. Frågor om vem hennes mamma var, vem Nancy egentligen var.



Wendy är mer än glad när hon äntligen får gå och lägga sig och slippa alla tankar. Eller, glad och glad, Wendy är aldrig glad nu mera. 


 

Åh... Hur länge sov jag? 

 


Wendy är hungrig, så hon går ner mot köket för att äta.



När Wendy kommer in i köket står en kvinna där, ca 5-7 år äldre än Wendy, med ryggen vänd mot henne.

- Vem är du?! Säger Wendy chockat.



Kvinnan visar inte något tecken på att ha hört Wendy och går ut genom köksdörren.



Sedan fortsätter hon upp för backen bakom trädgårdslandet.



Wendy förstår att kvinnan vill henne något, så hon har inget val än att springa efter.


 
De går och går och tillslut är de framme vid målet. Det tar ett tag för Wendy att inse att hon är på kyrkogården.

Kvinnan vänder sig om och står bara och stirrar på Wendy. Då ser hon. Ögonformen, ögonfärgen. Huvudformen. Läppformen. Kvinnan är Nancy. Ganska så mycket yngre bara.



Wendy blir såklart chockad, men hon blir också väldigt glad.

- Nancy! Du är tillbaka...!



Nancy svarar inte. Hon bara fortsätter stirra på Wendy.

- Hallå?



Sedan talar hon äntligen. Hennes röst är mycket klarare och friskare än vad den var sist Wendy hörde den.

- Wendy, jag vet att du är där, men jag varken ser eller hör dig. Jag är onåbar, och det måste du förstå. Jag är borta. Död. Dina frågor kommer alla bli besvarade någon dag. Ditt liv kommer att bli bra, jag lovar. Men jag finns inte i det längre. Farväl. Jag älskar dig.



I nästa sekund är hon borta och Wendy står ensam.



Wendy vaknar från drömmen, som hon är osäker på ifall det var en lycklig dröm eller en mardröm, med bara en tanke i hjärnan. Hon är borta.

 


Wendy äter frukost och kämpar för att överleva dagen, men tillslut går det inte längre. Hon blir galen och springer, upp för samma backe som i drömmen, upp i skogen...

 
 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

8 juli 2012 09:45

Spännande!

http://alltomsims.blogspot.se

 
Ingen bild

Sindra

8 juli 2012 10:02

Kan du göra mer nu? DET ÄR SÅ SJUKT BRA OCH SPÄNNANDE!!!!!!!!!!

 
Rose

Rose

8 juli 2012 10:24

ROSE VILL HA MEEEEER!!!! Du är superbra på att göra historier, och det är så sjukt spännande också!

http://rosesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sandra

8 juli 2012 10:50

Ritigt bra del! Riktigt immponerad av dig! :)

 
Ingen bild

Klara

8 juli 2012 11:26

OMG!!! meeeeeeeeeer!

 
Misan

Misan

8 juli 2012 11:29

MMMMMMMMMMMMMMMMMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!

http://misansimsblogg.bloggplatsen.se

 
Victoria

Victoria

8 juli 2012 11:43

FANTA DU ÄÄÄÄÄGEEEEEER! MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERR!!!!!!

http://vikkoztones.bloggplatsen.se

 
SimsSandra

SimsSandra

8 juli 2012 11:57

Toppendel! Fast jag tror inte man behöver nån utbildning för att diska, egentligen. xP

http://simssandra.bloggplatsen.se

Fanny

8 juli 2012 12:11

Neee men de behövde ingen diskare xP

 
lalilai

lalilai

8 juli 2012 12:26

Jättebra! ^^ Men hm, hon kan ju skaffa ett deltidsjobb? >:3 Då behöver man bara vara på gott humör '-' lol

http://simsa-si.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

8 juli 2012 14:25

OMG OMG! OwO ASBRA!!!

http://ebbizzzen.blogg.se

 
Yaren

Yaren

8 juli 2012 16:27

Spännande ! :D

http://yare-n.bloggplatsen.se

 
Yassie

Yassie

10 juli 2012 20:38

Älskar historien ! :3 När kmr nästa del? :D

http://lovebyyasmine.blogg.se

 
Henny-penny

Henny-penny

15 juli 2012 19:25

Snälla sig att du redan har börjat med nästa del!

http://sagoromsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Good

23 september 2012 11:05

Du är så bra att du borde bli författare!

 
Anonym

Anonym

16 december 2012 18:57

Har hon inte gått i skolan?

Vem var "Nancy" i drömmen?

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards