Fantas simsblogg

Alla inlägg under juni 2012

Av Fanny - 30 juni 2012 23:22

Då är jag tillbaka! 


Jag vet mycket väl att jag sa att jag skulle komma tillbaka igår, men klantig som jag är glömde jag bort att jag inte skulle ha tillgång till en dator med internet där...


Men nu är jag tillbaka med dator som har internet! Det går dock väldigt långsamt, jag är nämligen in the middle of nowhere  i Italien och nätverket är inte så bra här. Men det fungerar, så förvänta er lite uppdatering! :)


Sen har min statistik gått ner asmycket D: YOROBUN, GAJIMA, SARANG HAE......???! Jaebal! (det betyder "Alla, gå inte, jag älskar er??!??! Snälla!" på romaniserad koreanska x3)


Tills nästa uppdatering, bye bye!

Av Fanny - 28 juni 2012 09:00

Tidsinställt inlägg: Skrevs egentligen 24/6 kl 17:13

 - Bakom kulisserna - 


Alla som har läst min blogg ett tag vet ju vad Nattens Konsekvenser är. Men ni vet inte ens i närheten av så mycket nu som ni kommer att veta när ni har läst det här inlägget...


Rolig fakta/bakom kulisserna

- Jag kom på idéen med Nattens Konsekvenser för ett helt år sedan. Jag gjorde Amber, flyttade in henne i Bridgeport och började med historian. Men Jacob, Ella och Chester var helt andra simmar; De var färdiggjorda simmar i Bridgeport. Jacob var Devin Ashton, Ella var Elvira Slayer och Chester var Vladimir Schlick (jag vet; De är väldigt olika varandra). Jag publicerade aldrig den historian, för jag tyckte den var dålig (den var ganska olik den version jag har nu). Men sedan gjorde jag nya simmar och gjorde om historian – Och den blev ju rätt bra!


- Amber är ungdomsversionen, fast något modifierad (men inte alls särskilt mycket) av Nancy Fork från Historien om Wendy.


- Amber har fått ryktet "Oanständig" eftersom hon är på G med både Jacob och Chester. Dock gör inte detta något eftersom jag inte planerar att skaffa en till kille till Amber. Två kanske räcker? ;)


- Alla bor i samma hushåll, och det har uppstått något av ett kärleksdrama i hushållet. Jag hade fakiskt himla problem med att Jacob och Ella rusade in och började anklaga Amber och Chester för otrohet när de kysstes i soffan, speciellt eftersom man inte kan avsluta den interaktionen.


- Amber har inte alls någon bror.


- Varje gång Amber pratar i telefon i serien pratar hon med samma person, eftersom hon är den enda som Amber känner utanför hushållet. Hon pratar med Katelyn Missioni.


- Chester och Ella delar samma efternamn, men de är inte gifta egentligen.


- Jacob är den äldsta i hushållet och Ella är den yngsta (dock är alla fyra ungdomar), trots att det enligt min historia är tvärtom. Ella är ju en urgammal vampyr medans Jacob är en ansvarslös ungdom som alltid festar!

- Alla i hela hushållet är arbetslösa. Jag har fuskat till mig pengar i stället (jag fuskar nästan bara när jag ska göra historierna, för det är lättare att ta bilderna ifall man fuskar) för att skaffa jobb åt dem.

- Amber är på G med Chester och Jacob. Chester är ihop med Ella, men han har bättre relation till Amber (fast det är för att jag fuskade för att de skulle kunna kyssas, och sedan börjar ju Ella och Chester bråka hela tiden...). Amber och Ella har inte jättedålig relation till varandra, men den är ungefär så här mycket | | ner åt det röda hållet. De enda som har en helt neutral relation (som är på bekantskap utan några plus eller minus) är Chester och Jacob.


- Jag har alltid väldigt svårt att hitta på nästa del; Det är därför de nästan aldrig kommer i tid. Om jag ska vara ärlig så har jag inte planerat någonting över hur de kommande delarna kommer att vara.

- Chester verkar nästan gilla Amber mer än Ella; Detta är å andra sidan rimligt då de har högre relation. Chester ger mig oftare önskningar involverade Amber (romantiska önskningar då) än Ella. 


Ni lärde er säkert något nytt! ;)

 

Lite bilder på original-Amber:

         

Av Fanny - 27 juni 2012 13:15

Haha, kolla vad jag hittade idag! En massa simsbilder (eller vad man ska kalla det) som är skitroliga x'D


     
Haha händer mig ofta, fast mina brukar inte dö, de brukar bara svimma och kissa på sig...
 
 
SÅ SANT! Forever alone xD

Fuck logic.

Haha, men ärligt jag är inte rasist

    
Fuck logic nummer 2.

Fuck logic nummer 3.

Pervert :D


Ofta den inte går sönder? Måste vara en Nokia...

 
Alltså det är så kul att göra, de bryr sig seriöst inte

 

Fuck logic nummer 4.

  
Fuck logic nummer 5.

   
Oh snap

 

... Eller om någon säger myspys
 

Fuck logic nummer 6


 

Fuck logic nummer 7
       

 
VARJE GÅNG ALLTSÅ!

    


Jag vet, jag är en foreveralone som sitter ensam i mitt mörka rum och garvar åt dessa bilder. Men de är ju asroliga! xD Sen dessutom tror jag att ingen kommer att gilla det här inlägget, men jag var bara tvungen att ha med dem :3 Jag hittade alla här.

Av Fanny - 26 juni 2012 06:00

Tidsinställt inlägg: Skrevs egentligen 24/6 18:28



Tidigare delar: 
 Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9

Läs tidigare delar om du inte har gjort det!



- Del 10 -



 
- Hur ser det ut? Frågar Chester. Han sätter på sig ett varmt och övertygande léende, men Ella hör hur nervös han låter på rösten. Hon ignorerar det.


 

- Det verkar okej, men jag tror ändå att vi ska vänta ca tio minuter innan vi går ut för att vara på den säkra sidan.

- Okej. 



- Eller vad tycker du?
- Jo, men det låter bra. Vi vill ju inte brinna upp, svarar Chester.



- Men varför måste vi döda henne, egentligen? Frågar Chester försiktigt, i hopp om att övertyga henne.



- För att jag fick en syn! Kommer du inte ihåg det? Jag fick en syn, hennes ansikte flashade förbi kopplat med livsfara. - Men du kanske såg fel?


 
- Nej, det gjorde jag inte! Det var en så stark syn, starkare än vad jag någonsin haft, den kan omöjligt haft fel.

- Men jag tycker fortfarande inte att vi ska döda henne.
Chester försöker fortfarande få över Ella på sin sida, men han vet att hon inte kommer att lyda.


 
- Nahe, vad har hänt med dig då? Du har dödat människor förut. Du har inte blivit kär i henne va?

C: - Nej, så klart inte. Det är dig jag älskar.
Det Chester säger är sant; Han älskar Ella, även om hans känslor för henne på senaste tiden har minskats rejält. Han är bara väldigt sur på henne just nu.


 
- Men hon är en fin människa, och hon är så ung... Hon förtjänar inte att dö.


 
- Vadå? Så vi ska dö i stället?
Fy fasen vad egoistisk hon är... Hon har levt i flera tusen år och jag i flera hundra. Amber har bara levt i nitton... Amber har familj, det har inte vi. Amber är helt oskyldig, vi har dödat tusentals människor. Vi är de som förtjänar döden.

 - Nej, men vi behöver ju inte döda henne förrän vi vet exakt vad faran är.


 

- Men när vi vet det är det säkert för sent, Chester.
Hon ger honom den hårda blicken som hon alltid ger honom när hon vill att han ska inse att hon är ledaren, hon är äldst, hon är erfaren. Hon är hjärnan, och han är ingenting.


 

- Men visst! Vi kan väl döda en oskyldig människa som förtjänar livet mycket mer än vad vi gör!
- Jo men exakt! Så nu leder du mig till henne!
- Det menade jag inte. Det var ett argument. Pucko.


 
- Då går jag väl och dödar henne själv! skriker Ella och går dramatiskt ut ur rummet.


 
Vad... Har... Jag... Gjort...


 
Amber har stannat i sitt hus i fem dagar. Hon får beställa Pizza varje dag, eftersom maten i kylskåpet har tagit slut. Hon har precis beställt en och sitter tålmodigt och väntar på den.


 

Plötsligt ringer det på dörren...

Åh, perfekt, nu kommer Pizzan. Jag är jättehungrig.



Jag får väl gå och öppna!


 
Hon går utanför dörren, men där står inte alls han som skulle levera pizzan. Där står Chester.

- Ch...? Vad sjutton gör du här? 


 
Chester kollar sig oroligt omkring.

- Kan du bara släppa in mig? Det är inte direkt ett fritt ämne att diskutera...


 
Amber gör som han säger.

- Okej. Nu får du säga varför du är här.


 
- Jag skulle bara kolla hur du mådde. Och förresten, öppna inte dörren bara sådär förrens du är säker på vem som finns på andra sidan.
- Men jag hade ju beställt Pizza. Jag tog ju för givet att det var pizzakillen.
 
C: - Men det var jag... Det kunde ha varit hon som planerar att döda dig.
 
- Men vem är det som vill döda mig? Och varför?
- Amber, jag önskar att jag fick säga det... Men jag får inte. Det skulle bara göra situationen värre.


 
- Okej då. Jag är bara så orolig.
- Det är ingen fara. 
Men Chester ljuger. Det är visst någon fara, han kan inte beskydda henne för alltid.
- Och jag förstår att du har slut på mat vid det här laget. Jag kommer att komma förbi varannan dag med ny mat till dig.


 
- Tack Chester... Vad snällt av dig.

- Jag vill ju inte att du ska svälta.

- Men jag kan ju beställa Pizza.


 
- Det kommer inte att få dig att se bättre ut, skrattar Chester.

- Nej, det är sant. Men jag bryr mig inte direkt.

- Jaså, bryr du dig inte om ditt utseende?


 
- Nej, jag gör faktiskt inte det. Jag förstår inte varför så många andra tjejer gör det. Det är ju helt onödigt, jag tycker man borde bättra på sin insida istället.

Hon är så unik, tänker Chester. Jag har aldrig någonsin mött en flicka som inte bryr sig om sitt utseende.

Chester känner hur han dras mer till henne för varje sekund.


 

- Du behöver inte oroa dig heller... För du ser underbar ut.


Av Fanny - 25 juni 2012 07:00

Tidsinställt inlägg - Skrevs egentligen 24/6 22:57

 

Då kommer andra "Delen" av bildmåndag! Denna vecka är temat Vampyrer.


               


Jag vet att bilderna är lite tråkiga, men jag har så sjukt mycket att göra just nu och kunde inte hitta fler bilder i screenshot-mappen... Så ni får klara er med de här! :3 


Nästa veckas tema är Egypten!

Av Fanny - 24 juni 2012 16:43

I morgon ska jag med en av mina bästisar på ridläger (jag vet, det här är ingen IRL-blogg, men ni måste ju få veta att jag åker bort). Jag kommer att stanna där tills på fredag och jag kommer under denna lilla period inte ha tillgång till någon dator. Jag ska tidsinställa inlägg så att ni får ca 1-2 inlägg om dagen, men som ni förstår kommer jag inte att kunna svara på era frågor och kommentarer (kanske, notera kanske, kommentarer via telefonen). Ska försöka ta itu med frågorna när jag har tidsinställt inläggen (har 50 obesvarade... host host), men mån-fre kommer jag inte att kunna svara på något.


Direkt efter ridlägret ska jag till mina morföräldrar i Italien. Där har jag dator, men jag vill ju inte sitta inne framför datorn hela dagen heller! Sen dessutom har jag väldigt långsamt nätverk där. Men jag kommer att uppdatera lite, så ni kommer att höra från mig!


Så, ses om några dagar! BUHUUU, KOMMER SAKNA ER :'(

Av Fanny - 23 juni 2012 12:30

Nu ska jag komma med lite nyheter!


Det första är att de har lanserats bilder på vad Diesel prylpaket kommer att innehålla!

                 


Kolla. På. Dem. :D


De ser ju jättefina ut! Jag blev lite mer sugen på att köpa det, faktiskt. Men samtidigt ser väldigt mycket av grejerna ut som om de är custom content, alltså nedladdade saker. De har liksom lite suddiga texturer, detta gillar jag inte. Simsgrejer ska se ut som simsgrejer, inte som om de är på riktigt!


Sen hatar jag att de alltid ska samarbeta med kändisar och företag! Katy Perry, Diesel, Plants vs zombies. Håll er till sims, liksom!


Den andra nyheten är att det snart – Den 28 Juni, för att vara exakt – kommer ut en ny värld på The sims 3 Store. Denna gång går världen under namnet Lucky Palms!

 

Bilder:

 

               

 

Själv tycker jag den ser mysig ut. Men alla dessa världar kostar ju typ 12346578632456421564552674763524 simpoints (överdriver, såklart), så nae, det får bli piratkopiering igen! ;)


Vad tycker ni om världen?

Av Fanny - 21 juni 2012 20:45

Ni vet väl känslan när man får ett barn av oönskat kön? Man blir så irriterad. Men grejen är det, att du kan enkelt få ett barn av önskat kön, och du kan göra det utan fusk!

Det du ska göra är att säga åt den gravida simmen att äta 4 stycken vattenmeloner ifall du vill ha en tjej och 4 äpplen ifall du vill ha en kille. En vattenmelon gör så att det blir 25% chans att det blir en tjej, så om du äter 4 blir det 100% chans att simmens barn blir en tjej. Ifall du vill att det ska vara lika stor chans att det ska bli antingen en kille eller en tjej, ät två äpplen och två vattenmeloner.

 

Ett äpple är väldigt vanligt och går att köpa i mataffären för 6 simdaler styck, men det är också väldigt lätt att hitta ett äppelträd eller frö, som man kan plantera även om man inte har någon färdighet i trädgårdsarbete. Vattenmelonerna är lite ovanligare och kräver nivå 5 i trädgårdsarbete för att plantera, men de finns i mataffären också och kostar 15 simdaler styck.

 

För att inte inlägget ska vara bildlöst får ni en bild på en pojkbebis. Cx

 

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards