Fantas simsblogg

Alla inlägg under mars 2012

Av Fanny - 31 mars 2012 15:48


Tjaaaaa! Jag är inne i något av en downloads-period just nu, så jag har surfat runt en del nu på eftermiddagen och hittat några superfina som jag hade tänkt dela med mig av till er. Synd bara att jag inte kan använda dem, jag är nämligen ute på landet och har glömt simsskivan där hemma... Fan vad duktig man är alltså. Då får vi se om jag kan klara två dagar utan att spela sims...? :P


I alla fall, här är downloadsen (jag äger inte bilderna).


 

Väääärldens finaste långtröja (eller vad det nu är) för tonåringar.

Kommer från all-about-style.com, klicka här för att ladda ner den (den kommer i både sims3pack och package-fil).


En mycket fin klänning för tonåringar, också den från All about style. Klicka här för att ladda ner den. 

 
ÄNNU en fin tonårsklänning från AAS! Klicka här för att ladda ner.

Jag lovar, detta är sista klänningen för tonåringar från AAS, haha. Ladda ner här

Ett par leggings som nästan är ett måste om du ska ladda ner någon av klänningarna jag listade där uppe.

De kommer från Parsimonious.org och finns att ladda ner här.

Ett par stövlar för ungdomar från Lili sims. Finns att ladda ner här och är en rar-fil!

En tröja, också den från lilisims och som en rar-fil. Finns här.


Det var alla jag kunde komma på just nu... Nååååjaaaaaaaaa, bättre bara några än inga alls! :]

Av Fanny - 30 mars 2012 15:39

Jag hittade ett superfint hus idag när jag surfade runt lite på internet. Så här ser det ut:


 
Inte min bild, bilden är från nedladdningssidan.


Jag tycker huset var superfint och kommer säkert att använda det mycket! Klicka här för att komma till sidan där man kan ladda ner det (där finns även fler bilder).


Vet ni något annat nedladdningsbart hus som är fint (är lite lat för att bygga mina själv just nu, heeehheeee...), och vad tyckte ni om detta? 

Av Fanny - 29 mars 2012 18:25

Hej! Weeeee jag är glad just nu! För om exakt en vecka kommer vi att vara i mormor och morfars hus i Italien! YAAAAY! Jag längtar väääääääldigt mycket, jag har inte varit där sedan i somras eftersom vi har skaffat en hund som har varit för liten för att ta rabiesspruta. Men nu är hon vaccinerad och pappa ska ta bilen upp med henne medans jag, mamma och min bror flyger! WEEEEEEEEEEEEEEEE, can't wait! De har världens finaste hus och när man är där kan man verkligen inte göra annat än koppla av. Angående uppdateringen då så har de internet, det går bara himla långsamt när alla använder det, alltså kan jag bara göra inlägg mitt i natten... Jag får nog ta och tidsinställa istället, om jag kommer på något att skriva om :P IDÉTORKA. Om du har ett önskeinlägg kan du gärna maila till mig, fantasims3@live.se är adressen! :3


I alla fall! Det jag hade tänkt att detta inlägg skulle handla om är roliga bilder som finns på The sims 3s facebooksida. Gå till foton så finns det massa roliga album där som vissa innehåller små serier som har med spelet att göra eller roliga bilder. Här är några av mina favoriter (jag äger ingen av dem)!
            Samma sak när det brinner... SPRING UT I STÄLLET FÖR ATT SKRIKA LIKSOM
   

HAHA. Den där ^ är såååå jag. Fast det funkar att lägga in alla möbler i familjekatalogen också ifall man inte vill fuska :3
 
Äh, bebisar kan ändå inte dö... LET THEM BURN :D
 
 Heehee....


Och så är det en bild jag hittade på en annan hemsida.


 

Sant. Sant. Sant.

Av Fanny - 25 mars 2012 18:15

Ja, rubriken lyder! :D Snart är det dags att sjunga Happy birthday till FantaSims3! Jag startade bloggen den 14 maj, alltså är det 49 dagar kvar idag.


 

En bild av Wendy när hon fyllde år!

Själv kan jag inte fatta det. Jag har hållt på med det här i ett år! Jag minns mycket väl när jag startade bloggen i maj, och nu har det snart gått ett helt år sen dess! Jag har älskat tiden som gått, mest tack vare er eftersom ni är så fina läsare. Självklart måste vi ta och fira på något sätt! Jag har redan bestämt mig för en sak, jag ska göra en Sant eller falskt med påståenden om bloggen och ni ska få gissa i fall de är sanna eller falska! :D Men jag vill fira MEEEER än så, jag vet bara inte riktigt vad jag ska göra. Ni kan väl föreslå något i kommentarerna?


Fanny

Av Fanny - 24 mars 2012 15:02

Recension

Det känns nu som om jag har spelat I rampljuset tillräckligt länge för att kunna berätta min åsikt om det för er! 

Allmänt
The sims 3 I rampljuset är ett spel inriktat på att din sim ska, tja, få stå I rampljuset. Det innehåller mycket nya funktioner, bland annat kan din sim bli DJ, sångare, akrobat, eller magisker! Se dina simmar börja med att göra små tricks på gatan, sedan sakta klättra sig upp på karriärstegenstegen och hamna på stadens största scen! Men då är frågan, vad innehåller denna expansion egentligen och är det värt pengarna det kostar?


Staden 
Till att börja med kommer det en ny stad till detta expansionspaket, precis som det har gjort med alla andra förutom Leva livet. Denna gång går staden under namnet Starlight Shores och är något av en sim-variant av Hollywood. Här har ni en utzoomad bild på den:



Själv tycker jag den är lite meh. Den är mest en mer kändis-anpassad Sunset Valley med pyttelite Twinbrook inploppat... Fast samtidigt, varför klagar jag? Expansionspaketet innehåller i alla fall en stad, och Sunset Valley är en av mina favoritstäder så det gör inte så mycket i fall denna stad är lik.

Betyg på staden: 6/10


De tre nya yrkena 
Det är de tre nya yrkena som gör detta spel till vad det är! De tre nya yrkena är Sångare, magiker och akrobat. Jag kommer att göra seperata inlägg för att berätta lite djupare om vardera yrke, men en snabb genomgång av alla är att du börjar på gatan och i parken, framför små tricks. Sedan blir du upptäckt, får gig och det hela slutar med att du blir oförglömlig! Det är seriöst inte mycket mer att säga, jag ska ju gå igenom dem noggrant sen.


Min sim sjunger för dricks i parken.


Spelet innehåller även nya grejer att underhålla sig med. Bland annat golfbanor, dj-bås, skee ball-grejsimojs, en fotoautomat (som förresten är en n myspys-plats) och en mekanisk tjur! Så här ser golfbanan ut:


   
Alltså, din sim står på den och lirar golf.


Jag tycker mycket om de nya prylarna! Om jag skulle ge dem betyg också får de 8/10. :]


Kläder 
Och så är det självklart en massa kläder med i denna expansion. Jag tycker de är ganska fina faktiskt! Jag tänkte visa kläderna som vi fick till tjejerna i åldern ungdom/vuxen. Klicka på bilderna för att göra dem större! :)

Hår


                                         

Toppar 

             

Underdelar

 

Helkroppsgrejer

                 


Jag tycker kläderna får 8/10 de med! :) Vad tycker ni?


Plus och minus med spelet:
Mycket fina kläder, möbler, och nya grejer. De nya yrkena var roliga och bra gjorda dessutom.
Inte så många som kollar när man har uppträdande, det finns inga nya färdigheter.


Slutsats: Nja... Jag vet inte. Jag gillar detta expansionspaket vädligt mycket, men jag märker inte så mycket av det... Jag kan nog faktiskt inte säga riktigt om det är bra eller inte tyvärr. Eller jo, det är ju bra, men innehåller inte så mycket? Jo, det får bli slutbetyget: Bra men innehåller inte så mycket! Nej vänta: Det innehåller inte så mycket, men det som det faktiskt innehåller är bra!


Vad tycker ni om spelet? 






Av Fanny - 24 mars 2012 12:06

 
Jag har verkligen blivit dålig på att uppdatera historierna! o.O Ledsen för det, ska försöka bli bättre i framtiden. Jag har bara haft idetorka...!
 

Klicka här för att läsa alla tidigare delar! Börja ifrån Del 1 om du är en ny läsare!


Färger:

WendyRöd

SandiLjusblå

Nancy - Brun

Alice - Rosa

AmelieGrönblå


Wendy har gått upp och fixat tillbaka håret som det var igen. Hon gillar inte när det är så stort och har så mycket volym.

 

Wendy: "Vem var det där egentligen?"


"Jag inbillade mig säkert bara... Lika bra att gå ner och ta frukost."


"Va? Konstigt... Vi har mindre ägg än vad vi hade sist jag kollade i går kväll."


"Åh, Nancy har säkert redan ätit och därmed använt dem. Vad duktig hon är som kan gå upp tidigt på morgonen och laga maten själv fastän hon är så gammal!"
   


Wendy bestämmer sig för att äta flingor till frukost istället för att äta pannkakor, som hon tänkte göra.

"Mums, de var goda. Men var sjutton tog den där Gina vägen egentligen? Bara försvann hon eller vad? Var är hon nu? Tillhörde hon någon?"
 
"Och, mitt livs fråga: Vem är min mamma och var är hon nu? Faktum är, jag har inte ens någon aning om varför hon lämnade mig. Allt är bara ett mysterium. Gaah! Allt i hela mitt liv är ett mysterium! Gina, hon i morse, mamma..."


Wendy äter sin frukost snabbt för att slippa alla tvångstankar och klär sedan på sig och börjar sedan diska. När hon är klar går hon ut till trädgården för att kolla vad Nancy gör.
 

- Nancy? Vad håller du på med?

  Nancy: - Jamen det ser du väl? :)

- Aha... Plantorna!


- Japp! Vi har lämnat stackarna alldeles för länge, så de mår inte så bra just nu.

- Men Nancy... Ska du fixa allt helt själv?


- Ja? Det borde väl gå?

 


- Haha, nej du Nancy, det kommer du inte leva längre av. Jag hjälper till!

- Vad snäll du är Wendy.

  Nancy och Wendy går länge runt i trädgården och tar hand om alla plantor. De säger inte mycket, men har inte så mycket emot det.

- Väldigt fint väder idag.

- Mm.


Wendy får plötsligt syn på ett visst objekt...
"Vad är det där?"


- Nancy? Vad är det där?

- Vadå?
  Nancy går fram till Wendy för att se vad hon menar. 

- Den där! Är det en gravsten?

Nancy stirrar på den länge.

"Det är helt otroligt... Jag hade nästan glömt under den tiden hon har varit här."   

- Mm.

- Till vem? Flämtar Wendy.
     

Nancy svarar inte utan återgår till trädgårdsarbetet. Det tar ett tag för Wendy att inse att...


... Hon gråter...


OKEJ OKEJ! Jag vet! Otroligt failade tårar i slutet... Men de var de bästa jag kunde komma med, så...

Lämna gärna en liten kommentar om vad ni tyckte! :) Sen förresten vet jag inte om jag ska ha fasta dagar för historierna längre... Jag följer ju dem aldrig ändå. Jag kan väl göra dem lite när jag vill... 

Av Fanny - 24 mars 2012 11:20

Jag har då laddat upp Wendy från min historia om henne på Thesims3.com Exchange! Det enda som krävs för att ladda ner henne är ett konto med ett registrerat The sims 3 där på sidan, det är alltså gratis :3 Håller även på att ta bilder till del 19 just nu, så den kommer senare idag!



Klicka på bilden för att komma till nedladdningssidan. Typiskt att hon var tvungen att se så sur ut på stillbilden...


Okej, okej, jag vet att jag brukar rekommendera att inte ladda ner saker från Exchange, men det är mest för att man aldrig riktigt vet vad det är man laddar ner - vad som helst kan laddas upp på Exchange utan någon som helst kontroll! Men mina saker är säkra att ladda ner, var bara försiktig när du laddar ner dem som innehåller mycket nedladdat innehåll, eftersom ditt spel kan överbelastas om du har för mycket! Wendy innehåller inget sådant, så om du kör cc-free är det ingen fara att ladda ner. Btw, jag heter Fantabest där om ni känner för att ladda ner mer prylisar från mig. :3 Rekommendera gärna något också så blir jag glad! :D


Anyong until next time! (anyong betyder hej och hejdå på Koreanska)

Av Fanny - 22 mars 2012 21:00

Jaha... Här har ni mig igen ändå. Fastän jag mådde piss sist. Jag mår mycket, mycket bättre nu än vad jag gjorde förut, är dock fortfarande ganska sjuk, så jag kanske kan uppdatera lite mer. Notera kanske!


Ungefär så där ^ har jag känt mig hela senaste veckan... Blargh. Har fått medicin nu i alla fall, därför känner jag mig bättre :]


I alla fall, jag skulle vilja tipsa om en kille på Youtube från Kanada som gör videos med nyheter och recensioner om The sims (och även lite apple inblandat). I början av varje månad bygger han även hus som han filmar och lägger upp på sin kanal! Han är helt grym på att bygga, här är två hus han har byggt:

Awesome va? :3 Jag har fått ganska mycket inspo från honom!

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards