Fantas simsblogg

Alla inlägg under september 2014

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.


Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa annat jag hellre lägger tid och energi på. Jag har bestämt för länge sedan att om jag ska ha kvar bloggen ska jag bara skriva för att jag tycker att det är kul, inte för att jag känner att jag måste och tyvärr är det mest det sistnämnda jag känner just nu. 


Därför har jag bestämt att pausa, istället för att bara låta bloggen stå halvtom hela tiden. Det är lite oklart när jag kommer tillbaka, men ska se till att säga till ordentligt i så fall. Jag lägger inte ner bloggen, det kan ju absolut hända att jag kommer tillbaka om jag blir sugen att skriva igen liksom, men jag känner bara att jag just nu behöva koppla bort den lite (vilket jag egentligen redan gjort, men vill göra det fullt ut).


Det kanske kan hända att det dyker upp något PGC-inlägg eftersom jag kommit en ganska bra bit på den, men förvänta er inte någon raketuppdatering precis.


Ha det bra ändå!

Av Fanny - 11 september 2014 21:00



Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med. 


Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någon gång tidigare, inte vill att simmar som inte är arvingar ska springa runt i staden med turkost hår. 



Emily har egenskapen Upprorisk, vilket verkligen börjar synas tydligt nu... Hon verkar ha hamnat i en rebellisk fas, så hon tar varje chans hon får att smyga och gillra fällor överallt.



Sen var det dags för Alexander att ta studenten! Han har slitit riktigt hårt i skolan sedan dag ett, så att han gick ut med toppbetyg och som klassens hederstalare var inte precis någon överraskning. Framtiden ser, minst sagt, ljus ut för honom.



Emily börjar verkligen bli riktigt duktig på sitt instrument, och hon tycker det är så pass kul att hon nu bestämt vad hon ska göra sitt liv: Spela gitarr och måla. Hennes livslånga önskan är nu alltså Konstnärlig mästare, dvs att bemästra de färdigheterna. 



Dany tog ledigt från jobbet en dag för att gå och besöka sin familj igen. 



Det blev en riktigt trevlig dag, familjen hade inte setts på länge och de hade mycket att prata om. 



Däremot slutade dagen inte alls lika trevligt. Mitt i alltet så dog Sebastian? (jag visste inte ens att det var på gång, det bara hände) Alltså, jag hoppas ni inte blir lika ledsna över det här som jag blev... Han fick ju ett väldigt bra liv i alla fall: Han har hunnit uppfylla sin livslånga önskan, kommit riktigt långt karriärmässigt, lärt sig spela bas på högsta nivå och uppfostrat 6 fina barn med sin fru. 



Men det händer ju inte bara tragiska saker i livet: Kul saker händer ju också! Nu var det dags för tvillingarnas födelsedag, äntligen skulle de bli ansvarsfulla (nja) ungdomar. 



Så pass glada över detta såg de dock inte ut att vara...? 



Emily tänker ta en konstutbildning på universitetet snart, och de andra syskonen har också stora planer, men hon ville inte att hennes liv bara skulle bestå av plugg och sen arbete. Hon bestämde sig för att åka på en kort weekendresa med sin pojkvän Darrin till Bridgeport!



Emily har alltid fascinerats av storstäder så Bridgeport var förstås det självklara alternativet. Hon skulle vilja bo där resten av livet, men visste att det inte riktigt skulle gå ihop med hennes framtida säkrade familjeliv, så en resa fick räcka. Förhoppningsvis skulle hon tillbaka någon mer gång!



Kan vi för övrigt bara konstatera hur snygg Emily är?! Alltså seriöst, har nog aldrig varit så nöjd med en sims-outfit som den här, och håret är ju fantastiskt!


Darrin ville installera sig i lägenheten de hyrt först men Emily var så ivrig att utforska den fantastiska staden hon hört så mycket om, så hon fick Darrin att tillsammans med henne hoppa in i första bästa taxin. Första sightseeing-stoppet var filmstudion, där så många av hennes favoritfilmer spelats in. Hon och Darrin gick på en rundtur där inne, Emily var som i sjunde himlen.



Efter rundturen fick hon till och med syn på en av sina sportidoler, Richie Striker. Hon blev helt svag i knäna över att faktiskt se honom på riktigt men lyckades (med lite pep talk från Darrin) till slut maka sig fram till honom och hälsa, berätta vilken förebild han alltid varit för henne. 



Efter att ha pratat med honom ett tag verkade han till och med bli lite imponerad av henne. De hade många gemensamma intressen, samma humor och de klickade helt enkelt väldigt bra. De bytte nummer och bestämde sig för att försöka hänga någon gång till under hennes vistelse i staden.



Darrin däremot brydde sig inte så mycket om just kändisskap och började prata med en annan kille som stod där. De klickade också rätt bra (fast han förstod inte riktigt varför Darrin så gärna ville prata med honom om han inte var en kändis). 



Efter att ha spenderat lite mer tid omkring filmstudion åkte de tillbaka till lägenheten för att ta det lungt en stund och vila upp sig för att ha energi inför den kommande kvällen. Darrin spenderade den tiden genom att kolla på (en väldigt liten) TV, men Emily var såklart väldigt på och gjorde allt för att hitta information om vilket ställe som var inne ikväll. 



Senare mot kvällen drog de på sig lite finare kläder och begav sig till innestället - en vampyrbar. Emily var helt utom sig av förväntan - vampyrer! - medan Darrin var rätt skeptisk kring just vampyrerna, även om han såg fram emot utekvällen.



De satte sig vid baren och beställde in varsin drink. Även om det var trevligt att sitta där och småprata och dricka goda drinkar blev Emily uttråkad rätt så snabbt - hon hade förväntat sig mer av kvällen än att bara sitta vid en bar.



Så hon smet ner i jakten på någon intressant, och det hittade hon - en vampyr! Det såg han i alla fall ut att vara, och det var ju ändå en vampyrbar. Hon blev hur exalterad som helst men försökte hålla huvudet kallt och bara hälsade på honom. Sedan småpratade de en stund innan han behövde gå hem. Emily hade nog hoppats få ut mer saftig vampyr-information av det samtalet, men hon tyckte ändå att det var riktigt spännande att faktiskt få träffa en vampyr.



Och Emily träffade faktiskt ett fan som ville ta bild av henne! Ja, det är väl smått oklart vad hon skulle kunna vara känd för så långt från hemstaden, men någon verkade ha hittat en anledning till det i alla fall...


Darrin och Emily spenderade resten av kvällen med att gå runt och mingla med folk på baren innan de blev sömniga och behövde åka hem. Kvällen kanske inte var så händelserik men det var roligt och de träffade många nya människor.



Nästa dag spenderades med att springa runt på stan och utforska, sedan gick Emily och Darrin till en klubb senare på kvällen. Den kvällen blev betydligt mer händelserik med mer drag i, så båda var riktigt nöjda. 



Dagen efter gick Emily och besökte sin nyfunna vän Richie och spenderade förmiddagen i hans (otroligt stora) hus, innan han behövde gå iväg till jobbet. 



Under tiden hade Darrin hittat en avlägsen stuga precis i utkanten av staden där han spenderade resten av dagen tillsammans med Emily. Det var inga andra gäster där så de fick hela dagen där tillsammans, bara de två. 



De satt och blickade ut över den stora, upplysta staden och stjärnhimlen sent in på natten, precis innan det var dags att åka hem igen. Resan blev väldigt kort men de kunde inte ha varit nöjdare, särskilt Emily. 

Av Fanny - 4 september 2014 10:59

Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!


Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? I så fall, tycker ni det är bra? :)


Jag har faktiskt inte ens bestämt mig om jag ska ha det eller inte, om jag ska vara helt ärlig. Jag är inte så sugen egentligen. Jag har så många The sims-spel redan, hahah. Jag har liksom inget större behov att byta ut trean. Men ja, jag vet inte, det vore ju spännande att testa ändå, och ni vill väl gärna läsa om det, eller hur? Som sagt, jag har inte bestämt mig (har i alla fall inget satt i sten), så vi får se hur det blir. Tycker ni jag ska köpa det?

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards