Fantas simsblogg

Alla inlägg under april 2013

Av Fanny - 28 april 2013 20:16

Nu kommer ännu ett bildinlägg om syskonen Blue!


Syskonen Blue är ju alla fyra väldigt fina, men trots det har de en liten tendens att göra mindre fina miner. 


               


Dessa är bara några av de oändligt många bevisen på hur normala och fotogeniska dessa syskon är...! Alice blir dock nästan alltid bra på bild?

Av Fanny - 27 april 2013 11:25


Jag tänkte ha en liten photoshoot med syskonen Blue här om dagen, men den enda bilden jag lyckades ta (som inte ser ut som gröt) var den ni ser ovanför. Efteråt tyckte spelet att det var en jättebra idé att sega ner sig rejält så att jag inte kunde ta några fler bilder. Tack. 


Men visst är syskonen Blue fina? Jag älskar dem allihop! 

PS: Nu ska jag verkligen försöka dra igång uppdateringen igen...

Av Fanny - 23 april 2013 15:00


Fick nyss en fråga via mejl om vilka mods jag använder, och tyckte att det vore lättare att svara i ett inlägg.

 

Everyone can work from home - Denna mod gör så att vilken sim som helst kan arbeta hemifrån på en dator, inte bara simmar med egenskapen Arbetsnarkoman. Väldigt bra om en sim är t.ex mammaledig men ändå inte vill skippa jobbet helt.


Cancel time off - Gör så att simmar kan avbryta ledighet från jobbet. Det är användbart om simmen har väldigt många dagar ledigt pga t.ex graviditet eller giftermål som de egentligen inte behöver.

 

Poseplayer - Gör det möjligt för simmarna att göra olika poser. Väldigt bra när man ska ta bilder. Läs mer om Poseplayer HÄR!


No intro - Gör så att spelet hoppar över loggan och filmen i början och går direkt till laddningsskärmen.


Traveler - Gör så att man kan resa till de olika städerna och även flytta till dem.


Woohooer - Gör så att tonåringar kan bli gravida, och det lägger även till "Riskabelt myspys" som ger en 10% chans till graviditet.


Alla dessa modar är säkra och medföljer inga buggar eller virus, men ni måste ändå vara försiktiga med modar. Det finns ganska mycket som kan gå fel om ni t.ex installerar dem fel, inte uppdaterar dem eller har två stycken som inte ska fungera ihop. Se till att ni följer alla instruktioner noggrant!





Vet du inte hur man installerar mods? Tryck HÄR!


Av Fanny - 22 april 2013 19:30

Jag hade tänkt tipsa om hur man får livslång lycka snabbt med fusk. Det fanns ett fusk för detta (eller så var det bara ett påhittat fusk, jag vet inte) förut som hette Shazaam, men nu funkar inte detta längre och man får göra på ett annat sätt. Tyvärr är detta lite mer komplicerat, men det går och är inte alls särskilt svårt om man bara lär sig hur det fungerar!


Skriv in det välbekanta fusket Testingcheatsenabled true i fuskrutan (som du öppnar genom att hålla in tangenterna Ctrl, shift och C samtidigt, och även windowsknappen om du har Windows Vista) innan du öppnar din familj, dvs i huvudmenyn. Det är viktigt att du aktiverar fusket då, annars fungerar det av någon anledning inte. Det ska även fungera om du aktiverar fusket inne i själva spelet, återvänder till huvudmenyn och sedan öppnar en sparfil. När du har skrivit fusket, ladda familjen vars livslång lycka du vill höja.


Nu ska du gå till kistan, det vill säga simpanelen där man ser hur mycket livslång lycka simmen har. Där ska du hålla ner ctrl (även om du har mac!) och klicka ungefär där jag har ringat in. Ibland kan det vara lite svårt att träffa rätt, så du får klicka runt lite i det området om du vill att det ska fungera.



Livslång lycka kan användas till många fina, livslånga belöningar!

Av Fanny - 21 april 2013 10:49

Återigen, förlåt för den enormt dåliga uppdateringen men jag har varken simslust eller blogglust, och det suger verkligen. Den har varit borta ganska länge och som det ser ut nu lär den inte komma tillbaka på ett tag, så ni kommer typ få nöja er med typ nyhetsinlägg, mitt spel-inlägg och nedladdningstips för det är det enda jag har ork och kreativitet nog att göra just nu. Förvänta er inte att de kommer med så jämna mellanrum heller. Jag är verkligen ledsen. 

 

Jag har ett videoprojekt som snart kommer och jag ska även spela in en video med svar på frågestunden snart, och det blir väl kul så förhoppningsvis kommer det sätta lite fart på saker och ting. Sen vet jag att jag borde skriva om Universitetsliv, men jag orkar inte. 


Det känns som att jag tappar mer och mer läsare för varje dag, men jag skulle väldigt gärna vilja att ni stannade kvar för det kommer göra mig mer och mer peppad att blogga. Sen kan ni ju läsa mina äldre inlägg de dagar jag inte uppdaterar. Om ni har förslag på saker jag kan skriva om vore det guld värt om ni skrev dem till mig!

 

 

Av Fanny - 18 april 2013 11:57

Under livesändningen i tisdags annonserade Sarah Holding, en producent från EAs Storeteam, att den nya Storevärlden till The sims 3 kommer att heta Dragon Valley! Vi vet inte alls särskilt mycket om världen ännu, eftersom EA fortfarande håller på att skapa den. Det enda vi vet är att världen kommer vara inspirerad av medeltiden, och den kommer att innehålla bebisdrakar! 


Under livesändningen fick vi se en liten under produktions-trailer, och norska Simgoodie har "klippt ut" den till en enda video så att man slipper spola fram i sändningen för att kolla på den.



Det finns ännu inget exakt datum för när världen släpps, men det kommer att vara senare i vår (såvida det inte dyker upp något som förhindrar det, men jag tror att risken för det är ganska minimal). 


Vad tycker ni om detta? Själv tycker jag att det verkar som en jättecool idé, men drakarna såg lite barnsliga och stela ut... Dock är det ju fortfarande under produktion, så det är ju inte säkert att de färdiga drakarna kommer att se ut så.

Av Fanny - 16 april 2013 16:43


I kväll klockan 19.00 - 20.00 kommer det att hållas en livesändning om Semesterparadis. De kommer även annonsera en ny Store-värld.


Livesändningen kommer man kunna se här! Vi på Simsforum.se ska även ha en liten chatt där under tiden, klicka här för att komma dit.

Av Fanny - 15 april 2013 18:24


I The sims 3: Katy Perry Sötsaker följer det med ett hår till våra tjejsimmar med två, lockiga tofsar och en kak-accesoar. Skaparen Simsxolove som håller till på Tumblr har gjort en version av håret där kakan är en helt vanlig basker! Det tycker jag är väldigt bra, eftersom att håret i sig är jättefint men det kanske inte alltid är så fint att gå runt med en kaka på huvudet. Man behöver inte heller ha Katy Perry sötsaker installerat för att kunna ladda ner håret.

 


Det är i Package-format, om du inte vet hur man installerar det; Tryck HÄR.



Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards