Fantas simsblogg

Alla inlägg under maj 2014

Av Fanny - 30 maj 2014 09:30


Direkt efter den första terminen bestämde sig de fyra syskonen för att återvända till universitetet. De vill ju bli färdiga med sin utbildning snart! När de kom tillbaka till Campus inledde de nästa termin med ett lite biljard, som Dany vann.



Även denna termin fortsätter Gina spendera mycket tid med sin flickvän, Sasha. De kommer varandra allt närmare för varje dag som går och jag måste säga att de är otroligt gulliga tillsammans.



Det har flyttat in en ny rumskompis i huset. En riktig skitunge till rumskompis. Syskonen hade knappt ens hunnit vara lite snälla och presentera sig för henne innan hon hade börjat trakassera och skälla på dem. Något som kanske inte uppskattades fullt ut. 



Kimberly fortsätter leka med den där maskinen (seriöst, om det är någon som vet vad den heter får ni gärna säga det...), och har nu börjat ta med sig sin lika nördiga lillebror till hjälp. Tillsammans har de upptäckt många häftiga saker som maskinen kan göra.



En natt träffade Gina på inget mindre än en alien utanför studentkorridoren! Som den pratkvarnen hon är var hon självklart tvungen att gå fram och göra ett försök att lära känna honom. Där har vi ju något rejält att skryta om till sina kompisar: Att man är kompis med en alien. Han verkade däremot inte tycka om henne så mycket, för han gick därifrån nästan direkt...



Dany har egenskapen Datorsnille, så ser man henne sitta vid en dator är det ingen ovanlig syn. Det är hennes favoritsätt att plugga på. En natt när hon inte kunde sova försökte hon sig till och med på att hacka lite, vilket hon faktiskt lyckades med! För om man drömmer om att bli polis är det ju klart att man tänker hacka datorer och ta folks pengar när man har lite tråkigt.



Kimberly och Gina brukar spendera lite kvalitetstid tillsammans på kvällarna, bara de två. Oftast brukar de tända en brasa ute i trädgården och bara ha det allmänt mysigt omkring den.



Som den omtänksamma bror han är gick Gustav med på att vara Danys försökskanin för ett skolprojekt. 



Efter att rumskompisen slagit till igen fick Dany till slut nog, och bestämde sig för att ta hand om henne på sitt sätt. Efter den händelsen var rumskompisen inte lika tuff längre...



Kimberly såg en trollkarl utanför bokhandeln, som hon tyckte var underhållande. Alldeles för underhållande. 



Sen var det Danys tur att agera försökskanin. Hennes blick att döma tror jag inte hon tyckte det var så jättekul. 



När sluttentorna började närma sig började det verkligen bli allvar i huset. Såg man någon utan en bok framför näsan var det nästan så att man sprang fram och frågade om allt var okej eller om man skulle behöva köra dem till sjukhuset.



De alla gjorde tentorna med en bra magkänsla efteråt, och terminsbetyget visade att alla syskon hade fått högsta möjliga slutbetyg i sin kurs!


Gina firade detta med att gå och bowla med sin flickvän, förstås.



När det sedan var dags att ta examen var alla nog mest lättade, faktiskt. De är alla så ambitiösa inför framtiden att de inte orkar plugga längre utan bara vill börja sträva efter sina drömjobb.


Är det något ni undrar över, eller om ni inte minns vem som är vem, kolla HÄR!

Av Fanny - 29 maj 2014 07:00

Jag får ganska ofta frågor rörande det här med att ladda ner från Exchange. Jag har nämnt ett par gånger att det absolut inte är något jag rekommenderar, men folk undrar fortfarande varför osv. Därför tänkte jag bara ta ett inlägg och verkligen beskriva hur det ligger till. Inlägget är långt, men 


Exchange är egentligen en jättesmart tjänst, en perfekt plattform att lägga upp sina skapelser så att andra kan ta del av dem och även ladda ner sånt som andra skapat. I grunden är det inte farligt att ladda ner därifrån, alls. Det är inte själva tjänsten det är fel på. Problemet är att det kan smyga med en hel del dåligt när man laddar ner därifrån. 


Det mesta CC (nedladdat innehåll) som finns med på t.ex simmar följer med föremålet när man laddar ner det. Alltså får du de CC-kläder som simmen du laddar ner har på sig samtidigt som du laddar ner simmen. Detta har lett till att många använder Exchange som en plattform att ladda ner CC från (vilket det inte är). Man laddar liksom ner simmar bara för att få CC, och inte för själva simmen. Detta är ett problem.


Varför? Är det inte jättebra att kunna ladda ner massa CC på ett så smidigt sätt? Jo, egentligen, men det mesta som låter för bra för att vara sant är just det. Det här fallet är inget undantag. För från Exchange vet du aldrig riktigt vad det är du laddar ner. Du har ingen aning om vem som har skapat det eller om det är säkert, pålitligt och av hög kvalité. Det är helt enkelt väldigt osäkert att ladda ner därifrån. 


Det finns så otroligt mycket skräp på t.ex simmarna från Exchange. Delvis föremål som bara är dåliga och irriterande, men också föremål som rentav kan förstöra för spelet. Du kanske råkat ut för detta någon gång? Det är, med 99% sannolikhet, orsakat av dåligt CC från Exchange. Sen finns det saker som gör ännu värre saker från spelet, t.ex att det fryser och kraschar. Och ibland går det inte ens att ta bort dessa föremål. 


Därför är det mycket bättre att ladda ner CC från de riktiga sidorna, där det faktiskt läggs upp av skaparna. Där kan du se fullständig information om vad du laddar ner, du vet precis vad du lägger in i spelet och du har dessutom bättre koll på filen du laddar ner så att det blir lätt att ta bort om så önskas. Om du vill vara helt säker kan du dessutom googla om skaparen är pålitlig. För som sagt, laddar du ner Exchange kan du få ner vad som helst. Och du vet inte ens om vad det är du laddar ner.


Självklart bestämmer man själv om man vill ladda ner från Exchange eller inte, men min personliga rekommendation är att absolut inte ladda ner därifrån bara för att få massa CC. Håll er till de riktiga sidorna i så fall. Har du laddat ner dåligt CC från Exchange och vill ta bort det finns HÄR en lista (som inte jag har gjort) på vad du bör leta efter.


Allt jag tipsar om här på bloggen är förstås säkert, jag skulle aldrig tipsa om något som kan ge problem.

Av Fanny - 28 maj 2014 18:11

Nu får vi äntligen se något annat än CAS i The sims 4! Nu är det dags för EA att visa lite hur byggläget är utformat:



Vad tycker ni? Är alltid så intressant att höra era tankar om det här spelet :)

Av Fanny - 27 maj 2014 19:00

En skapare jag nyligen börjat ladda ner mer och mer från är en som heter Beaverhausen. Hen gör väldigt snygga retextures på hår, både för killar och tjejer! (en retexture är när man tar ett hår som redan finns och ändrar strukturen lite på den) Här är några av mina favoriter:


Klicka på bilderna för att komma till nedladdningssidan


Det finns många fler hår på hens sida, så in och kika!

Av Fanny - 26 maj 2014 20:49

Nu har jag äntligen fixat en ny header till bloggen! Den gamla började bli lite tråkig, och ni har varit ganska många som föreslagit att jag skulle byta ut den. Jag vet inte riktigt om jag kommer behålla just den här så länge, är inte 100% nöjd med den, men kände mest att jag bara behövde byta. Lär väl ändra ganska mycket vad gäller färg, mönster och sådant den kommande tiden, så ni är beredda på det bara. 


Som vanligt får ni självklart kommentera era åsikter, det vore jättekul! Också vad ni tycker om färgerna, kommer ihåg att det någon gång var någon som var färgblind som skrev till mig och klagade på att min blogg inte gick att läsa för hen... Sådant vore ju ganska skönt om jag kunde undvika, haha. Klart att alla som vill ska kunna läsa min blogg!


PS, missa inte PGC-inlägget under :)

Av Fanny - 26 maj 2014 19:10


Dany vill gärna bli färdig med sin utbildning så fort så möjligt, så hon läser ganska många meriter. Det leder till mer plugg och mindre sömn för hennes del. Det löser hon dock alltid med en kopp starkt kaffe. Eller två. Eller tre.



Ingen av syskonen verkar tycka att det är så speciellt kul att studera, speciellt inte Gina. Hon har lägst betyg av alla de fyra syskonen som läser på universitetet, mest för att hon mycket hellre festar och hänger med kompisar än att stänga in sig i rummet och plugga.



Andra i familjen är dock inte lika socialt inriktade. Kimberly tyckte att det var så kul att pilla med forskningsstationen att hon köpte en egen att ha hemma. Nu spenderar hon i princip all ledig tid hon får med den. 



Något annat Kimberly lekt en massa med är den här... Grejen. Kommer inte ens ihåg vad den heter. Ehh. Finns i alla fall en spak man kan dra i som heter Lever of doom. Läskigt. I alla fall lyckades hon manipulera den så att hon kunde lära sig färdigheter mycket snabbare, vilket hon förstås använde till att bli bättre på forskning.



Gustav är familjens duktigaste elev, det är i alla fall honom det är mest pli på. Han slarvar aldrig med att plugga och verkar rentav intresserad av det. Knappt så att jag ens behöver säga att hans betyg ligger på topp.



Dany drömmer ju om att bli polis i framtiden, men det kan ju inte vem som helst bli. Det krävs ganska mycket av en, fysiskt sett. Därför börjar hon finslipa sin styrka och kondition redan nu och drar iväg till gymmet eller tar en löprunda så fort hon får tid.



På alla fester hon gått på har Gina hunnit lära känna en väldigt speciell tjej. De upptäckte snabbt hur mycket de har gemensamt och det dröjde inte alls länge tills de tog det hela en nivå högre, vilket ingen av dem var så pass rädda för att göra.



Dany fortsätter att förbereda sig, inte bara genom att träna utan också genom att läsa på om de färdigheter som antingen hennes kurs eller framtida yrke kräver.



Gina provar dessutom på annat än att provocera homofober. Hon börjar även bli riktigt duktig på att provocera polisen. Hon sprider sin gatukonst lite överallt, men har ändå aldrig åkt fast. Hon börjar bli riktigt populär bland rebellerna nu. 



Mot slutet av terminen började alla tröttna rejält. Sluttentorna började närma sig och alla var stressade och utbrända. 



Alla klarade sina tentor, men det var ändå väldigt nervöst när terminsbetygen kom in. Alla fyra fick väldigt bra betyg dock, allt hårt arbete de lagt ner gjorde nytta i slutändan. 



Första terminen slutade så trevligt med en brand nere i köket. Modig som Dany är var hon snabb med att springa och släcka den, medan hennes systrar bara stod där och såg på. Tur att det är Dany som tänker bli polis och inte de andra två...


Av Fanny - 14 maj 2014 16:45

EA har släppt en ny video från The sims 4 som lanseras senare i år! Denna video är från CAS (som vi visserligen redan sett en del av redan). Vad tycker ni? Jag är rätt taggad på att prova CAS faktiskt, det ser väldigt kul ut, även om jag inte är så exalterad inför själva spelet.


Av Fanny - 11 maj 2014 14:45

Alltså, jag får verkligen inte nog av att försöka göra mig själv i sims. Det är alltid någon liten detalj jag vill ändra på, jag blir aldrig riktigt nöjd! Det suger, haha. Ska bli så himla kul att prova att göra en i The sims 4, det är typ det enda jag ser fram emot i det spelet.


Nu har jag i alla fall gjort en till, som jag blev okej nöjd med. Det är nog i alla fall den bästa hittills. Men vem försöker jag lura, det är lätt inte den sista jag kommer göra...



(det ser för övrigt ut som att jag gav henne en sån där liten klyfta i hakan, men det gjorde jag inte, det är bara någon konstig skugga jag inte riktigt vet var den kommer från)


Egenskaper: Karismatisk, bokmal, konstnärlig, ambitiös

Favoriter: Falafel, indie, blå


Ni som har lite hum om hur jag ser ut, tycker ni den blev bra? :) (om ni bara sett mig på bilder där jag ler vill jag väl främst upplysa om att jag av någon anledning ser ganska annorlunda ut när jag ler mot när jag slappnar av...)

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards