Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Nattens Konsekvenser - Del 1 – Höghus

Av Fanny - 3 november 2011 21:24

 

Kommer ni ihåg att jag berättade om den nya historien för inte så länge sedan? Nu kommer del 1! Vissa bilder är kanske lite mörka, ber om ursäkt för det men det var ju faktiskt natt i spelet ;P


Jag tror att jag kan försöka publicera delar på Fredagar och kanske någon annan dag, vad tycker ni?


Första delen är ju alltid lite tråkig men det blir bättre kan jag lova! Lämna gärna kommentarer om vad ni tycker (jag tål kritik om det skulle vara något du finner negativt).


Färgerna:
Amber – Grönblå

Jacob – Ljusgrön (inte med i denna del)

Chester – Mörkblå

Ella – Mörkröd


Del 1

- Höghus -



Amber Lee har bott i en liten by i Frankrike i hela sitt liv tillsammans med sin bror som är hennes absolut bästa vän men när han gifte sig kände hon att hon var tvungen att lämna dem ifred, så hon flyttade till Bridgeport. Det var något hon var lite osäker på till en början men när hon väl såg staden blev hon kär i Bridgeport!


Amber: ”Wow… Det här är MITT hus! Så stort det är! Fast jag ska ju bara bo i en del av det.”

”Herregud…”

Amber stannar för att beundra det stora huset en stund.

Amber tror att hon är ensam på området, men nej. Två personer gömmer sig i skuggorna…

Ella: - Är du säker på att vi är skyddade här? Det är liksom inte världens bästa gömställe och det är inte helt mörkt än. Tänk om hon ser oss? Ellas viskningar till Chester är knappt hörbara för mänskliga öron. Men Chesters öron är ju inte mänskliga...

Chester: - Oroa dig inte. Vi är skyddade av skuggorna. Om hon skulle se oss får vi kontakta Chan igen. Du vet hans vad hans krafter kan åstadkomma för en liten människa!

- Inte Chan! Han är så jobbig.

- Kom med något bättre förslag, då! Eller du kanske vill att vi ska bli upptäckta?

Men då händer något som avbryter samtalet – Ella får syn på Amber som fortfarande står och beundrar huset.

- Där är hon! Tjuter hon. De har väntat hela dagen – trots solljuset – på att hon ska komma.

- Sssh! Hyschar Chester. Hon kan höra oss! Var det inte du som var orolig över att vi skulle bli upptäckta?!

- Kom igen, hon är ju ingen vampyr? Hon hör oss inte på det avståndet. Du vet ju hur svag människornas hörsel är.

Nej, Amber har inte hört vampyrernas konversation. Hon har gått in i huset och bedömmer nu sin nya lägenhet.

”Häftigt! Moderna möbler också.”

Dock är hon mycket trött efter den långa resan.

Så hon byter snabbt om till pyjamas och går och lägger sig.

"Undrar vad som väntar mig här", tänker hon innan hon somnar och hoppas innerligt på att hon inte ska drömma några mardrömmar.


Men de som stryker omkring utanför det stora huset behöver ingen sömn. De är vakna dygnet runt.

- Säker på att det var just hon du såg, Ella? Säger Chester misstänksamt eftersom det inte hände något, trots Ellas syn.

- Ja, klart jag är, pucko. Varför tror du annars att jag har lagt ner sådan tid på att få ihop den här planen?

- Den attityden…

- Äh, håll tyst, jag ska leda det här. Jag är ursprunglig vampyr! Jag blev inte förvandlad.


- Ella, kom ner!

Ella hoppar ner från "muren".

- Bara för att du är en av de äldsta vampyrerna betyder det inte att du ska leda och vara bäst på allt!

- A-V-U-N-D-S-J-U-K! Säger Ella och hånskrattar.
- Sluta med den attityden! Varför ska du leda allt?

- Du har ju ungefär lika stor anledning till att bestämma, va?
Mumlar Ella lågt, hon börjar ge upp och orkar helt enkelt inte köra med Chester. Hon älskar ju honom.

- Tyst bara…

  Chester betraktar huset en stund och börjar sedan prata med Ella igen, med en lite lugnare och tålmodigare ton.

- Vad exakt var det du såg?
- Skulle jag inte vara tyst? Säger Ella men ångrar sig när hon ser Chesters trötta blick. Aldrig att han tröttnar på henne och lämnar henne.


Vad tyckte ni om del 1? Kommentera!

 
 
Ingen bild

caroline

4 november 2011 08:24

otroligt bra första del! mer mer mer!! :D

Fanny

4 november 2011 09:08

Aww, tack! Japp snart kommer mer ;)

 
Ingen bild

Johanna

4 november 2011 09:37

Hej och jättebra del älskar den(typ den bästa jag har läst.
jag vill ha mer! längtar till nästa del

Fanny

4 november 2011 09:48

Taack! :D

 
Ingen bild

Helena

4 november 2011 10:07

Den verkar jättebra!

Fanny

4 november 2011 10:54

Tack!

 
Astrid

Astrid

4 november 2011 11:45

Jätte bra del MEEEEERA!!!!!

http://astablogg1.bloggplatsen.se

Fanny

4 november 2011 13:05

Tack! Jag är glad att alla verkar gilla den och vill ha mer :)

 
Ingen bild

Hannah

4 november 2011 15:11

Bra ! Fast om jag får vara ärlig så tycker jag personligen ''Historien om Wendy'' är mycket bättre ! :)

Fanny

4 november 2011 16:45

Jaså? Det var konstigt, tycker själv att Wendy inte är såpas bra ;) Fast så länge du läser bloggens historier och gillar dem så gör det inget. ;

 
fanny

fanny

5 november 2011 02:35

Bra! Den här kan nog bli riktigt bra, ska bli kul att läsa fortsättningen :)

http://tstre.bloggplatsen.se

Fanny

5 november 2011 09:29

Tack!

 
Sam

Sam

6 november 2011 11:45

Väldigt bra!! :) och lätt att hänga med i! :)

http://simsinfo.bloggplatsen.se

Fanny

6 november 2011 14:11

Tack!

 
Madde

Madde

27 december 2011 18:45

Fanny... jag har bara kommit jättelite i denna del..
men vampyrerna skrämmer mer :((

Haha, Jättebra del! (Även om jag bara läst jättelite)
Ska fortsätta nu :)

http://Mas3.bloggplatsen.se

 
Zonna

Zonna

27 juni 2012 23:02

Villket sims spel är det här? På eng? ^^

http://sometime.blogg.se

 
Sindra

Sindra

25 augusti 2012 22:34

Jag håller med Hannah. JAG ÄLSKAR WENDY DUMDUM DUMDUM DUUUM!!

http://strawberrysmask.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Moi

27 mars 2013 18:29

Jätte bra! Men tänk på att efter någon sagt något är det liten bokstav, t.ex.:
- Hej, Linnea! sa Mia
eller
- Vill du har mer? frågade Liam
eller något annat.

Inget emot det, bara säger det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards