Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Pengaträd, dödsblomma, livsfrukt, omniplanta, eldfrukt

Av Fanny - 24 november 2012 20:15

Ursäkta om det är en massa stavfel i det här inlägget, jag har varit på synundersökning idag och där gav de mig ögondroppar som gör att jag nu ser jättesuddigt, även om jag har på mig glasögon... Så jag har jättesvårt att se eventuella stavfel. Hoppas det inte finns några...

 

Det finns många ovanliga växter i The sims 3 som gör speciella saker - men att få tag på dem är långt ifrån det lättaste. Så om du vill ha en utmaning, prova att få tag på någon av dessa! Jag rekommenderar dock att du spelar med en sim med egenskapen Gröna fingrar, med tanke på att man måste bygga upp trädgårdsfärdigheten rejält innan man ens kan plantera dessa växter...

 

 

Pengaträdet

 

Egenskaper: Vem säger att pengar inte växer på träd?! Detta träd ger en väldigt unik skörd: Pengapåsar. Dessa små påsar går att lösa in mot pengar!


För att få den: För att få ett pengaträd måste din sim ha ett frö, och det kan din sim hitta lite var som helst i världen - det är ett Okänt speciellt frö. Annars kan en sim som jobbar inom den kriminella karriären få en möjlighet som ger simmen pengaträd-frön. Man kan också, om man ha tur, få upp det när man fiskar. Din sim måste ha nivå 7 i trädgårdsarbete för att kunna plantera fröett


På kartan: Detta träd finns tyvärr inte att hitta någonstans i Sunset Valley - du måste plantera den själv.


 

 

Dödsblomman

 

Dödsblomman har jag redan skrivit om, klicka HÄR för att komma till det inlägget.

 


Livsfrukten

 

Egenskaper: Din sim blir en dag yngre av att äta en livsfrukt. Denna frukt används även till att laga Ambrosia eller göra en Simbot.


För att få den: Precis som med pengaträdet behöver din sim hitta ett Okänt speciellt frö i staden, som kräver nivå 7 i trädgårdsarbete att plantera. Annars kan man få fröet genom en möjlighet inom vetenskapskarriären, genom att Utforska katakomber på kyrkogården eller genom att fiska.


På kartan: Denna finns tyvärr inte någonstans i Sunset Valley. 

 




 

 

Omniplantan


Egenskaper: Bär inga frukter, men kan reproducera fisk, frukt, grönsaker och böcker (förutom recepten).

 

För att få den: Denna är extra svår att få, då dess frön inte finns att samla ihop i staden. Istället måste din sim få en möjlighet via telefonen, det är 3 kedjemöjligheter som man kan få och din sim måste ha bemästrat (dvs kommit till nivå 10 i) trädgårdsarbete för att få den första.


Första möjligheten måste din sim leverera 20 frukter/grönsaker till restaurangen av kvaliten Utmärkt. När din sim har gjort det kommer han eller hon kunna plantera ost, vilket du behöver till nästa möjlighet då du ska leverera 10 utmärkta ostar till restaurangen. När du har gjort kommer du kunna plantera biffar och nu det är det bara sista möjligheten kvar, att leverera 10 utmärkta biffar till restaurangen! När du har gjort det - grattis, du har nu omnifrön i din katalog. När din sim har klarat möjligheterna kan han eller hon även beställa frön från brevlådan.

 

På kartan: Är du för lat för att hålla på med möjlilgheter? Då finns det faktiskt en fullvuxen Omniplanta i Sunset Valley. Du hittar den på forskningslabbet, där bilden visar, och du kan använda den plantan precis som om du planterat den själv.







Övrigt: Vissa jättespeciella saker som Ambrosia-boken och Dödsblomman kan inte reproduceras med hjälp av Omniplantan. Denna planta kan inte heller dö.


 

Eldfrukten


Egenskaper: Ger simmen som har den i sin katalog en positiv humöreffekt. Kan även användas för att baka en Ungsbakad sockerkaka, och din sim får ännu mer plushumör (25 +) av att äta en sådan!




För att få den: Detta är ett "Okänt speciellt frö" och finns lite varstans i staden. Gå ut och leta! Din sim behöver ha nivå 7 eller högre i trädgårdsarbete för att få den. Du kan även hitta eldfrukten när din sim Utforskar katakomber på kyrkogården, när de fiskar eller via en möjlighet man får i vetenskapskarriären.


På kartan: Om du känner för att vara en liten inbrottstjuv så finns det faktiskt en eldfruktsplanta i Gobias Koffis (aktiv sim i Sunset Valley) trädgård. Om du har tur går den att skörda, annars är det bara att vänta några dagar.


 




Frågor om någon av dessa plantor? Ställ dem i kommentarerna så ska jag besvara dem så bra jag kan!

All sorts kopiering av detta inlägg och dess text är förbjuden! 

 
 
Ingen bild

Annis

24 november 2012 20:25

Inga stavfel har jag sätt(snygg header)Bra inlägg♥

 
Sindra

Sindra

24 november 2012 20:27

Jag såg bara ett stavfel men det gör inget!
Bra tips! Jag visste inte vad Omniplantan gör så TACK!

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Millie

24 november 2012 20:28

Om man har köpt Lycky palms och så gör om om datorn och måste installera alla sims finns staden kvar då??? ;o

 
Henny-penny

Henny-penny

24 november 2012 20:35

Hade ingen aning om vad dödsplantan, eldfrukten eller Omniplantan gjorde och jag visste inte ens att det fanns ett pengarträd! SÅ TACK 1000 GÅNGER!!!

http://awesomesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Millie

24 november 2012 20:37

Det finns en eldfrukts planta på familjen Langö´s tomt också! Eller någon sådan där du har räknat upp! (:

 
Lovisa

Lovisa

24 november 2012 21:23

Bra att du skrivit fantas simsblogg på bilderna! Det blir svårt att kopiera (:

http://www.tecknaren.devote.se

 
Q

Q

24 november 2012 21:26

Eldfrukt finns ju också i någon utav pyramiderna i Al Simhara om jag inte misstar mig? :)

http://queenofsims.blogg.se

 
sims3tjejen

sims3tjejen

24 november 2012 22:03

Bra tips. Jag visste inte var någon av planterna gör.

http://sims3tjejen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanna

24 november 2012 22:16

men på pengarträdet, får simmen pengar då (som i pengarträdet på sims 2) eller bara pengar påsar som simmarna kan ha i sin katalog? :)

Fanny

24 november 2012 22:22

Man kan lösa in pengapåsarna mot pengar ^^

 
prosimmers

prosimmers

24 november 2012 23:39

Hahha xD Det huset bredvid Gobias Koffs hus, bodde mina simmar i :P
Kanske inte så kul men.. Bra tips!

http://prosimmers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

simsplayer613

25 november 2012 06:38

Hej Fanta!:):)
Jag vill bara säga att din sims-blogg är den bästa! Du är så bra!
Jag kollar din blogg varje dag om det skulle vara något nytt.
Jag ÄLSKAR helt enkelt din blogg!:):)

Fanny

25 november 2012 09:42

Åååååh, mitt hjärta smälter av så fina kommerntarer :') Jag jobbar väldigt hårt på den här bloggen, men vet du vad? Allt hårt arbete är värt det, när jag får så bra respons för det. Så tack till dig, och alla andra som skriver kommentarer!

 
Ingen bild

SMER

25 november 2012 09:11

Men men kan köpa dom här i köpläget om man använder fusket ´Testingcheatsenabled true´ och sedan ´Bydebug on´
(Detta fusk fick jag fån din blogg)

Fanny

25 november 2012 09:43

*Buydebug

Haha jag vet, men jag tänkte ifall någon undrade hur man får dem utan att fuska, för det är ju mycket roligare :) Plus att jag tror de flesta redan kan Buydebug-fusket...

 
SimsLive

SimsLive

25 november 2012 11:00

Jag Undrade vad omniplantan kunde göra för jag har klickat på den men då kom inte alternativet "mata med..." upp?
Va vel för att jag inte hade nåt att mata den med=P

http://simslive.bloggplatsen.se

 
Hedda, TheSimsTrio

Hedda, TheSimsTrio

25 november 2012 14:34

Visste inte ens om att det fanns en växt som hette omniplantan! Kommer nog använda den ganska mycket.
Men finns inte livsplantan i någon av pyramiderna i Destination Världen? Är lite osäker, men vet du? :)
P.s Din blogg äger, och du är så sjukt duktig! :D

http://thesimstrio.bloggplatsen.se

 
Misan

Misan

25 november 2012 17:32

HJÄLP MIG SNÄLLA FANTALÄSARE, FANTA!

Jag gjorde en backup på datorn, för er som inte vet är det att man tar bort allt på datorn och fixar den, sen tar man tillbaka allting utom programmen, de måste man installera om /ladda ner på nytt.
När jag fick tillbaka datorn (jag lämnade in datorn för att göra en backup) så började jag installera sims 3 igen, men när jag skulle installera sovrum och badrum så sa installationsguiden att jag behvde uppdatera mitt sims. Då gick jag till startmenyn för att uppdatera men så fort jag öppnade den sa den att mitt grundspel inte är komptitabelt (stavning) till expantionspaketet, jag hade ju inte ínstallerat några än! Sen kom en skylt fram där det stod, Thesimslauncher har slutat fungera så stängdes det ner!!!
JAG KAN INTE INSTALLERA SPEL ELLER SPELA HJÄLP MIG NÅGON AV ALLA ÖVER 500 LÄSARE FANTA HAR ELLER HJÄLP MIG FANTA!!!!!!!!!!!!!!!

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Misan

Misan

25 november 2012 17:48

jepp @Q

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Queenofsims

Queenofsims

25 november 2012 20:22

Misan: Det har hänt mig med en gång, prova att installera om? :/
Det var jag tvungen att göra. Alla mina simmar försvann, buhu.

http://queenofsims.blogg.se

 
Ingen bild

Frida

25 november 2012 21:09

Installerade the sims 3 årstider idag. Och jag vet inte vad som är fel, om det är fel på datorn eller spelet..
Allting gick bra, jag gjorde en familj och spelade några dagar. Sen så när de skulle sova eller sitta/kolla på tv så " hoppade " simarna någon annanstans, flyttade sig.
har detta hänt någon annan eller har någon, någon aning om vad som händer?

 
Ingen bild

amanda

26 november 2012 17:08

Frida,jag är 80 procent på att det inte är datorn,utan spelet. Vad sägs om att kontakta EA? www.ea.com ;)

 
Anonym

Anonym

2 januari 2013 22:32

Tack för informationen! Visste inte hur man skulle göra och har inte tänkt på att plantera någon av plantorna heller, men nu vet jag!

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Sarah

23 november 2013 20:42

Tack, har undrat länge hur jag får tag i eldfrukter. Nu vet jag! :)

 
Ingen bild

Jasmine

21 april 2014 21:05

Hej!

Jag har tydligen fått en Omniplanta på posten, när ska hämta dem så hamnar den i ett paket i min ryggsäck, men jag kan inte göra något med den. Kan inte ta i den, plantera den eller något. Vad beror detta på?

 
Ingen bild

Malin

28 april 2014 11:58

Vill bara säga att man inte behöver nivå 10 för att få första utmaningen till Omnifrukten. Den första får man (jag) på nivå 8, nästa kräver nivå 9 osv.

Någon som vet vad man gör med plasmafrukten?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards