Fantas simsblogg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Fanny - 31 augusti 2012 07:34

Då var det dags för en till uppdatering av bloggkategorin Mitt spel, mest för att jag har idétorka. Lol.


Just nu spelar jag i alla fall med en sim vid namn Maria Grissom. Hon är en ungdom som bor i Riverview och hon har egenskaperna Atletisk, Karismatisk, Våghals, Problem att binda sig och Hetlevrad. Hennes livslånga önskan är Bli en superstjärna, alltså att komma till nivå nio (nio, inte tio) i karriären proffsidrott. Jag arbetar hårt med att få henne att nå detta mål, och hon är just nu på nivå 6 och blir snart befordrad till nivå 7.


Hon har nivå 6 i färdigheten Atletisk, nivå 4 i Matlagning och nivå 2 i Händighet. Hon är även en trestjärnig kändis på grund av hennes karriär.


Maria är tillsammans med Don Lothario, en aktiv sim i Riverview som även fanns i The sims 2. Eftersom han är känd för otroheter så planerar jag att göra någon slags otrohetsskandal mellan dem för att göra spelet lite intressantare och roligare... Dock är de ett rätt så roligt par då deras personligheter är nästan exakt samma, så det får vänta lite. Eller kanske de fortfarande kan vara bästisar efteråt...?


Maria finns även på exchange om ni är sugna på att ladda ner henne.

 


(klicka på bilden)


Åh, förresten. En rolig grej som hände när jag skulle göra Maria var att jag visste verkligen inte vad hon skulle heta, så jag slumpade namn. Då fick hon namnet Marla Grissom, men jag fick för mig att hon hette Maria då jag har lite fel på min syn och fortfarande inte har orkat gå och undersöka det och skaffa glasögon... Jag märkte inte att hon hette Marla förrens jag hade spelat några simsveckor med henne. HAHA. Så i fall ni laddar ner henne kommer hon att heta Marla Grissom och inte Maria Grissom.



Fler bilder: 

 

                

 

Hur ser er favoritfamilj ut nu?

Av Fanny - 25 augusti 2012 19:45


Tidigare delar: 
 Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 Del 10

Läs tidigare delar om du inte har gjort det!


Phu... Jag tog en liten tupplur (vilket gjorde susen, även fast jag bara sov ca en timme) och lyckades sen baxa mig iväg till familjedatorn där det är mycket lättare att göra historier. Dock är min lillebror i samma rum och geekar iPadspel, och jag vill inte att han ska bli sjuk också...  Hur som helst, bem bryr sig om hur jag mår. Det är dags för ett nytt skrivsätt. Igen. Från och med nu kommer jag att skriva den som Drömmar. Inte i jag-form, men som en bok. Så kommer Wendy också att skrivas. Jag har fått en kommentar om att det är svårt att veta vem som säger vad i Drömmar, så jag ska försöka förtydliga det i fortsättningen. Och förresten, det här låter jävligt oproffsigt, men förlåt för att Chester har isblå ögon i den här delen och inte röda... Jag ska snart fixa det. That's all, hoppas ni gillar delen!

- Del 11 -



- Tycker du det...? säger Amber generat.

- Varför skulle jag ljuga? svarar Chester med len röst och ler bredare mot henne. 



Amber tvekar inte en sekund innan hon omfamnar honom.

- Jag börjar gilla dig mer och mer, säger hon.

- Am... Amber...

- Är något fel?



Ja, ja, ja, tänker Chester, men han kysser henne som på impuls för att avbryta alla tankar.

Nej! Vad fasen gör jag? Tänker Chester. Så här skulle det inte bli... Jag får inte bli fäst vid henne. Jag kom hit för att kolla att hon var kvar och för att ge henne mat, inget annat. Sluta genast...

 


Men Chester slutar inte alls.

Sluta nu. Ifall jag tänker på det här senare och Ella råkar läsa mina tankar just då...

 


 

Chester avbryter sina tankar. Och kyssen.

- Vad är det? Frågar Amber, men hon har fortfarande ett stort leende på läpparna. Det skulle hon inte ha om hon visste det Chester vet. Han står bara och stirrar på henne medan han försöker smälta informationen.



Ella kan läsa tankar. Inte så bra så att hon hör folks tankar hela tiden, men om hon försöker hör hon gott och väl vad vem som helst tänker. Det hade han inte tänkt på. Hon läste dem säkert när han ringde Amber, och en massa andra situationer. Det betyder att hon vet.



- Jag måste gå... Säger Chester, och undviker att möta Ambers blick. 

- Va?! Varför?





- Jag har intetid att förklara. Förlåt. Jag ska förklara allt för dig. Någon gång. Jag lovar?

- Men...



I nästa sekund har han försvunnit och Amber står framför luft.

Hur lyckas han med det där?

 


 

Nu, några timmar senare, sitter Chester i parken på en parkbänk och tar hand om sina tankar för sig själv.

Han har suttit och tänkt i någon kvart och därmed konstaterat att det är 90% chans - nej, risk - att Ella vet att han har gått bakom ryggen på henne och har vetat det länge. Han har konstaterat att de inte är på samma sida längre, att de inte längre är någon duo, vilket är dåligt; Då kommer Ella att vända sig mot honom, dock har han bättre chans att beskydda Amber. Han har också konstaterat att de inte längre verkar vara något kärlekspar och att han, sedan de sågs sist, inte älskar Ella. Men älskar jag Amber? är tanken som nu virvlar i hans huvud.



Han blickar ut mot havet. Jag älskar henne inte. Jag tycker om henne, och ibland känner jag mer än så, men jag får inte bli fäst vid henne. Hon får inte bli fäst vid mig, fast det är nog lite sent att motverka det. Jag ska beskydda henne bara, inget annat. Och i fall  något går fel... Ifall Ella vill hämnas... 

Då hör han rösten han absolut inte ville höra.

- Tack för idéen, du, säger rösten med ett hånskratt. Men något bakom hånskrattet låter som osäkerhet och ledsamhet...



Chester gapar av fasa när han inser att den spydiga rösten är hennes. Ellas.

 

___________________

 

Ja, det var det jag kunde spotta ur mig. Den kanske är lite kort & tråkig, men är man sjuk så är man. Dessutom är det bättre än inget, eller hur?

Av Fanny - 25 augusti 2012 17:39

Då var jag sjuk igen. Jippi. Hur snorig som helst, måste snyta mig rejält ca fem gånger i halvtimmen, har ont i huvudet, har ont i ryggen, mår illa, har feber, är skittrött. Varför måste jag bli sjuk när jag är ledig?! I somras fick jag öroninflammation som varade i lite mer än en vecka, och så fick jag biverkningar av pennicilinen (hur fan stavas det...) över en dag, och så var jag himla lös i magen några dagar också. Men inte blir jag sjuk på skoldagar... Om man blir det så slipper man skolan i alla fall. Men om man är sjuk på helgen eller lovet, vilket jag är, slipper man ledighet. Vem vill slippa det?


Nej, men ärligt, måste sluta deppa nu och komma fram till det jag ville säga i det här inlägget. Och det är att jag inte kommer att orka uppdatera, dels för den förbannade förkylningen och för att jag helt enkelt har idétorka, och att jag vet att min blogg suger just nu... Dålig uppdatering, tråkiga inlägg, tomma löften. Ska försöka fixa en Nattens till ikväll, men det är tveksamt om jag hinner/orkar. Sen måste jag ju skriva min recension av Diesel, om Sunlit Tides, delar till andra alla historier... Bweeeeeeeeeeh. Känner rätt så stor press nu...


Sen när jag är frisk kommer säkert bloggen att suga också. Med tanke på att jag går i skolan, har läxor och måste vara lite social också så har jag inte så mycket tid att sitta vid datorn; Och den lilla tid jag har vill jag helst använda till annat. Men försök att hänga kvar, mina underbara läsare, allt har sina toppar & dalar. 

 

Ni kan få en random bild medans.



Av Fanny - 22 augusti 2012 19:08

Nu har EA släppt en till video om Supernatural.



L-Ä-N-G-T-A-R.

 

Videon är på engelska, om det inte är din starka sida så behöver man egentligen inte höra vad han säger - det räcker med att titta. Så ni som inte förstår missar inte något speciellt :P


Vad tycker ni om spelet & videon? Jag längtar i alla fall supermycket till det här spelet! Först tyckte jag att det bara verkade äckligt och läskigt, men nu när jag har sett lite mer vad man kan göra så tycker jag det ska bli superkul!


Om ni vill kan jag ha "Tema Övernaturligt" i minst en månad, där jag gör massa inlägg om spelet. Dvs jag publicerar nästan bara detaljerade inlägg om varelserna, objekten, bonehilda och kanske en historia eller en Gameplay. Vore det kul? 

Av Fanny - 21 augusti 2012 08:19

Idag börjar min skola igen, och jag ska sticka om tio minuter. Vart tog sommaren vägen?

 

Detta betyder då tyvärr inte lika bra uppdatering (eller den kanske kommer vara samma? vem vet), då det är mycket som händer i början av terminen. Men om några veckor bör allt vara i sin ordning!


Tack förresten för att ni har blivit så många, kära läsare! Jag har 400+ eller nästan 400 besökare varje dag nu, igår fick jag t.ex 394 besökare. Keep 'em coming! ;)


Missa inte ett nytt projekt som kommer att publiceras senare denna vecka!

Nej, jag tänker inte avslöja vad det är...

Av Fanny - 18 augusti 2012 19:15

Idag skapade jag en ny familj som jag lade upp på exchange. Det är en "familj" som består av tre stycken bästisar! Antingen kan ni ladda ner simmarna en och en, ifall bara en faller dig i smaken, eller så kan du ladda ner hela hushållet.



Hushållet:


 

Bästistrio

(The BFF trio)


Dessa tre tjejer från Appaloosa Plains har varit bästa vänner så länge de kan minnas, trots att de är så olika. När de fick reda på att alla ville flytta till Bridgeport så köpte de en lägenhet och flyttade dit tillsammans på en gång. Men alla flyttar av olika orsaker...


 


Tjejerna separat:


 

Carina Allocco


Carina flyttade från Appaloosa plains till Bridgeport för att fullfölja sin dröm om att bli en bra doktor. Hon trodde att det skulle bli lättare i storstaden, men med så många andra som kämpar för samma dröm kanske det blir tvärtom... Kommer hon kunna slå sig ifrån mängden och bli en av de få som faktiskt uppnår sin läkardröm? Och kommer hon att förlora sin relation med de andra ifall hon gör det?


Egenskaper: Tungsovare, god, hetlevrad, oturlig, perfektionist 


 


 

Tiffany March


Låt inte hennes utseende lura dig att hon är en snobb; Det är hon inte! Tiffany har ett stort, vänligt hjärta. Dock tar festande upp en rätt så stor plats i det.


Egenskaper: Flörtig, social dagslända, festprisse, hydrofob, lättsovare

 

 

 

 

Crissy Bull

 

Den här tjejen sticker ut. Hon älskar färg och färgar håret i alla möjliga färger hela tiden. Crissy älskar också mode, och flyttade till Bridgeport bara därför! Hon drömmer också om att bli en stylist och därmed kunna sprida sin klädstil, men frågan är om hon inte skulle få sparken direkt; Hennes stil är ju lite annorlunda...


Egenskaper: Diva, opassande, festprisse, modig, konstnärlig 

 

 

 


Om ni laddar ner dem kommer namnen & biografin att vara på engelska, då jag har mitt spel på det språket.


Om ni gillar familjen kan ni kanske få följa den... Inte som en historia, utan bara som ett inlägg då och då där jag berättar hur det går för dem. Är det en bra idé eller inte? 


Av Fanny - 17 augusti 2012 15:28


Den här frågan hittade jag i frågelådan idag. Jag hade först tänkt hänvisa till sidorna jag länkat där nere, men sen kom jag på att det kanske inte är tillräckligt och att fler liknande frågor kanske kommer i framtiden... Så jag ska nu berätta, i ett inlägg, om de sidor jag brukar ladda ner från!


1. Mod the sims

Förkortning: MTS

 

Mod the sims är nog egentligen den enda sida man behöver känna till. Den kräver registrering för att kunna ladda ner något, men det är gratis och går snabbt. På den här sidan finns det både mods och downloads (vilket inkluderar hus, möbler, kläder, hår och mycket mer) för både The sims 2 och The sims 3, och allt testas noggrant innan det läggs upp på sidan för att förhindra buggar.


Den enda nackdelen med dessa downloads är att det är väldigt svårt för vissa att packa upp alla filer, särskilt modsen. Först är de antingen en 7z-fil eller en Rar-fil, så dessa måste man packa upp med WinRAR, och sedan blir det oftast en Package-fil, och då måste man hålla på och greja med mappar. Modar är ännu svårare. Men om man vet hur man installerar allt så är denna sida guld!

 

En nedladdning där ifrån:

Klicka på bilden för att ladda ner.



2. Anubis under the sun 

 

Det här är utan tvekan min favoritsida. Allt är av kvalite, 100% gratis och utan buggar. Killen som äger sidan är från Argentina (tror jag?) och på sidan finns det hår, kläder och accessoarer till både tjejsimmar och killsimmar, men mest tjejsimmar. De nyare downloadsen finns i både Sims3pack och Package, och håren finns både realistiska och med EA textures.


Här finns en guide om hur man installerar saker där ifrån (gäller bara Sims3pack-filerna).


En nedladdning där ifrån:



3. All about style

 

Det här är en väldigt bra sida med kläder och accessoarer för både The sims 2 och The sims 3. Även här är det hög kvalitet, och de flesta kläder finns i både Sims3pack och package; När man laddar ner får man en mapp med båda filerna. 

 

En nedladdning där ifrån:

 

 

4. Lili sims



Det här är ÄNNU en klädessida med kvalitetsaker för både tvåan och trean! Här kan man också välja mellan Sims3pack och Package, men filerna är RAR-filer när man laddar ner dem (se min anubisguide länkad högre upp för att se hur man packar upp dem).


En nedladdning där ifrån:

 

 

5. Parsimonious

 

Det här är en hemsida med saker för alla tre grundspel! Detta är också en väldigt bra hemsida. Tja... Det finns inte så mycket mer att säga.


En nedladdning där ifrån:

 

 

 

 

Dessa fem sidor är de sidor jag laddar ner mest från.

Av Fanny - 15 augusti 2012 15:45

Jag kollare på SimsVips' flickr (de har haft blogg lika länge som jag, men har ändå typ fem gånger läsare mer, och de skriver bara nyheter som för det mesta är skittråkiga och inte spelar roll -.-) idag och hittade massa bilder på Övernaturligt och Årstider. Det är inte lika många på Övernaturligt, hoppas det inte gör något...


Årstider

 

                                             

 

Övernaturligt


           


Längtar så till båda spelen. Vad tycker ni om dem?

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards