Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Nattens Konsekvenser - Del 7

Av Fanny - 27 april 2012 20:00

Trevlig långhelg, fina läsare! Jag tror alla har långhelg nu i alla fall? xP


Ledsen att delen blev så kort. Jag kom seriöst inte på mer att skriva! Men en kort del är bättre än ingen del alls, eller hur?


Tidigare delar.


Färglista:

Amber - Grönblå

Ella - Mörkt röd

Chester - Mörkblå

Jacob - Ljusgrön


Ella:
- Va....? Vad säger du?
Ella är chockad.

Chester: - Du hörde mig! Jag kan inte döda henne.

- Men du måste göra det, Chester!

- Men jag har ju sagt att jag inte kan!

- Men Chester... Hon innebär livsfara för oss.

- Alltså... Jag tror jag vet varför...
Chester vet att hans vekhet och icke-möjlighet att skada Amber mycket väl kan vara faran...


- Va?
- Det var inget.

... Men Chester bestämmer sig för att hålla tyst om det. Ella skulle bara bli argare på honom.

- Men då får jag göra slut på henne då!

Det ilar till i Chesters mage och han säger det första ord som dyker upp i hans huvud när han förstår att Ella tänker döda henne högt:
- Nej!
- Kom igen, din vekling! Hon måste dö, vi kan inte låta henne leva. Du slipper göra det om jag gör det ju?

- Okej...

Med de orden lägger Chester på.
Jag måste agera nu. Se till att hon inte skadas. Visst, jag kanske inte är superkär i henne, men jag tycker om henne. Och hon är bara en oskyldig människa, hon förtjänar inte att dö.

Han skyndade sig hem direkt efter samtalet, men han lämnade Amber en lapp.

Amber. Jag är ledsen att jag bara lämnar dig så här, men jag måste. Fly någonstans där ingen kan hitta dig, annars svävar du i livsvara.

Chester
Amber:
Vad menar han? Skämtar han bara med mig eller?

Men det är en del av henne som säger att han är seriös.

Sen har jag ju Jacob att oroa mig för... Nu tycker jag nästan synd om honom. Vad kommer han att säga, liksom?


Amber går snabbt och lägger sig för att slippa tvångstankar. Hon har bara kvar en tanke när hon glider in i sömnen.

Jag skulle ha stannat i Frankrike.

- Nej! Låt mig vara!

Jacob: - Löjliga flicka. Du vet att du inte kan komma undan... Jag kommer alltid att finnas inpå...


- Låt mig vara sa jag!
Amber flyr i panik.

Plötsligt dyker Chester upp.
- Är du rädd?

- Ja.

- Ta det lugnt... Det finns inget att vara rädd för.

- Ingenting alls?
- Ingenting alls.

- Lita på mig.

- Såklart.

...

Amber vaknar med ett ryck och är genomsvettig, men ändå kall på samma gång. Det enda hon minns från mardrömmen är att hon sprang.

Herregud! Vad hände? Jag brukar inte ha mardrömmar. Åh, vad jag stinker. Jag måste ta en dusch!

På väg till duschen inser Amber att hon har fastnat mellan två punkter. Hon tycker så mycket om Chester, men är så förundrad över hans meddelande. Och hon vill inte såra Jacob, men samtidigt vill hon inget annat än att bli av med honom.

I duschen attackerar tvångstankarna henne igen. Amber är i alla fall 100% säker på att Chesters meddelande var seriöst. Hon svävar i livsfara, och hon måste fly. Men vad befinner hon sig i för fara? Och var ska hon fly?

   Och samtidigt kan Jacob inte lämna hennes hjärna...

 
 
Linn

Linn

27 april 2012 20:40

Jättebra, du äger fanta!

http://linnsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

MysanGagaPotter

27 april 2012 21:44

YEY; BÄST!

 
Ingen bild

Swordfish

27 april 2012 22:45

Jättebra! Har bara läst den här delen dock. Men jag ska genast leta upp de andra! <3

 
Gummis

Gummis

27 april 2012 23:12

Bra!! Tack för bra historia:)

http://simsweden.blogspot.com

 
Ingen bild

Yohanna

28 april 2012 09:48

vill bara säga att din blogg är nr 1 enligt mig, fortsätt i samma stil, för din blogg är superbra, och jag menar det när jag säger att du kommer att gå om sanne i bloggtoppen, och ja, man ska inte klaga på henne, nån kanske har dött elr något i hennes familj, men det här är ju inte sannes blogg så då säger jag bara:
Tack, för en bra simsblogg

 
Yohanna

Yohanna

28 april 2012 09:49

Du är bäst!

http://neonsims.bloggplatsen.se

 
Fanta

Fanta

28 april 2012 10:52

Åååh, ni är så fina! Tack så mycket för era kommentarer, jag är så glad att ni tycker om historien (speciellt eftersom det går åt ganska mycket jobb till historierna, nu känner man inte att det går för jäves). Hade nog inte fortsatt blogga utan er och ert stöd! <3

http://fantasims3.bloggplatsen.se

Fanny

28 april 2012 10:53

Eller nej, förresten. Klart jag skulle fortsätta blogga. Men ni fattar! xD

 
Ingen bild

ellen

28 april 2012 11:35

DU ÄGER!!! punkt

 
Amanda

Amanda

28 april 2012 12:48

Herre gud, är det inte svårt att komma på detta? Du äger! :)

http://finastecheeyen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Moumintroooll

28 april 2012 19:42

Äsh det gjorde inget att den är lite kort...den var typ dubbelt så spännande :D

 
mspjakob200

mspjakob200

29 april 2012 09:49

Jag drunknade på sims fick en mellan stor gravsten...

http://mspjakob200.bloggplatsen.se

Fanny

29 april 2012 10:20

Fel inlägg? ^^

 
Ingen bild

Saga

29 april 2012 11:11

JÄTTEBRA!

 
Nellie

Nellie

30 april 2012 17:57

Biter Chester henne eller?

http://lillabusflickan.bloggplatsen.se

Fanny

30 april 2012 21:44

I drömmen, ja. Men inte i verkligheten!

 
Nellie

Nellie

2 maj 2012 17:34

Jag menar, hur fick du till det så?xD

http://lillabusflickan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jennycat

5 maj 2012 09:10

Super bra blogg! Jag vill ha nästa del :D

 
Ninen!

Ninen!

9 maj 2012 17:30

Precis fastnat i denna serie! MÅSTE HA MEEEER! (l)

http://panfusegnaninen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Frida

30 september 2012 19:10

Skitbra

 
Ingen bild

Karin

2 januari 2013 00:42

Hej jag gillar din blogg och dina historier, men jag måste fråga vet du vad tvångstankar innebär?

Fanny

2 januari 2013 13:02

Tack, men knäpp fråga? o.O

 
thesims

thesims" title="http://carin.bloggplatsen.se]thesims[/url]" target="_blank">carin.bloggplatsen.se]thesims[/url]

20 januari 2013 14:03

Om man har den dära märken på halsen... är man då vampyr och har vampyr tänder? men om man inte har det? är man då inte vampyr?

http://thesims- carin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards