Fantas simsblogg

Alla inlägg under juli 2011

Av Fanny - 11 juli 2011 14:50

Min Linnéa-familj har försvunnit från datorn, så HEJDÅ Livet som Linnéa! Istället kommer en ny historia vid namn...

Eeh. Slingrar mig nog. Har inte kommit på något namn än xD


Av Fanny - 11 juli 2011 11:11

Nu ska jag förklara en sak. Läs om ni orkar xD


Jag införskaffade mig alla EP's (inte PP's) förutom Destination Världen (DV). Men min kompis hade det. Eftersom det var det enda som man fick 1000 simpoints med (förutom grundspelet) så frågade jag henne om jag fick låna hennes serienummer och registrera HENNES spel på sidan. Det fick jag eftersom hon själv inte fick bli medlem. Men nu när hon har fått bli medlem så är hon sur på mig för att jag registrerade det (speciellt eftersom hennes grundspel är borta) så nu har jag lovat henne att köpa ett till mig så får hon mitt serienummer. Jobbigt att slösa 300 spänn på det...! Men DÅ vände tidvattnet och min lillebror skrevs in på sjukhus... Alla i familjen förutom jag, mormor och morfar fick hälsa på honom. Han fick tre presenter: Två legopaket och ett DS-spel. Och de där legopaketen... DE ÄR ENORMA! Så mamma tycker att jag också ska få något... Och då slog jag till på DV ;D Så en italiensk utgåva är på g... ;) Om vi hittar den alltså för det närmsta vi har kommit är grundspelet till PS2... 

Av Fanny - 8 juli 2011 11:54

Rubriken lyder. ALLT mitt cc är borta. Och det går inte att installera igen. Det försvinner direkt - POOOF!


Vet någon hur man åtgärdar denna skitbugg? JAG KLARAR MIG INTE MED FULA STANDARDFÖREMÅL!

Av Fanny - 5 juli 2011 12:58

The sims 3: Leva livet är ett expansionspaket för alla åldrar. Det gör att spelandet blir lite mer verklighetstroget med barnvagnar, käppar, svensexor, busstreck och mycket mer!


EXPANSIONSPAKETETS BRA SIDOR


1. Spelandet blir mycket mer verklighetstroget.

2. Den här expansionen breder ut sig mycket mer än de andra (de andra expansionerna är väldigt onödiga om man inte vill festa, resa eller jobba med sina simmar.)

3. Som sagt, denna expansion är rolig för alla åldrar!

4. Låtsaskompisen är svår att leva utan!

5. Dagmammayrket är kul, men läs punkt 4 på de dåliga sidorna.

6. Det är kul med internatskolor!

7. Att man får spiraltrappor är världens plus!


EXPANSIONSPAKETETS DÅLIGA SIDOR



1. Att det inte kom någon ny värld är väldigt dåligt och förnyar inte direkt miljön.

2. Man kan inte samla nya stenar, insekter etc.

3. Man kan inte lära sig någon ny färdighet (den man lär sig vid kemibänken är logik).

4. Dagmammayrket kunde ha utvecklats MYCKET mer! Det borde finnas en dagislokal att placera ut i "ändra stad", där man kan lämna sina egna ungar om man inte jobbar som dagmamma själv (mot en avgift, förstås). Dessutom kan man bara komma till nivå fem och då får man bara ta hand om fem barn.

GÖR OM, GÖR RÄTT!


MIN UPPFATTNING


Hallå EA? Skulle det inte vara ett expansionspaket? Det känns som ett prylpaket i större form, som om EA slängde ihop massa blandade idéer från spelarna (spiraltrappor och barnvagnar t.ex.) och gav ut det bara för att rädda ekonomin (vilket inte ens behövs, de tjänar ju skitmycket ändå). Å andra sidan så finns det ju en hel del positivt med expansionen, men som sagt, det känns som ett prylpaket.


Här är trailern.
















Av Fanny - 3 juli 2011 18:55

Bloggen har fått en maskot! Hon heter Kayla Smith. Hon kommer att dyka upp lite varstans och hon kommer att ha en egen bloggkategori - Kaylas hörna! Hon kommer också att visa upp saker och vara försökskanin, och "blogga" själv!

Najs va? :D Vad tycker ni?
 

Av Fanny - 3 juli 2011 13:04

  Tidigare delar: Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6


Wendy - Röd

Nancy - Brun

Övriga - Grå, samt restrerande färger


...

Wendy: -Nancy?

-!!!!

-Åh snälla, jag vill inte se!  

Wendy ringer efter polisen...

Polis: -Hon är inte död, bara avsvimmad. Hon har haft för mycket i huvudet... Tror jag.

-Tack för hjälpen, jag ska se till att få henne i säng!

Wendy lyckas få upp Nancy i sängen.

Wendy stannade på undervåningen när hon fått upp Nancy i sin säng.

-Hu, jag började till och med frysa. Vilken chock!

Några timmar senare...

-Nancy! Du är vaken! Varför...
Nancy: -Åh! Du skrämde mig!

-Varför...

-Varför jag svimmade av? Åh... Lite ont i huvudet bara.

-Jaså? Varför?

-En sak... "Det är nog bäst att inte berätta... Pinsamt att jag svimmade av på grund av mitt dåliga samvete!"

-Ja... När du var avsvimmad så köpte jag en present till dig!
-Åh, tack! Men ska du inte behålla den själv?

-Nää, den är bara för folk i din ålder.

-Jaså, vad är det i?

-En käpp...

-Åh...

Nancy ville inte se sig själv som gammal. Hon ville vara ung och vacker, som hon hade varit när hennes man gick bort.

-Och varför ger du mig en sån?

-För att uttrycka att du tycker att jag är gammal?

-Nej Nancy... En present bara! Jag kan lämna tillbaka den...

-Hahaha... Jag skojade bara!

-Det där var ju inte kul!
-Haha, du förstår väl att jag inte menade det? Tack Wendy. Vilken fin käpp du köpte.

-Varsågod...


Fortsättning följer...



Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards