Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Drömmar - Del 7

Av Fanny - 1 januari 2013 20:15


 

Tidigare publicerat:
Inledningdel 1del 2del 3del 4del 5del 6

Läs de tidigare delarna innan den här om du inte har gjort det än.

 

Än så länge följer jag mina nyårslöften! Woop woop!


Nej, det står inte "Del 1", det står "Del 7"...

 

Cora Caverly



När jag vaknade den morgonen hade jag fortfarande den där nedrans känslan - jag måste verkligen hitta ett namn till den - i magen. Den var inte lika stark som förut, men den var fortfarande där och jag var fortfarande fullt medveten om den.


 

Det var inte oro. Det var inte illamående. Det var inte spänning. Det var inte förväntan. Man kunde inte relatera känslan till något, vilket var ytterligare en anledning till att jag hatade den.


Jag reste mig upp och gäspade.Vad är klockan...? tänkte jag omtumlat.
Hon var bara sju på morgonen. Jag har alltid en tendens att vakna tidigt, av någon anledning. Även om jag inte ställer väckarklockan, vilket jag inte hade gjort nu. 

 
Då kan jag lika gärna gå till skolan, tänkte jag bittert och reste mig upp. Jag skulle missa så mycket annars, och just nu var det det sista jag behövde. 

Jag gick till badrummet, tog på mig min morgonrock och började borsta tänderna. Jag konstaterade surt att jag inte hade glömt bort den konstiga drömmen. Det hade jag innerst inne hoppats på när jag vaknade. Jag brukade alltid glömma mina drömmar, speciellt mardrömmarna - för jag erkänner, det här var en mardröm. Men den här var lika tydlig nu som den var när jag drömde den. Den var nästan tydligare än de minnen jag hade från gårdagen. Vilket inte direkt gjorde den mindre kuslig.



Det känns som om drömmen för med ett meddelande på något sätt... Tänkte jag först men skakade sedan bort tanken. Det var ju löjligt. Jag hade verkligen läst för mycket böcker. Plus att jag inte för mitt liv kunde komma på vad det där "meddelandet" skulle kunna vara.


 

- Herregud, jag har borstat för länge... muttrade jag för mig själv och spottade i handfatet.

 

Jag gick ut ur badrummet...

 

... och ner för trappan.


Pappa satt vid matbordet och läste tidningen. Bredvid honom satt Miki och åt flingor. Men mamma syntes inte till, vilket förbryllade mig.


- God morgon, pappa och Miki, sa jag så muntert jag kunde och satte mig ner.

- God morgon, Cora! Kvittrade Miki och log. 

 
Pappa slog ihop tidningen.
- God morgon? Var inte du sjuk? frågade han misstänksamt.


Jag suckade.

- Jo, men det var nog lite falskt alarm. Jag mår mycket bättre idag. Och om jag ändå vaknade tidigt...

- Visst, visst, skrattade pappa.
 


- Var är mamma? frågade jag.

- Hon sover, mumlade pappa (som hade tagit fram tidningen igen) frånvarande.

- Ärligt talat?! svarade jag, förvånad. Mamma brukade aldrig sova så här länge, hon vaknade absolut senast klockan kvart i sju. Nu var hon kvart över sju.



- Hon verkar inte må så bra, sa Miki. 


Detta gjorde mig fundersam. Något höll på att hända med mamma. Det var säkert jobbet som slet ut henne igen. Stackaren. Jag brukade alltid försöka övertala henne att ta det lugnt, men hon älskade sitt jobb för mycket.
 


En halvtimme senare kom skolbussen, och jag gick så entusiastiskt jag kunde på. Jag bodde så långt bort från skolan, så det var väldigt få personer som satt på bussen.
 

 



Skoldagen blev rätt så normal. Jag hade inte missat så jättemycket från dagen innan, och jag kunde hänga med i det mesta. Inget var konstigt på något sätt.

... Om man bortser från att Madeleine - Haileys kompis - stirrade på mig under hela matten. Jag försökte ignorera henne, men det gick inte så bra. Jag tror nästan att hon såg ledsen ut. Men jag kan ju ha inbillat mig.


På lunchrasten kom Hailey rusande mot mig. Jag hade inte sett henne på hela dagen.

- Cora! ropade hon glatt.


 

- Vad kul att du är här idag! kvittrade hon.

- Ja... Jag mår mycket bättre nu, svarade jag.


 
- Skönt att höra, då kan man ju krama dig! sa hon och gav mig en stor kram. Jag kramade tillbaka, förstås.
Då kom den där känslan tillbaka. Jag hade lyckats ignorera den hela dagen, och tack vare det hade den minskat så att den knappt var märkbar längre. Men nu var den där igen. Och den bara växte.

 
- Vad var du för sjuk egentligen? frågade Hailey.

 
- Nja... Jag vet inte riktigt. Jag mådde illa, och kände mig bara allmänt risig. En typisk sådan sak som går över på en dag, svarade jag, även om orden innehöll en smula lögn.
- Okej... Svarade Hailey fundersamt.


- Du... Förlåt för det där med Jason, sa hon sedan försiktigt. 

Ajdå. Det hade jag glömt bort. Det fick känslan att växa ännu mer än vad den redan hade gjort. Och jag vet inte varför, men mitt humör sänktes nästan direkt.

- Det... Det var inte meningen att göra dig ledsen på något sätt. Så jag ber verkligen om ursäkt för det. Är det okej att jag går med honom ändå..? Fortsatte hon.


Nej
, var min första tanke. Men jag kunde inte förmå mig att säga det.
- Jadå, det är lugnt! Skolbalar är ändå inte min grej.
- Skönt att höra, svarade hon och log. Men jag stirrade bara ner i marken. Känslan hade börjat bulta uppe i huvudet nu, som ett enormt huvudvärk.

 
- Cora... Är något fel? sa Hailey och granskade mig.
- Eh... 
Ska jag berätta?! Tänkte jag desperat.


Äh, det är väl lika bra...

- Jo, det är så här att... Jag drömde en konstig dröm i natt. En väldigt konstig dröm, började jag.

- Jag lyssnar, sa Hailey.


- Det var... Du. Du stod i mörkret på någon gräsmatta. Jag vet inte vart... Jag vet bara att du hade din mörkblåa klänning på dig. Den som du skulle ha på skolbalen.
 


- Och sen... Sen fick jag panik. Men det var inte jag som kände paniken... Det var som om jag var du. Men jag satt ändå och såg på, och jag kunde inte kontrollera vad du gjorde... Så jag satt och kollade på dig, men kunde ändå känna dina känslor.


 
Något flackade till i Haileys blick, men en sekund senare var hon normal igen. Jag fortsatte att berätta.
- Sedan började du springa, paniken växte, du sprang över en gata.... Och då vaknade jag, genomsvettig.


- ... Jaså? svarade Hailey. Det hördes på hennes röst att det inte var vad hon förväntat sig. Och jag hörde nästan lite oro bakom orden.


Jag skrattade till.

- Ja. Jag drömde det. Knäppt, eller hur?

 

Hailey svarade inte.




- ... Vad är det? Frågade jag försiktigt.



Efter en stunds tystnad svarade hon med en knappt hörbar viskning.

- Jag drömde samma dröm.

 
 
Sims3tjejen

Sims3tjejen

1 januari 2013 20:25

Bra del. Längtar till nästa!!

http://Sims3tjejen.bloggplatsen.se

 
Sindra

Sindra

1 januari 2013 21:01

Gud vad spännande! ;)
Ärligt talat trodde jag att Hailey skulle säga att hon faktiskt hade gjort det!
Du är bara bäst Fanta!! :D :D :D :D

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Veronica

Veronica

1 januari 2013 21:09

Spännande!

http://veroniponi.blogspot.se

 
Saga (OBS! Sims nörd!!)

Saga (OBS! Sims nörd!!)

1 januari 2013 21:17

Bra skrivit!

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annis

1 januari 2013 21:22

Gud vad spännande!

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

1 januari 2013 21:29

Ooo, spännande!

http://alltomsims.blogspot.se

 
Ingen bild

Lelle

1 januari 2013 21:31

Jättebra!

 
Ingen bild

Apan,

1 januari 2013 21:43

AAAHH! jättebra! :D ♥

 
Ingen bild

Emilia

1 januari 2013 21:48

Gud vilken bra del, längtar till nästa!
Spännande :D

 
Wilma

Wilma

1 januari 2013 23:10

o.o
Gud vad spännande!

http://SimsDream.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

1 januari 2013 23:13

Vilken bra del! Spännande!!

 
Linn

Linn

1 januari 2013 23:38

GUD vilken bra och spännande del!

http://Linnsims.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

2 januari 2013 09:42

Spännande!!!!!!!!

http://Simsebba.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Albin "Abbe"

2 januari 2013 10:09

Jag har läst alla delar i denna historien på mobilen igår så nu när jag har tillgång till data vill jag ta upp några saker.
För att vara 11 år så skriver väldigt bra grammatik.
Jag kommer faktiskt inte bli förvånad om du blir författare
som vuxen.

Eftersom denna del kom igår så kommer det dröja innan nästa del kommer. Jag bokstavligt talat beundrar denna historia.

Fanny

2 januari 2013 13:04

ÅH HERREGUD. Jag blir så jävla, jävla glad av att läsa sånt. Du anar inte! En av mina drömmar är faktiskt att bli en författare, och när ni skriver sådant... Det peppar mig så mycket, och det gör mig så glad. TACK. TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK. Min dag blev just ett snäpp ljusare :')

 
Ida

Ida

2 januari 2013 11:30

Gud vad jag älskar din blogg fanta! Jag tycker det är så mysigt att läsa dina historier! Min och min bästis simsblogg gjorde vi igår och vi har dej som förebild, vi vill att den ska bli lika bra som din! ❤❤

http://www.thesims3blogg.devote.se

Fanny

2 januari 2013 13:01

AAWWW! Tack!

 
Ingen bild

agnesooo

2 januari 2013 12:57

Skit bra del längtar till nästa!!! 5 =)

 
SimsMixy

SimsMixy

2 januari 2013 13:09

Å, vad spännande!
Längtar!

http://simsmixy.bloggplatsen.se

 
Fanta

Fanta

2 januari 2013 13:13

Som sagt, ni anar inte hur glad jag blir av att läsa era kommentarer. Ni gör min dag! Jag lägger ner så mycket tid på historierna, det är väldigt jobbigt ibland men blir lugnt värt det när man ser era reaktioner. Som förresten är PRECIS hur jag ville ha dem... >:3

Haha, nej, men ärligt. TACK!

http://FantaSims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Svea

2 januari 2013 13:27

När du väl lägger upp inlägg så är det roligt att läsa och sen kan man vänta typ en elr en halv vecka så är det typ alltid ett elr två inlägg då får man dessutom mer att läsa. :D

 
Ingen bild

Olivia

2 januari 2013 13:36

Shit vilken bra del, och framförallt vilken bra historia. Du skriver jättebra också, vilket gör det ännu mer intressant att läsa!

Men en sak undrar jag, kan inte du göra ett inlägg om de olika slipningarna (som man slipar en ädelsten på) det skulle vara kul att läsa :)

Och glöm inte, din blogg är bäst.

Fanny

2 januari 2013 13:40

TACK! Och intressant förslag, det kan jag göra :)

 
Ingen bild

enhörning

2 januari 2013 13:54

Du skriver väldigt bra för att vara 11 år! Det skulle vara intressant att se hur du skriver utan bilder till.

 
Matilda

Matilda

2 januari 2013 14:15

Superduperbra del! Fast nu börjar jag ju sakna lille Jason, haha! Du skriver superbra, och jag tror att alla tycker de men inte påpekar det bara! Keep up with the good work!

http://mittsims.blogg.se

 
Ingen bild

mig

2 januari 2013 18:14

vilken spännande del! Verkligen jättebra :)

 
Tove

Tove

2 januari 2013 18:39

Var fick du tröjan som Cora har på sig i skolan från?

PS. Jättebra del!

http://www.tovesims3.bloggo.nu

Fanny

2 januari 2013 18:54

Den är från Grundspelet :3

 
Ingen bild

Alice :D

2 januari 2013 21:19

Haha din svensklärare måste älska dina historier :')

Fanny

2 januari 2013 22:31

Hon får aldrig läsa dem :P

 
Ingen bild

josefinsims3.bloggplatsen.se

2 januari 2013 21:57

Hej fanta! :) Jag har nu själv öppnat en simsblogg och jag hoppas att du kommer klicka in dig på den, jag hoppas du kommer att gilla den i så fall! :)

http://josefinsims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linnéa

2 januari 2013 22:11

Hej Fanta! Jag har precis fått årstider men, jag har samma problem som du hade, det fungerar inte! Jag har avinstalerat alla mina sims (8st) och håller på att installera dom igen. Nu verkar det fungera, men jag vet att det inte kommer fungera med alla prylpaketen och expansionspaketen. Nu undrar jag om du skulle kunna göra ett inlägg om hur du lyckades fixa problemet, jag tror flera skulle uppskatta det!

Tack på förhand!

(Du vet att din blogg äger va? ;) Men jag säger det också, DIN BLOGG ÄGER ALLA ANDRAS SIMSBLOGGAR!!! :D )

Fanny

2 januari 2013 22:34

Hej, jag fixade det faktiskt just genom att installera om (även om det fortfarande fryser ibland). Så det är garanterat värt att prova :3

TACK! Fast det finns ju jättemånga andra bra simsbloggar också :3

 
misan

misan

4 januari 2013 19:04

Hej fanta, älskar denna del! Kan du uppdatera X3M också, för det är så mkt inlägg här och inga där..
Vill inte pressa dej, men sen tycker jag den bloggen nästan är bättre för den är så SUPER UNIK!
(jag älskar den här bloggen med hela mitt hjärta också <3)

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Klara

Klara

4 januari 2013 19:36

Gud va bra, jag gillar att de är långa!!

http://imsunshine.bloggplatsen.se

 
Fanny

Fanny

6 januari 2013 15:05

Jag älskar din blogg, den är så inspererande och du har så bra berättelser. Det är så sjukt bra, man kommer verkligen in i din berättelser. Man läser inte bara den man är inne i den.

PS. Lägntar tills nästa del

http://simsplaneten.bloggplatsen.se

Fanny

6 januari 2013 15:44

Aww, tack!

 
Ingen bild

Maja

10 januari 2013 11:06

Underbar story, en sådan som får en att längta till nästa del! Att du orkar! Man kommer verkligen in i den och stannar upp ibland för att tänka på sakerna i olika perspektiv. Jag vill också berömma dig för en annan sak, bilderna! Jag älskar hur du fotar åt de håll och kanter, och du får till bra med ansiktsuttrycken. Det får man ha lite tålamod med. Nu längtar jag till nästa del. Tack!

Fanny

10 januari 2013 16:23

ASFASFHDFAKS TACK!

 
Anonym

Anonym

20 januari 2013 18:12

:O :D

Spännande!!
Hailey borde säga till Jason att hon inte vill gå, hon är väl inte ens kär i honom?

Cora åt ingen frukost innan hon borstade tänderna :O

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards