Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Drömmar - Inledning

Av Fanny - 19 juni 2012 11:15

Denna historia kommer jag att publicera under sommarlovet, om ni tycker den verkar bra. Jag vet inte om den kommer att fortsätta efteråt, det beror på ifall ni gillar den eller inte. Jag vet inte heller om den kommer (tillfälligt då i så fall) ersätta de andra historierna än, det beror också på ifall ni gillar den eller inte.

I alla fall, nu kommer en inledning! Den är väldigt kort, men jag vill bara att ni ska lära känna karaktärerna.



Okej... Innan jag börjar denna historien måste jag väl presentera mig. Mitt namn är Cora Caverly, jag är sexton år och jag bor i Hidden Springs. Jag är inte som de flesta andra tjejerna i trakten. Jag är lite mer... Annorlunda. Tråkig. Jag är inte en klädfantast, sminkfantast eller killfantast. Jag är en drömmande bokfantast. Vissa kanske skulle kalla mig en nörd, men det skulle inte jag eftersom jag inte är så värst duktig i skolan. Eller, jag har ju inte IG, men jag är verkligen inget underbarn.

Det här är Hailey Turow. Hon är stenrik, har inga syskon och bor för det mesta själv eftersom hennes föräldrar reser så mycket. Vi har känt varandra så länge vi kan minnas, har alltid gått på samma dagis och i samma skola. Fast det finns ju bara en av varje i hela staden.

Konstigt nog är vi BFFs, trots att vi är så olika varandra. Eller, olika är fel ord. Det är inte tillräckligt starkt, om man säger så... Vi är motsatser till varandra. Hailey är den populäraste tjejen i skolan, så det händer sällan att jag får umgås med henne.


Sen måste jag ju berätta om min familj. Min mamma, Athena Caverly, är den prydligaste människan jag har träffat. Hon är också sjukt smart och lagar väldigt god mat. Men hon är hela tiden nervös och stressad och blir väldigt lätt arg. Och tro mig; Hon är inte kul när hon är arg.


Min pappa, Peter Caverly, är det folk skulle kalla ansvarslös. Fast, han är egentligen inte det. Han är bara en mer rolig och knäpp pappa än en sån där jobb-pappa som alla andra verkar ha. Fast han har inget jobb...

Och så har vi min åttaåriga syster, Miki. Eller, egentlien heter hon Amanda, men vi har kallat henne Miki så länge hon har funnits. Hon är ett sånt där underbarn som alla älskar och favoriserar. Hon har MVG i alla ämnen i skolan (ja, i Hidden Springs får man betyg så tidigt), är glad och trevlig, prydlig och social. Hon är också väldigt, väldigt mogen för sin ålder. Ibland kan hon delta i de vuxnas konversationer under en middag utan några som helst problem, och jag kan prata med henne som jag kan prata med Hailey.

Den sista jag ska introducera är Jason Knox. Han är en av de populäraste killarna i hela skolan och jag har varit kär i honom sedan jag var tretton. Tja... Det finns inte mycket mer att säga om honom. Förutom att han är underbar.

Vad tror ni om den? Är det något ni vill att jag ska publicera, eller något ni tycker verkar dåligt?

 
 
Lime

Lime

19 juni 2012 11:26

Är inte så förtjust i historier i allmänhet, men jag gillade att du skrev den i jag-form, med Cora som berättare. Jag vet dock inte om det finns värst mycket potential för historien, det verkar till en början bli en tråkig kärleks-drama-historia.

Fast du kan ju överraska oss! :D

http://www.limes.n.nu

Fanny

19 juni 2012 11:34

Men det är väl inget fel med en kärleks-drama-historia? D:

 
Ebba

Ebba

19 juni 2012 11:36

Jag gillar den! Skulle va kul med en till historia! Men den får INTE ersätta Historien Om Wendy! :)

http://ebbizzzen.blogg.se

 
Ingen bild

Fanny

19 juni 2012 11:48

Den värkar bra men jag vill inte att du ska ta bort historien om Wendy fast historier har ju alltid ett slut men...


Ps. Du och jag har samma namn ville bara säga det x3

 
Ingen bild

Sagaa

19 juni 2012 11:50

Tycker den verkar bra! :) Vilka dagar kommer den publiceras?

 
Ingen bild

emma

19 juni 2012 11:51

go for it :D

 
Victoria

Victoria

19 juni 2012 12:14

Jag bara ÄLSKAR kärleks-drama-historier :D

http://vikkoztones.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Misan

19 juni 2012 12:20

Fanns det ingen bild på den där killen Jason ???
Skriv hellre klart NK och wendy först!! Fast tre vore ju spännande! Den vore rolig att läsa på sommarlovet och sedan måste ju nk komma tillbaks med wendy!!!!!
Kan du inte skriva en berättelse om den coola tjejen istället någon gång för det är såååå vanligt att skriva om en fattig bokmal, som inte alls är poppis. Fast denna var bra för att det är ju lite roligt med Hailey, att de är vänner!!!

Fanny

19 juni 2012 18:50

Om jag ska vara ärlig har jag inte gjort Jason än... xD

 
Alice ;)

Alice ;)

19 juni 2012 12:20

ska bli spännande o se vad det blir för historia... *längtar* :)

http://randomsims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Misan

19 juni 2012 12:21

Haha Alice ;) och jag skrev i samma minut!

 
Linn

Linn

19 juni 2012 12:24

Fortsätt på den, den verkar jätte bra :)

http://www.linnslifeee.blogg.se

 
Ingen bild

En som håller på att fixa en ny blogg

19 juni 2012 12:25

Verkar bra! Men jag tycker inte att den ska ersätta de andra historierna.

 
Ingen bild

gurka

19 juni 2012 12:54

verkar bra! Men vad hände med den där rampljuset historien???

 
Ingen bild

Moa

19 juni 2012 12:58

kan du svara på dina frågor snart? :)

 
Veronica

Veronica

19 juni 2012 13:14

Den verkar jättebra! Jag skulle jättegärna se mer av den!

http://sushikas.bloggplatsen.se

 
Cornelia

Cornelia

19 juni 2012 13:21

Det ser ut att kunna bli väldigt bra!
Älskar namnet! Hoppas verkligen du gör något bra av det, men du brukar vara bra på sånt. Så gör din grej bara!

http://corneliass.bloggplatsen.se

 
Michaela

Michaela

19 juni 2012 13:47

Meeeer! Ååååååå det låter som det blir mycket romantik:)

http://sims-love-and-happiness.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

19 juni 2012 14:09

Den låter bra, börja gärna med den! MEN, du får INTE ersätta denna historian med Wendy och NK!

http://worldofsims.blogg.se

 
Hallonbacken (E)

Hallonbacken (E)

19 juni 2012 14:25

BÖRJA NUUUUU! :D

http://hallonbacken.webblogg.se

 
Elli

Elli

19 juni 2012 14:44

Jag tycker den verkar bra :) Bara du fortsätter med dem andra också så är jag nöjd ;)

http://MaybeCrazy.bloggplatsen.se

 
Tove

Tove

19 juni 2012 15:04

Den värkar väldigt spännande. Jag tycker att du kan pausa med NK men fortsätta med Historien om Wendy.

http://tovesims3.bloggo.nu

 
Ingen bild

Johanna

19 juni 2012 15:06

Jo den verkar bra.
Varför döper du simmarna i engelska namn?!

Fanny

19 juni 2012 15:22

För att jag tycker det är snyggare + Att jag ska ha den här familjen på två datorer (så att jag kan göra den oftare), och den andra datorn har sims på engelska, så då ser "Anna Svensson" ganska knäppt ut xD

 
Fanta the simmer

Fanta the simmer

19 juni 2012 15:33

Alltså, det där med att den skulle ersätta NK och Wendy: Jag menade att de tar uppehåll (uppbehåll? Whatever) medans historian håller på, INTE att jag skulle ta bort dem.

http://FantaSims3.bloggplatsen.se

 
Yaren

Yaren

19 juni 2012 15:41

Ja, genast. Asså publicera den genast menar jag, vad väntar du på? Du är redan jättebra på att göra historier.. :D

http://mittlivsomyaren.blogg.se

 
Gräshoppan

Gräshoppan

19 juni 2012 16:27

Publicera!!!!
Den verkar himlens bra faktiskt!

http://Simlii.bloggplatsen.se

 
Linnea

Linnea

19 juni 2012 16:29

Tycker den verkar bra :) Gillar det som någon annan skrev att du inledde med jag-form! Blev sugen på att skapa något sånt här i Sims nu! Haha!

http://www.FakeDiamond.blogg.se

 
Sandis

Sandis

19 juni 2012 17:07

Den verkar bra! :D

http://salmy.blogg.se

 
Ingen bild

Henny-penny

19 juni 2012 17:26

Ja ja ett jätte bra inlägg (jag menar det.) jag och Sophi har ett jätte stort problem med vår blogg vi är nybörjare så vi vet nästan hur man får in bilderna men när vi väl har fått in dom så är dom jätte små! DU ELLER NÅGON ANNAN MÅSTE HJÄLPA OSS NU HELST INNOM EN MINUT!!!!!!!!!!!!!!!!! Snälla?!

 
fanny

fanny

19 juni 2012 17:33

Kör på med denna historia, kan bli kul att se hur den blir. Och håller med dig, vad är det för fel på vanliga kärlekshistorier :D du får nog till någon egen tvist så!

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Henny-penny

19 juni 2012 17:34

Hallå kan någon hjälpa oss med våra bilder? NU!

 
Ingen bild

Misan

19 juni 2012 18:07

Jag har ingen aning Hennypenny!

 
Ingen bild

Elin

19 juni 2012 18:58

Den verkar bra, ska bli spännande att läsa den. Hoppas att den blir lika bra som NK och Historien om Wendy! ;D

 
Henny-penny

Henny-penny

19 juni 2012 19:08

Hej fanta nu her vi publiserat den första delen på vår saga! LÄS!!!!!!!!!!!!!

http://sagoromsims.bloggplatsen.se

Fanny

19 juni 2012 20:22

HENNING ASDFGHJKL MAN FÅR INTE GÖRA REKLAAAAAAAAAAM
Men okej då, eftersom du är min IRL-kompis... MEN BARA FÖR DEN HÄR GÅNGEN xD

 
Ingen bild

Annie

19 juni 2012 19:53

Den verkar bra! :D Gillar att det är jag-form, som någon annan skrev ovanför mig ehhehehhe. Önskar jag också var lika bra på att komma på stories och fixa bilder :P

 
Ingen bild

Qissie

19 juni 2012 20:33

PUBLISERA, PUBLISERA, piblisera:D

 
Ingen bild

Misan

19 juni 2012 20:33

Inte för att vara konstig men vad är en IRL-kompis?

Fanny

19 juni 2012 22:28

IRL är en förkortning för in real life, alltså i riktiga livet. En IRL-kompis är någon man känner på riktigt, utanför internet. Henny-penny, eller Henning som jag kallar henne, är en av mina IRL-kompisar :)

 
Simsat

Simsat

19 juni 2012 21:51

Roligt, tycker den verkar bra av inledningen, håller med älskar kärleks-draman inget fel på det! Tummar upp ;D

Jag längtar redan, ska bli kul att se hur den kommer utveckla sig (om du skulle skriva den vill säga)!

/ Simsat

http://www.simsat.bloggplatsen.se

 
Emilia

Emilia

19 juni 2012 23:12

verkar spännande, tummen upp, jaaaaao!(jag var inte seriös när jag skrev "jaaaaoo".. bara så du vet)

http://mittlivtyp.devote.se

 
Ingen bild

Dk

20 juni 2012 09:05

SNÄLLA DU!!!!!!!!!! SVARA PÅ FRÅGORNA!!!!!!!!!..... :)

 
lalilai

lalilai

20 juni 2012 09:22

...när jag hör "Miki" kan jag bara tänka på Miki från Shugo Chara ewe lol

Historien verkar btw ganska bra, men ... tja, ganska mycket en i mängden, om man säger så. Den här historian liknar ganska mycket många andra historier jag läst ... -men det behöver inte vara något dåligt! c: I alla fall inte om du gör den bra ^^

http://simsa-si.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

😱miiiig

20 juni 2012 10:09

Den värkar jätte bra, jag älskar värkligen din blogg. Denna bloggen är min favorit blogg.

http://simsellersims.blogspot.se/
http://minkattmjaumjau.blogspot.se/

 
Sims3liv

Sims3liv

20 juni 2012 10:43

Kul med en sommarhistoria hoppas den blir spännande :D
Jag gillar Hidden Springs (jag har inte hidden springs haha) för staden verkar så magisk hehe

http://sims3liv.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

20 juni 2012 11:41

Jag tycker att det låter som en jättebra historia!

http://erikassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Yaren

Yaren

20 juni 2012 14:44

Hej. Kan du titta din hotmail? Skickade nyss en SUPeRVIKTIGT meddelande.

http://msparochia.bloggplaten.se

 
Henny-penny

Henny-penny

20 juni 2012 16:48

Sorry Fanta men jag jag har redan sagt vad jag tyckte om inlägget och den kommande sagan- AS BRA!!!! men jag lovar att det INTE ska hända igen!!! Är det okej nu kompis? Jag och Sophi hade jobbat jätte mycket med den första delen men jag fattar det gör ingen skillnad även om jag är din IRL-kompis. Peace?! :P Nu har du 44 kommentarer om man räknar med min! Bra gjort!

http://sagoromsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

20 juni 2012 18:28

Kul med en ny historia, verkar väldigt spännande :D
Har några frågor. Vet du hur man laddar ner från mediafire?
2. Hur laddar man ner poser? (Kanske du vet hehe :P)
3. Jag har både Winzip och Winrar, men funkar inte att ladda ner från mediafire, då öppnas det i nåt som heter Adobe Reader och så står det att filen är skadad eller nåt. Kanske du vet vf?

 
Ingen bild

Visslan

20 juni 2012 18:53

Madde:
Fanta svarar bara på frågor i där man ställer frågorna:P Och hon svarar speciellt inte på dom om dom inte har med inlägget att göra:)

 
Yoyo

Yoyo

20 juni 2012 20:19

Verkar bra :)

http://Yoyosimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Vickan

20 juni 2012 21:37

Nästan 50 kommentarer! Är inte det typ rekord? ;)
Serien verkar jättebra!!♥♥

 
Rebecca

Rebecca

21 juni 2012 11:37

Jag tycker att det verkar som en jätte bra ide.
Men jag skulle igäntligen inte vela att du gör ett uppehål i de andra historierna.
Fast det beror ju på hur mycket du orkar villsäga.

http://musik-livet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Minea

21 juni 2012 11:51

Serien verkar bra! När börjar den komma?

 
Ninen!

Ninen!

21 juni 2012 16:38

Den verkar bra.

Sluta inte med NK bara xD

http://panfusegnaninen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

22 juni 2012 00:36

Visslan: Åh, ok..

 
Ingen bild

Madde

22 juni 2012 00:40

Någon som vet var frågerutan är? o.o

 
Henny-penny

Henny-penny

22 juni 2012 08:13

Madde:
Frågerutan är till höger om alla inlägg: Alltså:
1. Gå upp för att se Fantas nya header.
2. Bredvid det senaste inlägget står det hej, kompis i blå text.
3. Gå ner så ser du att det står klicka här för att gilla bloggen via facebook och under står det eller varför inte följa den via blogvin?
4. Om du ner mera kommer du att se att det står: Senaste kommentarerna och din kommentar räknas.
5. Gå ner och du ser att det står bloggstatistik, are you not a Swedish speaker? och andra bloggar/ hemsidor.
6. Damdadada nu om du går ner lite till kommer du se att det står fråga mig om the sims3! Där har du reglerna för frågor (reglerna måste du läsa innan du frågar.)

Phu! Bara så att du vet är det lättare än vad jag har gjort det! (nu har du säkert redan kommit på var frågerutan är men om någon annan undrar finns det ju här)

http://sagoromsims.bloggplatsen.se

 
isabelle

isabelle

23 juni 2012 23:04

kul att du typ "tagit" de där ifrån mig?
gjort exakt samma sak, fast en annan text, personer osv.
inget illat menat, men gillar inte folk som kopierar utan tillåtelse.

http://ssims3blogg.bloggplatsen.se

 
Fanta

Fanta

24 juni 2012 00:03

Isabelle, jag har inte tagit det från dig. Har aldrig ens kollat din blogg. Jag förstår att du blir sur, men jag har ju inte härmats, så, yeah

http://FantaSims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sandra

5 juli 2012 19:33

Isabelle, jag vill verkligen inte säga åt dig vad du ska göra men du kunde ju pratat med Fanta innan du "anklagade" henne? Menar inget illa, bara min åsikt.

 
lalilai

lalilai

5 juli 2012 20:15

isabelle, det är inte så konstigt att ni båda har en sådan story då den handlingen är typ ... eh, inte så orginell, om man säger så.

http://simsa-si.bloggplatsen.se

Fanny

5 juli 2012 20:17

Tack så mycket xP Jo den är inte så originell, men äh xP

 
Mapacha

Mapacha

28 september 2012 16:54

Ja, den verkar bra! MEN JAG ÄÄÄÄÄLSKAR NATTENS KONSIKVENSER!!!!! <3

http://www.mapachasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sims

10 november 2012 15:29

den värkar bra kållar nu för brukar ibte hinna ibland men snälla gör klart historien om wendy

 
Ingen bild

Anonym

14 december 2012 19:01

Den verkar bra, men vore roligare om Jason Knox skulle funnits på bild.

 
Ingen bild

Anonym

16 december 2012 18:32

Ooriginell handling, men den verkar bra iaf!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards