Fantas simsblogg

Alla inlägg under maj 2013

Av Fanny - 14 maj 2013 15:22

Om ni har missat det så fyller bloggen två år idag! Herrejisus, vad snabbt det gick. Det känns som att det inte alls var så himla länge sedan jag satt där på golvet med min dator i knäet och tänkte "Hmm, man kanske skulle ta och skaffa sig en simsblogg ändå!". Tack så otroligt mycket för att ni har stöttat mig och skrivit så fina saker under den här tiden! Det är ni som gör det kul för mig att blogga. 


Jag samlade ihop lite statistik här, vilket kanske inte är det roligaste firandet: Men det kommer mer de närmaste dagarna!


Sedan bloggen startades så har jag: 

- Skrivit över 700 inlägg

- Fått över 8000 kommentarer

- Laddat upp över 4500 bilder

- Fått över 1300 frågor ställda till mig (varav 130 för tillfället är obesvarade...)

- Som mest fått 864 unika besökare på en dag


Första simsbilden jag lade upp:



Ååh... Minnen :')

Av Fanny - 13 maj 2013 15:06

Jag, Simsdeluxe och Alltomsims (ni borde förresten läsa deras bloggar om ni inte redan gör det, de är jättehärliga tjejer allihopa!) har bestämt oss för att göra ett litet samarbete - närmare bestämt en så kallad Simstagram. Hur bra är inte det ordet på en skala?! 


En simstagram är alltså ett konto på Instagram där man helt enkelt lägger upp simsbilder. Vi har bara 34 följare så här långt, så ni som har Instagram får jättegärna följa oss! Vi heter TheSimsSe där. 


Av Fanny - 11 maj 2013 14:00


Nu har det släppts mer bilder från den nya storevärlden, Dragon valley. Den släpps den 30 maj!


                         


Alla bilder är från Thesims3.com

Av Fanny - 9 maj 2013 16:07


Ni minns väl eventet om Universitetsliv som hölls i februari? Ett nytt sådant om The sims 3 Semesterparadis kommer att hållas på EAs kontor i Stockholm den 30 maj! På eventet kommer vi bland annat få spela Semesterparadis, ta del av en speciell överraskning och prata med en simsproducent. Det ska bli askul!


Men! Nu vill jag att ni bombar mig med frågor om spelet och saker ni vill att jag ska ta reda på. Vi kommer ha hela fyra timmar på oss att spela, och så vitt jag vet får vi ta egna bilder i spelet, så jag ska försöka svara på så många frågor jag kan! Likt förra gången kommer jag skriva ett stort reportage om spelet efter eventet där ni även får svar på alla frågor. Så ställ alla frågor ni har i kommentarerna! Det är inte garanterat att jag kan svara på alla, men jag ska kolla upp så många jag kan.


Vilka kommer jag se där? Om ni också ska dit får ni jättegärna hälsa! Jag vet tyvärr inte om EA kommer att ha en tävling om platser som förra gången, men jag säger till om de har det.

Av Fanny - 7 maj 2013 18:45

Nu var det ett tag sedan jag la upp en till önskesim, så jag kände att det var dags för det nu! 


Vendela Skalm - Önskad av Hedda

Egenskaper: Tankspridd, ambitiös, soffpotatis, lätt imponerad, tungsovare

Biografi: Vendela har alltid varit ansvarslös. Vare sig det handlar om att städa rummet, göra läxan, eller ta hand om sig själv i allmänhet. Det ända hon egentligen har varit bra på är att matcha kläder med varandra. Men nu när hon inte längre får bo kvar med sina föräldrar, så får hon helt enkelt klara sig själv. Hon har alltid velat jobba inom mode, men att hon ibland tror sig veta bättre än sina kunder, och att inte alltid ge dem vad de önskar kommer antagligen sätta en käpp i hjulet!

Ladda ner: Mediafire (exchange fungerar fortfarande inte för mig av någon anledning)


Förlåt för uselt kollage, men Photoshop fungerade inte så jag var tvungen att använda Pixlr...


Jag blev väldigt nöjd med Vendela! Jag hoppas att du också blir det, Hedda.


Jag har i alla fall bestämt mig för att jag inte tänker göra alla önskesimmar nu. Jag har 51 kommentarer på det inlägget, och att göra 51 simmar efter önskemål känns ganska onödigt så jag tänker helt enkelt göra de jag vill göra. Det vill säga de jag finner intressanta. Se det som nöten i gröten om jag gör just din!

Av Fanny - 6 maj 2013 20:11


Nu är det alltså bekräftat! Inget mer eller mindre än The sims 4 är nu under produktion, och det kommer att släppas till både PC och Mac under 2014.


Just nu vet vi inte alls så mycket om spelet, faktum är att bilden ovan är den enda bilden vi har hittills. Loggan ovanför bilden är den officiella. Kom ihåg att simmarna ovan förmodligen är långt ifrån klara och att de färdiggjorda simmarna säkert är mycket mer utvecklade, realistiska osv! 


Kortfattat så EA har beskrivit att "Vi kommer få en djupare relation med de mest uttrycksfulla, överraskande och charmiga simmarna någonsin i denna single player-upplevelse - offline" Detta betyder alltså, om vi ska tolka det på rätt sätt, att simmarna kommer att vara mycket mer levande i detta spel och att det inte kommer att finnas någon Onlinefunktion.


Ni kan läsa mer om spelen (på engelska) här och här! Jag kommer såklart uppdatera er med mer information så fort vi får den.

Av Fanny - 5 maj 2013 18:00

Nu är det dags för mig att berätta mina åsikter om det hysteriskt omtalade The sims 4. Anledningen till att jag inte sa dem i The sims 4-inlägget är för att jag inte kände för att blanda in mina åsikter i ett nyhetsinlägg - många läser säkert det inlägget för informationen och inte mina åsikter. Plus att det inte skulle få plats i det inlägget, och jag vill verkligen få ut alla åsikter utan att behöva begränsa dem. De som vill veta mina åsikter ska såklart få göra det, så fortsätt läsa!


Jag har alltid fått en obekväm "Men neeej, sluta"-känsla varje gång någon började prata om TS4. Jag har velat blunda, lägga händerna för öronen, vända ryggen till och springa där i från och låtsas som att diskussionsämnet inte fanns - eller i alla fall i syftet att undvika det så länge som möjligt. Jag gillar inte idén, och jag har aldrig gillat den om jag ska vara ärlig. Vad är det för fel på TS3? Varför måste vi kasta bort vårt spel som vi satsat så mycket pengar, tid och kärlek på? Varför ska vi bara kasta bort alla våra familjer, alla hus, alla minnen, alla expansioner och för att inte tala om alla pengar vi lagt ner på TS3 bara för att något bättre (och förmodligen mycket dyrare) är på ingång? Det är alldeles för tidigt att överge TS3, enligt mig. Jag vill ha utforskat det så grovt att jag gjort så gott som allt som finns att göra innan jag byter ut det, och det har jag verkligen inte gjort ännu.


Min första reaktion när jag fick reda på att en fyra kanske skulle annonseras så snart som på måndag var "NEEEEEEEEJ!". Som sagt, jag ser ingen som helst anledning till att bara överge trean så där. Det kommer krävas väldigt mycket av TS4 för att få mig att göra det. Visst, man kanske kan spela båda samtidigt, men min dator skulle nog inte klara det med tanke på hur "bra" den klarar trean ensam. Och sen det där med att plumboben kanske ska vara blå (vilket jag för övrigt glömde att berätta för er)...?! 


Sedan har jag även tänkt på detta: Har ni någonsin testat att avinstallera alla expansioner till TS3 och bara spelat grundspelet? Det har jag, och det var inte alls så kul när man är van vid att ha allt som man får i expansionerna. Exakt så kommer det bli med TS4 i början, för fyran kommer ju inte ha några expansioner då? Vi kommer förmodligen få vänta ytterligare tre-fyra år på årstider, nattklubbar husdjur, universitetet, övernaturliga varelser... Och när allt sådant äntligen är ute, vem vet, det kanske kommer en femma då så att vi måste börja om igen?!


Nu kommer säkert några av er säga att ingen tvingar mig att köpa TS4. Det är förvisso sant, men det är inte ett så simpelt val som att köpa eller inte köpa. Till exempel: Hur många kommer egentligen läsa bloggen efter ett tag, om jag fortsätter blogga om TS3? Samtidigt vill jag inte köpa ett helt spel bara för bloggen. Men inte heller vill jag skrota allt arbete jag lagt ner på den bara för att det släppts ett nytt spel. Därför är valet lite detta: Kasta bort TS3, eller kasta bort bloggen? Det valet är extremt svårt för mig, för jag vill inte göra någon av dem.


Jag förstår att TS3 kommer bli för gammalt till slut, även för mig, och att de måste byta ut det. De kan ju inte hålla på med TS3 för evigt. Men jag känner inte att den tiden är nu, det är för tidigt... 


Men det är förstås alldeles för tidigt att börja döma TS4 redan nu, när vi knappt fått veta någonting alls om det! Det är faktiskt ganska orättvist mot dess skapare. Tänk om det ser jättebra ut? Tänk om allt det där som man velat ha i trean kommer vara en självklarhet i fyran? Tänk om det kommer med en hisnande bra förändring? Det är mycket saker jag saknar i TS3, och de kanske kan komma med i en fyra nu när vi har lite bättre teknologi än vad vi hade 2009. Jag kommer kanske ändra uppfattning om TS4 efter att ha sett lite av det. Det återstår att se, helt enkelt! Och om jag ska vara ärlig är jag ändå lite spänd på att få se den stora förändringen i fyran, även om jag inte vill byta ut trean...


Och en annan tanke, innan vi avslutar: Tänk om det visar sig att de inte alls ska annonsera fyran på måndag...?


Ni får gärna skriva era egna åsikter i kommentarerna, jag skulle älska att diskutera detta med er!

Av Fanny - 5 maj 2013 07:00

Som sagt ska ni få en sim som en liten förlåt-för-att-jag-inte-bloggat-present! 

 






Inget sinne för humor, konstnärlig, oturlig, kleptoman, miljömedveten

Trots att humor inte direkt är hennes bästa sida så är detta en väldigt fin tjej. Hon är väldigt snäll mot alla (särskilt naturen), dock har hon en tendens att ta saker - och hon är rena rama guden när det kommer till kreativitet, även om hon inte haft så mycket tur i livet!

 

OBS: Om ni vill att allt CC ska följa med korrekt rekommenderar jag att ni laddar ner det innan ni laddar ner själva simmen!

CC-lista:

Vardag    Finkläder  SovkläderIdrott   Badkläder      Övrigt
Tröja - JulianaKlänning - Darko Nattlinne - Sovrum & badrumHoodie - StadslivBikini - GrundspeletSkin - Buffy
Strumpor - GrundspeletSkor - Grundspelet Byxor - UniversitetslivMönster - Wonder less simsFrisyr - Paintstroke
Skor - Grundspelet  Skor - Grundspelet  
Mönster - Wonder less sims     

Jag har även använt denna slider för hennes haka. Jag vet inte om hon kommer se likadan ut utan slidern, men om det gör det och ni laddar ner henne utan att ha slidern installerad - ändra inte hennes ansikte! Det kan börja bugga en hel del då. 


Ladda ner:

Mediafire

Tyvärr fungerade det av någon anledning inte att lägga upp henne på Exchange.
Storlek: 21,59 MB


Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards