Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Drömmar - Del 6

Av Fanny - 13 november 2012 17:00


 

Tidigare publicerat:
Inledningdel 1del 2del 3del 4, del 5

Läs de tidigare delarna innan den här om du inte har gjort det än.

 

Jag hade tänkt att tisdag från och med nu är den oficiella Drömmar-dagen. Vad tycker ni om det?

 

Hailey Turow

 


- Jaha? Vadå? Kvittrade Cora. Hon verkade av någon anledning mycket gladare än vanligt, vilket gav mig ännu en anledning att inte berätta det. 

Men det är lika bra att få det gjort, tänkte jag. Hon kommer ändå få reda på det någon gång...

 



- Ehh... Jo, det är så att... Ehh...

- Är något fel, Hailey?



- Eh, nä...

Jo, det är det, tänkte jag bittert.

- Spotta ut det då. Jag blir ju nervös över att det har hänt något. 



- Jason bjöd mig på balen, flämtade jag ut. 

Nu var det sagt. Nu var det sagt. Mitt hjärta bultade. Hur skulle hon reagera?

Men någon reaktion fick jag aldrig. Cora var tyst.

- Hallå? Sa jag försiktigt. Men direkt efter det kom pipet som berättade att hon hade lagt på.



Jag lade ner telefonen i fickan igen...



... Och stirrade sedan ut i tomma intet, medan tankarna virvlade omkring i huvudet.



Och sedan började jag gråta.

Madde har rätt. Vilken jävla kompis jag är. Jag är så egoistisk... Jag gillar ju honom knappt. Även om det bara är en liten skolbal så sårar det ju Cora så...

 


 

Jag grät länge, men jag vet inte hur länge. Kanske timmar, kanske bara några minuter.



Det enda jag vet är att jag efter ett tag ramlade ihop på marken... Avsvimmad.


Cora Caverly



Jaha... Tänkte jag hopplöst och stirrade ut i tomma intet.

 


Det är väl mitt eget fel, antar jag. Jag skulle ha tagit mod till mig och berättat för honom för länge sedan...

 



Sedan skrattade jag till. Äh! Vad gör det egentligen. Det är ju bara en liten skolbal. Det här är ju så typisk amerikansk film det kan bli. Jag är så löjlig som skapar drama om sånt här.

 

   


Jag gick ner för trappan mot köket för att ta något att äta. Men då hade en väldigt, väldigt konstig känsla som inte riktigt går att beskriva smugit på mig...


En kvart senare


 


Jag satt och gjorde läxorna som pappa hade gått förbi skolan och hämtat, men det gick inte alls bra. Jag kunde inte koncentrera mig. Det var inte på grund av att läxan var svår, eller nyheterna om att Jason och Hailey skulle gå tillsammans på den där dumma balen. Det var den där känslan.


 


Koncentrera dig nu... Koncentrera dig...

 


 

- Det här går ju inte... Jag ger upp.


 


Med de orden reste jag mig upp, vilket kanske inte var så smart då det fick den där känslan att kännas ännu mer och ännu värre. Jag försökte ignorera den, men det var svårt.



Jag gick upp för trappan mot mitt rum igen.



På vägen dit insåg jag att jag var otroligt trött så jag bestämde mig för att gå och lägga mig fastän klockan inte var så pass mycket.

 

 


Det gick inte så bra. Eller, jag somnade direkt när jag lade huvudet på kudden, men den här lilla tuppluren skulle förändra en stor del av mitt liv, hur konstigt det än låter.



Anledningen var den speciella drömmen... Eller, själva drömmen var inte så konstig. Det var bara Hailey som stod och stirrade ut i tomma intet iförd sin skolbalklänning. Hon var såklart jättefin i den, men hon såg väldigt konstig ut. Jag försökte prata med henne, men min tunga var som låst.



Hailey började springa. Jag vet inte vart hon var på väg, om hon ens var på väg någonstans, men sprang gjorde hon verkligen. Det gick väldigt snabbt.



Helt plötsligt fylldes hela jag av panik, och jag förstod att något var fel och att det på något sätt inte var jag som kände den där känslan av panik. Men det var inte Hailey heller. Hon fortsatte springa, och mitt hjärta bultade otroligt snabbt. Jag hade verkligen panik, jag kunde ju varken röra mig eller säga något.



Helt plötsligt, lika plötsligt som hon hade börjat springa, stannade Hailey. Hon såg, minst sagt, väldigt trött och omtumlad ut.



Efter en stund insåg jag vart hon stannat. Framför en gata, som hon sedan sprang över. Min känsla av panik var större än någonsin, det var som att jag var på väg att spricka.



Och då vaknade jag. Mitt hjärta bultade jättehårt och jag var genomsvettig. 



Jag reste mig upp och försökte få ordning på mina tankar, men mitt hjärta bultade fortfarande jättehårt. Det hade ju inte ens varit en mardröm...



Vad hände? Tänkte jag desperat. Det är mitt i natten ju...

 



Jag försökte läsa en superbra bok för att tänka på annat, men det var väldigt svårt. Åtminstone i början; jag kunde inte låta bli att tänka på drömmen och den där underliga känslan som nu hade kommit tillbaka, starkare än någonsin.



Efter en liten stund somnade jag äntligen. Men dagen efter kunde jag fortfarande inte skaka av mig den där känslan...


Fortsättning följer


 
 
Ingen bild

Hanna

13 november 2012 17:18

Bra och spännande del! :)

 
Sindra

Sindra

13 november 2012 17:18

Ja gärna en drömmartisdag för mig! Undrar var det var för känsla hon fick..

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sandelia

13 november 2012 17:27

Du stavade fel! :) Två gånger till och med, du skrev smygt istället för smugit och såpas istället för så pass. Jag reagerade för att du ALDRIG skriver fel annars, du är otroligt bra på grammatik. Serien är föresten jättebra!

Fanny

13 november 2012 17:30

Tack så mycket! Haha, det måste jag rätta till. Skrev så av en gammal vana ;)

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

13 november 2012 17:48

Spännande!

http://alltomsims.blogspot.se

 
Ebba

Ebba

13 november 2012 18:48

Det låter bra att du skriver varje tisdag tycker jag. :)
För övrigt, SUPER BRA! :D Jag älskar denna historien grymt mycket.

http://ebbizzzen.blogg.se

 
Henny-penny

Henny-penny

13 november 2012 19:01

Aasdfghjldjgvrövgs, Fanta det finns inte ord för hur bra du är! Du har sånna underbara idèer, du tar dina bilder övernaturligt bra, du är charmig och DU ÄR SÅ JÄKLA PROFFSIG!!!!!!!!!!!!!!!!! I LOVE YOU!
Det var du som tipsade mig om sims, och även om jag hade börjat spela det utan din hjälp skulle jag inte fortsätta- för det är du som ger mig inperation! Drömmar är fantastisk precis som du!

KRAMAR FRÅN LILLA (oproffsiga) MIG! ^^

http://awesomesims.bloggplatsen.se

Fanny

13 november 2012 19:04

ASFHAKJSF HENNING, jag älskar dig också! :') Tack så sjukt mycket, du är en aaaaaaaaasbra person du också!

 
Ingen bild

Rose

13 november 2012 19:05

DAT WAS AWESOME

 
Hilda

Hilda

13 november 2012 19:29

ååå gud!!!
1. Du skriver SÅ bra historier!
2. Ärligt du uppdaterar ju sjukt bra nu! Nästan för mycket ;)
3. Din blogg är bara bäst!
4. Nää.. nu kommer jag inte på vad jag ska skriva mer :D

http://minissimsblogg.bloggplatsen.se

 
saga

saga

13 november 2012 21:10

Spännande del! Längtar reda efter fortsättningen!

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

13 november 2012 21:54

Låter jättebra att skriva drömmarhistorien på tisdagar!
Jag älskar den här berättelsen fast denna delen tyckte jag var sådär, vet inte varför!
Men älskar hur du skriver och låter fantasin flöda.. Fattar inte hur du får till det....
Super!!

 
Ingen bild

HAPPY

14 november 2012 07:25

Du är så duktig på att skriva historier! :)

 
Fanta

Fanta

14 november 2012 07:50

Tack så otroligt mycket för era kommentarer. :')

http://FantaSims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tessan

14 november 2012 14:35

Gissa vad jag installerar?
Årstider :D

 
Ingen bild

Tessan

14 november 2012 14:36

Oj sorry skrev på fel blogg.
Haha förlåt hade 2 bloggar uppe..
Men jätte bra del Fanta! :D

 
Ingen bild

amanda

14 november 2012 15:26

Tessan, årstider släpps väl imorgon? Asbra del! Jag tror hon känner på sig att det har hänt något med Hailey.

 
Ingen bild

Arigato

14 november 2012 16:18

Amanda, förbeställning kanske? ;)

 
Ingen bild

Annis

14 november 2012 17:39

JAG HAR FÅTT ÅRSTIDER JIPPI!!!!!!!!!!!!!

 
Sindra

Sindra

14 november 2012 17:46

Gissar att ni har beställt från Amerika eller piratkopierat eftersom det inte kommer ut i Sverige försen imorgon. :)

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

Fanny

14 november 2012 17:58

Vissa sidor man beställer från skickar spelet dagen innan releasen, CDON t.ex :)

 
Ingen bild

Annis

14 november 2012 18:29

Exakt som fanta säger cdon har jag förbeställt det på!

 
Vilda

Vilda

28 november 2012 20:01

Grymt bra men den får INTE ersätta nattens konsekvenser. Men annars var den jätte bra förutom stavfelen...

http://my-life-in-sims.bloggplatsen.se

 
Anonym

Anonym

2 januari 2013 13:56

Vilda, om du säger att det är stavfel, kolla på din egna kommentar. Det är nog du som tror att du skriver rätt.
"Jätte bra", det är ju ett sammansatt ord!

Jag fattade inte riktigt vad hon fick för känsla.. o.O
Hur lyckas du få simmarna att svimma?!
Simmarna svimmar väldigt ofta i dina serier.. :o

Jag tycker Hailey är taskig, hon borde sagt nej om hon inte var jättekär i honom vilket hon inte var (alltså i Jason)...

http://mysimspage.blogg.se

 
Anonym

Anonym

2 januari 2013 13:57

Vilda: Plus att du har flera stavfel på din simsblogg.

http://mysimspage.blogg.se

 
Anonym

Anonym

2 januari 2013 13:59

Förstod inte hennes dröm O.O

http://mysimspage.blogg.se

 
Anonym

Anonym

2 januari 2013 14:00

Varför var Cora så glad? Hon var ju jätteledsen nyss ...
Jag blev lite förvirrad av den här delen, därför kommenterar jag så mycket..

http://mysimspage.blogg.se

 
Bette

Bette

5 januari 2013 02:36

Jag vet redan vad du kommer att bli i framtiden! En författare! :) Super bra! :D <3

http://thesiims3blogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards