Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

Drömmar - Del 2

Av Fanny - 20 juli 2012 14:00

Tidigarde delar: Del 1

Inledning

Åh! Det har tagit mig så sjukt länge att skriva den här delen. Eller, att skriva har inte tagit så lång tid, det tog någon halvtimme, men herregud, bilderna! Nåja jag hoppas att den är bra - Jag vill ju inte ha lagt ner flera dagar på något som blev dåligt.

Var med i tävlingen och skapa din Jason här!



  

     

Cora



Mitt hjärta stannade i bröstkorgen på mig. Jason? Av alla människor hon kunde bjuda? 


- Ja... Jason. Vadå? Tycker du inte att vi passar i hop? Ska jag bjuda någon annan? svarade Hailey, som om hon inte insåg att något var fel.
Orden säg att hon ska bjuda någon annan, säg att hon ska bjuda någon annan dunkade min hjärna.


Säg det, säg det, säg det.

Jatyckeinteduskabjudahan, flämtade jag ut.

  

- Vad sa du? frågade Hailey. Perfekt, tänkte jag sarkastiskt. Hon hade inte hört det.
- Ehh, inget...

- Att jag inte ska bjuda honom?
   

- Ja, flämtade jag, fylld av lättnad att jag slapp säga det igen.

  

- Varför då?
- Eeh, alltså... Eh...
   

- Men seriöst Cora, jag ser ju att något är fel? Är det något med Jason eller vadå?

- Eh, nej... Eller... Eh...

- Jo, det är det. Gillar du honom inte eller? fnissade hon.

   
- Ehh...

- Nåja, du behöver inte förklara. Jag förstår att du inte vill att jag ska bjuda honom. Anledningen verkar jag ju ändå inte få veta.

- Någon annan kommer säkert att bjuda dig, sa jag.

   
- Jag mår lite dåligt, jag tror jag ska gå hem nu.

- Vill du inte äta med oss? Vi hade tänkt gå till bistron.

   
- Nej, tack, sa jag och sprang iväg för att betala för klänningen. Tänk om hon bjuder honom ändå!, tänkte jag i panik. Hon sa ju aldrig att hon inte skulle göra det...


Hailey



Cirka tjugo minuter senare satt jag och Madde på den lokala bistron och hade precis ätit middag.

- Okej. Nu måste du berätta. Vad var det som hände mellan dig och Cora tidigare idag? Hon blev ju helt... Konstig.


- Alltså, jag vet verkligen inte. Hon brukar inte bete sig så...

- Humörsvängningar kanske, fnittrade Madde.

- Men typ! Hon var ju först superglad över att hon äntligen hade hittat en klänning, och sedan frågade jag henne ifall hon skulle bjuda någon. Hon blev blyg och sa "du först", då svarade jag Jason och hon blev helt konstig...


- Men åh. Då är hon ju kär i honom. Stackars henne, du ska alltid ta allt i från henne...


- Det är klart hon inte är kär i Jason! sa jag till mitt försvar.

- Men snälla Hailey... Kom igen nu. Det är ju glasklart! Vad sa hon mer?

- Att jag inte skulle bjuda honom...

Jag började tveka. Kunde hon verkligen vara kär i Jason?


- Och det var då hon blev konstig?


- Hailey. Om du inte förstår att hon är kär i Jason så är du ju verkligen puckad.

Hon är det, tänkte jag i panik. Men vad ska jag göra? Jag gillar ju också Jason och har ingen annan att bjuda... Men jag kan väl inte svika Cora?


Fan. Jag kunde inte komma på något annat att säga. Men det var så jag kände.

- Vadå fan? Är något fel?
Och du som sa att jag var dum som inte insåg det uppenbara, tänkte jag, men jag sa det inte. Hon skulle bara bli argare på mig då.


- Förlåt Madde, jag måste gå... Jag har lite ont i huvudet. Tror du att du kan ta notan? Jag betalar för min del i morgon.

- Visst. Hejdå, ses i morgon.

- Hejdå.

Jag reste mig upp...


... och gick där ifrån.

- Du, förresten! Om du faktiskt bjuder Jason kommer du att svika Cora så in i helsike! hörde jag Madde ropa efter mig.

Jag vet, tänkte jag. Det är det som är problemet.

 

Tack för att du läste del 2, lämna gärna en kommentar om vad du tyckte!

 

Kläder & hår från delen:
Coras klänning - Store

Coras hår - Store

Haileys klänning - I rampljuset expansionspaket

Haileys hår - Store

Haileys tröja - All about style (obs, nedladdning startar direkt när du klickar)

Haileys shorts - Grunspelet

Haileys stövlar - Lili sims (obs, nedladdning startar direkt när du klickar)

Maddes kläder - Store

Maddes hår - Kvällsnöjen expansionspaket

Maddes skor - Anubis

 

 
 
Ingen bild

Sandra

20 juli 2012 14:34

Riktigt bra del :)

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

20 juli 2012 14:51

Bra del :D

http://alltomsims.blogspot.se

 
Ingen bild

Johanna

20 juli 2012 15:07

Bra!!!

 
Ingen bild

Annis

20 juli 2012 17:05

Jättebra!

 
Eliwn (:

Eliwn (:

20 juli 2012 18:10

Awesome del!! :D

http://Www.eliwns.blogg.se

 
Ingen bild

Lisa

20 juli 2012 19:25

Sidorna som du har laddat ner ifrån funkar dem?
Jag har laddat ner från sims3.com exchange delen men har då fått typ en hästkropp som de alltid har på sig när det duschar och så. Så vill inte råka ut för de igen

 
Q

Q

20 juli 2012 19:35

jättebra! :)

http://queenofsims.blogg.se

 
Ingen bild

Alicia

20 juli 2012 19:39

Jättebra , ska bli kul att se Jason (O.O)

 
Ingen bild

ente

20 juli 2012 19:52

Den där delen var den absolut bästa delen jag sett dig göra utav alla historier!! Och då är de andra ändå superbra! Bra gjort :D

 
Ingen bild

Moumintroooll

20 juli 2012 21:14

Bra del! :D

 
Victoria

Victoria

21 juli 2012 00:43

Åh vad jag älskar drömmar :D MEEEEER @_@ *dreglar*

http://vikkoztones.bloggplatsen.se

 
Victoria

Victoria

21 juli 2012 00:44

Åh nämen fy jag menar Drömmar

http://vikkoztones.bloggplatsen.se

 
Henny-penny

Henny-penny

21 juli 2012 10:23

Farmor Berit, farmor Berit, farmor Berit du har inte lagt ner tid i onödan!!!! Den var faktiskt riktigt bra! Nästan bättre än förra delen!!!!! Ague

http://sagormsims.bloggplatsen.se

 
lovisa

lovisa

21 juli 2012 12:07

älskar de man vill ju bara läsa mer:) fett bra gjort också :3

http://dreamoutloud.bloggplatsen.coä

 
SimsSandra

SimsSandra

21 juli 2012 16:57

Bra del! Bilderna blev BÄST! ;)

http://simssandra.bloggplatsen.se

 
Guaba

Guaba

21 juli 2012 18:36

JÄTTE BRA! :D :D

http://guaba.blogg.se

 
Ingen bild

SimsÄlskaren

22 juli 2012 11:40

Den var ju jätte bra.... Men jag hade ett problem jag förstod inte alltid vem det var som pratade. Om det är tex. Cora kan du inte skriva ett C- Först? Jag skulle förstå bättre då bara ett önskemål ;P Annars var den ju bäst :'D

 
Wille

Wille

22 juli 2012 14:25

Jättebra del!
Längtar tills nästa!

http://willethesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

största fan fanta!

23 juli 2012 20:47

kan du fortsätta med nattenskonsekvänser snälllllllllllaaaaaaaaaaa

 
Elli

Elli

24 juli 2012 13:38

Bra del :)

http://MaybeCrazy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ebbisen

24 juli 2012 17:04

jätte bra:) kan inte vänta till nästa del... :)

btw jag heter Ewlyn99

 
Erika

Erika

26 juli 2012 09:43

bra del!

http://erikassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Hannisen Sims 3

Hannisen Sims 3

29 juli 2012 13:27

BRA!! NÄSTA DEL!

http://sims3historier.bloggplatsen.se

 
Esther Lindblom

Esther Lindblom

2 augusti 2012 13:28

Gör en till del! :D det är jättekul att läsa!

http://19980528.tumblr.com

 
Ingen bild

Anonym

2 augusti 2012 21:59

Hej, kan inte du göra en lista på de snyggaste nedladdade kläderna du har i ditt spel?
Och länkar där det bara är att klicka så att nedladdningen startar direkt..
Det är så krångligt när man måste packa upp massa filer osv..

 
Tyra

Tyra

11 augusti 2012 21:50

Skitbra.
Jag vill ha nr 3!!!

http://anyalovers.blogg.se

 
Sofia

Sofia

17 augusti 2012 17:36

Jätte bra :) Forsätt så :)

http://mylifeasasim.bloggplatsen.se

 
Anonym

Anonym

18 december 2012 19:02

Jättebra! :)

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards