Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Drömmar - Del 3

Av Fanny - 7 augusti 2012 00:15

   

 

Tidigare publicerat:
Inledning, del 1, del 2

Läs de tidigare delarna innan den här om du inte har gjort det än.

 

  

 

Jason




- Ööh, hallå? Det är Jason.

- Eh.... Hej. Det är Sara, svarade en gäll flickröst som lät lite nervös på andra sidan luren. Sara var en jobbig tjej som jag absolut inte brydde mig särskilt mycket om.

- Jaha. Hej. Vad ringer du om då? Jag försökte låta glad och avslappnad, som den killen jag var varje dag i skolan, och det gick rätt så bra. Om det är något jag kan säga själv.

- Jo... Jag vill fråga dig en sak.


- Om matteläxan? Då är jag helt fel person att –

- Nej, inte om matteläxan. En annan sak. Eh... Skulle du vilja gå på skolbalen med mig?

Fan, tänkte jag. Är det skolbal igen? Jag personligen hatar skolbalar, inte bara själva balen utan också för att alla tjejer alltid vill gå med mig. Jag kanske låter som en snobb när jag säger så, men det är inte för att jag tycker det är jobbigt att välja vem av tjejerna som frågar som jag vill gå med; det är att det är så otroligt jobbigt att hålla på och rejecta alla. Min yta kanske inte visar det, men jag hatar att såra folk.


- Eh, nej tack, svarade jag nervöst.

- Jaha, svarade Sara, uppenbart besviken. 


- Du kanske skulle bjuda Kevin? Jag tror att han gillar dig.

Det var en lögn till 100%, Kevin hatade Sara lika mycket som jag. Men jag visste ändå att hon inte skulle göra det, så varför bry sig?

- Kanske. Jag ska tänka på det. Hejdå, ses i morgon.


Med de orden la hon på, men jag lade inte ner telefonen igen. Jag stod bara och stirrade på den. Ska jag? tänkte jag.

Sedan slog jag numret, snabbt så att jag inte skulle ångra mig, och förde telefonen till örat.


Hailey



- Hej, mamma, sa jag och gick in i köket. Det luktade jättegott och jag insåg att jag hade missat min favoritmat till middag.

- Hailey! Var sjutton har du varit?


- Med Cora och Madde. Vi handlade klänningar till skolbalen som är på tisdag.


Hon såg på mig med skeptisk blick. Förmodligen trodde hon att jag ljög och hade stuckit till någon bar med en massa killar, betydligt äldre än mig, och supit. Som vanligt. Det lät väl ännu mer osannolikt av att Cora var med; För det första hatar hon Madde och för det andra hatar hon allt som har med kläder att göra. 

- länge? 


- Vi gick till bistron också. Mamma, det är sant, jag lovar, tillade jag när hennes blick blev hårdare.

Mamma suckade.

- Okej, jag tror dig. Då kan du inte äta middag. Vad synd, jag har lagat din favoritmat.

- Jag känner det. Förlåt, sa jag och började gå mot mitt rum.

- Vart ska du?
- Till mitt rum? Göra läxorna och så.

- Hailey. Du kan inte komma hem supersent, missa middagen och sedan bara sticka in i ditt rum direkt. Det är inte det minsta trevligt.


Dags för utskällning. Igen. Mamma var vanligtvis stolt över mig, min framgång och mina betyg, men hon gillar inte hur mycket jag är ute utan att säga till henne. Som om jag var elva.

- Men vadå, vill du att jag ska bli utskälld i skolan för att jag inte har gjort min läxa i tid?
- Gå in på ditt rum då, snäste hon.


Jag gick in på mitt rum och stod där ett tag. Då började tankarna krypa sig in i min hjärna igen, och jag tryckte irriterad bort dem. Vad löjligt allt var. Mitt liv var inget kärleksdrama eller något.

Sorry, Jason, men du befinner dig i en love triangle, tänkte jag bittert.


Precis då ringde min telefon. Det var ett nummer som jag inte hade inlagt. Jag tryckte på Svara.


- Tja, vem är det?

- Eh, hej. Det är Jason...


Fortsättning följer...

Kommentera gärna vad du tyckte om delen!

 
 
Asta

Asta

7 augusti 2012 02:52

riktigt bra :)

http://cirkusasta.bloggplatsen.se

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

7 augusti 2012 05:48

Spännande!

http://alltomsims.blogspot.se

 
Nea

Nea

7 augusti 2012 08:41

Superbra! Skriv mer ♥

http://photoandlife.bloggplatsen.se

 
saga

saga" title="http://bloggplatsen.se]saga[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]saga[/url]

7 augusti 2012 09:52

Den här delen var spännande och nu längtar till nästa del >.<

http://Rampljus. bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sindra

7 augusti 2012 10:10

Vad händer? Ska Jason fråga Hailey om skolbalen? Det är klart! Men kommer Hailey tänka på Cora? Eller säga ja själv? Hoppas på det första alternativet. SPÄNNADE, SUPER, ASGRYM! Är 3 ord som beskriver den här historien!

 
Henny-penny

Henny-penny

7 augusti 2012 10:14

Spännande, spännande, spännande!!!!! Fast om jag får säga det själv så måste jag säga att jag gillar Historien om Wendy lite mer. Saknar dig Fanta! :P

http://sagoromsims.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

7 augusti 2012 10:23

Spännande. :o
Vill ha mer inom kort. :)

http://ebbizzzen.blogg.se

 
Matilda

Matilda

7 augusti 2012 12:16

Helt grym!!

http://Thesimsgalen.bloggplatsen.se

Fanny

7 augusti 2012 12:40

Hur känns det att se din Jason i historien nu då? :)

 
Victoria

Victoria

7 augusti 2012 12:39

O . M . G . @_@
Det är inte sant .__.

http://vikkoz.bloggplatsen.se

 
Rebecca

Rebecca

7 augusti 2012 13:08

Jätte supper bra! Längta sååååååå mycket till nästa del.

http://musik-livet.bloggplatsen.se

 
Alice

Alice

7 augusti 2012 13:14

Älskade den! Längtar tills nästa del kommer :D

http://Randomsims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annis

7 augusti 2012 13:20

Jättebra

 
Erika

Erika

7 augusti 2012 14:31

åhh vad spännande! :D

http://erikassimsblogg.bloggplatsen.se

 
matilda

matilda

7 augusti 2012 16:01

det känns skitbra, och han levererar, en riktigt bra skådis ;)

http://thesimsgalen.bloggplatsen.se

 
Siri

Siri

7 augusti 2012 17:27

Grym berättelse, längtar till nästa del! :)

http://sirisfoton.devote.se

 
Rose

Rose

7 augusti 2012 18:40

efihcnasdjfeanjsadfnwjdredgnefmelfmwqemrowerkoawkldwdlqerkpofnoitniwe5iuvhn oiwemjrp2weropwepokweopåritigvwert VILL HA MEEEEEEEEER!

http://rosesims3.bloggplatsen.se

 
Stina - Foto&Liv

Stina - Foto&Liv

7 augusti 2012 22:31

Bra del!!! :D

http://stinasfoto.devote.se

 
Ingen bild

Tove

7 augusti 2012 22:41

Jättebra del! Kollade snabbt bland länkarna. "Samantha" // http://samanthasim.webblogg.se/ har tagit bort bloggen, just so ya know! :)

 
Ingen bild

Tove..

7 augusti 2012 22:46

Oj förlåt är jätteledsen! Det såg ut som om hade tagit bort bloggen för att det kom upp en sådan där "ruta" som det står att bloggen är borttagen... Addbdjfkdkx. Förlåt Fanta. Inte meningen!

 
aalice

aalice

8 augusti 2012 10:26

men tänk om jason frågar hailey om råd. Alltså att han vill typ gå med cora men inte vet hur han ska säga det... :P

http://randomsims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alice

8 augusti 2012 15:50

Jag älskar den här historien, den är grym och jätte bra skriven. Kan du inte lägga ut på sims 3 sidan alla som är med i historien så att man kan ladda ner dom för jag skulle verkligen vilja har frisyren som Hailey har och om du gör det så kan du väl göra ett inlägg med länk till nedladdningen, jag förstår om du tycker att jag är jobbig som frågar så du behöver verkligen inte känna dig tvungen men jag skulle iallfall bli jätte glad för jag har letat jätte länge efter frisyren. Föresten så har du jätte snygg Header och en grymt bra sims3-blogg, det är den bästa blogg jag läser! :D ♥

Fanny

8 augusti 2012 15:59

Hejsan! Tack så jättemycket, det värmer. :)

Nu har jag lagt upp Cora och Hailey och gjort ett inlägg om det. Tyvärr kommer Haileys frisyr från Store, och den kommer inte att följa med när du laddar ner Hailey om du inte köper det först. Om du är intresserad av att köpa frisyren så finns den här: http://store.thesims3.com/productDetail.html?productId=OFB-SIM3:17683&categoryId=11959&scategoryId=11988&pcategoryId=11986&ppcategoryId=11979&gender=female

 
Ingen bild

modellhast

14 september 2012 11:33

tycker om historien så du får lov att forsätta

 
Ingen bild

Sofia :D

30 september 2012 18:41

FORTSÄTT NUU!! DDD: <3<3

Fanny

30 september 2012 19:18

Det finns en del fyra?

 
Anonym

Anonym

21 december 2012 13:29

Jag gillar varken Hailey eller Jason så de kommer passa -_-

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards