Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Drömmar - Del 5

Av Fanny - 16 oktober 2012 13:00

  

 

Tidigare publicerat:
Inledningdel 1del 2del 3, del 4

Läs de tidigare delarna innan den här om du inte har gjort det än.

 


Jason Knox

 

 

- Vad ville du prata om? frågade hon och såg på mig med ett leende.

Hur sjutton ska jag formulera det här nu då? Tänkte jag i panik.


 


- Jo... Ehm... Det är ju skolbal snart. Och jag har liksom ingen att gå med...

Jag slutade prata och bara såg på Hailey, men hon sa ingenting. Hon höjde bara sitt högra ögonbryn.

- Ehh... Jag skulle liksom vilja ha någon att gå med så snabbt som möjligt, för jag hatar att säga nej till alla andra som frågar. Jag är inte speciellt intresserad av någon, men med tanke på att du också förmodligen kommer behöva säga nej  till en massa personer så vore det kanske smidigt om vi gick tillsammans?


      


Något flackade till i hennes blick och hon blev plötsligt frånvarande. Det slutade med att jag fick harkla mig för att hon skulle titta upp på mig igen och svara.

 


- Jo... Jag förstår vad du menar. Det är jättejobbigt att säga nej till alla. Och du är schyst. Så ja... Vi kan väl gå tillsammans.


 

 

- Bra! Sa jag med ett litet skratt.



- Då ses vi väl här? 

- Ja, klockan 17.30 på tisdag, svarade jag.


       


- Visst. Då ses vi. Min matte börjar nu, så jag måste dra. Men vi ses väl? 

- Eh, aa. 


Madeleine "Madde" Cohen

 

 

 

Jag satte surt telefonen mot örat och väntade på att få höra Hailey svara. Hon skulle precis ha slutat skolan, så det var rätt liten chans att jag skulle nå henne med tanke på alla hennes andra beundrarinnor. Men det var värt ett försök.

Svara, svara, svara, tänkte jag.

- Hej Madde! Hörde jag till slut.

- Hej! Skulle du vilja komma förbi bion i ca tio minuter bara? Jag har en sak att säga till dig, sa jag och försökte låta så glad och kontrollerad som möjligt.

- Visst, ses, sa hon och la på.


 


Jag la surt ner telefonen i fickan igen. 

Hur kunde hon? tänkte jag. Hur kunde hon? 


 


Hailey kom fram till mig ca 7 minuter senare.

- Tja. Snygg frilla. Vad ville du säga?

- Att du är en så stor jävla idiot att det inte går att beskriva, svarade jag utan att behöva smyga mig in på det.


 


- Vaa? Vad har jag gjort dig? svarade hon, uppenbart chockad över att jag började bli otrevlig mot henne så snabbt.

- Nej, mig behöver du inte oroa dig för. Det är snarare Cora det är synd om, muttrade jag till svar.


 


- Jaha... Du menar så... Viskade Hailey och såg ner i marken.   

- Hur fan kunde du?! Efter det vi pratade om igår?!


 


- Madde, jag... Började hon, men jag avbröt henne.

- Förstår du inte hur knäckt hon kommer att bli?! Bara för att du igår sa att du ville bjuda honom mår hon så dåligt att hon måste stanna hemma från skolan! Röt jag. 


 


- Det är ju bara en skolbal! Enda anledningen till att jag går med honom är för att ha en anledning till att säga nej till alla andra som frågar! Jag är inte intresserad av honom alls!


 


- Då är det ju värre. Du är så jävla egoistisk, Hailey. Du går med killen din absolut bästa kompis i vått och torrt är hur kär i som helst, som du inte gillar på något större sätt, bara för att själv slippa få dåligt samvete. 


 


- Men vet du vad? Jag skiter fullständigt i det. Jag skiter i Cora. Jag måste få ha ett eget liv utan att du eller någon annan kommer och bossar och säger att jag gör fel direkt! skrek Hailey.

Nu hade folk omkring oss börjat stirra, men jag slängde inte en endaste blick på dem. Jag var för chockad.

    

 


- Menar du allvar? sa jag hur långsamt som helst. Jag kunde inte smälta det. Hon tänkte strunta i Cora och svika henne.

- Klart jag gör. Jag måste få göra egna val här i livet utan att tvingas tänka på andras, sa hon och log triumferande. 


   


- Du är den sämsta vännen man kan ha, Hailey, nästan viskade jag efter en lång stunds tystnad. Sedan gick jag där ifrån.


Hailey Turow

 

 

 

Ååh...

 

 

 

Jävla Madde... Det absolut värsta med henne är att hon har rätt. Igen. Hon har alltid rätt i såna här situationer... Hon är så jävla smart...


 


Men jag måste väl få välja själv, för en gångs skull? Alla har alltid valt åt mig. Jag har alltid varit folks marionett. Men något så simpelt som vem man vill gå med på någon jävla skolbal, det måste man väl få välja själv? Eller ska det också bero på de omkring mig?

Jag önskar jag skulle kunna vara som en mix av Cora och Madde. Det vore så skönt att slippa vara populär och få göra precis vad jag vill...

Då kom jag på det.

Shit. Cora.

 

 

 

Jag måste göra det, tänkte jag och reste mig upp innan jag hann ångra mig.


 


Jag tog upp telefonen och slog numret med skakiga fingrar. Nejnejnejnej honkommerblisåsårad, nejnejnej lägg ner den igen var tankarna som bokstavligen dunkade i mitt huvud, men jag ignorerade dem.


 


Jag tog upp telefonen och var tvungen att trycka den mot örat för att inte lägga ner den igen. Det kändes som om signalerna gick i en evighet, men till slut svarade hon på mig piggt och glatt.

- Hej, Cora. Jag har en sak jag måste berätta för dig.


 
 
Henny-penny

Henny-penny

16 oktober 2012 14:02

Ååh vad bra del!!! Älskar drömmar så mycket! Krya på dig! ;)


Ps: DET ÄR DISCO PÅ FREDAG KL 18:00 TILL 21:00, DÅ MÅSTE DU VARA FRISK!!!!

http://awesomesims.bloggplatsen.se

 
Elli

Elli

16 oktober 2012 15:20

Jättebra del! Älskar dina historier! :D

http://maybecrazy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annis

16 oktober 2012 15:36

Jättebra del och fin header förresten!

 
Ingen bild

Therese

16 oktober 2012 15:48

Jättebra del! xD

 
Ingen bild

Johanna

16 oktober 2012 15:57

Bra del av Drömmar!
Du är ju bäst på att hitta på berättelser!!

 
Ingen bild

Nicole

16 oktober 2012 16:29

Gud vilken bra del! :D

 
Ingen bild

Sindra

16 oktober 2012 17:04

Orkade inte skriva mitt URL. :/
Super del! Yaay!

 
Ester

Ester

16 oktober 2012 17:27

Jätte bra del längtar till nästa del. Du har jätte bra inlägg

http://Esterekstrm.blogg.se

 
Fanny

Fanny

16 oktober 2012 17:46

Kul att ni gillar den! :D

Och förresten, Sindra, det hade gått snabbare att skriva din Url än att skriva "Orkade inte skriva mitt URL. :/", just saying xD Nästa gång du orkar skriva din URL kan du ju klicka på rutan "Kom ihåg mig", så fylls namn och URL in automatiskt nästa gång ^^

http://FantaSims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym simslover

16 oktober 2012 18:59

''Shit, vad har du gjort nu Hailey?!'' viskade jag när jag hade läst den här delen. Men allvarligt talat, VAD HAR DU GJORT???! ;) & ;(

 
Hanna

Hanna

16 oktober 2012 20:25

Bra deel!<33

http://hannas-liv.blogspot.se

 
Tilda

Tilda

16 oktober 2012 20:30

Spännande del! Det känns som om bloggen bara blir bättre och bättre! :) Bra jobbat, du är så talangfull på att skriva historier, de känns så "levande" på något sätt... :)

http://nothingbutthesims3.bloggplatsen.se

 
Sindra

Sindra

16 oktober 2012 21:23

Jag vet jag är lite korkad!
Men det är nåt fel på Kom ihåg mig rutan för den kommer bara ihåg mig ibland! Fast det är nog bara jag som gör fel..

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

17 oktober 2012 13:50

Spännande del!

http://simsdeluxe.bloggplatsen.se

 
Sims 3 fan!

Sims 3 fan!

17 oktober 2012 17:46

Kan du designa en snygg header till min ? ungefär som du har gort till simsdeluxe med blå bakrund?? till mig? snälla skicka en kommentar till min blogg om du hinner om du vill eller inte Min blogg ----> www.simslivett.bloggplatsen.se

http://simslivett.bloggplatsen.se

 
Sims3 tjejen

Sims3 tjejen

18 oktober 2012 20:45

Bra del!!!

http://www.Sims3tjejen.bloggplatsen.se

 
Alexx

Alexx

19 oktober 2012 12:56

Tar bort bloggen så du vet, hoppas du vet att du fick mig sårad genom att hänga ut mig, döma mig och få dina läsare att hata mig. du är hemsk. puss.

http://epicsims3.bloggplatsen.se

 
Sindra

Sindra

19 oktober 2012 14:48

Om du inte kopierade Fanta skulle inget av detta hänt! Ppuuusss.

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

Fanny

19 oktober 2012 16:46

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA, så jävla klockrent! xD

 
Ingen bild

Annis

19 oktober 2012 15:48

Det här hör inte riktigt till ämnet men idag fyller jag år och jag fick sims 3 sovrum och badrum och får `(när det kmr ut årstider)men iallafall vad tycker du om sims 3 sovrum och badrum?

 
Sindra

Sindra

19 oktober 2012 17:49

Grattis Annis!

Detta är sista kommentaren på detta inlägget annars känner jag att jag kommenterar för mycket :)

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annis

19 oktober 2012 21:31

Tack!

 
Erika

Erika

23 oktober 2012 15:31

Bra del, fanta! du skriver så bra! :D

http://erikassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bellandi

28 oktober 2012 09:02

Gud jag älskar den här storyn! :D
Tycker du ska lägga upp nästa del på en gång tack! :P

 
Anonym

Anonym

28 december 2012 21:45

Ååh, jag gillar inte Hailey, och jag gillar inte att Jason väljer Hailey...
Jag gillar Madde mer än Hailey.
Jag tycker synd om Cora!

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards