Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

Drömmar - Del 1

Av Fanny - 7 juli 2012 06:15

DRÖMMAR

- Del 1 -
Presentationsbild kommer! 


Ni verkade ju tycka om den, så nu kommer Del 1! Under historien kommer det att vara olika perspektiv. Cora kommer alltså inte att vara berättaren hela tiden, utan det kommer att variera. Tror jag...



Det var en alldeles vanlig onsdag i maj. Jag satt på skolgården efter skolan och läste en bok som man verkligen inte kunde förstå något i.


... Då kom Hailey rusande mot mig.
- Cora! sa hon med andan i halsen.

- Vad är det...? muttrade jag, fortfarande med ögonen i boken. Det var säkert någon kille som hade bjudit henne på dejt igen som hon bara var tvungen att berätta om.


- Tänker du titta upp från boken eller? Det är viktigt.


- Ja, jag antar det. Vad vill du?


- Det är skolbal! På tisdag!


- Vad kul, sa jag. Jag försökte låta övertygande, men rösten liksom gled iväg lite på slutet. Skolbalar är verkligen inte min grej och har aldrig varit det.

Hailey förstod att det var fejk, hon känner mig för väl.

- Jag trodde väl det... Kom igen nu Cora, var inte så jäkla negativ hela tiden! Det blir kul.
- Nåja, jag antar det... För er populära, lade jag till i huvudet.

- Hur som helst! Det jag hade tänkt fråga var ifall vi kunde handla klänningar tillsammans idag?

- Men! Jag har ju min vanliga, gnällde jag. 


- Tänker du ha den där rosarutiga igen? Seriöst?

- Men det är väl inget fel med den...?

- Jo, pucko. Det är ingen balklänning. Sen dessutom har du haft den sen du var fjorton, den är nog för liten nu.


- Jamen okej då, då går vi! fräste jag och gick i förväg mot närmsta klädbutik med bestämda steg.
- Vänta! Madde ska med också, som rådgivare. Hon är på toa, hon kommer säkert vilken sekund som helst...

Nej. Inte Madeleine
, tänkte jag men stannade upp. Madeleine är jättejobbig.
- Var inte så sur hela tiden...? muttrade Hailey.

- Hailey... Jag är inte den entusiastiska nu-ska-vi-köpa-klänningar-och-det-ska-bli-superkul-tjejen. Jag är inte som du och alla dina andra kompisar.

- Det vet jag redan. Men det är det jag gillar med dig, du är annorlunda. Alla mina andra kompisar... De är säkert bara med mig för populäritet. Det är jobbigt. Och de är kopior av varandra, alla är liksom likadana. Men sedan dyker du upp i mängden, annorlunda från de andra och helt dig själv.

- Tycker du det...? svarade jag blygt. 


- Ja. Det gör jag, sa Hailey och log. 



En halvtimme senare var vi i full gång med att prova klänningar. Eller, Hailey och Madde var. Jag bara stod tyst, still och glodde på några. Alla var så överdrivna.


Hailey kom ut, för typ sjunde gången, från provrummet med en ny klänning. 

- Ser den här bra ut?

- Ja, den är skitfin! Fast fanns den i någon annan färg? svarade "Madde" med sin irriterande röst. Hon var en sån där kompis som Hailey beskrev. Eller, vad vet jag? Hon kanske var annorlunda... Jag kände henne ju inte.

- Jo, det gjorde den, jag kanske skulle ta den i stället. Men visst är den snygg?

- Fast jag vet inte... Den är kanske lite kort... Inte direkt en balklänning... Men den var så snygg... Äh, jag tar den.

Sedan började de fnittra på det sättet som bara de kan.

Grejen var den att Hailey när hon var ensam med mig var en helt annan Hailey än den hon var när hon umgicks med andra. Hon verkade inte bry sig om att Madde var precis som de andra. Nåja – Hon hade ju aldrig sagt att hon ogillade sina andra kompisar.
Plötsligt öppnade mina ögon sig för något. Det var en superfin klänning.


Jag sprang snabbt in mot provrummet och satte på mig klänningen.

- Wow... sa jag för mig själv. 


Jag ska definitivt ta den
, tänkte jag.


Jag kom ut två minuter senare och frågade Hailey vad hon tyckte om den med ett brett leende. Hon undrade vad som hände med mig, jag brukar aldrig le i sådana här situationer.


- Kanske inte riktigt min smak. Men den passar dig perfekt. Jag tycker du ska köpa den.

Undrar om Jason skulle gilla den... tänkte jag för mig själv.


- Tänker du bjuda någon? frågade Hailey, som om hon läste mina tankar.


- Nej... Eller, det finns en som jag vill bjuda. Men han skulle säkert säga nej.

- Vaa? Vem då? frågade hon dränkt i entusiasm. Jag hade aldrig berättat för henne att jag var kär i Jason.

- Du först, sa jag blygt.


- Oj, jag vet inte. Men... Jag hade gärna... Åh, nu vet jag vem jag ska bjuda. Jason!

 
- Jason?


Ni får gärna säga vad ni tyckte om första delen. Jag tål kritik så länge den är skriven på ett hyfsat snällt sätt :P Och skriv gärna mer än "Den var bra" eller "Den var inte bra", då blir det lättare för mig att göra den bättre!

 
 
Mini

Mini

7 juli 2012 08:42

Wow jätte bra del! du skriver såå bra!! längtar till nästa del.

http://minissimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Moumintrooll

7 juli 2012 09:01

Ja,asså...*försöker komma på kritik* OwO...Jag trodde inte att den skulle vara bra ,MEN DET VAR DEN!:D Ännu en välskriven historia av Fanta :D

 
Ingen bild

Sindra

7 juli 2012 09:51

Välskriven,Super och spännande slut! ♥♥♥♥♥ av fem

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

7 juli 2012 10:11

Skitbra :D

http://alltomsims.blogspot.se

 
Ingen bild

melinda

7 juli 2012 10:23

Den HÄR gillar jag verkligen!!!!! Fortsätt!!!!!

 
lalilai

lalilai

7 juli 2012 10:23

Den var bra! c: Lite förutsägbar kanske, men det är du kanske medveten om? :P

http://simsa-si.bloggplatsen.se

 
nora

nora

7 juli 2012 10:33

KLART ATT DEN E BRA DET E JU FANTA SOM SKRIVIT DEN!!!!! <3333

http://www.noraslifeee.blogg.se

 
Ingen bild

dendärankan.

7 juli 2012 10:56

den var asbra, ok? längtar till nästa del och till del 25 av historien av wendy.

 
Jossa :)

Jossa :)

7 juli 2012 10:59

Jättebra del ^^ Ser fram emot att läsa den i fortsättningen :)

http://hopeindecember.blogg.se

 
Ingen bild

Julia

7 juli 2012 11:06

Superbra! Längtar till nästa!

 
Ingen bild

A

7 juli 2012 11:09

Fattar inte att du är 11år ... du skriver sjukt mycket bättre än de flesta 15åringar som har simsbloggar, och du verkar definitivt vara mognare än många av dem.

Fanny

7 juli 2012 12:13

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m4qphbOchG1rqfhi2o1_500.gif KLICKA DÄR

 
Ebba

Ebba

7 juli 2012 11:26

JÄTTEBRA!!! MER MER MER!!! :D

http://ebbizzzen.blogg.se

 
Ingen bild

Sandra

7 juli 2012 11:35

Den här historien är en av dina bästa! Lätt att relatera till och väldigt intressant. (stav) Fortsätt med dina historier samt skapa nya, för det är något som du verkligen är bra på!Kram!
Sandra

 
Asta

Asta

7 juli 2012 12:11

Jag ÄLSKAR denna berättelsen jag är kär mer mer mer snälla!!! <3 :D
P.S jag älskar hur Cora ser ut ;)

http://cirkusasta.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sofie

7 juli 2012 12:14

Jättebra, men vart är Haileys klänning ifrån ? :)

Fanny

7 juli 2012 12:25

I rampljuset :)

 
Ingen bild

Rose

7 juli 2012 12:19

omg den var supernajs ju :D:D:D Kul att tjejen är lite annorlunda ;)

 
lalilai

lalilai

7 juli 2012 12:21

sofie, Haileys klänning är från Rampljuset. :)

http://simsa-si.bloggplatsen.se

Fanny

7 juli 2012 12:25

Haha vi svarade exakt samtidigt xD

 
Ingen bild

ME

7 juli 2012 13:09

Alldeles för spännande slut ;P

 
Sara

Sara

7 juli 2012 14:39

Bra historia Fanta! :)

http://simsdeluxe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annis

7 juli 2012 15:18

Jättebra del!

 
lalilai

lalilai

7 juli 2012 15:19

"Haha vi svarade exakt samtidigt xD"

Lol x3

http://simsa-si.bloggplatsen.se

 
fanny

fanny

7 juli 2012 16:16

Håller med A!
Jättebra och välgenomtänkt med bilderna och så. Ska bli jättekul att följa denna :D

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lisa

7 juli 2012 16:22

Jätte bra men
det enda jag vill kritisera
är prov rummet du kunde göra det lite
mer verklig hets baserat.

Fanny

7 juli 2012 18:32

Fast det var inte jag som gjorde provrummet xP Jag laddade ner det från exchange xP

 
Yaren

Yaren

7 juli 2012 16:33

DEN VAR BRA! JÄTTEBRA, JAG ÄLSKAR DINA BERÄTTELSER :d

http://yarenslife.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida

7 juli 2012 17:29

Din BÄSTA historia ever!!!!!!!!!

 
Rebecca

Rebecca

7 juli 2012 17:34

Den var jätte bra älskar det där med populär och populär. ☺

http://musik-livet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tilda

7 juli 2012 18:14

Du behöver inte förbättra den! Den är Asbra!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Alice

7 juli 2012 18:33

Det var den bästa simshistorien jag har läst. Jag längtar till nästa del! :D

 
Ingen bild

Madde

7 juli 2012 20:24

weeeee jag heter Madde xD

 
Ingen bild

En tjej!

7 juli 2012 21:16

Den var jättebra ;)) Fortsätt med den och ändra ingenting! Älskar den <3

 
Sims3liv

Sims3liv

7 juli 2012 22:05

Bra del! Historien Drömmar verkar ju bra! :)

http://sims3liv.bloggplatsen.se

 
Michelle

Michelle

7 juli 2012 22:09

Wow suuper bra läängtar till nästa del! försöker liksom komma på vad hon kommer säga. Om hon kommer erkänna att hon tänkte bjuda jason och om dem blir osams liksom! Tycker du beskrev väldigt bra och så faktiskt!

http://www.lillatjejensliv.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

8 juli 2012 20:41

Jätte bra! Du gör så bra berättelser. Önska jag kunde va så bra, kan inte du ha typ lär dig skriva berättelser eller nott? Jag ska snart skicka intervjun blev lite sen.

http://www.thesims3loover.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Alice

10 juli 2012 13:56

Jag kan knappt fatta hur du kan vara 11 år och skriva så här bra! Jag behöver inte ens fundera på vilken simsblogg som är min favorit, det är helt klart din. Du ger så bra tips och verkar så himla mogen för din ålder. När jag var 11 år så skulle jag nog inte ens skriva hälften så bra som det där! Jag kan knappt vänta tills nästa del. ♥

 
Ingen bild

Annie

11 juli 2012 08:05

Wow! Jättebra! Gillar att du skriver i jag-form :)! Keep it up gurl :D

 
Ingen bild

Ida Z

11 juli 2012 22:45

Sorry men hahhahahha :D Jag tänkte skriva att den var lite för rörig... Men jag läste den nerifrån och upp.........
Jag börjar längst ner på sidan om jag inte har läst alla inlägg på den sidan, eftersom inläggen puffas ner.
Men den ÄGER, som allt annat du skriver Fanta :DDDDDDD

 
Veronica

Veronica

12 juli 2012 22:17

Det här är verkligen, verkligen bra! Den bästa historien du hart gjort hitils! Den var så välgjord och din författar-talang är verkligen beundransvärd!

You Go Girl!

http://sushikas.bloggplatsen.se

Fanny

13 juli 2012 10:36

Tack så mycket!

 
Henny-penny

Henny-penny

19 juli 2012 10:09

... Ääeum... Jag dör... Fanta ett litet tips: GÖR EN BOK AV ALLA DINA SAGOR! SOM T.EX SKRIV EN BOK AV WENDY FAST LITE MER DETALJERAD (inte för att dom inte är det nu) OCH SEN GER DU UT DEN I ALLA LÄNDER!!!!!! Fantastico!

http://sagormsims.bloggplatsen.se

Fanny

19 juli 2012 21:59

YAY FLUFFIS DET KANSKE JAG BORDE GÖRA FAST DE KOMMER INTE SÄLJA FÖR INGEN KÖPER VÄL BÖCKER SKRIVNA AV EN ELVAÅRING D: NU SKRIVER JAG LITE MYCKET MED STORA BOKSTÄVER

 
Sofia

Sofia

17 augusti 2012 17:31

Den är verkligen jätte bra :) Fortsätt i samma stil ;)

http://mylifeasasim.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

andrea

28 september 2012 19:33

Vad är håret på hailey ifrån och kläderna så snygga! <3

 
Ingen bild

Sofia

30 september 2012 18:35

SÅÅ BRAA <3

 
Anonym

Anonym

16 december 2012 18:43

Den var bra!
Coras hår och klänning var fina.
Klänningen, finns den i nåt expansions-/prylpaket eller?
Haileys frisyr var fin, den finns inte i sims från början va?

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

anonym

14 maj 2013 21:38

Gud vad bra den är! din blogg är bäst<3 och den här serien är super bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards