Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

PGC - Vardagsliv

Av Fanny - 20 maj 2013 17:45

Jag har inte spelat på min PGC på ganska länge, därför har det inte blivit så många inlägg om dem. Men nu i helgen började jag spela igen, så nu har jag lite att dela med mig av! Dock har det inte hänt några "stora" grejer, utan mer småsaker.



Syskonen har blivit ganska beroende av sina telefoner (precis som jag, HEHE), och det går inte så lång tid utan att de tar fram den för att ta bilder, blogga eller skicka smöriga SMS till sina chefer. Sebastian har till och med skaffat ett skal som matchar hans hår!



David & Sebastian har saknat sina kära flickvänner lite, så de blev inbjudna att komma på besök hos familjen. Dock verkar båda ha blivit attraherade av Liam...?



Dessa två har äntligen blivit ihop på riktigt! Förut hade jag någon bugg som gjorde att alternativet Föreslå att bli ihop aldrig kom upp, men efter att ha använt interaktionen Consider attractiveness som kommer med Woohooer-moden så dök det äntligen upp. Dock kan fortfarande David och Shannon inte bli ihop, den lösningen funkade inte för dem så jag jobbar på att hitta någon annan lösning... Om ni själva vet något som hjälper, hojta!

Den fina Connie Cronk kommer i alla fall få bli tjejen som ska hjälpa till att föra Emmas och Sebastians gener vidare, så snart kan ni nog förvänta er att det är dags för generation 2.



... Dock verkar Connie och Shannon inte komma så bra överens, tyvärr. Undrar vad de bråkar om?



Alice jobbar ju inom musik, men hon är än så länge bara scenarbetare när hennes dröm är att bli kompositör. Tyvärr går det inte så bra för henne på jobbet, men hon är ambitiös och fast besluten att arbeta sig uppåt. Hon börjar jobba på eftermiddagen vilket bidrar till att hon alltid kommer hem väldigt sent. Resten av syskonen har också börjat arbeta inom karriärerna de tagit examen för - David jobbar som idrottare, Bella som författare och Sebastian som affärsman. 



Syskonen har fortfarande väldigt bra relation till varandra - de har ju trots allt en massa internskämt och liknande som bara de känner till och delar. Dock verkar Alice ha tappat lite av relationen till sina bröder på grund av sista terminen på universitetet när hon inte var med (hon pratade ganska mycket i telefon med Bella under den tiden, så deras relation gick inte ner något), men det är ju lätt fixat och de är fortfarande vänner.



Bella, som är ganska duktig på författande (då hon behöver den färdigheten för sitt jobb), har fått en möjlighet att skriva en biografi om simmen Danny Sjöö. Denna bok jobbar hon hårt på och det verkar gå ganska bra på den! Hon har skrivit en bok innan, Sätt press på pressen, och den blev en succé.



Okej, är det ens möjligt att inte shippa dessa två?! Så sjukt söta tillsammans! Förstår ni ens hur sjukt ledsen jag kommer bli när de dör? Jag lovar att jag kommer börja gråta, haha.



Alice är väldigt kreativ av sig, hon spenderar all ledig tid hon har med att antingen teckna eller spela piano.



... Medan Emma & Liam spenderar tid till sina intressen: Trädgårdsarbete, fiske och händighet.



Liam bestämde sig för att hans karriärsliv var över och gick i pension. Emma ville dock stanna kvar i branschen ett tag, hon har ju nyss fått sitt drömjobb!



"Jag ska begrava pappa i konfetti"


 

Trillingarna har ju tack vare sitt band blivit lite kända, så Sebastian fick en möjlighet att spela in en reklamfilm vilket han tjänade hur mycket pengar som helst på. Det lönar sig att ständigt ha den där irriterande paparazzin efter sig!



Dessa två spenderade en dag tillsammans där de bland annat åt på bistron.



Connie ville ena sig med Davids skrivbord.



Liam försökte laga den trasiga diskmaskinen, men han glömde att moppa upp pölen först så han fick en elchock. Dock ledde den inte till något allvarligt.



I alla fall inte för honom. Diskmaskinen började brinna! Alla hushållets simmar med egenskapen modig (vilket gör så att de släcker elden direkt) var dock inte hemma just då... Alice höll en pianolektion på skolan och David var fortfarande ute med Shannon.



Han verkade dock ha hunnit hem i sista sekund, så han fanns där för att släcka elden. Ingen större skada skedd!





 
 
Ingen bild

SandraH

20 maj 2013 18:14

Haha du har fått en, minst sagt, unik familj ;D ❤

Fanny

20 maj 2013 19:09

Haha, ja!

 
yolanda

yolanda

20 maj 2013 18:29

Haha, älskar dina inlägg om familjen Blue!

http://yoyothesimmer.bloggplatsen.se

Fanny

20 maj 2013 19:10

Tack!

 
Ingen bild

Lina

20 maj 2013 18:38

Jag kan inte heller "föreslå att bli ihop" med simmar jag träffat i universitetsstaden upptäckte jag. Använde mig av testingcheatsenabled true när jag bjudit honom till "vanliga" staden, ola till honom i hushållet, flyttade honom till eget hus och sen kunde de träffas och bli ihop. Drygt!

Fanny

20 maj 2013 19:10

Åh, det ska jag testa :D

 
Ingen bild

Nian

20 maj 2013 19:42

Min sim i mitt spel var också ihop med Connie Cronk och när de hade gift sig sen upptäckte jag att Connie var gift med en annan sim samtidigt...

Fanny

21 maj 2013 16:29

Hahaha, jag märkte också det! Min reaktion till det var "well, fuck" (dock fick hon dumpa honom via SMS)

 
Celeste/Thea

Celeste/Thea

20 maj 2013 19:45

Vilken stad bor familjen Blue i??

http://Bythea.blogg.se

Fanny

21 maj 2013 16:29

Hidden Springs :)

 
Ingen bild

Lilly

20 maj 2013 20:02

älskar din blogg såg inlägget om familjen blue en minut efter du lagt upp den p.s din blogg är bäst

 
Ingen bild

Anonym p.s jag är Dina

20 maj 2013 20:04

kan du inte lägga upp inlägg oftare?

Fanny

21 maj 2013 16:28

Jag bloggar så ofta jag hinner och orkar :)

 
Ingen bild

Jula

20 maj 2013 20:05

jag undrar vilka sims spel du har

Fanny

21 maj 2013 16:26

Alla förutom Gasen i botten (dock har jag inte Årstider installerat längre eftersom det gav mig så mycket problem).

 
Lovisa

Lovisa

20 maj 2013 21:02

Alice är så lik mig i personlighet! Haha, sitter också med ritblock och penna i handen när jag inte spelar piano :)

http://www.tecknaren.devote.se

Fanny

21 maj 2013 16:26

Haha, jag också!

 
Ingen bild

Vilma

20 maj 2013 23:24

Typ kär i Shannon. Hon är så himla häftig! David har bra smak. :)

Fanny

21 maj 2013 16:26

Jag med, jag älskar henne!

 
Ingen bild

Minna

21 maj 2013 08:10

Hur kan man teckna??? Alltså vilket expantionspaket?

Fanny

21 maj 2013 16:25

Som någon sa här nere så kommer det med Universitetsliv :)

 
Saga

Saga

21 maj 2013 09:58

Min favorit är klart Alice, älskar hennes hår! Är det köpt på Store?

http://rampljus.bloggplatsen.se

Fanny

21 maj 2013 16:25

Ja, det är köpt där :)

 
Ingen bild

Anonym

21 maj 2013 16:11

Minna: Det kommer med Universitetsliv!

 
Ingen bild

Sims-fan (inte svärordet!!!)

22 maj 2013 09:39

AHAHAAHAHA Vad dina simmar är roliga!!! xD

 
Emmi

Emmi

22 maj 2013 15:30

Familjen Blue är så fina allihopa!

http://TheSims3Blogg.bloggo.nu

 
Ingen bild

DetDU

22 maj 2013 19:55

Vart ändrar man iphoneskal?

 
Ingen bild

Anonym

23 maj 2013 11:16

DetDU: SFörst måste du ha Universitetsliv. Sen måste Simmarna lära sig färdigheten "Sociala Nätverk". Dom kan antingen använda sin telefon mycket eller köpa böckerna i bokhandeln. Ju fler poäng Simmen får, desto fler skal kan den välja mellan!
(Förlåt Fanta om man inte får svara på frågor...)

 
Ingen bild

Matilda

23 maj 2013 14:34

För mig vart det också en bugg när jag ville bli tsm med en sim, jag var tvungen att få den andra simmen att flytta hem till min sim för att sedan få den som jag ville bli tsm med fråga min sim om han kunde göra slut med sin flickvän, fast jag hade gjort slut med henne för längesedan och det stod att det var hans ex liksom. Skit konstigt var det!

Förlåt om det vart lite krångligt men jag hoppas att du förstår!

 
Ingen bild

Ayla Terechkova

23 maj 2013 18:53

Nämen gu va Liam å Emma blivit stora, nyss va de ju ungdomar!!! 😱😰

 
Ingen bild

Simset

23 maj 2013 19:04

Jag tror också jag har den där buggen. Kanske kan man inte bli ihop på universitetet???

 
TheSims3Emmi

TheSims3Emmi

25 maj 2013 14:34

Om det inte kommer upp det du vill så kan du prova att få dem till extremt oemotståndlig.

http://TheSims3Tjejen.bloggo.nu

Fanny

25 maj 2013 16:31

Fast det är det som är grejen, det är på extremt oemotståndlig men alternativet finns helt enkelt inte där! De har full relation till och med...

 
Ingen bild

Anonym

26 maj 2013 07:19

Consider attrctiveness följer inte med yoohooer moddet.... det följer med grundspelet. Jag ändrade språket till engelska, då var det där, och när jag ändrade till svenska igen stod det erkänn attraktion.

Fanny

26 maj 2013 08:14

Jo, det gör det faktiskt! Consider attractiveness ligger under Vänlig och gör så att man får se hur mycket ens sim är attraherad till den andra. Det är en helt annan sak än Confess attraction, vilket är Erkänn attraktion som mycket riktigt kommer med grundspelet.

 
Ingen bild

Anonym

26 maj 2013 09:57

Konstigt... jag har inga mods men det är endå där för mig....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards