Fantas simsblogg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Fanny - 6 augusti 2012 00:15

Nu har jag suttit typ tre timmar (superbra idé att göra det mitt i natten när man somnade klockan fem i morse pga flygplan med kontsiga tider) och kollat igenom alla era Jasons, och jag måste säga att det har varit skitsvårt att välja vinnaren. Nästan alla era Jasons var precis som jag ville ha dem, förutom några småsmåsmåsmåsmåfel här och där. Men nu har jag – äntligen – bestämt mig för de som kommer etta, tvåa och trea! För att öka spänningen lite säger jag trean först. Alla har sina exchangebilder då jag inte vill ta folks bilder bara så där.


OCH FÖRRESTEN! Jag har en liten överraskning till er, och det är att tvåan och trean också kommer att vara med i serien som Jasons kompisar! Tack till läsaren som föreslog det, det var en riktigt bra idé. Dessa simmar kommer inte vara med lika mycket som Jason (och de kommer att byta namn, för det vore ju en smula konstigt om Jasons två bästisar hade exakt samma namn som han själv...) eller ha en lika stor roll i historien, men de kommer absolut vara med.


Den som kom på tredje plats är...

 

 

Henny-penny!

 

Henny-penny är faktiskt en utav mina bästa vänner i riktiga livet, men jag lovar att det inte var därför hon kom trea. Det vore ju väldigt orättvist! Anledningen till att hennes Jason kom trea var att han faktiskt såg rätt bra ut och hade bra egenskaper, förutom att Klumpig och Atletisk kanske inte går så jättebra ihop...? xP Nåja, det var bra att du valde en lite sämre egenskap, Henning ^^ (Henning är ett smeknamn jag och några andra använder på henne.)


Hon gjorde inget inlägg om Jason, för det hann hon inte med. Men jag länkar fortfarande till hennes blogg, för det hade jag ändå gjort om hon inte hade kommit trea i tävlingen. Hon har en blogg tillsammans med Sophia, en annan kompis till mig, och de skriver simshistorier. Den finns här. Du kan ladda ner hennes Jason här.


Godkänns det här som en mini-födelsedagspresent, Henning? Haha, jag skojar bara, du ska få något annat också :P

 

Den som kom på andra plats är...

 

Fanny!

(Awesome namn, lol)


Fanny kom tvåa för att hennes Jason var sööööt. Hehe. Nej, men hon kom tvåa för att han dels var bra gjord (inte så jätteoriginell, men det betyder ju inte att han är dålig?) och för att hans egenskaper var bra också. :) Om du vill ladda ner denna version av Jason, gå hit. Besök även Fannys blogg: http://tstre.bloggplatsen.se/

 

Och den som VANN är...

 

  

Matilda!

 

Varför? Anledningen till att jag valde denna Jason till vinnare var inte bara att han ser bra ut, vilket spelar stor roll, utan också för hans biografi. Den var väldigt kreativ tycker jag, och det gav honom mer personlighet och karaktär. Precis så vill jag ha det! Du kan läsa hans biografi och se lite bilder på honom i detta inlägg på Matildas blogg. Hon har inte skrivit särskilt mycket på den, men hon förtjänar ändå en läsarboost då hon har vunnit tävlingen tycker jag! Vill ni ladda ner Jason kan ni göra det här. Stort grattis Matilda, din sim kommer utan tvekan att synas som Coras stora kärlek i Drömmar snart!


Tack till alla ni som deltog, och stort grattis till de som kom upp på prispallen! Alla era Jasons var riktigt fina, och de få som inte var det var absolut inte dåliga. Det är inget jag bara säger för att muntra upp de som inte vann, jag menar det.

Shit klockan är halv ett, nu måste jag sova... Bye bye.

Av Fanny - 4 augusti 2012 15:45

Jag äger inte bilderna i inlägget, dessa äger EA.   


Jag är en aning sen med detta, men Årstider - en mycket efterlängtad expansion - kommer att lanseras i November!




Så här beskriver EA expansionspaketet:

Roa dina simmar med nya aktiviteter för varje årstid!
- Vare sig de bygger en romantisk igloo, skär ut en läskig pumpalykta, dyker från trampolinen eller skjuter upp helt nya fyrverkerier, så kan dina simmar alltid hitta på något nytt under årets gång.
- Delta i det roliga på årstidsfestivalerna: Simmarna kan hamna i snöbollskrig under vinterfestivalen, bli ansiktsmålade på sommarfestivalen, ge järnet på vårbalen eller leka äpplet i hinken under höstfestivalen.
- Upplev glädjen och utmaningarna med föränderligt väder: Nya vädereffekter och simreaktioner fångar naturens kraft och skönhet! Simmar kan få en solbränna, bli träffade av blixten eller bli förkylda!
- Ta med naturen in: Nu kan din sim lära sig receptet på pumpapaj eller inreda sitt hem med nya möbler och dekorationer. Det finns ett antal nya föremål som passar de olika årstiderna. Skaffa ett solsprejsbås inför sommaren eller ringa in helgdagen med ljusslingor och dekorationer.
- Kläder efter väder: Klä din sim i nytt mode för de olika årstiderna, som vinterkläder, regnrockar och paraplyer, och helt nya Spökeridagsdräkter!
- Välkomna mystiska besökare: Det är inte bara nytt väder som dyker upp på himlen! Bli vän med utomjordiska besökare och använd deras UFO till att föra bort en granne, invadera en allmän tomt eller resa ut bland stjärnorna. 


Själv är jag ASTAGGAD!!!!!! WII! Så här har jag inte känt för ett spel sedan de annonserade Pets. Jag längtar verkligen! Synd bara att det måste vara så långt till November och att jag kommer att vara bortrest den 15 november när spelet kommer ut – suck! Nåja, jag får väl göra det bästa av situationen :)


Några bilder:

 

         

Av Fanny - 3 augusti 2012 18:00

Hejsan mina finfina läsare! Jag ber om ursäkt för att uppdateringen de senaste två veckorna har sugit; Men det varnade jag ju er för. Nu är jag tillbaka i en hamn med Internet, och i morgon ska jag hem till Italien igen där jag har internet på heltid.


Dessa inlägg kan ni absolut förvänta er den kommande veckan:

Recension för Diesel (hittade det för några dagar sedan, fast fodralet är på turkiska xD)

Inlägg om Årstider (OMG KAN INTE FATTA ATT DET KOMMER UUUUUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Vinnare av Jason-tävlingen

Nattens Konsekvenser


Så jag är tillbaka! Ses snart!

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards