Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Svar på fråga: Nedladdningssidor

Av Fanny - 17 augusti 2012 15:28


Den här frågan hittade jag i frågelådan idag. Jag hade först tänkt hänvisa till sidorna jag länkat där nere, men sen kom jag på att det kanske inte är tillräckligt och att fler liknande frågor kanske kommer i framtiden... Så jag ska nu berätta, i ett inlägg, om de sidor jag brukar ladda ner från!


1. Mod the sims

Förkortning: MTS

 

Mod the sims är nog egentligen den enda sida man behöver känna till. Den kräver registrering för att kunna ladda ner något, men det är gratis och går snabbt. På den här sidan finns det både mods och downloads (vilket inkluderar hus, möbler, kläder, hår och mycket mer) för både The sims 2 och The sims 3, och allt testas noggrant innan det läggs upp på sidan för att förhindra buggar.


Den enda nackdelen med dessa downloads är att det är väldigt svårt för vissa att packa upp alla filer, särskilt modsen. Först är de antingen en 7z-fil eller en Rar-fil, så dessa måste man packa upp med WinRAR, och sedan blir det oftast en Package-fil, och då måste man hålla på och greja med mappar. Modar är ännu svårare. Men om man vet hur man installerar allt så är denna sida guld!

 

En nedladdning där ifrån:

Klicka på bilden för att ladda ner.



2. Anubis under the sun 

 

Det här är utan tvekan min favoritsida. Allt är av kvalite, 100% gratis och utan buggar. Killen som äger sidan är från Argentina (tror jag?) och på sidan finns det hår, kläder och accessoarer till både tjejsimmar och killsimmar, men mest tjejsimmar. De nyare downloadsen finns i både Sims3pack och Package, och håren finns både realistiska och med EA textures.


Här finns en guide om hur man installerar saker där ifrån (gäller bara Sims3pack-filerna).


En nedladdning där ifrån:



3. All about style

 

Det här är en väldigt bra sida med kläder och accessoarer för både The sims 2 och The sims 3. Även här är det hög kvalitet, och de flesta kläder finns i både Sims3pack och package; När man laddar ner får man en mapp med båda filerna. 

 

En nedladdning där ifrån:

 

 

4. Lili sims



Det här är ÄNNU en klädessida med kvalitetsaker för både tvåan och trean! Här kan man också välja mellan Sims3pack och Package, men filerna är RAR-filer när man laddar ner dem (se min anubisguide länkad högre upp för att se hur man packar upp dem).


En nedladdning där ifrån:

 

 

5. Parsimonious

 

Det här är en hemsida med saker för alla tre grundspel! Detta är också en väldigt bra hemsida. Tja... Det finns inte så mycket mer att säga.


En nedladdning där ifrån:

 

 

 

 

Dessa fem sidor är de sidor jag laddar ner mest från.

 
 
Ingen bild

Annis

17 augusti 2012 16:02

Jättebra inlägg har längtat efter ett sånt!
Älskar din blogg!

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

17 augusti 2012 17:03

Mod the Sims och Anubis är de sidor jag laddar ner oftast ifrån, de är superbra!

http://alltomsims.blogspot.se

 
Elina, TSH

Elina, TSH

17 augusti 2012 19:03

Håller med Saga, MTS och Anubis är mina favoriter. TSR tycker jag är bra också, även fast det råder lite delade meningar om de sidan.

http://thesimshistorier.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

L

17 augusti 2012 19:48

Anubis är awesome.
Sådetså, hahah^^

 
Amanda

Amanda

17 augusti 2012 20:24

Gillar Anubis och all about style mest =)

http://mylifeasasim.bloggplatsen.se

 
Misan

Misan

17 augusti 2012 20:50

Jag har den tröjan från All About Style, ALDRIG använt den, den följde med i en sim...
Alrig laddat ner från Mod The Sims 3, verkar bra,,,
Anubis är dock lite tråkigt för att alla grejer är superfinfina men ganska lika, om jag får säga vad jag tycker, sen laddar alla ner de nya sakerna så att det blir liksom tråkigt då...
LILISIMS LOVE!!!!!!!!!!!!!!!!

http://misansimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofia

18 augusti 2012 13:07

Detta har typ inget med inlägget att göra men fanta har du hört om den nya staden som kommer ut om någon vecka?? Starlit Tides :)))

 
Ingen bild

Sofia

18 augusti 2012 13:08

Oppsii mena Sunlit Tides

 
Ingen bild

Moumintrooll

18 augusti 2012 21:18

Älskar Anubis hår! Det är nog därifrån jag laddar ned mest... :)

 
Ingen bild

sarinasauma

19 augusti 2012 10:17

Hej fanta älskar din blogg. :). Men du hur laddar man ner saker till spelet och hur lägger man till sakerna man laddar ner till spelet?

 
Tove

Tove

30 augusti 2012 16:00

Skorna från Anubis är jättefina!

http://tovesims3.bloggo.nu

 
hannah

hannah

20 oktober 2012 19:51

Alltså den här "Anubis-sidan", är de grejerna kopierade från nå andra sidor och så? Jag lånar min dator från skolan, så jag är lite försiktig med vad jag laddar ner :)... Men det var ju skitfina grejor, VILLL HAAAAA!!! Men är det lagligt och hela baletten?
Annars, är någon av de andra sidorna HELT lagliga och så? :) (Eller vet du nån sida FÖRUTOM thesims3.com som är det) :)

http://sobbe.blogg.se

 
Anonym

Anonym

23 december 2012 22:50

Fint hus :)
Alla sidorna verkar bra!
Anubis gör fina kläder!

http://mysimspage.blogg.se

 
Anonym

Anonym

23 december 2012 22:51

Tack, då vet jag det! :)

http://mysimspage.blogg.se

 
Sofie

Sofie

19 januari 2013 20:14

Kul med lite tips! Vet du hur mycket man egentligen kan ladda ner? Min dator verkar vara ganska känslig för sims överhuvudtaget, så jag kanske inte kan ladda ner så mycket utan att den kraschar eller så?

http://www.beautybysoffy.blogg.se

 
Ingen bild

Em

4 maj 2013 19:45

När man ska registrera en användare på modthesims så kräver sajten att man svarar på enfråga för att kunna registrera.
Vad är svaret på frågan, jag har fösökt en massa gånger.

Du har en jätte bra blogg!! :)
/Em

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards