Fantas simsblogg

Alla inlägg under november 2011

Av Fanny - 5 november 2011 13:08


- Liemannen -
 

Mer från tema spöken

Vem är Liemannen?

Liemannen är en NPC, vilket betyder att han inte har något hem i staden. Han är den där snubben som dyker upp när en sim har dött.




Allmän fakta 

Förnamn: Lie

Efternamn: Mannen

Egenskaper: Olika

Ålder: Ungdom


Fem sanna saker om Liemannen

1. Det finns flera Liemän. Det kommer bara upp olika beroende på vilken spelomgång du spelar på.

2. Liemannen är odödlig (som du kanske förstår).

3. Liemannens hud är helt kolsvart.

4. Liemannen finns att ladda ner från Thesims3.com exchange. Han kommer dock bara att vara en helt normal sim och om han också skulle dö skulle Liemannen komma och hämta honom som om han vore en vanlig sim.

5. I vissa fall återupplivar Liemannen spökena.


Experimentera med din Lieman

Liemannen kommer som sagt och tar simmarnas kroppar (förvandlar till spöken) när de har dött. Men ibland stannar han kvar en liten stund. Då kan det hända att han går på toa, bäddar sängen eller börjar småprata med dina simmar. Och ja – simmar kan bli vän med honom. Dock försvinner han från kontaktlistan när han går hem (?), då går han bara upp i rök. Dock kommer Liemannen tillbaka till kontaktlistan när han kommer för att hämta en annan sim, men försvinner där ifrån igen när han är klar med sitt.


  Liemannen har faktiskt humor.


Då var det vissa som tänkte "Hm. Om man kan bli vän med Liemannen, borde man inte kunna skaffa barn med honom?" Och gissa vad? Det fungerade. Barnen blev helt kolsvarta, precis som sin pappa. Det blev dock patchat för något år sedan, så det går inte. Samma sak med att flytta in honom – det gick, men patchades. De som har lyckats med det innan det patchades har sparat honom och lagt upp honom på Exchange.

Nu mera finns alternativet Myspys med honom, dock går han upp i rök direkt när man har klickat där.

Annars kan Liemannen fortfarande interageras med men som sagt kan simmarna inte få barn med honom eller flytta in honom i hushållet.

Frågor om Liemannen? Ställ dem i frågerutan.

Av Fanny - 5 november 2011 09:24


STOR NYHET TILL MAC-ANVÄNDARE!


Har du mac? Bra. Brukar det störa dig att du inte kan ladda ner RAR-filer? Bra. Det finns nämligen en lösning!


UNRARX MAC!

Ladda ner här ifrån.


Mer (lite roligare) uppdatering kommer senare idag.

Av Fanny - 4 november 2011 18:36

Hej! Idag skulle jag (för skojs skull) söka på The sims i bloggplatsens sökmotor. Först i listan var såklart Sannes blogg men gissa vilken blogg som var tvåa...? Jag tror att de kanske sorterar av trafik eller något sådant eftersom jag inte har orden The sims i min bloggs URL, bara sims. Jag är glad att min blogg verkar ha vuxit så mycket på senaste tiden och att ni gillar den så mycket! Tack söta läsare!


I vilket fall. Idag har jag haft det tråkigt, så jag pysslade med två headers. Jag vet inte om jag kommer använda dessa eller inte (har ju precis bytt). Jag hade tänkt fråga er!


Header 1


 

Gjord i Pixlr.com photo editor och Gimp.


Header 2


Gjord i Gimp.  


Vad tycker ni? Ska jag byta? Eller ska jag ha någon av dessa i framtiden? Och i så fall, vilken och när? Är det något i headerserna som jag borde ändra på? KOMMENTERA!


 

Av Fanny - 3 november 2011 21:24

 

Kommer ni ihåg att jag berättade om den nya historien för inte så länge sedan? Nu kommer del 1! Vissa bilder är kanske lite mörka, ber om ursäkt för det men det var ju faktiskt natt i spelet ;P


Jag tror att jag kan försöka publicera delar på Fredagar och kanske någon annan dag, vad tycker ni?


Första delen är ju alltid lite tråkig men det blir bättre kan jag lova! Lämna gärna kommentarer om vad ni tycker (jag tål kritik om det skulle vara något du finner negativt).


Färgerna:
Amber – Grönblå

Jacob – Ljusgrön (inte med i denna del)

Chester – Mörkblå

Ella – Mörkröd


Del 1

- Höghus -



Amber Lee har bott i en liten by i Frankrike i hela sitt liv tillsammans med sin bror som är hennes absolut bästa vän men när han gifte sig kände hon att hon var tvungen att lämna dem ifred, så hon flyttade till Bridgeport. Det var något hon var lite osäker på till en början men när hon väl såg staden blev hon kär i Bridgeport!


Amber: ”Wow… Det här är MITT hus! Så stort det är! Fast jag ska ju bara bo i en del av det.”

”Herregud…”

Amber stannar för att beundra det stora huset en stund.

Amber tror att hon är ensam på området, men nej. Två personer gömmer sig i skuggorna…

Ella: - Är du säker på att vi är skyddade här? Det är liksom inte världens bästa gömställe och det är inte helt mörkt än. Tänk om hon ser oss? Ellas viskningar till Chester är knappt hörbara för mänskliga öron. Men Chesters öron är ju inte mänskliga...

Chester: - Oroa dig inte. Vi är skyddade av skuggorna. Om hon skulle se oss får vi kontakta Chan igen. Du vet hans vad hans krafter kan åstadkomma för en liten människa!

- Inte Chan! Han är så jobbig.

- Kom med något bättre förslag, då! Eller du kanske vill att vi ska bli upptäckta?

Men då händer något som avbryter samtalet – Ella får syn på Amber som fortfarande står och beundrar huset.

- Där är hon! Tjuter hon. De har väntat hela dagen – trots solljuset – på att hon ska komma.

- Sssh! Hyschar Chester. Hon kan höra oss! Var det inte du som var orolig över att vi skulle bli upptäckta?!

- Kom igen, hon är ju ingen vampyr? Hon hör oss inte på det avståndet. Du vet ju hur svag människornas hörsel är.

Nej, Amber har inte hört vampyrernas konversation. Hon har gått in i huset och bedömmer nu sin nya lägenhet.

”Häftigt! Moderna möbler också.”

Dock är hon mycket trött efter den långa resan.

Så hon byter snabbt om till pyjamas och går och lägger sig.

"Undrar vad som väntar mig här", tänker hon innan hon somnar och hoppas innerligt på att hon inte ska drömma några mardrömmar.


Men de som stryker omkring utanför det stora huset behöver ingen sömn. De är vakna dygnet runt.

- Säker på att det var just hon du såg, Ella? Säger Chester misstänksamt eftersom det inte hände något, trots Ellas syn.

- Ja, klart jag är, pucko. Varför tror du annars att jag har lagt ner sådan tid på att få ihop den här planen?

- Den attityden…

- Äh, håll tyst, jag ska leda det här. Jag är ursprunglig vampyr! Jag blev inte förvandlad.


- Ella, kom ner!

Ella hoppar ner från "muren".

- Bara för att du är en av de äldsta vampyrerna betyder det inte att du ska leda och vara bäst på allt!

- A-V-U-N-D-S-J-U-K! Säger Ella och hånskrattar.
- Sluta med den attityden! Varför ska du leda allt?

- Du har ju ungefär lika stor anledning till att bestämma, va?
Mumlar Ella lågt, hon börjar ge upp och orkar helt enkelt inte köra med Chester. Hon älskar ju honom.

- Tyst bara…

  Chester betraktar huset en stund och börjar sedan prata med Ella igen, med en lite lugnare och tålmodigare ton.

- Vad exakt var det du såg?
- Skulle jag inte vara tyst? Säger Ella men ångrar sig när hon ser Chesters trötta blick. Aldrig att han tröttnar på henne och lämnar henne.


Vad tyckte ni om del 1? Kommentera!

Av Fanny - 3 november 2011 11:42

 

Att hitta en enhörning

Det finns en 40% chans att en enhörning dyker upp i din stad på natten. Den dyker upp kl 20.00 och försvinner kl 05.00, men ha tålamod - den dyker inte upp direkt, och definitivt inte varje natt!

Enhörningarna brukar följa med vildhästarna när de ska gå och dricka på natten, så om du ser en vildhäst är säkerligen en enhörning med och vice versa.


 

I Appaloosa Plains finns det två platser enhörningen kan befinna sig på; Kanelkrönsfallen (1) och Appaloosas vattenverk (2). Den kan finnas i andra städer, men jag vet inte exakt vilka platser.
 

Du kan lätt se var en enhörning befinner sig på natten om du går till kartan; det kommer att vara ett norrsken över platsen.


Med hjälp av norrskenet kan vi se att enhörningen befinner sig vid Appaloosas Vattenverk.


Att tämja enhörningen

För att tämja enhörningen måste din sim ha lagom hög relation till den. Simmen måste också vara BFF med minst tre djur (en hund, en katt eller en häst). När allt detta stämmer in på din sim så kan du få upp ett alternativ som heter Be enhörning att flytta in. Och sedan... Grattis för att du har en enhörning i huset!


Har din sim vad som krävs för att bygga upp en relation med enhörningen?


Vad enhörningen gör

En enhörning har magiska krafter! Den kan bland annat teleportera sig från plats till plats (dock går inte detta inomhus) och tända eld på saker – och släcka dem. Men se upp, de har bara ett begränsat antal krafter! När den har använt sina magiska krafter för mycket kan de inte trolla på ett tag. Enhörningar lever dessutom mycket längre än vanliga hästar, ungefär som vampyrer.
 


Enhörningens välsignelse

När du kommer en enhörning nära kommer den att välsigna dig. Den ger en humöreffekt med 40 + humör som pågår i 8 timmar.


När du har adopterat en

När du har adopterat din enhörning så kan du behandla den som en helt vanlig häst. Enhörningen har också bemästrat både färdigheten Kapplöpning och Hoppning, vilket gör att det går hur bra som helst att ha med den i tävlingar. Du kan inte avla med en enhörning via ridcenret, men den kan få föl igenom att para sig med hästar i sitt eget hushåll. Har du tur kan du även få ett enhörningsföl!


  Frågor om enhörningen? Ställ dem gärna som kommentar till detta inlägg.

Av Fanny - 2 november 2011 18:01

Har du tänkt på att det är Pauline Wan från Sunset Valley som finns med på en affisch på bokhandeln?


 


 


Hur går det med kommentarerna tycker ni...?

Av Fanny - 2 november 2011 00:00

- Svält -


Att svälta en sim är väldigt enkelt, det tar bara olika lång tid beroende på hur du gör det. Det finns 3 metoder som jag använder mig av som är för enkla för att man ska behöva ta bilder till, så det blir bara text. De kommer i lätthetsordning, med det lättaste sättet först och det svåraste sist.


Metod 1 – Med fusk

Att svälta en sim med fusk är bland det enklaste man kan göra i The sims 3. Tryck Ctrl + Shift + C samtidigt när du spelar (har du Windows Vista ska du trycka ner Windows-knappen också). Skriv Testingcheatsenabled true i den blå rutan som poppar upp högst upp på skärmen och tryck enter. Gå nu till din sims behov och dra ner hunger. Smash, död på fläcken.


Metod två - Inlåsningsmetoden

Detta sätt är också enkelt men tar ett tag. Lås bara in simmen i ett tomt rum. Antingen låter du den gå in så tar du bort dörren eller så låter du simmen gå in i rummet, så klickar du på dörren och välj Lås... Alla. Då kan ingen komma varken in eller ut. Sedan är det, som du kanske förstår, bara att vänta. Ha inget ätbart i simmens katalog.


Metod tre - Hindra

Detta är svårt att göra om du är en person som snabbspolar spelet mycket men det är också den mest naturliga metoden. Det enda du behöver göra är att se till att din sim inte äter någon mat tills den svälter. När den är på väg att äta, kryssa ur rutan fort så svälter de så småningom.

Tips! Detta är lättare att göra om du stänger av fri vilja via alternativmenyn.


  En sim som tar sin sista blick på världen.


Spöket

Spöket blir lila med lite dimma inuti.


 

För att läsa mer från Tema spöken, klicka här

Av Fanny - 1 november 2011 18:12

 

Namn: Sandi Sarv

Egenskaper: Hopplös romantiker, Bokmal, Fegis, Familjeinriktad, Ensamvarg
Ålder:
Vuxen, ca 45 år i människoår

Bio: Sandi flydde från sin man när hon fick reda på att han hade varit otrogen mot henne kort innan förlossningen av den lilla bebisen Wendy. Hon var så förkrossad över detta att hon till och med tänkte byta namn på sig själv, bara för att börja om med livet. Hon hade tock inte med sig några pengar när hon flydde, hon blir alltså tvungen att lämna ifrån sig lilla Wendy, något som drabbar henne – Wendy var det enda hon hade kvar i livet.

Några år senare blir hon till och med vräkt från huset då hon inte har råd med hyran längre, hon får alltså leva på gatan. Det får henne att göra smått kriminella saker som hon egentligen inte borde gjort...

Min åsikt om Sandi: Sandi är enligt mig en lite feg kvinna men som kan vara riktigt trevlig att umgås med om man kommer henne nära.

Roliga fakta:

- Det finns, precis som med Nancy, två olika Sandi. Båda två lever fortfarande, dock tror jag bara att den ena bor kvar i staden. Båda två är med på presentationsbilden där uppe – kan du se vem som är vem och vad som skiljer dem åt?

- Sandi bor egentligen inte på gatan, hon bor hos Wendy och Nancy.

- Sandis livsönskan är Lysande författare.

- Sandi och Wendy är faktiskt inte biologisk släkt. Originalen var det men när jag gjorde de nya på grund av omplanering i historien glömde jag att ändra relationer.

- När Sandi svimmar i del 10 är orsaken till det att hon har sett ett spöke.

- Sandi har aldrig haft någon man, trots att det berättas så i historien.

- Det är ALLTID Sandi som spelar poliserna i serien. Titta noga i del 10 och del 7 så känner du igen henne.

- Sandi (simmen) är bara med i 7 delar.

- Sandi har hittills ätit upp en av tomaterna som hon stal i del 10. Bild på när hon gör det finns med i presentationsbilden.

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards