Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Färdighet: Sim fu/Kampsport (Destination Världen)

Av Fanny - 26 april 2012 17:45

Ledsen att det är samma sim i hela inlägget... xD


I Destination Världen kommer det tre nya färdigheter: Fotografering, Nektarmakande (heter det så?) och Kamsport – också kallat Sim fu. Den hade jag tänkt berätta lite mer om idag!


Sim fu är, precis som man förmodligen förväntat sig, en kampsport som simmar kan lära sig om de åker till Shang Simla, Kina. Din sim kan börja lära sig färdigheten igenom att åka till träningscentret i Kina och träna på en "Docka" eller igenom att köpa en kamsportsbok vid bokhandeln på marknaden. "Dockan" finns inte att köpa i det vanliga köpläget när du är hemma igen (om du inte använder dig av Buydebug-fusket – då finns den på buydebugavdelningen), du måste köpa den när du är i Kina; Också då vid marknaden. Den kostar 325 simdaler och kommer att hamna i din familjekatalog om du köper den.



Min sim (när hon var en nybörjare) försöker sig på "dockan".



I början kommer din sims rörelser att se mycket veka och löjliga ut, men allt eftersom din sim blir skickligare kommer de att se bättre ut.


Din sim får också olika färger på sin dräkt och bälte allt eftersom han eller hon blir bättre. Detta är färgerna:


Nivå 1 - Vit

Nivå 2 - Gul

Nivå 3 - Orange

Nivå 4 - Grön

Nivå 5 - Grön

Nivå 6 - Blå

Nivå 7 - Blå

Nivå 8 - Brun

Nivå 9 - Svart

Nivå 10 - Svart och guld


Stolt som just uppnått grönt bälte.


För att din sim ska lära sig färdigheten snabbare bör den förresten ha egenskapen "Disciplinerad".


Men din sim kommer inte att bli en kampsportsmästare bara igenom att träna med träningsdockan hela tiden. Här är nya möjligheter som kommer med varje färdighetsnivå:


Nivå 1 - Möjligheten att sparra med andra simmar, alltså att kunna "fightas" mot dem.

Nivå 2 - Möjligheten att ha sönder en skumbräda med handen (det finns ett annat träningsmaterial som man kan knäcka brädor med)

Nivå 3 - Möjligheten att ha sönder en träbräda med handen

Nivå 4 - Möjligheten att få vara med i turneringar och att ha sönder en ekbräda med handen

Nivå 5 - Möjligheten att meditera

Nivå 6 - Möjligheten att ha sönder ett smalt stenblock med handen

Nivå 9 - Möjligheten att ha sönder tjockt stenblock med handen (tror jag att det är i alla fall... Har inte kör Sim fu på aslänge)



Min sim försöker sig på en gummibräda.


Hoppas att detta inlägg var informativt och att du har lärt dig något nytt om Sim fu idag! :)

 
 
Linn

Linn

26 april 2012 18:31

Förta kommentaren! :)
Älskar din blogg fanta!

http://linnsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

26 april 2012 22:54

Är detta ett nytt spel, eller vad?

 
Ingen bild

Anonym

27 april 2012 07:24

Är man tillräckligt bra på att meditera så kan man även börja teleportera sig till olika platser i stan. Väldigt praktiskt när man stöter på svåra hinder i gravarna :)

 
Ingen bild

frida

27 april 2012 15:02

Jag har inte lärt mig nått nytt presis, varför skriver du sånna här inlägg man vill väll utforska kampsporten själv!

 
Erika

Erika

27 april 2012 15:06

Johanna: Destination världen är ganska gammalt, ett av de första sims3 expansionspaketen.
Superbra blogg, föresten!

http://erikassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emilia

29 april 2012 11:21

Jättebra blogg, men jag förstår inte hur man kan vara med i turneringar?

 
Ingen bild

Henny-penny

1 maj 2012 07:22

Frida: Fantas blogg handlar om att lära sig mer om The sim 3 så om du vill utforska sims själv så tycker jag att du inte ska läsa just de här inläggen.

Fanta: Ah, var får du tag på all den här faktan om kampsport?
AS BRA BLOGG!!!!! :P

 
ISABELLA

ISABELLA

2 maj 2012 10:28

superbra inlägg!

http://asimstory.bloggplatsen.se

 
MySimsPage

MySimsPage

29 november 2012 18:36

Det gör väl inget att man har samma sim i hela inlägget...?

http://mysimspage.blogg.se

 
MySimsPage

MySimsPage

29 november 2012 18:42

Henny-Penny: Man lär sig ofta all fakta genom att spela spelet..

http://mysimspage.blogg.se

 
mspwallinn

mspwallinn

28 januari 2013 17:11

Var köper man sånnadära dockor

http://mspwallinn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards