Fantas simsblogg

Alla inlägg under november 2011

Av Fanny - 1 november 2011 11:25

Wendy is back again! Ledsen att jag inte har kunnat passa tiderna, jag var bara sjuk igår och orkade inte ta bilder. Det är inget jag säger som en ursäkt utan det är faktiskt sant ;P


Tidigare delar: Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Del 6 Del 7 Del 8 Del 9 Del 10 Del 11 Del 12


Färger:

Wendy – Röd

Nancy – Brun

Sandi – Ljusblå


Jag säger än en gång till er nya läsare att läsa tidigare delar innan du läser denna del!


----------- Del 13 -----------

Det har blivit kväll och Wendy står för middagen. Hon försöker återskapa ett recept hon såg på teven men minns inte riktigt exakt hur receptet var.

Wendy: "Skulle man hacka salladen, eller var det paprikan? Eller skulle man hacka båda?"

Nancy: - Vad är det du lagar Wendy?
- Typ någon sallad. Jag såg receptet på teve igår.

- Jag TROR det var den här oljan man skulle ha i...

- Tror?! Wendy? Vet du ens vad det där är för olja?
- Nej.

- Då kan du ju inte ha den i salladen! Utbrister Nancy.


- Jag vet. Men det var den enda du hade och man MÅSTE ha olja i.

- Jag kan gå och köpa olja om du tycker att det skulle behövas!

- Det behövs inte, den här funkar finfint.

- Och så allt i en skål... Sjunger Wendy. Snart klart!

- Då går jag och sätter mig.

  Wendy är ju lite snabbare än gamla Nancy så hon häller upp en tallrik till var och en och sätter sig.

- Det luktar mystiskt.

- Fel olja?!

- Tror inte det...

- AAAH!
- Wendy vad är det?!

- Den var så... Stark!

- Det vågar jag inte tro! Säger Nancy och tar bestämt en tugga...

... för att sedan hosta upp sin också.

- Wendy! Vad har du haft i den här?! Vad är det där röda?

- Paprika...?

- Jaså? Den ser varken ut eller smakar som paprika, Wendy.

- Eeh... Den var lite avlång.

- Tog du Chili?! säger Nancy och granskar det hon har på gaffeln.

- Ehh... Var det Chili? Inte paprika?

- Wendy, har du tagit chili i en helt vanlig sallad?

- Du tycker det smakar äckligt så in i helvete, eller hur! Jag som har stått jättelänge och lagat mat till dig.

- Klart jag gör! Chili är inte gott, Wendy. Dessutom får du inte svära.

- Varför har du det hemma då?

- Jag råkade odla det för något år sedan.

- Ååh, så du odlar chili men när din fosterdotter lagar mat med det klagar du.

- Nej Wendy... Det är bara så starkt. Jag håller med om att jag inte ska vara en sådan kärring.

- Eller hur! Se det som en bra sak! Nu vänjer du dig ju vid stark mat så att du kan äta det varje kväll--

- Äh, tyst bara, avbryter Nancy och petar med gaffeln i maten.

- Men du, hur gör vi med resan till Emma? Jag har bestämt mig. Jag vill åka.
- Åh...

- Gör det då! Gå och boka biljetter.

- Jag kanske skulle göra det. Jag blir bara borta ett par dagar.

 

- Du får lova att ta bilder och visa mig sen!

- Absolut! Jag åker tidigt i morgon bitti i så fall, planen till Egypten går på morgonen och flygplatsen ligger ända borta i Bridgeport, så jag måste åka Taxi dit först.

- Det är okej!

"Bridgeport? Är inte det den där stora kändisstaden? Varför får Nancy åka till alla coola ställen?"

- Försöker du äta ändå?

- Det smakar faktiskt gott när man har tagit några tuggor.

- Du är ju konstig Wendy...


Hur tycker ni att det gick med kommentarsystemet? Kommer inte uppdatera förrens ni kommenterar mer.

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards