Fantas simsblogg

Alla inlägg under november 2011

Av Fanny - 16 november 2011 15:45

Fick förfrågan om att lägga upp Kayla på Exchange... Here it is. Har också lagt upp lite annat!



Kayla Smith

 

Winter Girl

 

Amanda

 

Rose


Rekommendera gärna om du laddar ner, tack!


Varning: Ladda endast ner dessa om du vet att du har en stark dator som klarar av mycket Custom Content, dessa innehåller nämligen mycket sådant. Ditt spel kan bli mycket långsamt om du laddar ner för mycket!


 

Av Fanny - 16 november 2011 00:00

I somras introducerade jag ju bloggens sim, Kayla, men hon har ändå inte fått vara med! (dock var hon med på bloggens gamla header) Därför bestämde jag mig för att göra en makeover på henne, ta lite bilder och visa dem här.


 

 


 


 


   


 

Av Fanny - 15 november 2011 07:48

  - Lyx & Design -


Lite snabbt

Förvandla dina simmars långtråkiga hem till hypermoderna hem med detta prylpaket. När detta ligger i din CD-läsare kommer simmarna få ett underbart liv med de senaste möblerna, kläderna och frisyrerna!


Prylar

I Lyx & Design får du som sagt riktigt moderna möbler med matchande priser. Det innehåller omkring 50 objekt i form av sängar, utomhusprylar, bygglägesprylar med mera. Det innehåller också 3 jubileumsföremål: Den hjärtformade vibrerande sängen, akvariet och elgittaren. Dessa funkar som helt vanliga objekt i spelet bara det att du kan få sängen att vibrera om du har en simdal över. Jag har tyvärr inga bilder (för tillfället, fixar snart) på dem.


  Vill din sim ha dessa prylar?

Vem passar det?

Nu kommer den avgörande frågan: Vem passar detta prylpaket för?

Om du är en person som älskar att bygga moderna hus och tycker att du inte har tillräckligt bra möbler, köp det. Däremot om du är en person som brukar köpa expansioner och är van vid dess innehåll: Du kan bli besviken. Det innehåller trots allt bara prylar. Men om du älskar att bygga: Go for it!


Ris och ros

Ros: Mycket moderna möbler som är riktigt bra gjorda. Även jubileumsföremålen är fina, inklusive håren man får.

Ris: Få kläder och de som man fick är ganska fula. Detta är tyvärr ett stort minus för mig!


Köp här

Game (149 kr)

Webhallen (179 kr)

CDON (129 kr)

Origin, nedladdning som bara funkar på Windows (89 kr)

Elgiganten (97 kr)


  

Releasedag: 5 Februari 2010

Av Fanny - 14 november 2011 20:45

- Destination Världen -


Lite snabbt

Ta med dina simmar på deras livs äventyr i The Sims 3 Destination Världen. Guida dem till framgångar och rikedom...eller potentiell undergång. Ta dina simmar till exotiska platser och leta efter gömda skatter. Om de är framgångsrika kommer du att upptäcka nya färdigheter, personligheter och belöningar. Utforska urgamla gravar i Egypten, bemästra kampsporter i Kina och upptäck den rika kulturen och berömda landmärken i Frankrike. Äventyret finns vid horisonten...vad kommer dina simmar att upptäcka?

 
Resor

Det finns tre resemål – Shang Simla (Kina), Al Simhara (Egypten) och Champs les Sims (Frankrike). Dessa är alla olika och innehåller alla olika gravkammare, äventyr att klara av, intressanta ortsbor och färdigheter att lära sig och börja använda!

Din sim kan planera en resa via datorn eller telefonen. Alla resemål kostar olika mycket. Shang Simla är billigast och kostar 1300 § per sim för 3 dagar och dyrast är Champs les Sims som kostar 1900 §. Sen så har vi ju Al Simhara också, denna går för 1600 §.

OBS: Synligt gravida simmar och bebisar/småbarn kan inte resa och barn kan inte resa utan vuxet sällskap. Om en sim som precis har blivit gravid utan kula reser kommer graviditeten inte utvecklas under resan (men det fortsätter när hon kommer hem igen).


Visum

Alla simmar har en visumnivå för varje resemål. På den första resan har du visumnivå 0 och kan därför bara resa i tre dagar. Allt eftersom din visumnivå ökar låser du upp mer möjligheter utomlands.


Baslägret

Varje resemål har ett basläger där simmarna bor under sin vistelse på resemålet. Det har allt som behövs för att simmarna ska kunna ta hand om sina behov, så det fungerar ungefär som simmens hus där hemma bara det finns andra intressanta äventyrare på baslägret.

Tips! När din sim har nått visumnivå 3 kan den köpa ett semesterhem utomlands. Då bor den där istället för på baslägret.
 

Se upp för fällor...


Äventyr

När du väl är utomlands får du börja leta äventyr! Det gör du antingen via anslagstavlan på baslägret eller via att någon ringer dig. Under äventyren får du prata med olika simmar, undersöka gravkammare, hitta ädelstenar m.m När du klarar av äventyr går din visumnivå upp.

Tips! Tryck på K under spelets gång för att få upp äventyrsjournalen. Där står all info om äventyren.


Mumier

Mumier – en äventyrares största mardröm! Dessa kan bli hittade i Egyptiska sarkofager. Distrahera mumier med Mumiegodis som går att köpa hos specialhandlaren. Simmar som inte kan fly från mumien blir utslagna eller ännu värre – får en förbannelse. Denna visas som en humöreffekt. Jobba hårt på att bryta förbannelsen innan humöreffekten tar slut, annars dör din sim (grått spöke). Du kan skona den igenom att sova i Kungarnas heliga sarkofag, som kan hittas i Egyptiska gravkammare eller på Buydebugavdelningen.


Egenskaper

 

Äventyrlig

Äventyrliga simmar älskar att... tja, äventyra. De får positiva humöreffekter när de besöker nya resmål eller utforskar gravkammare. De behöver inte heller lika lång tid på sig för att återhämta sig efter en resa.


Fotograföga  

Dessa simmar älskar att fotografera och är riktigt bra på det. Deras foton är värda mer och de har också interaktioner som bara de kan använda.

 

Disciplinerad

Dessa simmar är fantastiska kampsportare. De lär sig kampsport snabbare och är extra duktiga på att sparra och knäcka brädor.


 

Är din sim en riktig äventyrare?


Färdigheter

I The sims 3 Destination Världen kommer tre nya färdigheter: Kampsport, Fotografering och Nektartillverkning.

Fotografering övas upp genom att köpa en kamera i Diversehandeln och fotografera lite med den.

Nektartillverkning övas upp genom att tillverka nektar i Frankrike. Det finns nektarmaskiner där.

Kampsport kan övas upp vid kampsportsanläggningen i Kina.


 

Har din sim vad som krävs för att ta perfekta bilder?

Vem passar det?

Passar dig som...
- Gillar spel som är utmanande och ger uppdrag
- Vill få möjligheten att resa
- Tycker om att utforska världar

Passar inte dig som...
- Spelar för att du gillar att man får göra som man vill
- Inte gillar långa laddningar
- Väntade dig en semester där dina simmar får koppla av

Ris och Ros
Ros:
Detta verkar vara det mest genomtänkta expansionspaketet, med mycket nya funktioner. Resemålen är också riktigt fint gjorda.
Ris: Resandet är mest utforskande, ingen riktig semester. Det kommer också med otroligt mycket buggar (dock verkar det variera från dator till dator).

Beställ här

Game (279 kr)

CDON (129 kr)

Origin (229 kr)

Webbhallen (99 kr)


Systemkrav


  • PC OS: Windows XP SP2, Windows Vista SP1 eller Windows 7
  • CPU: (XP) 2.0 GHz P4-processor eller likvärdig; (Vista och Windows 7) 2.4 GHz-P4 processor eller likvärdig
  • RAM: (XP) 1 GB RAM; (Vista och Windows 7) 1.5 GB RAM
  • HÅRDDISK: Minst 3.5 GB* ledigt utrymme med minst 1 GB extra utrymme för eget innehåll och sparade spelomgångar.
  • GRAFIK: DirectX 9.0c-kompatibelt grafikkort med 128 MB  grafik-RAM och stöd för Pixel Shader 2.0

*9.6 GB vid installation med The Sims 3

Grafikkort som stöds: Nvidia GeForce-serien: FX5900 eller högre, G100, GT 120, GT 130, GTS 150, GTS 250, GTX 260, GTX 275, GTX 280, GTX 285, GTX 295; ATI Radeon™-serien: ATI Radeon 9500-serien eller högre, X300, X600, X700, X800, X850, X1300, X1600, X1800, X1900, X1950, 2400, 2600, 2900, 3450, 3650, 3850, 3870, 4850, 4870, 4890-serien eller högre; Intel® Graphics Media Accelerator (GMA): GMA 3-serien, GMA 4-serien.

Observera att korten GeForce 6100 och 7100 inte stöds.

  • MAC OS: Mac OS X 10.5.7 Leopard eller högre
  • CPU: Intel Core Duo-processor
  • RAM: 2 GB RAM
  • HÅRDDISK: Minst 3.5 GB* ledigt utrymme med minst 1 GB extra utrymme för eget innehåll och sparade spelomgångar.
  • GRAFIK: ATI x1600 eller Nvidia 7300 GT med 128 MB grafik-RAM, eller Intel Integrated GMA X3100

*9.6 GB vid installation med The Sims 3

Grafikkort som stöds: Nvidia GeForce-serien: 7300, 7600, 8600, 8800, 9400M, 9600M, GT120, GT 130 ATI Radeon™-serien: x1600, X1900, HD 2400, HD 2600, HD3870, HD 4850, HD 4870.

Observera att detta spel inte går att köra på PowerPC (G3/G4/G5)-baserade Mac-datorer (PowerMac).


 

Releasedag: 20 november 2010

Av Fanny - 14 november 2011 18:24

Hej läsare!

En gång fick jag frågan om jag skulle rekommendera något expansionspaket. Denna fråga är riktigt svår att svara på. Alla är olika = alla gillar olika expansioner. Så jag hade tänkt göra inlägg med info om varje expansionspaket och prylpaket så att ni på egen hand kan bestämma er! Första (Destination Världen) kommer i morgon.


 

Av Fanny - 14 november 2011 17:00

NU! Nu är det exakt ett halvår sedan jag bestämde mig för att starta en simsblogg – och aldrig kunde jag tro att det skulle vara så kul!


Flest...


Besökare: 4 nov 2011 med 125 besökare

Kommentarer: 1 nov 2011 med 17 kommentarer

Bilder: 18 sept 2011 med 57 uppladdade bilder


Antal


Inlägg – 162

Bilder – 857

Kommentarer – 301

Omröstningar – 12

Gästboksinlägg – 4

Frågor – 34


Första bilden jag laddade upp:

 
Jag är så glad att bloggen har hunnit växa så under det senaste halvåret. Jag hoppas att ni läsare alltid kommer att läsa min blogg och fortsätta kommentera, ni är bäst! Det är tack vare er jag fortfarande bloggar.

Av Fanny - 13 november 2011 22:45

Jag har då en omröstning som lyder "Kommer du att köpa Master Suite när det släpps?" och många (42.9 %) svarade "Det beror på vad det innehåller". Här har jag då lite bilder på vad det kommer att innehålla!


Kläder


Mysiga underkläder.
 
Mer underkläder och natlinnen.

Och ännu lite till! 
  
Och lite till herrarna.


Badrumsprylar
 

Sovrumsmöbler
 
Växter och prydnader.

Gardiner, fönster och pelare


Övriga bilder

 

Badrumsmys

   

Romantik i skenet av brasan


Sovrummet


Alla bilder ägs av Electronic Arts och är hämtade från Thesims3.com.


Av Fanny - 13 november 2011 15:30

Bestämde mig för att det var dags för något nytt och bytte design igen. Vad tycker ni om nya? :)


 

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards