Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Poseplayer

Av Fanny - 30 december 2012 22:15


Innan vi börjar hade jag tänkt gå igenom några viktiga frågor om Poseplayer:

Vad är Poseplayer?

Poseplayer är en mod som man laddar ner och den får simmarna att ställa sig i en speciell posering som de inte kan stå/sitta/ligga i annars. Mycket praktiskt för oss som gillar att ta foton.

Hur installerar man det?

När man laddar ner Poseplayer så är det först en RAR-fil som man packar upp med WinRar. När filen är uppackad är det en Package-fil. Man installerar Poseplayer som vilken Package-fil som helst, klicka HÄR om du inte vet hur man gör det!

Är det gratis?

Japp! 

Får man med virus?

Japp! Nej, jag skojar bara: Modthesims (som Poseplayer kommer ifrån) är en väldigt säker sida. Jag vet många som använder Poseplayer, men ingen som har fått några problem med det. Däremot kan datorn bli långsam om den inte är så bra eller om du har mycket annat nedladdat innehåll men jag har en bärbar icke-speldator, lagom mycket CC och för mig funkar det utmärkt. Kraven är alltså inte så höga.

Vart laddar man ner det? 

Det "officiella" stället att ladda ner Poseplayer på är Modthesims. Du hittar sidan med poseplayern HÄR. Man måste ha ett konto på Modthesims och vara inloggad för att ladda ner poseplayern, men detta är gratis & enkelt.



När du laddat ner & installerat Poseplayer så kommer du inte bara kunna använda den direkt - du måste ladda ner Posepacks. Det vill säga själva poserna! Dessa installerar du på samma sätt som du installerade Poseplayern. Detta är min personliga favorit bland mina Posepacks och det kan du starta med:

 

Klicka på bilden för att komma till nedladdningssidan


Sedan kan du leta efter posepacks på egen hand, det finns väldigt många fina där ute på internet! Inlägg med tips om posepacks kommer förmodligen skrivas i framtiden, men jag vill inte att det skulle ta upp plats i det här inlägget.


Nu kan du äntligen starta spelet och börja använda dina poser! För att få tillgång till dem behöver du köpa Poseplayern i köpläget. Den finns under Dekor > Övrigt och kostar bara en simdal, vilket jag tror att de flesta har råd med :P


Ursäkta att jag glömde ringa in Poseplayern, men ni hittar den nog ändå!

 

Placera ut den var du vill, och ta kontrollen över simmen du vill ska posera. Klicka på Poseplayern och välj Select pose from list. Tyvärr finns inte Poseplayer på svenska, men jag tror inte det gör så mycket för de flesta av er. :)

 

 

När du har valt Select pose from list så kommer det att komma upp en lista med de poser du har installerat. Det är bara att välja vilken pose du vill att simmen ska göra så kommer hen göra det!

 

 

-

 

Tadaa! Har ni frågor så kan ni gärna ställa dem ^^

 
 
Emilia

Emilia

30 december 2012 22:24

Bra guide/beskrivning på Poseplayern. C:

http://Sims-emilia.bloggplatsen.se

 
Sims3tjejen

Sims3tjejen

30 december 2012 22:48

Tack för att du skrev guiden. Jag ska någ ladda ner den.

http://Sims3tjehen.bloggplatsen.se

 
SimsMixy

SimsMixy

30 december 2012 23:03

Bra guide! :)

http://simsmixy.bloggplatsen.se

 
simslivet

simslivet

30 december 2012 23:11

Hur laddar man ner den från hemsidan och måste man registrera sig där för att kunna ladda ner det? ( pose player)

http://simslivet.blogspot.se

Fanny

31 december 2012 10:19

Som jag skrev i inlägget måste man registrera sig och vara inloggad.

 
Linn

Linn

30 december 2012 23:32

Jättebra guide, men en sak är lite skum. Man ska ju sedan lägga in själva poseplayern i "mods" mappen, men min mods mapp är borta. :o

http://linnsims.bloggplatsen.se

Fanny

31 december 2012 10:21

Skumt o.O Prova att skapa en ny! Men se till att du har Resource.cfg filen i mappen.

 
Ingen bild

Emmy

31 december 2012 10:07

Bra gide(som vanligt) men hur fixar man bakrunder? Kan man ha bilder som bakrunder eller det är bara färg man kan ha?
Ps. Älskar din blogg.ds

Fanny

31 december 2012 10:39

Man fixar bakgrunder genom att köpa en vägg som man använder skapa en stil till att färga :)

 
SimsMixy

SimsMixy

31 december 2012 10:23

Fanta, de står Byggläget, de är Köpläget ^_^.
Annars var de jättebra guide, som jag redan sagt :P

http://simsmixy.bloggplatsen.se

Fanny

31 december 2012 10:25

Ojsan! Tack för att du sa det, det ska jag ändra :)

 
misan

misan

31 december 2012 12:34

jättebra!
visste redan allt dock, men super bra guide!!!


http://misansims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Therese

31 december 2012 13:22

Vilken bra guide, Fanta!

 
Ingen bild

TheDancingSock

1 januari 2013 17:30

What font did you use where you wrote "Poseplayer"?

Fanny

1 januari 2013 17:59

Cookies :3

 
Ingen bild

Felicia

2 januari 2013 15:48

Är poseplayer verkligen så säkert? Jag har funderat länge om jag ska ladda ner det... Men om det inte är så säkert så blir man ju fundersam...

Fanny

2 januari 2013 16:13

Det är säkert :)

 
Ingen bild

Felicia

2 januari 2013 16:13

Det går inte ens att göra en användare för mig :(

 
Ingen bild

Felicia

3 januari 2013 12:11

Det går inte att registrera sig för mig.

 
Emma

Emma

5 januari 2013 08:12

Jag har haft mkt problem med poseplayer men det e så att jag valde att öppna den med en jättekonstig fil och nu vet jag inte hur jag ska göra. Jag har en packars bell med Windows (7 tror jag eller 6)... Ska man göra ngt annorlunda?? Svara gärna i en kommentar på min blogg då jag ofta glömmer bort vilket inlägg jag ställde frågan på...

http://Thesimsmemmiz.blogg.se

 
Ingen bild

wilma

12 januari 2013 19:50

hur får man winrar? är det gratis?

 
Anonym

Anonym

20 januari 2013 17:59

Ok!

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Diana

3 februari 2013 14:00

Hejhej bra guide men jag har ju en macbook som dig, du har väll en o:
Men jag fattar inte hur man laddar ner poseplayern saken ;_; Det går inte.
Fast jag är inloggad osv.

 
Vimsan's Simsblogg

Vimsan's Simsblogg

14 mars 2013 08:12

Hej! Jag undrar om man måste ha Resource-filen i själva Package-mappen eller om det räcker att ha den i Mods-mappen :) Tacksam för svar!

http://simsvims.blogg.se

 
Ramme

Ramme

31 mars 2013 00:24

Hej! Jättebra beskrivning! Satt bara i några timmar och försökte (läste välldigt slarvigt) sen bestämde jag mig för att börja om alltihop och läsa bättre och då funkade det!! Tack så mkt nu känns det jättelätt!

http://TheSims3Cola.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Albin

28 april 2013 20:02

Super bra guide, har nyss använt WinRar för första gången :) Nu så kan enkelt installera mods. Älskar din blogg fast din uppdatering är lite seg ibland, då kan jag hitta nya roliga inlägg av dig!

 
Swirlsims

Swirlsims

10 juni 2013 21:12

Jättebra guide, sugen på att ladda ner! :D
Men tycker du att det är värt att ladda ner den? :)

http://swirlsims.blogspot.se

 
Ingen bild

simslover

22 juni 2013 15:10

kan man ladda ner den på en dator som man inte spelar Sims på?

 
Ingen bild

Fantalover

25 juni 2013 14:24

Hej, Fantan! Jag har spelat Sims i några månader nu men sen så har jag börjat att ladda ner CC och allt har gått bra, men sedan har spelet kraschat, men jag fixade det sedan. saken är att efter ett litet tag kan jag inte skapa ett nytt hushåll det har pågått ganska länge nu och eftersom du är kunnig så behöver jag ett svar på vad jag kan göra eller nåt tips att testa? // Fantalover <33

 
Ingen bild

Agnez

15 juli 2013 16:58

Kan typ barn och tonåringar oxå posera? :)

Fanny

15 juli 2013 17:12

Ja, det kan de! Dock ser det väldigt konstigt ut om man ger en pose för vuxna till ett barn (eller tvärtom), men det finns speciella barnposer, småbarnsposer etc.

 
Ingen bild

Agnez

15 juli 2013 21:19

(Deta hör kanske inte till saken, men måste få veta!) Kan man byta kläder på gravida simmar eller måste man ha en kod eller mod, eller ett speciellt expansionpaket? :)

P.s tummen upp för bloggen! :D

 
Ingen bild

Agnez

16 juli 2013 23:22

Hallå?! :-)

 
Ingen bild

Jesssica

28 juli 2013 14:19

asså min mods mapp är helt borta!!!! Jag hittar den inte >.<
jag läste att någon annans också försvunnit! Men ja... och då skrev du något om någon fil! vilket jag inte fattade! men ja.. ska man lägga in Resource.cfg filen i en ny mapp som heter "MODS" eller va sa man göra?? hihi tacksam för svar nu! men de kanske är lite sent att kommentera det här nu :(

 
Victoria

Victoria

12 september 2013 13:32

Åh jag vill ha poseplayer :( Men mitt spel och mods har något seriöst emot varandra, tro mig, jag har testat. Det bara fryser, laggar, och kraschar hela tiden! D:

http://avikkozproduction.bloggplatsen.se

 
Meia

Meia

30 september 2013 09:54

Jag får inte upp så man kan välja dem nedladdade poserna! Vad kan det beropå?:)

(Svara på min blogg om du har tid)

http://Meialindholm.blogg.se

 
Ingen bild

Lisa

16 november 2013 10:51

Är det normalt att man måste ge sin bank kod? För att kunna logga in på den sidan som man behöver för att kunna ladda ner a;jfdkslfjdkfjkdlsfja;kdsfjdslfkjdkz..vncx,nvcmnv vnmc,,,,,,,xnv....znvmc,,,xnv.z,,xmn

 
Ingen bild

Lisa

16 november 2013 10:53

Förlåt för alla tockiga bockstäver... dom skulle vara posepack...

 
Ingen bild

Lisa

16 november 2013 11:03

Jag tror att jag själv hittade vad jag gjorde fel :)

 
Alexandra

Alexandra

5 december 2013 18:50

Kan du hitta en video eller blogg sida med hur man laddar ner Pose Player. Fast jag har inte laddat ner något bara Hidden Springs jag tror jag har ingen mods. Vad händer då?

http://alex

 
Simstillsjagdor

Simstillsjagdor

8 mars 2014 18:15

Hur får du så bra kvalite på dina bilder. Hur gör du när du tar kort på dom? :)

http://simstillsjagdor.bloggplatsen.se

 
Summer

Summer

1 april 2014 07:36

Jo, typ den går inte att ladda ner på en mac! Finns den till mac isåfall kan du väl skriva det? Snälla!

Älskar din blogg!!!

http://summersims3.bloggplatsen.se

 
Summer

Summer

2 april 2014 14:52

Eller är det ngt annat man använder?

http://summersims3.bloggplatsen.se

Fanny

2 april 2014 15:53

Jag har skrivit klart och tydligt hur man installerar poseplayern i inlägget! Det är likadant på både PC och mac :)

 
Summer

Summer

3 april 2014 17:31

Hur öppnar man Winrar? Det står inget om det!<3

http://summersims3.bloggplatsen.se

 
Summer

Summer

3 april 2014 17:42

Eller snarare Hur öppnar man med Rar som är till mac!

http://summersims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanna

18 maj 2014 08:54

Har du något tips på hur man får en så snygg bakgrund?

 
Ingen bild

mig

22 juni 2014 15:41

Det ska väll också gå att skriva in någon kod så man kan göra poser?

Fanny

23 juni 2014 16:57

En fuskkod? Njaa, det finns men det är andra poser än de man kan få med Poseplayer.

 
Ingen bild

SimsTi

23 juni 2014 12:33

Hej Fanta! världens bästa sims bloggare det är du men vart ska jag trycka ladda ner någonstans för det kommer som sagt upp massa olika ladda ner knappar där det kanske finns virus i och jag är LIVRÄDD för virus... Please ge mig ett svar så fort som möjigt för jag vill gärna ladda ner pose player så fort som möjligt så att jag kan använda den till min blogg. Kram// Ti

Fanny

23 juni 2014 13:02

Var man laddar ner poseplayer? Gå in på länken, under fliken "Files" finns det några länkar. cmomoney_PosePlayer.rar är den du ska trycka på. Du måste ha ett konto på Modthesims och vara inloggad för att länkarna ska dyka upp.

 
Ingen bild

kitte

9 oktober 2014 18:58

Jag har lyckats ladda ner poseplayer. men lyckas inte få in posepacken jag laddar ner. ska dom ligga i mod eller i package mappen? själva poseplayern hittar jag inte bland filerna 0.o

 
Ingen bild

Knäppisen

18 oktober 2014 18:18

Det funkar inte för mig:( den där pilenär inte under dekor:(( kan du hjälpa mig snälla://

 
Ingen bild

Elin

21 oktober 2014 14:55

Typiskt är för liten :/

 
HästSami

HästSami

6 november 2014 16:58

Hej! Jag undrar hur man gör T.e.x så simmen sitter PÅ hästen och gör posen?
Någon som vet det?
Har försökt hitta det länge, men inga resultat!
Snälla någon!

http://Hjälp!

 
Svergie

Svergie

11 juli 2015 13:37

Hej! Alla säger att man ska ladda ner WinRar och sedan poseplayern men så ska man ju dra massa filer och sånt, och jag fattar inte det! Så snälla svara!♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

http://Elin

 
Svergie

Svergie

9 augusti 2015 12:51

Fanny behöver man inget annat program eller laddar man bara ner pose playern och poserna som med CC?

http://Elin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards