Fantas simsblogg

Alla inlägg under april 2013

Av Fanny - 14 april 2013 10:30

Ni minns väl när jag skrev om min sim Elinna för ett tag sedan? Det var dock ganska länge sedan, så om ni vill "fräscha upp" minnet lite eller om ni inte läst om henne alls så är inlägget här


I alla fall, det var ett tag sedan jag spelade med henne, så här om dagen tänkte jag ta upp henne igen. Grafiken i inlägget kommer att variera lite, eftersom jag provade att sänka den någonstans däremellan. (det är därför några av bilderna ser ut som något skapat av lera medans andra ser ganska bra ut)

Det har inte hänt så jättemycket sedan sist, förutom att Lawrence har flyttat in och att Elinna har kommit till nivå 3 i den kriminella karriären. Det har gått snabbt eftersom hennes atletiska färdighet är så hög.


Så himla nöjd med den här bilden, haha...

 

Elinna tog en liten semester till Kina. Första dagen blev lite misslyckad, jag hade tänkt att hon skulle till någon gravkammare men jag gick till fel ställe två gånger, och då kände jag att det inte var någon idé att fortsätta så jag drog iväg henne till att träna kampsport på akademin i stället. Hon var inte sådär jätteduktig, men hon lyckades i alla fall komma upp en nivå och fick vitt bälte. 



Jag försökte då sparra med en random kines bredvid henne som inte såg alltför avancerad ut. Det såg ut att gå rätt bra för Elinna (kanske hennes stank gjorde kinesen okoncentrerad), men resultatet fick jag aldrig veta eftersom spelet kraschade när jag gick in i filmläget (tab) för att ta en till bild. Jahopp. Som tur var hade jag sparat nästan precis innan, men kines-fighten orkade jag inte ta upp igen. R.I.P KINESFIGHTEN <3

(Elinna förlorade sina glasögon eftersom jag precis hade rensat CC, och då råkade glasögonen slinka med det som försvann)

Resan var ganska händelserik. Elinna fick nivå 1 i visum, och hon köpte med sig kampsportsgrejer att ha hemma. Väl hemma tränade hon hela tiden på kampsporten, och hon tvingade Lawrence att göra likadant, så till slut gjorde de knappt något annat än att sparra med varandra. 



Ibland brukar de meditera också.


 


När Elinna hade återhämtat sig från sin förra resa till Kina så åkte hon tillbaka nästan direkt. Denna gång tog hon med sig Lawrence! De utforskade många gravkammare tillsammans, bland annat denna där de träffade på hur många mumier som helst. Lawrence blev till och med attackerad av en (Elinna gömde sig bakom ett staket som man bara kunde nå via dykbrunnen, så hon slapp undan), men han vann och fick inget negativt resultat av det.



En av mumierna blev även attraherad av Elinna...? Vet inte ens vad jag ska säga om det...



Trots farligheterna tog sig båda igenom gravkammaren med livet i behåll. 



För att koppla av lite gick de och tränade kampsport tillsammans. (denna är en av lerbilderna jag pratade om...)

 


 

På kvällen gick de till De lärdes trädgård för att koppla av lite. Där bestämde sig Lawrence för att fria till Elinna! Hon blev jätteglad och svarade ja direkt, så nu kommer nog den där mumien få det lite svårt...!

 


 

Nu är det bara att planera deras bröllop... 

Av Fanny - 12 april 2013 19:04

Som ni redan vet lägger jag ibland upp historier här på bloggen. Nu har jag inte släppt någonting av dessa på väldigt länge, och många av er har frågat efter dem och undrat när nästa del kommer. Så jag kände att jag behöver reda ut saker och ting en aning.


Anledningar till att jag inte har lagt upp historier på så lång tid:

- Det är det mest krävande jag kan göra på denna blogg. Jag tror inte ni förstår hur lång tid det tar att göra en historiedel. För mig tar det minst en dag att planera delen, skriva den, ta bilder, lägga in bilderna, finslipa texten så att den passar med bilderna osv. Jag är inte så effektiv när det kommer till att jobba med sådana saker, så man kan säkert göra det snabbare än vad jag gör, men för mig tar det så lång tid och det blir helt enkelt inte lika bra om jag stressar.

- Jag har ingen som helst aning om hur jag ska lägga upp historierna. Faktum är att jag inte planerat dem så himla bra, jag har bara haft en vag bild framför mig som jag måste utveckla. Jag vet ungefär vad som ska hända, men jag vet inte hur det ska hända, vad som ska leda till det, hur jag ska formulera det, vad som ska hända efteråt och liknande.

- Jag har helt enkelt inget sug. Historier ska man, i alla fall enligt mig, göra för att det är kul, och just nu känns det mest som att jag gör det för att jag måste vilket inte är bra alls. Mitt spel-inläggen har jag, till exempel, sug för att göra - och de är därför de blir så bra (jag antar i alla fall att de är bra, eftersom ni verkar tycka om dem väldigt mycket). Något man gör för att man blir tvingad till det blir nästan aldrig bra, och jag tänker själviskt nog inte göra något som jag inte känner för bara för att någon annan kanske känner för det.

- Jag har så sjukt mycket buggar i mitt spel. Bara förberedelserna (vilket är att bla köpa saker, aktivera fusk och ändra kläder på simmarna) tar typ en timme att göra för att spelet glitchar och kraschar så mycket.

- Jag hinner inte. Jag går på ett antal fritidsaktiviteter som tar upp nästan hela min fritid, sen har jag läxor och liknande som jag måste göra. Som sagt tar berättelserna så himla lång tid att göra, så jag hinner inte med dem även om jag hinner med vanlig bloggning. Man kan ju dela upp arbetet så att man gör lite en dag, lite annat en annan dag osv, men det skulle innebära mindre övrig bloggning - och det är ju inte så kul, med tanke på att många inte ens läser historier!


Jag är väldigt glad att ni läser och uppskattar mina historier så mycket att ni vill läsa mer, men försök ha tålamod. Just nu ligger Drömmar och Nattens konsekvenser på is, vilket betyder att de inte kommer publiceras så ofta. Jag kommer inte lägga ner dem, jag kommer bara publicera dem väldigt oregelbundet. Dock ska jag försöka bli bättre på att publicera dem, för det är så kul att läsa all positiv respons från er, men förvänta er inte att det ska bli bättre än vad det är nu. Båda historierna har väldigt intressanta framtidsplaner som jag väldigt gärna vill se er reaktion på.


Tack för visad hänsyn :)

 


Arkivbild från Drömmar.

Av Fanny - 10 april 2013 20:35

Nu är trailern för Semesterparadis ute!



Vad tycker ni om trailern?


Shoutout till Sophia förresten, hon fyller år idag! :D

Av Fanny - 10 april 2013 10:00



Tidsinställt inlägg

 

Nu har PGC-gänget äntligen blivit färdiga med universitetet! Nu ska jag uppdatera er om vad som hänt sen sist. :)



Alice spenderade nästan hela sin fritid till att skissa och måla, vilket hon blir allt bättre på. 



Bella fick en udda kompis, men de var soulmates redan vid första mötet. (de sågs aldrig igen)



... Och Sebastian har hittat en speciell sim som han tycker om, nämligen townien Connie Cronk! Hon är väldigt fin tycker jag, jag gillar att hon inte är överdrivet perfekt och pinnsmal :)



ReBella (dåliga ortvitsar ftw) spenderade även mycket tid med att göra utspel om random saker.



Dock hade hon bestämt sig för att ta tag i sina studier lite mer. Hon ska klara det!



Som ni ser på hennes min tyckte hon att det var jättekul att plugga...



Sebastian jobbade flitigt med sina affärsplaner.



I slutet av termin tre (som inte alls var så händelserik) fick Alice äntligen en konstexamen! Snart kommer hon kunna jobba inom musik, som hon alltid har velat. De andra tre fick dock ingen examen, de var tvugna att gå ytterligare en termin...



Denna termin avslutades också med lite bowling, men denna gång var det bara Shannon och David. David har förresten bemästrat färdigheten atletisk!


 


Efter att ha tagit en romantisk minnesbild ihop var det dags för David och Shannon att säga hejdå till varandra. Men David kommer ju tillbaka!



Sedan var det dags för den fjärde och sista terminen. Denna gång var David, Sebastian och Bella tyvärr tvugna att åka själva till universitetet... Det är väldigt tomt utan Alice, men det är lugnt för mig. Det är väl lika bra att vänja sig, eftersom jag ändå måste följa med Sebastian (den jag gillar minst, surt) när ungdomarna flyttar hemifrån.

Det man ser på bilden är att Sebastian hade utmanat David till att äta kanel. David var lite våghalsig av sig och gjorde det medan Sebastian och Bella roat såg på.





... Och detta var resultatet.



Sedan gjorde Bella och David ett keg stand på ett litet bålparty de ordnade, medan Sebastian stod i bakgrunden med ett ondskefullt leende och kastade provrör på elden. Man undrar ju vad han planerade...?



David körde hejaramsan med en random tjej i träningskläder.



Bella höll en föreläsning om författande...



... Och det allra bästa med föreläsningen var att det var så himla många som tittade på! Jag har aldrig haft en så populär föreläsning faktiskt. 



Bella är ju tankspridd, därför glömmer hon hela tiden bort vad hon håller på med. En gång glömde hon var hon var på väg när hon skulle till lektionen, så hon missade den...



För att ta igen det hängde hon på caféet för att plugga. Där stannade hon hela kvällen.



David gjorde ett keg stand med en kannibal. Crejzi lajf. 



Fast sen bestämde hon sig för att David inte smakade gott, så hon slutförde deras keg stand ändå.



Bella ordnade en till demonstration som det gick ganska bra för!



Dagarna flöt på, och än en gång var det snart dags för sluttentan. De tre syskonen stannade uppe hela natten för att plugga, och David gick fortfarande efter sitt motto "Allt går bättre i gröna kalsonger".



Alla tre klarade tentan galant, och för att fira det gick David och Shannon till Grottan för att spela biljard och ha det allmänt mysigt tillsammans.



Dagen efter var det - till sist - dags för deras examen!



Ber i förväg om ursäkt för de mörka och dåliga bilderna!

Sebastian tog, som ni redan vet, en examen i affärer. När han kommer hem vill han följa sin dröm om att bli affärsman. Han fick även välja en ny egenskap, vilket blev Arbetsnarkoman!



Bella tog examen i kommunikation, och när hon kommer hem vill hon bli journalist. Även hon fick välja en ny egenskap, vilket blev Oemotståndlig!



Och slutligen fick David en examen i idrott, han vill ju bli idrottare. Han fick faktiskt välja två nya egenskaper, och de blev Modig och Våghals.



När de väl var hemma började livet rulla på som vanligt igen. Alice spelar hela tiden piano, något hon verkligen börjar bli duktig på, och Emma och Liam jobbar fortfarande på med sina arbeten och intressen. Ålder är inget som stoppar dem!



Emma har bestämt sig för att lära sig hur man fångar en dödsfisk. Hur det går för det får vi se snart...




Åh, förresten, en sak jag tänkte på bara... Är det svårt för er att hålla koll på vad alla syskonen heter och vem som är vem, eller hänger ni med ganska bra? Har sett några som t.ex kallar Bella för Alice (och jag gör själv det misstaget ibland).

Av Fanny - 9 april 2013 15:43

Denna simslåt har jag fastnat på lite (läs vääääldigt mycket). Den är ganska schysst, enligt mig! Dock tycker jag nog att IRL-versionen är lite bättre, i den här versionen låter rösten lite läskig... Den är från R&B-stationen!


Av Fanny - 7 april 2013 09:00

Några av er har gissat att simmen ni fick se igår är jag i sims - vilket är helt rätt!


Jag har gjort många, många försök till en så kallad ”simself”: en sim som ska likna sig själv i utseende och personlighet. Alla har blivit misslyckade, tyvärr. För mig är det väldigt svårt, eftersom min ålder inte ens finns i sims – barnen är för barnsliga, tonåringarna är för stora (jag skulle typ döda för en ålder där emellan). Sen dessutom är det ganska svårt att återskapa mina ansiktsdrag, jag vet inte om det är så med alla eller om det bara är jag...? Sen har jag inte heller installerat några sliders, så jag kan inte anpassa simmen så mycket som jag kanske skulle vilja.


Trots att det är så himla svårt så försökte jag mig på en simself här om dagen! Hon fick faktiskt bli tonåring, för jag skulle inte klara mig med bebisrösten som barnen har och begränsningarna när det gäller färdigheter, kläder, ansikte, egenskaper etc. Hon blev ganska hyfsat lik mig, verkligen inte en kopia men ändå ganska bra. Det som är mest likt är munnen och huvudformen, men resten ville inte riktigt samarbeta... Nåväl, här är hon: Min simself!




Insåg nu att hon är smalare än vad jag är IRL... Hoppsan...

Hon/jag har de här egenskaperna:
Tankspridd – Jag är alltid helt omsluten av mina tankar. De kan variera ganska så sjukt mycket, ibland tänker jag på rosa apor (nja...) och ibland funderar jag typ över hur det skulle vara om jag hade fötts i ett annat land. I skolan till exempel är det inte alls ovanligt att jag börjar tänka på något, och sedan hör jag ”Hallå? Fanny? Vad är det här talet nu då?” och fattar ingenting eftersom jag glömt att lyssna.

Bokmal – Jag älskar att läsa och när jag väl kommer in i en bok jag tycker är bra kan jag sluka den på ett par dagar, oavsett hur lång den är!

Konstnärlig – Jag är faktiskt ganska kreativ, så... Ja. Sedan är jag lite musikalisk (har ganska bra taktkänsla) vilket simmar med den här egenskapen också är.

Datorsnille – Eftersom jag håller på med datorer nästan hela tiden har jag blivit ganska bra på att använda och förstå mig på dem.


Hennes/mina favoriter är indie (dock gillar jag även hiphop, pop, R&B m.m, men man kan ju bara välja en och jag gillar nog indie mest), havsblå och tortellini med ostsås. Om hon/jag hade varit med i en social grupp hade hon/jag varit nörd blandat med lite rebell. Jag funderade på att ge min simself glasögon på vardagskläder, eftersom jag har läsglasögon som jag använder i stort sett hela tiden, men jag gjorde aldrig det eftersom jag inte har dem när jag t.ex går till skolan utan bara när jag läser, är inne på datorn, ritar osv. 


Jag blev ändå ganska nöjd! Om ni själva vill ha ”mig” i ert spel så kan ni ladda ner ”mig” på exchange HÄR.


WCIF-lista:

Tröja från Pickypikachu

Jeans från Pickypikachu

Klänning från Anubis

Hoodie från Leva livet

Allt annat är från grundspelet.

Av Fanny - 6 april 2013 10:28

Som ni säkert märkt på diverse ställen så har jag hittat nätverk lite här och var, men jag kände ändå för att stå fast vid min bloggpaus - för det behövde jag. Jag hade gärna velat hitta på något kul aprilskämt, men det hade ju varit så uppenbart om jag gjorde det trots bloggpausen plus att jag inte kom på något bra som man inte skulle tänka "Men näää, det där är ju ett aprilskämt!" om. Nu sitter jag på flygplatsen där jag mellanlandat, och hemma i sverige kommer jag vara kring klockan 18.00 i kväll. 


Även om jag fortfarande har lite idétorka så är jag mycket mer inspirerad nu än innan jag åkte, dock är era förslag på inlägg mer än välkomna - så ni får gärna säga till om det är något speciellt ni vill läsa, så ska jag försöka fixa det! 


Uppdateringen börjar på riktigt i morgon! 


Medans får ni en sneak peak på vad som komma skall:

Kan ni gissa vem hon är?

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards