Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

De mods jag använder

Av Fanny - 23 april 2013 15:00


Fick nyss en fråga via mejl om vilka mods jag använder, och tyckte att det vore lättare att svara i ett inlägg.

 

Everyone can work from home - Denna mod gör så att vilken sim som helst kan arbeta hemifrån på en dator, inte bara simmar med egenskapen Arbetsnarkoman. Väldigt bra om en sim är t.ex mammaledig men ändå inte vill skippa jobbet helt.


Cancel time off - Gör så att simmar kan avbryta ledighet från jobbet. Det är användbart om simmen har väldigt många dagar ledigt pga t.ex graviditet eller giftermål som de egentligen inte behöver.

 

Poseplayer - Gör det möjligt för simmarna att göra olika poser. Väldigt bra när man ska ta bilder. Läs mer om Poseplayer HÄR!


No intro - Gör så att spelet hoppar över loggan och filmen i början och går direkt till laddningsskärmen.


Traveler - Gör så att man kan resa till de olika städerna och även flytta till dem.


Woohooer - Gör så att tonåringar kan bli gravida, och det lägger även till "Riskabelt myspys" som ger en 10% chans till graviditet.


Alla dessa modar är säkra och medföljer inga buggar eller virus, men ni måste ändå vara försiktiga med modar. Det finns ganska mycket som kan gå fel om ni t.ex installerar dem fel, inte uppdaterar dem eller har två stycken som inte ska fungera ihop. Se till att ni följer alla instruktioner noggrant!





Vet du inte hur man installerar mods? Tryck HÄR!


 
 
Ingen bild

Annelie

23 april 2013 16:26

Du skrev att man KAN få problem om man har två stycken installerade samtidigt. Är någon av de du tipsade om nu sån som det är problem med när man har alla installerade? Hoppas du förstod min fråga! :)

Fanny

23 april 2013 17:30

Nej, de jag skrivit upp har inga problem med att vara tillsammans ^^ Det är mer om man typ har två telefonmodar.

 
Ingen bild

Lea

23 april 2013 16:39

Hej. jag undrade vilken knapp man ska klicka på för att ladda ner traveler. Det finns ''miljoner'' med knappar. Tack för svar

 
Ingen bild

Elin

23 april 2013 19:00

Jag laddade ner woohooer. Hur gör man tonåringarna gravida, de kan inte ha "försök att skaffa barn"??
Ps. Jätte bra blogg<3

 
Ingen bild

Emma

24 april 2013 08:02

På traveler-modet, när man flyttar/reser en familj till en annan stad, kommer familjen i fråga ha kvar sina vänner/släktträd från staden de bodde i från början?:)

 
Victoria

Victoria

24 april 2013 17:08

Jag installerade nyss poseplayer, men mitt spel bara kraschade, och sen jag avinstallerade det har det funkat helt okej. Nu är jag alltså lite rädd för att installera mods, eftersom min dator inte klarar av dem. Det jag undrar är ifall poseplayer kanske var lite mer krävande än andra moddar, jag skulle vilja installera traveler och woohooer, tror du att det går? Tror nog inte att ditt svar kommer var så positivt, men det är värt ett försök... :) Funderar på att köpa en ny dator, men det blir inte förrän mitten av sommaren, så..

http://avikkozproduction.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

24 april 2013 19:33

Hur laddar man ner Traveler? :s

http://www.livetnu.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

25 april 2013 10:29

Åhh, den sista måste jag bara ha.. hehe :D

http://blogofphoto.webblogg.se

 
Ingen bild

Vilja

25 april 2013 21:29

Min kompis spel blev suddigt och trögt av mods. Så nu är jag lite skraj över om jag ska prova. Vad tycker du?

 
AnnieSuperstar

AnnieSuperstar

26 april 2013 13:28

Jag brukade ha no intro förut, men sedan tyckte jag att laddningsskärmen efter introt tog för lång tid så jag tog bort det. :]

http://anniesuperstar.bloggplatsen.se

 
misan

misan

26 april 2013 15:06

Jag laddade ner no intro för ett litet tag sedan men simset vägrade sätta på sig så jag tog bort det å sen funkade det som vanligt :)
Så var inte rädd för att det ska hända, ta bara bort det ;)
Jag har poseplayer annars :D

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Saga

Saga

26 april 2013 15:23

Jag har inte laddat ner några mods men dom verkar ganska najs! Är det värt att ladda ner dom eller ångrar man sig?

http://Rampljus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Erica

26 april 2013 20:54

Kan du ta en screenshot på länken så du kommer till "traveler" och sedan visa var man ska trycka för det är så svårt!!!

 
Anonym

Anonym

27 april 2013 12:29

Verkar som bra mods! :)

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Anonym

27 april 2013 20:14

HEJ! jag vill ladda ner woohooer men det finns ingen download knapp,det finns bara massa text.

Tacksam för svar.
Ps.Jättebra blogg!!

 
Victoria

Victoria

30 april 2013 14:53

Ett tips för alla som vill ladda ner traveler/woohooer - LÄS LITE. Skrolla ner tills ni kommer till versions och klicka på den versionen som erat spel är i. Sen skrollar ni bara längst ner och klickar på "Download" knappen bredvid "Details".

http://avikkozproduction.bloggplatsen.se

Fanny

30 april 2013 18:35

TACK!!!!!

 
Mapacha

Mapacha

30 april 2013 17:05

Tack Victoria nu fattade jag hur man skulle göra! :)

http://www.mapachasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

hanna

4 maj 2013 15:53

Finns det en mod som gör att man kan flytta till dom städerna man får i destination världen? snälla plz svara,det skulle va så roligt

 
Ingen bild

Melissa

12 maj 2013 18:51

@Victoria har rätt man måste läsa. Översätt på google om man inte kan engelska. Man kan inte bara förvänta sig att det finns en stor lysande knapp. Men jaja alla kanske inte orkar. Tack för bra tips Fanta.

 
Ingen bild

Sandra

12 maj 2013 21:17

Hej! Behöver hjälp, försökt få reda på svaret i flera timmar, så jag uppskattar verkligen ett svar! Jag fixade traveler men jag har ett problem med det. Jag vet inte hur jag ska flytta till en annan stad. Min familj bor i bridgebort, de har just nu rest till starlight shores, men jag fattar inte hur jag ska göra sen. Det står ''The interaction is available via the Base Camp lot menu (click on the map tag from map view), and use "NRaas \ Traveler \ Change Hometown".'' men jag fattar inte! Kan jag få lite hjälp snälla?

 
Madelene

Madelene

18 juni 2013 19:19

Jag laddade ner woohooer men det går inte att varken myspysa, ha riskabelt myspys eller försöka skaffa barn. Står bara att det inte går för en av dom är tonåring. Hur gör jag för att tonåringen ska kunna bli med barn eller myspysa?
P.S bra blogg!

http://wikstromphotos.com

 
Ingen bild

Vilma XD

23 juli 2013 09:35

Asså finns det någon mod som gör så att man kan ha fler än 8 i hushållet?

 
Ingen bild

tokorossen

26 november 2013 09:36

Det funkar inte?

Fanny

26 november 2013 16:29

Vad är det som inte fungerar? (älskar för övrigt att du kallar dig för tokorossen, det är väl Vargbröder-referens?)

 
Ingen bild

Emma

12 december 2013 18:58

Vilket är ordet som man ska skriva in när man ska registrera sig på ModTheSims?

Tacksam för svar!

 
Ingen bild

Emmis

11 januari 2014 23:01

Jag ladda ner moden woohooer men tonåringarna kan inte bli gravida dom kan fria och gifta sim men inte ha myspys riskabelt myspys eller försök skaffa barn.varför är det så?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards