Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

The sims 3 Katy Perry Sötsaker - Recension

Av Fanny - 16 juni 2012 16:45

  - Recension -

Allmänt 

The sims 3 Katy Perry Sötsaker är lite mer av ett Specialpaket än ett prylpaket; Det står inte ens Prylpaket eller Expansionspaket på boxen eller i loggan. Anledningen är att det innehåller mer saker: 28 kläder, 5 frisyrer, 55 möbler och tre tomter. Dessa kommer jag att gå igenom i min recension. Allt är baserat på godis och Katy Perry-stil!


Håren och kläderna

Det följer som sagt med 28 kläder och 5 hår; Alltså 33 saker totalt. Det finns fem frisyrer till tjejer, fem toppar till tjejer och en till killarna, fyra underdelar till tjejer och en till killarna, fjorton helkroppskläder till tjejerna, men tyvärr inga skor. Jag tänker gå igenom alla (fast jag kanske missar någon, det strulade lite när jag skulle redigera bilderna). Allt är Ungdom-vuxen.

Håren


         

Topparna


             

 

Underdelar


       
 
(den sista är för killarna)

Helkropp



                           

Om jag ska vara ärlig tycker jag inte att håren är så jättefina, om man inte räknar med det första. Kolla på det andra liksom! Jag tycker dessutom att accessoarerna förstör. T.ex hade håret med kakan varit mycket finare utan kakan. Fast då hade det inte riktigt varit i godistema... Men ändå. Om någon vet en hemsida som har gjort om håren så att accessoarerna inte längre är där, säg till mig!



Kläderna gillar jag däremot! I alla fall om man vill göra en sim i godis/crazytema. Vissa går ju att använda i normala fall också. Däremot ser vissa av kläderna ut som om de är nedladdade, för de har lite suddiga texturer och sitter inte så bra på simmen.


Möblerna

De möbler som kommer med är:
- 1 elektronikpryl
- 6 sittplatser
- 6 ytor (bord, bänkar osv)
- 19 dekorationer
- 7 nya möbler till barn
- 12 bygglägesobjekt (pelare, fönster osv)
- 4 lampor



Jag kan självklart inte fotografera alla möbler. Men jag håller på att bygga om Sunset Valley till en godisvärld, så jag tänker dela med mig av lite bilder från ett av husen som jag byggde om! Observera att vissa grejer kommer från andra expansionspaket/prylpaket.


     


Tomterna

Som sagt, det kommer även med tre nya tomter att placera ut i Ändra stad


Tårtpalatset

Tillhåll


       

Karamellplan
Park

         

Pattys naturbad
Pool

         

T.G.I.F
Sen dessutom kommer Katy Perrys låt Last friday night med på simliska. Den är väl inget man kan direkt recensera, så ni får nöja er med att lyssna på den:

Positivt och negativt

+  Det är annorlunda; Alla andra prylpaket har liksom varit lyxpaket, det här är mer ett fantasipaket. Det innehåller så mycket. OCH MAN KAN BYGGA ETT GODISLAND!
- Som sagt: Frisyrerna är inte så fina. Det kommer inget till tonåringarna eller barnen. Godiset passar inte så bra i normala städer.


Slutsats
Jag tycker ändå att det här är ett roligt spel. Som sagt är det annorlunda från de andra prylpaketen. Jag skulle nog ge det 4/5! Men vissa grejer kan man ha i t.ex barer, bröloppsplatser osv...Men om du inte vill bygga ett godisland, vilket jag vill göra, så passar det nog inte dig.



 

 
 
Linnea

Linnea

16 juni 2012 17:03

Skit bra recension :) Håller med dig om det med frisyrerna! :O Hade gärna köpt, men det är fortfarande liiiite för dyrt! (Dock suger det att man inte får något till tonåringar...)

http://www.FakeDiamond.blogg.se

 
Ingen bild

Diana

16 juni 2012 17:37

Hej Fanta!! Fin blogg du har!! Jag har ett problem med mitt Sims 3 spel, jag har redan installerat Sims 3 och Sims 3 djurliv och nu när jag skulle installera Sims 3 destination världen , så står det bara "Okänt problem uppstod"., Jag blir GALEN och har försökt starta om och installera tusen gånger!! Jag vet inte varför det står så? Vet du?,, SNÄLLA svara!! Hejdå // Diana :)

 
Neri

Neri

16 juni 2012 17:55

du skrev inte om candyfornia :(

http://nerissims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Celia

16 juni 2012 18:31

hej Fanta. jo när du har byggt om sunset valley skulle du kunna läga upp det på exchange snälllaaaa det skulle vara jätte snällt


mhv Celia

 
Ingen bild

Cassie

16 juni 2012 19:48

Hmh....
Inte för att du vet det men hur gör dom som har sånna här sidor som Tsr och anubis, nedladninngs sidor. Alltså hur kan dom gÖra kläder själva? Det är vel bara EA som kan det?

 
Ingen bild

Annie

16 juni 2012 21:02

Jag tycker att det är fånigt det spelet. Det verkar bara som att hon vill ha mer och mer pengar. Syns hon inte i någon smurf-film också? eller hur var det? hon har även varit med i simpsons, om jag inte misstar mig.

Det enda jag gillade var den röda klänningen.
men som sagt, gillar man sånt fåneri så är det väl kul. (vill inte vara elak, haha. men jag tyckte det var fånigt :P)

 
Fanta, Fanny

Fanta, Fanny

16 juni 2012 23:19

Inga fler kommentarer...? :( Det tog mig ca fem timmar att skriva recensionen...

http://FantaSims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

16 juni 2012 23:42

Jo nu blev jag nog lite sugen ändå på att köpa det!
Men som du säger så kan man ju faktiskt göra ett godisland och lite "fantasi simmar"
Frisyrerna och de flesta kläderna är ganska så överdrivna men jag är ändå lite sugen!!

 
Ingen bild

Henny-penny

17 juni 2012 09:47

Här kommer en kommentar: Kul att du köpte det (expationen alltså!) Supercoola och man blir verkligen suktad (tror det stavs så.) Har du tagit bilderna själv? I så fall är du verkligen en fotograf! Och nu när jag tittar igenom bilderna inser jag hur många de är. Du har verkligen lagt ner tid på inlägget!

 
Neri

Neri

17 juni 2012 10:02

Du är lite dålig på upptaderingar... du har missat 2-3 delar av NK...

http://nerissims.bloggplatsen.se

Fanny

17 juni 2012 13:25

Men vad är bäst, en slarvskriven NK i tid eller en bra NK som är försenad? Exakt.

 
Ingen bild

Vickan

17 juni 2012 11:17

Neri, det är inte lätt att ha en simsblogg, jag tycker att du kan sluta klaga på Fanny och uppdatera din egna blogg istället. Hon lade ner timmar på dethär inlägget bara för våran skull! Som du vill att andra ska vara mot dig ska du vara mot dom. Skulle du bli glad av en kommentar som klagar på att du ska uppdatera bättre!? That's all I want to say...

Till inlägget: Jag tycker frisyrerna var coola, men liiite överdrivet med alla sötsaker. I övrigt tycker jag spelet var lite fånigt men endå rätt coolt! Jag ska nog köpa det :)

Tack för en bra recension.

 
Ingen bild

Victoria

17 juni 2012 12:08

Jag är nog bara en godisgris som pratar här just nu men jag tycker att det här prylpaketet verkar bra, kanske liiite överdrivet med vissa grejer och priset kanske var lite för högt men nu när Katy Perry/min största idol är inblandad blir det ju värt lite mer antar jag.

+, Neri jag tror inte jag sett en enda kommentar eller fråga som inte handlar om att du ska klaga på Fanta om uppdateringen. Hon gör ju ändå så gott hon kan och det är svårt att ha så många läsare på halsen som alltid vill ha något nytt att läsa om. Vi alla vill väl ha fler inlägg att läsa eftersom de är så bra och väldetaljerade men någon gång måste de ta slut och då är det bara att vänta på nästa :)

Bästa bloggen någonsin, Fanta

 
Ingen bild

Neri

17 juni 2012 12:18

Vikcy,vicky,vicky, du vet inte mycket om mig...

 
Ingen bild

Neri

17 juni 2012 12:21

Vickan, du verkar inte fatta att jag har svårt i livet,fått en hundvalp OCH har massor av saker irl att göra, som att gå på dop.

Fanny

17 juni 2012 13:11

Nämen oj, en hundvalp och dop. -.- Om du har så mycket att göra hinner du väl inte kommentera? Fine, du kanske har det svårt. Men ska det verkligen gå ut över mig? Som du kanske förstår blir jag bara irriterad när du skriver sådant. Och vet du vad? Jag hade tänkt skriva en del idag! Ha lite tålamod...

 
Ingen bild

Neri

17 juni 2012 12:22

Jag slutar läsa bloggen om det finns personer som är elaka och klagar på mig när jag vill att NK ska komma när hon missat att göra det.<<'

Fanny

17 juni 2012 13:24

Fy fasen vad du är bortskämd, Neri. Nej, jag är inte snäll nu, men seriöst. Ska du hota med att du ska sluta läsa bloggen? En läsare mindre gör ingen skillnad för mig. De som "Klagade" på dig sa bara sin åsikt, vilket de har fullkomlig rätt till. Och de har rätt: Jag lägger ner timmar på att skriva på bloggen. Och egentligen får jag inget för det, jag gör det för att jag vill hjälpa er och för att jag tycker att det är roligt!

Jag hann inte med NK, precis som vanligt, och det ber jag om ursäkt för. Men inser du hur mycket det krävs för att göra NK, eller något inlägg över huvud taget? Så tar du för givet att det tar en halvtimme och att jag tänker göra det exakt varje fredag. Sen sitter du där och har inte gjort ett skit och klagar på att du vill att den ska komma.

Jag vill inte starta bråk eller något. Men snälla, du måste förstå: det är inte lätt att ha en simsblogg med 350 läsare!

 
Johanna

Johanna

17 juni 2012 14:17

Hej fanta! världens bästa blogg! din updatering är ju bäst, altså dom som kommenterar att du uppdaterar dåligt, och har en egen simsblogg, ska tänka efter. Dom updaterar inte bättre själv. Men iallafall, nu vart jag såå sugen på att köpa! men tänkte köpa övernaturligt.. så vi får se. Men bara så att du vet fanta, så är jag Yohanna på neonsims, och jag bloggar inte på den längre, så snälla, det skulle vara bra om du tog bort den länken, och om du vill så kanske vi kan göra länkbyte? till min nya blogg altså :)
Oj, lång kommentar!
//simsaren Johanna<3

http://simsTREaren.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tessan

17 juni 2012 16:29

Vad är egentligen NK ? Är det nattens konsekvenser ?
Men aja: Grymt bra skrivet, dock tycker jag inte det är något för mig. Lixom bara godis och kakor! :)

 
Ingen bild

Lisa

17 juni 2012 16:50

Tessan NK är en förkortningen,
N som nattens och K som konsekvenser
så du har rätt det är nattens konsekvenser.

 
Ingen bild

Lisa

17 juni 2012 16:51

Förkortning menade jag. ;)

 
Ingen bild

Henny-penny

17 juni 2012 17:01

Nu har du fått lite fler kommentarer Fanta! :)

 
Ingen bild

Johanna

17 juni 2012 18:39

du behöver inte länka, hAR LAGT NER

 
Ingen bild

Annie

17 juni 2012 18:54

Vilka fåniga kommentarer. Hur gamla är ni egentligen, 12?
Just sayin'. Gillar din blogg annars men gillar inte attityden här.

Fanny

17 juni 2012 20:04

Nej, vi är elva ^^

 
Victoria

Victoria

17 juni 2012 19:20

Jag vill inte verka självisk men jag kokar över när någon kallar mig Vicky, jag förstår att du har det jobbigt nu men snälla, till nästa gång kan du kalla mig Vicki?

http://vikkoztones.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Wilma

18 juni 2012 10:34

Tycker det är så löjligt när folk är tvugna att tjafsa och sedan skyller bort det på att man har det sååå tufft irl med hundvalpar och dop c: Vissa har ju det värre.

Btw, jättefin rescension. Har stalkat din blogg ett tag och tycker den är superbra. Skulle gärna vilja ha fler nerladdningstips o.s.v :D

 
Ingen bild

Misan

18 juni 2012 17:53

Superbra(jag vet att jag använder "super" väldigt mycket) inlägg. Jag läste de men jag kan liksom inte komentera på min mobil... Och datorn var hemma i Göteborg, orkar inte ta med datorn till Stockholm. Men jag klarade en helg utan ts3!!

 
Ingen bild

Henny-penny

18 juni 2012 19:20

As bra jobbat Misan jag klarar knappt en timme utan ts3. ::D aaah

 
Sims3liv

Sims3liv

19 juni 2012 22:12

Jag skulle nog inte köpa denna expansion, den är ju lite mer som ett prylpaket ( jag köper hellre expansionspaket ) Om jag ska betygsätta den så får den betyg 2 :D

http://sims3liv.bloggplatsen.se

 
Q

Q

20 juni 2012 18:38

hade inte tänkt köpa katy perry sötsaker innan då jag inte spelar sims 3 så ofta men nu blev jag faktiskt sugen på att köpa det!
men hur mycket kostar det? :)

http://queenofsims.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

28 juni 2012 10:28

Tänker också berömma din blogg ;) den e verkligen super :) kul att du även visade vad som finns i spelet och inte bara skrev om det :) tummarna upp till dig ;)

 
Ingen bild

Sandra

23 oktober 2012 18:20

hej hej! jag älskade din recention om detta spelet för förut så visste jag liksom inte vad som fanns med i spelet men nu vet jag så jag blir väldigt sugen på att köpa det nu när jag läste det. och jag älskar dina inlägg och allt som finns i hela din blogg. du ger tips och recentioner och hur du spelar. så jag tar lite hjälp från dig om jag behöver. men som sagt så älskar jag verkligen din blogg. den får 5/5 stjärnor. du äger

Fanny

23 oktober 2012 18:28

TAAAAAAAACK!

 
Ingen bild

stefan

7 november 2012 13:49

Om man köper spelet sötsaker...behöver man ha ett annat spel innan?

 
MySimsPage

MySimsPage

8 december 2012 13:00

Bra att veta!

http://mysimspage.blogg.se

 
Maria

Maria

1 mars 2013 21:53

Vatten "sliden" och sandlådan är väl från något annat va? :)

http://mrits.blogg.se

Fanny

1 mars 2013 22:04

Nope, de kommer faktiskt från Sötsaker!

 
Ingen bild

Vildan

25 april 2013 16:11

Kläderna var ju rätt fina om man bara ändrar lite färger!

 
Ingen bild

Bullen

2 juli 2014 12:52

Jag vill gärna köpa det, men det är väl limiterat? Jag försöker få tag på det men på cdon.com står det "Tillfälligt slut". Vet ngn annan var man kan köpa det? P.S Jag läser din blogg varje dag den är sååå bäst!!

Fanny

2 juli 2014 14:05

Man kan köpa det i stort sett överallt där de säljer sims, det är inte limiterat. Och tack!

 
Ingen bild

Bullen

28 juli 2014 21:14

Dem "normala" kläderna i spelet är ju jeansshortsen, axelbandslösa långklänninhen och klänningen med glass (utan tryck då).

Jättebra recentiorn Fanta! Du äger!

Fanny

30 juli 2014 10:38

Taaack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards